За по-тесните гуми през зимата

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: За по-тесните гуми през зимата

Мнениеот myrshavija » Чет 11 окт 2012 15:42


Силно се съмнявам, че разлика в температурата от 50°C се отразява забележимо на свойствата на алуминиевите сплави. За мен това е поредната част от шофьорския фолклор.




Потребителски аватар
rexpitbul
Мнения: 1758
Регистриран на: Вто 07 ное 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мелмак

Re: За по-тесните гуми през зимата

Мнениеот rexpitbul » Чет 11 окт 2012 15:52


За теб фолкрор, за мен средното ми образование :)
или каквото е останало от него :banghead: :lol:


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: За по-тесните гуми през зимата

Мнениеот hitman0013 » Съб 13 окт 2012 21:37


myrshavija написа:Силно се съмнявам, че разлика в температурата от 50°C се отразява забележимо на свойствата на алуминиевите сплави. За мен това е поредната част от шофьорския фолклор.

Предполагам, сигурно знаеш, че солта е агресивна и към алуминия или поне към лака с който е обработена джантата. Или, че ако се хлъзнеш леко и забършеш леко бордюра джантата може пак да си отиде. Или че изправянето на алуминиева джанта в сравнение с желязна е по-скъпо и не винаги възможно начинание.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: За по-тесните гуми през зимата

Мнениеот hooligan_sk » Съб 13 окт 2012 21:53


hitman0013 написа:
myrshavija написа:Силно се съмнявам, че разлика в температурата от 50°C се отразява забележимо на свойствата на алуминиевите сплави. За мен това е поредната част от шофьорския фолклор.

Предполагам, сигурно знаеш, че солта е агресивна и към алуминия или поне към лака с който е обработена джантата. Или, че ако се хлъзнеш леко и забършеш леко бордюра джантата може пак да си отиде. Или че изправянето на алуминиева джанта в сравнение с желязна е по-скъпо и не винаги възможно начинание.


Ясни са тези неща колега, но има много "ако". :да: Точно по този начин се появява "шофьорски фолклор". Да, избор номер 1 са тенекиите... но да са задължителни или дори силно препоръчителни - НЕ :beer


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: За по-тесните гуми през зимата

Мнениеот hitman0013 » Съб 13 окт 2012 22:53


Не са задължителни, даже ако ми изпаднат едни ляти на цена леко по-висока от железните, няма да се замисля. То си се усеща и че ускорението на колата се забавя при преминаване от ляти към обикновени-поне при първите 3 предавки на моята кошница.
Просто е по-спокойно зимата с железните-няма какво да ги мислиш дали ще се надерат, спукат или счупят, или дали ще ти откраднат пластмасовите капаци на джантите дето скриват болтовете :beat_butt2 :!:


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: За по-тесните гуми през зимата

Мнениеот dj_tuhla » Съб 13 окт 2012 23:40


По-тясната гума е с повече налягане върху единица площ - факт.
Защо не караме лятото с такива тогава .. ами на заснежен междуградски не караш със 150 и не влизаш със 100 във завой предполагам .. високите гуми се гънат при странично натоварване и имат по-малко сцепление при странично натоварване, което лятото е, но зимата се предполага че не е фактор.
Иначе алуминиевите джанти правят интересни окиси при контака си с желязната главина под въздействието на постоянната влага и луга. За това някой смятат, че не е добра идея зимата с алуминки, макар че и аз карам така Галанта и джантите след 2 зими вече са и за прахово (лака е на мехури тук там) - освен старанието с телената четка всяка пролет по главината.

Друга задачка закачка - на снежна ски писта, със ските се спускаш (пързаляш) върху снега, а ако си сложиш хокейни кънки какво ще се случи?

Айде със здраве.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: За по-тесните гуми през зимата

Мнениеот Haralampi » Нед 14 окт 2012 1:06


Всеки производител препоръчва зимните гуми да са на стоманени джанти, а не алуминиеви :idea: Аз лично съм го чувал от VW дистрибутор в Германия. А е в техен интерес да се опитат да ти продадат още 4 алуминиеви!

И докато горното е факт, има алуминиеви джанти със специално допълнително покритие за зимни условия! Ако беше все едно нямаше да съществуват :idea:

Аз зиме си карам със стоманените джанти. Алуминиевите се амортизират достатъчно лятно време по нашите пътища, че да ги изтезавам и зимно време.

dj_tuhla написа:Друга задачка закачка - на снежна ски писта, със ските се спускаш (пързаляш) върху снега, а ако си сложиш хокейни кънки какво ще се случи?


Айде и от мен задачка, щото повечето не караме нито Touareg нито Amаrok, че ски пистите да са дори косвено релевантни:

На леденка пързалка с кое ще се пързаляш повече - с кънки или със ски :?: :idea: :idea: :idea:
Улиците зимно време са много повече тип ледена парзалка, а не ски писта :deal

И ако горните 2 сравнения не ви отговорят кои гуми са по-подходящи за кои условия се предавам :глупав


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: За по-тесните гуми през зимата

Мнениеот dj_tuhla » Нед 14 окт 2012 14:56


На лед и със ски ще се пързаляш, може би не точно колкото със кънки, но достатъчно че да не можеш да отлепиш.

На сняг обаче с кънки ще имаш сцепление, със ски - не.

Пресен или утъпкан сняг по паркинзите и по малките улички си има, и точно за там тесните и високи гуми са плюс.

Стига с тая приказка че не сте джип и т.н. Каква файда че 90% от пробега ми ще е по изчистения булевард ако не мога да отцепя да стигна до него от пред блока?

P.S> Не споря обаче, че специално в София реално може би 2 седмици или месец от цялата зима има смисъл от по-тесни и високи гуми, а през другото време е все тая или идея по-зле..


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: За по-тесните гуми през зимата

Мнениеот Haralampi » Нед 14 окт 2012 17:12


dj_tuhla написа:На лед и със ски ще се пързаляш, може би не точно колкото със кънки, но достатъчно че да не можеш да отлепиш.
На сняг обаче с кънки ще имаш сцепление, със ски - не.

:063:

Личи си, че те няма ич по зимните спортове mhihi mhihi mhihi Ако веднъж поне бе карал кънки (и знаеш разликата между това да стъпиш с обувка (или дори ска) и кънка на леда) сега нямаше да ръсиш бисери mhihi

Да те питам каква ти е ползата от излизането пред блока ако на първия позаледен завой след това се подлъзнеш с велосипедните си гуми, с които си излезнал от снега... по-добре стой вкъщи на топло или пробвай наистина някой зимен спорт най-накрая mhihi Винаги има първи път :drinking:


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: За по-тесните гуми през зимата

Мнениеот dlug » Нед 14 окт 2012 18:12


Haralampi написа:...

Аз съм пробвал ски, пробвал съм кънки, пробвал съм да шофирам зимно време с доста различни гуми и искам да ти кажа че сравненията които правиш са повече от несъстоятелни (освен естествено ако не караш гумени кънки и за това да ги сравняваш с обувки)
Да не говорим че зимата през ден ми се налага да бутам някой който за да е много стабилен на пътя въобще не може да излезе на него


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: За по-тесните гуми през зимата

Мнениеот dj_tuhla » Нед 14 окт 2012 18:17


Haralampi написа:Да те питам каква ти е ползата от излизането пред блока ако на първия позаледен завой след това се подлъзнеш с велосипедните си гуми, с които си излезнал от снега... по-добре стой вкъщи на топло или пробвай наистина някой зимен спорт най-накрая mhihi Винаги има първи път :drinking:


На лед ако не си с шипове или вериги ще се подхлъзнеш независимо от размера гуми.

Иначе за протокола, не съм си спрял Ибизата миналата (брутална) зима със 155х80, но се случи да бутам доста хора с "табуретки" на 17ките.

dlug написа:...Да не говорим че зимата през ден ми се налага да бутам някой който за да е много стабилен на пътя въобще не може да излезе на него

+1 :idea:

Последна промяна от dj_tuhla на Нед 14 окт 2012 19:22, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: За по-тесните гуми през зимата

Мнениеот Haralampi » Нед 14 окт 2012 18:27


dj_tuhla написа:На лед ако не си с шипове или вериги ще се подхлъзнеш независимо от размера гуми.


Горното е отново доказателство за компетенция (или липса на такава)!

"ще" - Убеден си? Винаги? При всякакви условия? Ясновидец ли си?
"независимо от размера гуми" - и обреченото от теб подхлъзване е абсолютно еднакво без значение от ширината на гумите? :roll:

Дискусията е излишна действително. Спирам по темата. Всеки да кара с каквото поиска (или както някои - с каквото намерят и да си го защитават).


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: За по-тесните гуми през зимата

Мнениеот dj_tuhla » Нед 14 окт 2012 19:12


Да, правил съм 1:1 сравнение в конкретна ситуация между еднакъв модел чисто нова гума - 175х70R14 монтирана на Пасат Б3 и 185х65R14 (предписаното от производителя) на Мазда 323. Наложи се, понеже Маздата не можа да влезе на булеварда заради комбинацията утъпкан, лъснат сняг + лек наклон + знак "Стоп" в пресечката, което наложи смяна на колите и Пасата с тръгване на втора и малко наляво-надясно си излезе от първи опит. Сигурен съм, че ако Маздата беше със 165 на 13-ки също нямаше да има проблеми.

А за ситуацията "лед тип стъкло" съм виждал как джипка с блокаж събира кофите из квартала, така че, да, твърдя че единия размер гуми нямат решаващо значение при лед тип стъкло. По-скоро да са с мек грайфер в комбинация с шофьорски умения / опит. Ето и клипче, което го доказва - тия дето скачат на спирачките свършват по един и същ начин, независимо от гумите, докато тези дето се светват да дадат насочено газ и са с предно се измъкват.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: За по-тесните гуми през зимата

Мнениеот Haralampi » Нед 14 окт 2012 19:25


... Без повече философстване (щото изведнъж много удобно нещата се изместиха в посока умения, пък ние обсъждаме нещо друго и съвсем конкретно, а и щом почнахме да сравняваме кой какви осмици е въртял пред блока с квото има и където намерил... те нещата ясни :bishop ), ето едно резюме за говорещите немски. Очевидно е, че и на по-високо ниво има разногласия, но все пак всичко се свежда точно до това, което написах по-горе - за мек сняг - тесни, за заледена настилка - широки. Перфектен размер не съществува, всеки трябва сам да си прецени къде шофира зимно време и кое му е приоритет.

http://www.oponeo.de/reifen-abc/breiter ... re-haftung


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: За по-тесните гуми през зимата

Мнениеот hooligan_sk » Пон 15 окт 2012 7:57


dj_tuhla написа:Да, правил съм 1:1 сравнение в конкретна ситуация между еднакъв модел чисто нова гума - 175х70R14 монтирана на Пасат Б3 и 185х65R14 (предписаното от производителя) на Мазда 323. Наложи се, понеже Маздата не можа да влезе на булеварда заради комбинацията утъпкан, лъснат сняг + лек наклон + знак "Стоп" в пресечката, което наложи смяна на колите и Пасата с тръгване на втора и малко наляво-надясно си излезе от първи опит. Сигурен съм, че ако Маздата беше със 165 на 13-ки също нямаше да има проблеми.

А за ситуацията "лед тип стъкло" съм виждал как джипка с блокаж събира кофите из квартала, така че, да, твърдя че единия размер гуми нямат решаващо значение при лед тип стъкло. По-скоро да са с мек грайфер в комбинация с шофьорски умения / опит. Ето и клипче, което го доказва youtube.com/watch?v=Wp2sqrfGSPI - тия дето скачат на спирачките свършват по един и същ начин, независимо от гумите, докато тези дето се светват да дадат насочено газ и са с предно се измъкват.


Мда, тези автомобили както знаем са абсолютно идентични и ти си провел истински тест, който доказва всичко :bishop



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта