


За по-тесните гуми през зимата
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: За по-тесните гуми през зимата
Силно се съмнявам, че разлика в температурата от 50°C се отразява забележимо на свойствата на алуминиевите сплави. За мен това е поредната част от шофьорския фолклор.
- rexpitbul
- Мнения: 1758
- Регистриран на: Вто 07 ное 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мелмак
Re: За по-тесните гуми през зимата
За теб фолкрор, за мен средното ми образование 
или каквото е останало от него


или каквото е останало от него


- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: За по-тесните гуми през зимата
myrshavija написа:Силно се съмнявам, че разлика в температурата от 50°C се отразява забележимо на свойствата на алуминиевите сплави. За мен това е поредната част от шофьорския фолклор.
Предполагам, сигурно знаеш, че солта е агресивна и към алуминия или поне към лака с който е обработена джантата. Или, че ако се хлъзнеш леко и забършеш леко бордюра джантата може пак да си отиде. Или че изправянето на алуминиева джанта в сравнение с желязна е по-скъпо и не винаги възможно начинание.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: За по-тесните гуми през зимата
hitman0013 написа:myrshavija написа:Силно се съмнявам, че разлика в температурата от 50°C се отразява забележимо на свойствата на алуминиевите сплави. За мен това е поредната част от шофьорския фолклор.
Предполагам, сигурно знаеш, че солта е агресивна и към алуминия или поне към лака с който е обработена джантата. Или, че ако се хлъзнеш леко и забършеш леко бордюра джантата може пак да си отиде. Или че изправянето на алуминиева джанта в сравнение с желязна е по-скъпо и не винаги възможно начинание.
Ясни са тези неща колега, но има много "ако".


- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: За по-тесните гуми през зимата
Не са задължителни, даже ако ми изпаднат едни ляти на цена леко по-висока от железните, няма да се замисля. То си се усеща и че ускорението на колата се забавя при преминаване от ляти към обикновени-поне при първите 3 предавки на моята кошница.
Просто е по-спокойно зимата с железните-няма какво да ги мислиш дали ще се надерат, спукат или счупят, или дали ще ти откраднат пластмасовите капаци на джантите дето скриват болтовете

Просто е по-спокойно зимата с железните-няма какво да ги мислиш дали ще се надерат, спукат или счупят, или дали ще ти откраднат пластмасовите капаци на джантите дето скриват болтовете


- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: За по-тесните гуми през зимата
По-тясната гума е с повече налягане върху единица площ - факт.
Защо не караме лятото с такива тогава .. ами на заснежен междуградски не караш със 150 и не влизаш със 100 във завой предполагам .. високите гуми се гънат при странично натоварване и имат по-малко сцепление при странично натоварване, което лятото е, но зимата се предполага че не е фактор.
Иначе алуминиевите джанти правят интересни окиси при контака си с желязната главина под въздействието на постоянната влага и луга. За това някой смятат, че не е добра идея зимата с алуминки, макар че и аз карам така Галанта и джантите след 2 зими вече са и за прахово (лака е на мехури тук там) - освен старанието с телената четка всяка пролет по главината.
Друга задачка закачка - на снежна ски писта, със ските се спускаш (пързаляш) върху снега, а ако си сложиш хокейни кънки какво ще се случи?
Айде със здраве.
Защо не караме лятото с такива тогава .. ами на заснежен междуградски не караш със 150 и не влизаш със 100 във завой предполагам .. високите гуми се гънат при странично натоварване и имат по-малко сцепление при странично натоварване, което лятото е, но зимата се предполага че не е фактор.
Иначе алуминиевите джанти правят интересни окиси при контака си с желязната главина под въздействието на постоянната влага и луга. За това някой смятат, че не е добра идея зимата с алуминки, макар че и аз карам така Галанта и джантите след 2 зими вече са и за прахово (лака е на мехури тук там) - освен старанието с телената четка всяка пролет по главината.
Друга задачка закачка - на снежна ски писта, със ските се спускаш (пързаляш) върху снега, а ако си сложиш хокейни кънки какво ще се случи?
Айде със здраве.
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: За по-тесните гуми през зимата
Всеки производител препоръчва зимните гуми да са на стоманени джанти, а не алуминиеви
Аз лично съм го чувал от VW дистрибутор в Германия. А е в техен интерес да се опитат да ти продадат още 4 алуминиеви!
И докато горното е факт, има алуминиеви джанти със специално допълнително покритие за зимни условия! Ако беше все едно нямаше да съществуват
Аз зиме си карам със стоманените джанти. Алуминиевите се амортизират достатъчно лятно време по нашите пътища, че да ги изтезавам и зимно време.
Айде и от мен задачка, щото повечето не караме нито Touareg нито Amаrok, че ски пистите да са дори косвено релевантни:
На леденка пързалка с кое ще се пързаляш повече - с кънки или със ски
Улиците зимно време са много повече тип ледена парзалка, а не ски писта
И ако горните 2 сравнения не ви отговорят кои гуми са по-подходящи за кои условия се предавам

