Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила

Мнениеот x15 » Пет 21 мар 2014 3:54


joker написа:
samo_pechka написа:Проблема основно на колите 4х4 зимата не е тръгването , ами спирането :mhihi Дръпва яко и създава лъжлива представа за състоянието на пътя ....

:th_up :th_up :th_up
Един мой приятел-бивш автомобилен състезател много се смееше на големите джипове,които го задминаваха при изкачване на заснежен баир....защото после им гледаше сеира при стръмното спускане!Колеги, на хлъзгав път не е толкова проблем "тегленето",а спирането...там 4х4 не вършат работа....гледал съм как модерен джип се носи по хлъзгав наклон като платноходка...


Колега, аз имам джип, и да ти кажа, това дали ще се пързаля по нанадолнището или не зависи само и единствено от гумите и изправността на спирачките ! Това, че си видял джипове да се търкалят насам натам се дължи на факта че много хора го надценяват това 4х4, карат с летни гуми и несъобразена скорост, а по заледено нанадолнище дали ще си с 2х4, 4х4 или 8х8 е все тая!

Основното предимство на 4х4 е именно при изкачване и при излизане от заледени участъци на пътя, задвижването на 4-те колела + тракшън контрола са в пъти по надеждни през зимата от обикновена кола. Занасянето е минимално, буксуването почти го няма. И да в 99.9 % от времето това 4х4 няма да ти трябва, ама в останалият 0.1%.....

Между другото на повечето 4х4 автомобили в голямата част от времето се задвижват само задните колела, 4Х4 се включва само при нужда (автоматично или ръчно), субару и няколко други автомобила правят изключение разбира се.




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила

Мнениеот samo_pechka » Пет 21 мар 2014 10:17


genevaboy2 написа:...
Лично смятам че златната среда е да имаш 4х4, но да се включва само при необходимост, а в останалото време само предно !!!

...

Няма такава опция в нито една кола ( за ръчно включване и изключване говоря). Има варианти за парт-тайм , но там е заден и при нужда-преден мост . За мен златната среда е да бъде фуултайм :bowdown Субару боксерните версии, Лада Нива , ФВ/ауди фоурмоушън/куатро надлъжни мотори, Митсубиши супер-селект раздатка, Дискавъри/Дефендър-фуултайм тип , ЛК 80/90/95/120 и т.н. Аз самия си имам фафорит от описаните - HDJ 80 с 4.2 тд :redface


Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила

Мнениеот neon » Пет 21 мар 2014 11:01


Относно мненията, че 4х4 е нужно единствено при "тежки терени" и "сериозна зима" замислете се защо 100% от моделите на Ауди А8 са "куатро", Ауди Р8...., защо все повече се произвежда Мерцедес С-клас 4матик, защо се произвежда БМВ 7-серия х-драйв, защо всички Бентли-та са 4х4, защо Вейрон е 4х4, защо около половината модели на Порше 911 са 4х4, защо се прави Ферари ФФ, защо поне 95% от автомобилите на Субару са 4х4..... и мога да продължавам. Е всички тези коли ли се произвеждат за "тежки зимни условия" и за жителите на Смолян?!


Потребителски аватар
Dagestan
Мнения: 958
Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
Двигател: AGN 2000
Местоположение: Разград

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила

Мнениеот Dagestan » Пет 21 мар 2014 11:17


kris11 написа:Много грешно зададен въпрос.
1. Район на живееене.
2. Марширут /овроуд?/ черни пътища..


Защо да е грешно зададен въпроса? Съмнявам се някой да разбира под ежедневно ползване Офроуд и черни пътища.

samo_pechka написа:За мен златната среда е да бъде фуултайм


Напълно съм съгласен при леките автомобили, но при джиповете е безсмислено да са фултайм. От опит и наблюдения съм убеден в това. Най-добре е парт-тайм и постоянно зацепени полуоси отпред или автоматични хъбове.

samo_pechka написа:Аз самия си имам фаворит от описаните - HDJ 80 с 4.2 тд :redface
То, и аз си имам фаворит - най-големия конкурент на твоя - Патрол Y61 4.2TD

До тук с офтопика, за себе си се убедих, че засега 4х4 няма да ми е от никаква полза, но живот и здраве някой ден ако имам възможност определено бих си купил кола с 4Х4.

Благодаря на включилите се по темата


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила

Мнениеот samo_pechka » Пет 21 мар 2014 11:39


За Y60 зная за един корабен мотор- неубиваем :bowdown но е определено рядък . Но за Y61 не предполагах, че още се предлага ( тук в случая с вентилатор) :eek благодаря за жокера , може и за такъв да се оглеждам ..


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила

Мнениеот x15 » Пет 21 мар 2014 13:23


samo_pechka написа:Няма такава опция в нито една кола ( за ръчно включване и изключване говоря).


На по старите джипове 4х4 се включва ръчно (има си втори скоростен лост за целта), а на някой (не много) по нови 4х4 си има копче на таблото за изключване.

Иначе от фул таим 4х4 има смисъл само ако ще се правиш на състезател (при завоите се усеща малко по-така... :a096 ) .
На моят джип 4х4 се включва само ако пребуксува някое колело, което става за части от секундата, така че на практика няма никаква забележима разлика дали 4х4 е включено постоянно или само при нужда.

Ако ще си вземате по-старичко 4х4 се уверете че има електронен тракшън контрол, или поне функция за пълно зацепване и на 4-те колела, че има някой доста измислени 4х4.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила

Мнениеот samo_pechka » Пет 21 мар 2014 15:47


samo_pechka написа:
genevaboy2 написа:...
Лично смятам че златната среда е да имаш 4х4, но да се включва само при необходимост, а в останалото време само предно !!!

...

Няма такава опция в нито една кола ( за ръчно включване и изключване говоря). Има варианти за парт-тайм , но там е заден и при нужда-преден мост .

Да поясня пак - става въпрос да се изключва задния мост ръчно. За другия вариант съм наясно :smile


Потребителски аватар
vlast_vd
Мнения: 147
Регистриран на: Вто 26 фев 2008 11:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила

Мнениеот vlast_vd » Пет 21 мар 2014 18:13


Subaru Justy(преди 93-4 година) и Vivio са с ръчно включване/изключване на задния мост.


Потребителски аватар
Mihailov78
Мнения: 1112
Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1900cc Petrol
Местоположение: Sofia

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила

Мнениеот Mihailov78 » Пет 21 мар 2014 21:10


Зависи къде живееш и къде пътуваш ежедневно. Ако е на място с големи наклони, чакъл, кал и т.н. си е необходимо. Зимата/дъждовете да си подсигурен.

Но за асфалт и нормална употреба ако живееш в град е безумие да харчиш гориво и мощност за доплълнителни механики целегодишно. Лятото пък е тотален абсурТ. Кой квото и да говори, 4х4 повишава масата на МПС-то, увеличава триещите площи и товари мотора и от там вдига осезаемо разхода на гориво. Зимите са кратки, сняг няма толкова, хората чистят с машини ежедневно. Все ако е много на зор и е безумно лошо време в града може да пътуваш с градски транспорт или влак некой ден зимата. Все пак има и мазохости с големите гуми, скърцащи ресори и тонове желязо с виещи дифове и раздатки по цел ден из града, тези индивиди тотално не ги разбирам. :screwy


Потребителски аватар
quattro^^
Мнения: 1662
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
Автомобил: audi a6 c5
Двигател: AJL
Местоположение: Пловдив

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила

Мнениеот quattro^^ » Съб 22 мар 2014 1:43


neon написа:Относно мненията, че 4х4 е нужно единствено при "тежки терени" и "сериозна зима" замислете се защо 100% от моделите на Ауди А8 са "куатро", Ауди Р8...., защо все повече се произвежда Мерцедес С-клас 4матик, защо се произвежда БМВ 7-серия х-драйв, защо всички Бентли-та са 4х4, защо Вейрон е 4х4, защо около половината модели на Порше 911 са 4х4, защо се прави Ферари ФФ, защо поне 95% от автомобилите на Субару са 4х4..... и мога да продължавам. Е всички тези коли ли се произвеждат за "тежки зимни условия" и за жителите на Смолян?!

а замисляш ли се че говориш за лимузини и състезателни коли с по 400+ коня(да не говорим за вейрона), на една ос на лимузина е малоумно, за това писах че на голяма кола има файда там и мотора е стабилен и не се усеща пада по трансмисия и самото предаване.колегата по-горе намеси важна част на 4х4 вдига поне 10% масата, по-малък багажник, разхода е субективно нещо, но винаги е по-голям.колите с тея системи винаги са една идея по издръжливи, но частите са различни отзад.темата е дали е необходимо това всеки сам си го преценя, но на всички от вас които твърдите че е нужно, ако наистина ви е необходимо ще карате джипове не коли на 10см от асфалта.


Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила

Мнениеот neon » Вто 25 мар 2014 17:33


neon написа:
vasstop написа:Само който не е карал 4х4 може да каже, че не ти трябва ;)
Достатъчно е само веднъж да ти потрябва и ще му бъдеш благодарен цял живот.
А усмивката и радостта в душата не могат да бъдат описани :11

:th_up Имам и кола на предно и 4х4... Разликата е очевадна. И да - за евридей юзъра не е необходимо, но изказването на vasstop-а описва всичко.

Попрочети отначалото темата колега. :c020 :beer


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила

Мнениеот brabus » Вто 25 мар 2014 21:28


Преди 5 години почти на майтап си купих Ауди А4 4х4 докато търсих запазен Голф4 GTI.
В деня, в който бях при нотариус двама от добрите ми приятели ме поздравиха с думите - "Честито! Сега вече няма да искаш да чуеш за кола само на предно или само на задно."
Тези двама души към онази дата вече 5-6 години ползваха 4х4 в различни модели. Останах доста скептично настроен към тяхното мнение.
5 години по-късно, без да съм състезател, без да "лъзгам" в завои, без реално да съм ползвал и 20% от предимството на 4х4 системата, която притежавам през тези години към днешна дата при всяко търсене на автомобили по сайтовете за продажба първото нещо, което маркирам във филтъра е 4х4.
Не твърдя, че кола с двойно задвижване е два пъти по-кола от такава на предно или задно.
Твърдя, че ако човек може да си позволи такава, а именно по-високата ѝ цена, по-високия разход на гориво и поддръжка то тя си заслужава.

П.П. Онези "двамата" с началните пожелания към мен ме "заплашиха", че ако се кача на SUV няма да искам да чуя за нищо друго. Може и да са прави, но на този етап не мога да потвърдя думите им. :mhihi


ttony
Мнения: 169
Регистриран на: Пет 16 дек 2005 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила

Мнениеот ttony » Вто 25 мар 2014 22:09


минусите на 4по4:
- повече загуби в предаването (перманентно 4по4), от там по-ниска динамика и по-висок разход;
- по-високо тегло - един от ефектите е по-лошо спиране в определени случаи;
- непредсказуемо поведение (особено на парт тайм, когато не знаем кога сме на един и кога на два моста);
На заледен път със завои един автомобил с торсен може да е много, много коварен, особено, ако е без ЕСП.
- обикновено (при ваг) е със спортно окачване, което влошава ужасно много проходимостта в сняг и извън пътя;
- по-високо натоварване на съединителя;
- "затормозено" тръгване от място с маломощен и/или с малка кубатура мотор;
- излизането от коловози зимата може да е много трудно, в сравнение с автомобил "на предно".

Независимо от изброените недостатъци, по-мощните автомобили просто не могат без 4по4, а и някой от ефектите (като по-високия разход, теглото, поддръжката) са пренебрежими на фона на общите разходи и тегло на тези автомобили.

Като цяло плюсовете на 4по4 могат да се усетят само при много динамично каране и при изкачване на заледени пътища.
"Странични" плюсове за перманентно 4по4:
- равномерно натоварване на карета и полуоски;
- по-малка промяна на динамичния център на тежестта при подаване/отнемане на газта и спирачката;
- при по-старите автомобили само 4по4 ни дава независимо задно окачване;


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила

Мнениеот samo_pechka » Вто 25 мар 2014 22:34


Четох за негативите посочени от колегата ttony
за динамиката ...не съм много съгласен , за разхода -да .
За спирането - при леки коли смея да твърдя , че не е влошено спрямо модели на предно , при високопроходими ( джипки ) - има резон .Но там странно няма как да се сравни заради липсата на опция за "джип" с едно предаване :Mr Green Fun , но като цяло страдат , тук не включвам автомобили от типа на Кайен , Кю и т.н.
Непредсказуемо поведение при парт-тайм , да, има недозавиване , изразено остро при сух път .
За заледения път и завоите - ( съответно и за спирането) , съобразяване с пътната обстановка и редовни зимни гуми , със сигурност не е по-зле от кола с едно предаване , заставам сто процента зад думите си .Пък и сам си противоречиш с този пост :
ttony написа:Като цяло плюсовете на 4по4 могат да се усетят само при много динамично каране и при изкачване на заледени пътища.

За спортното окачване ще го оставя без коментар , поради простата причина ,че не е правило при ВАГ 4х4 да са със спортно , така са си го поръчали , така си го карат .
Затормозеното тръгване - донякъде и заради предаването на четирите колелета . При предно при по-рязко потегляне "пищят" гуми , при двойното- не :mhihi поне при масовите е трудно.
За излизането от коловозите зимата - ти сериозно ли го твърдиш това колега, 4х4 да е по-зле от преднячка ?! Или го прекопира отнякъде.
brabus написа:към днешна дата при всяко търсене на автомобили по сайтовете за продажба първото нещо, което маркирам във филтъра е 4х4
:bowdown това сякаш аз съм го написал :Mr Green Fun


ttony
Мнения: 169
Регистриран на: Пет 16 дек 2005 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила

Мнениеот ttony » Вто 25 мар 2014 22:49


Чел си, но не си разбрал всичко.
Почти всички джипове могат да са на един или два моста, като при някои може да има и среден диф, вместо раздатка....но това е извън темата.

Като споменавам влошено спиране, то е само в контекста на повишеното тегло ... и в конкретни ситуации.

Недозавиването не е непредсказуемо поведение, дори напротив. Лошото с различните системи 4по4 е, че в един момент имат недозавиване, в следващия свръхзавиване, в по-следващия - дори електрониката не знае.

Обяснението за проблемите на някои 4по4 в елементарни ситуации (като коловози) е елементарно. Дали някой се е сблъсквал с описаните особености на 4по4 е въпрос на практика с различни автомобили.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: rayo_ и 54 госта