И докато горното е факт, има алуминиеви джанти със специално допълнително покритие за зимни условия! Ако беше все едно нямаше да съществуват

Аз зиме си карам със стоманените джанти. Алуминиевите се амортизират достатъчно лятно време по нашите пътища, че да ги изтезавам и зимно време.
dj_tuhla написа:Друга задачка закачка - на снежна ски писта, със ските се спускаш (пързаляш) върху снега, а ако си сложиш хокейни кънки какво ще се случи?
Айде и от мен задачка, щото повечето не караме нито Touareg нито Amаrok, че ски пистите да са дори косвено релевантни:
На леденка пързалка с кое ще се пързаляш повече - с кънки или със ски




Улиците зимно време са много повече тип ледена парзалка, а не ски писта

И ако горните 2 сравнения не ви отговорят кои гуми са по-подходящи за кои условия се предавам

- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: За по-тесните гуми през зимата
На лед и със ски ще се пързаляш, може би не точно колкото със кънки, но достатъчно че да не можеш да отлепиш.
На сняг обаче с кънки ще имаш сцепление, със ски - не.
Пресен или утъпкан сняг по паркинзите и по малките улички си има, и точно за там тесните и високи гуми са плюс.
Стига с тая приказка че не сте джип и т.н. Каква файда че 90% от пробега ми ще е по изчистения булевард ако не мога да отцепя да стигна до него от пред блока?
P.S> Не споря обаче, че специално в София реално може би 2 седмици или месец от цялата зима има смисъл от по-тесни и високи гуми, а през другото време е все тая или идея по-зле..
На сняг обаче с кънки ще имаш сцепление, със ски - не.
Пресен или утъпкан сняг по паркинзите и по малките улички си има, и точно за там тесните и високи гуми са плюс.
Стига с тая приказка че не сте джип и т.н. Каква файда че 90% от пробега ми ще е по изчистения булевард ако не мога да отцепя да стигна до него от пред блока?
P.S> Не споря обаче, че специално в София реално може би 2 седмици или месец от цялата зима има смисъл от по-тесни и високи гуми, а през другото време е все тая или идея по-зле..
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: За по-тесните гуми през зимата
dj_tuhla написа:На лед и със ски ще се пързаляш, може би не точно колкото със кънки, но достатъчно че да не можеш да отлепиш.
На сняг обаче с кънки ще имаш сцепление, със ски - не.

Личи си, че те няма ич по зимните спортове




Да те питам каква ти е ползата от излизането пред блока ако на първия позаледен завой след това се подлъзнеш с велосипедните си гуми, с които си излезнал от снега... по-добре стой вкъщи на топло или пробвай наистина някой зимен спорт най-накрая


- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: За по-тесните гуми през зимата
Haralampi написа:...
Аз съм пробвал ски, пробвал съм кънки, пробвал съм да шофирам зимно време с доста различни гуми и искам да ти кажа че сравненията които правиш са повече от несъстоятелни (освен естествено ако не караш гумени кънки и за това да ги сравняваш с обувки)
Да не говорим че зимата през ден ми се налага да бутам някой който за да е много стабилен на пътя въобще не може да излезе на него
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: За по-тесните гуми през зимата
Haralampi написа:Да те питам каква ти е ползата от излизането пред блока ако на първия позаледен завой след това се подлъзнеш с велосипедните си гуми, с които си излезнал от снега... по-добре стой вкъщи на топло или пробвай наистина някой зимен спорт най-накраяВинаги има първи път
На лед ако не си с шипове или вериги ще се подхлъзнеш независимо от размера гуми.
Иначе за протокола, не съм си спрял Ибизата миналата (брутална) зима със 155х80, но се случи да бутам доста хора с "табуретки" на 17ките.
dlug написа:...Да не говорим че зимата през ден ми се налага да бутам някой който за да е много стабилен на пътя въобще не може да излезе на него
+1

Последна промяна от dj_tuhla на Нед 14 окт 2012 19:22, променено общо 1 път.
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: За по-тесните гуми през зимата
dj_tuhla написа:На лед ако не си с шипове или вериги ще се подхлъзнеш независимо от размера гуми.
Горното е отново доказателство за компетенция (или липса на такава)!
"ще" - Убеден си? Винаги? При всякакви условия? Ясновидец ли си?
"независимо от размера гуми" - и обреченото от теб подхлъзване е абсолютно еднакво без значение от ширината на гумите?

Дискусията е излишна действително. Спирам по темата. Всеки да кара с каквото поиска (или както някои - с каквото намерят и да си го защитават).
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: За по-тесните гуми през зимата
Да, правил съм 1:1 сравнение в конкретна ситуация между еднакъв модел чисто нова гума - 175х70R14 монтирана на Пасат Б3 и 185х65R14 (предписаното от производителя) на Мазда 323. Наложи се, понеже Маздата не можа да влезе на булеварда заради комбинацията утъпкан, лъснат сняг + лек наклон + знак "Стоп" в пресечката, което наложи смяна на колите и Пасата с тръгване на втора и малко наляво-надясно си излезе от първи опит. Сигурен съм, че ако Маздата беше със 165 на 13-ки също нямаше да има проблеми.
А за ситуацията "лед тип стъкло" съм виждал как джипка с блокаж събира кофите из квартала, така че, да, твърдя че единия размер гуми нямат решаващо значение при лед тип стъкло. По-скоро да са с мек грайфер в комбинация с шофьорски умения / опит. Ето и клипче, което го доказва - тия дето скачат на спирачките свършват по един и същ начин, независимо от гумите, докато тези дето се светват да дадат насочено газ и са с предно се измъкват.
А за ситуацията "лед тип стъкло" съм виждал как джипка с блокаж събира кофите из квартала, така че, да, твърдя че единия размер гуми нямат решаващо значение при лед тип стъкло. По-скоро да са с мек грайфер в комбинация с шофьорски умения / опит. Ето и клипче, което го доказва - тия дето скачат на спирачките свършват по един и същ начин, независимо от гумите, докато тези дето се светват да дадат насочено газ и са с предно се измъкват.
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: За по-тесните гуми през зимата
... Без повече философстване (щото изведнъж много удобно нещата се изместиха в посока умения, пък ние обсъждаме нещо друго и съвсем конкретно, а и щом почнахме да сравняваме кой какви осмици е въртял пред блока с квото има и където намерил... те нещата ясни
), ето едно резюме за говорещите немски. Очевидно е, че и на по-високо ниво има разногласия, но все пак всичко се свежда точно до това, което написах по-горе - за мек сняг - тесни, за заледена настилка - широки. Перфектен размер не съществува, всеки трябва сам да си прецени къде шофира зимно време и кое му е приоритет.
http://www.oponeo.de/reifen-abc/breiter ... re-haftung

http://www.oponeo.de/reifen-abc/breiter ... re-haftung
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: За по-тесните гуми през зимата
dj_tuhla написа:Да, правил съм 1:1 сравнение в конкретна ситуация между еднакъв модел чисто нова гума - 175х70R14 монтирана на Пасат Б3 и 185х65R14 (предписаното от производителя) на Мазда 323. Наложи се, понеже Маздата не можа да влезе на булеварда заради комбинацията утъпкан, лъснат сняг + лек наклон + знак "Стоп" в пресечката, което наложи смяна на колите и Пасата с тръгване на втора и малко наляво-надясно си излезе от първи опит. Сигурен съм, че ако Маздата беше със 165 на 13-ки също нямаше да има проблеми.
А за ситуацията "лед тип стъкло" съм виждал как джипка с блокаж събира кофите из квартала, така че, да, твърдя че единия размер гуми нямат решаващо значение при лед тип стъкло. По-скоро да са с мек грайфер в комбинация с шофьорски умения / опит. Ето и клипче, което го доказва youtube.com/watch?v=Wp2sqrfGSPI - тия дето скачат на спирачките свършват по един и същ начин, независимо от гумите, докато тези дето се светват да дадат насочено газ и са с предно се измъкват.
Мда, тези автомобили както знаем са абсолютно идентични и ти си провел истински тест, който доказва всичко

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта