Колеги, направо се замислих дали да си сменям спирачката течност или да карам до откат. Проблем със спирането нямам, но вече е на 4 години. Даже си мислех и маркучите да сменя, че май са стари колкото колата (17 г).
Какво ще ме посъветвате? Имаме ли колега от форума специалист по спирачките?
Липса на спирачки след намеса в "сервиз"
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Липса на спирачки след намеса в "сервиз"
Не я сменяй
"Отката" значи течността да заври, това ще стане, ако караш като състезател. Маркучетата не знам, защото не съм ги виждал. Аз само веднъж съм сменял маркуче, вероятно оригинално, голфа е 87г.

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Липса на спирачки след намеса в "сервиз"
Аз смених течността, защото по-напред помпата ми отказа (пропада педала) и така или иначе я смених, сменихме и течността. Иначе едва ли бих се вързал на прокламираното благотворно влияние на едва ли не ежегодна смяна
. Преди 3-4 години пък съединителната ми помпа отказа, нея си я смених сам пред блока
.
За маркучите: има ли видими пукнатини- сменяй задължително. Едно време съм карал Москвича ту имам само ръчна, ту имам само крачна. Но сегашните автомобили са пъргави и бързи, трафика натоварен, загубиш ли спирачки- лошо!


За маркучите: има ли видими пукнатини- сменяй задължително. Едно време съм карал Москвича ту имам само ръчна, ту имам само крачна. Но сегашните автомобили са пъргави и бързи, трафика натоварен, загубиш ли спирачки- лошо!
- НарКол
- Мнения: 888
- Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
- Автомобил: Polo Classic
- Двигател: AFT
- Местоположение: София
Re: Липса на спирачки след намеса в "сервиз"
Аха, ясно, значи ще карам докато помпата не сдаде багажа и после ще сменям заедно с течността.
Или ако сменям маркучите.
Пред 4 години като сменяхме спирачната течност майстора се уплаши. Каза, че такава боза не бил виждал през живота си. Предполагам, че течността не е била сменяна никога, т.е. била е над 10 годишна.
И тая ако издържи 10 години,
.

Пред 4 години като сменяхме спирачната течност майстора се уплаши. Каза, че такава боза не бил виждал през живота си. Предполагам, че течността не е била сменяна никога, т.е. била е над 10 годишна.


- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Липса на спирачки след намеса в "сервиз"
При смяната на течността помпата не бива да остава суха, да засмуче въздух. Пускаш да изтича през пробките на спирачките и като падне нивото в казанчето - наливаш новата. Точиш, докато потече бистра, така на всички колела. При работа по маркучи и спирачки - задължително запушване, да не изтича и да не се налага да се помпи, така минаваш без втори човек.
Ама се иска акъл, за да се сети човек за тези прости неща...
Ама се иска акъл, за да се сети човек за тези прости неща...
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Липса на спирачки след намеса в "сервиз"
Моето маркуче го смених преди месец, като сменях накладките.
Първо резнах маркуча, боднах едно болтче да не капе и занесох апарата на менгемето да развия другото парче и да навия новия маркуч. После развих и парчето с болтчето и свързах новото маркуче с апарата на неговото място.
И едва след това прибрах буталото за да освободя място за новите накладки. И без да искам "изобретих" начин за смяна на маркуче без нужда от обезвъздушаване. Връщащата се течност от апарата изгони всички мехурчета.
Първо резнах маркуча, боднах едно болтче да не капе и занесох апарата на менгемето да развия другото парче и да навия новия маркуч. После развих и парчето с болтчето и свързах новото маркуче с апарата на неговото място.
И едва след това прибрах буталото за да освободя място за новите накладки. И без да искам "изобретих" начин за смяна на маркуче без нужда от обезвъздушаване. Връщащата се течност от апарата изгони всички мехурчета.
- smurf
- Мнения: 918
- Регистриран на: Пон 13 фев 2006 19:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Димитровград
Re: Липса на спирачки след намеса в "сервиз"
Значи течността да заври, това ще стане, ако караш като състезател.
ей това ще стане и без да си състезател, ако течността е на 10 години, както някой колеги тука съветват и навън е лято, да кажем 36-7 градуса, при продължително каране....( говоря от личен опит и наблюдения, на кумеца миналото лято така му "изчезнаха спирачките", и трябваше да викаме Хорейшо да разследва как с нови накладки и течност на макс, колата не спира и не спира....На въпроса "кога си сменял течност", отговора е ясен - никога.....)
Та така, колеги, когато давате такива съвети, имайте предвид, че наистина има хора, които четат и наистина не разбират от коли, ама щом го пише във форума, значи може....
Спирачната течност се сменя на определен период или километри, в зависимост кое настъпи първо, а и разбира се спрямо предписанията на производителя. Но няма как да изкара повече от 4 години или 200 000км, това са митове и легенди, но с оглед на повечето потребители на този, а и не само форуми, после се чудим, защо стават катастрофи и са ни на такъв хал "колите".....
п.п. малко дълъг стана поста, ама четох, четох, и не се сдържах, толкова много глупост не бях виждал скоро на едно място.....

- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Липса на спирачки след намеса в "сервиз"
smurf написа: толкова много глупост не бях виждал скоро на едно място.....

- betaserk
- Мнения: 1261
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
- Автомобил: Renault Zoe
- Двигател: electric 2014
- Контакти:
Re: Липса на спирачки след намеса в "сервиз"
Аз не видях някой някъде да пише "не си сменяйте течността никога" то естественно че трябва да се сменя на определен период от време, става дума да се има предвид и помпата, че може и тя да е за смяна и да се смени за да може да имаме спирачки а не да сменим течността с нова за 4 лв. и кой като нас и хайде на магистралата с 180 и
Спирачките са едно от най-важните неща в колата които трябва да работят на 1000%
Наистина много дълъг
стана темата!

Спирачките са едно от най-важните неща в колата които трябва да работят на 1000%
Наистина много дълъг

- smurf
- Мнения: 918
- Регистриран на: Пон 13 фев 2006 19:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Димитровград
Re: Липса на спирачки след намеса в "сервиз"
Аз пък видях мнение, което не особено сериозно и води точно към смяна някога, някога във времето:
....дано само "отката" да не е причина за някое сериозно ПТП...
Колеги, направо се замислих дали да си сменям спирачката течност или да карам до откат
Не я сменяй"Отката" значи течността да заври, това ще стане, ако караш като състезател
....дано само "отката" да не е причина за някое сериозно ПТП...
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Липса на спирачки след намеса в "сервиз"
smurf написа:....
Та така, колеги, когато давате такива съвети, имайте предвид, че наистина има хора, които четат и наистина не разбират от коли, ама щом го пише във форума, значи може.....
Поне за това може да си спокоен колега. Едва ли има колеги да са чак толкова зле, като прочетат тема, подобна на тази (каквито има доста) едва ли ще посмеят да приложат какъвто и да е съвет, даден във форума


- rumenski
- Мнения: 173
- Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
- Автомобил: 2002 Passat B5.5
- Двигател: 1.8T 170hp AWM
- Местоположение: Добрич
Re: Липса на спирачки след намеса в "сервиз"
Спрете да пишете подвеждащи празнословици!
Спирачната течност е вид масло, което като всички останали масла се сменя на интервал според условията на каране. В България нашите пътни условия на задръстено движение със спри-тръгни по 100 пъти в минута и влажен въздух налагат смяната на спирачното масло да се извършва на максимум 20 000км или 2 години. Ако това се прави редовно - никога няма да имате проблеми с помпите и ABS модулите.
Що се отнася до старите коли в които спирачното масло прилича на боза - промивка няколко пъти до бистро от всички колелета и внимателно шофиране първите 200км. Ако след смяната се забележи, че педала потъва, значи е нужно да смените и помпата. След това карате спокойно 2 години или 20 000км - което дойде първо.
Спирачната течност е вид масло, което като всички останали масла се сменя на интервал според условията на каране. В България нашите пътни условия на задръстено движение със спри-тръгни по 100 пъти в минута и влажен въздух налагат смяната на спирачното масло да се извършва на максимум 20 000км или 2 години. Ако това се прави редовно - никога няма да имате проблеми с помпите и ABS модулите.
Що се отнася до старите коли в които спирачното масло прилича на боза - промивка няколко пъти до бистро от всички колелета и внимателно шофиране първите 200км. Ако след смяната се забележи, че педала потъва, значи е нужно да смените и помпата. След това карате спокойно 2 години или 20 000км - което дойде първо.
- НарКол
- Мнения: 888
- Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
- Автомобил: Polo Classic
- Двигател: AFT
- Местоположение: София
Re: Липса на спирачки след намеса в "сервиз"
А бе има и механици с 40 годишен стаж, които карат с 10 годишна спирачна течност, ама все пак човека живее в Тексас, където климата е по-сух, така че и течността вероятно поема по-малко влага. Пък и нали в Тексас всичко е по-голямо, сигурно и срока на течността е по-голям
Сега сериозно, не се вълнувайте колеги, сигурно скоро ще сменям маркучи, така че и спирачната течност ще бъде сменена. Е, освен ако не ми щукне да я рециклирам.
А ако питаме автомонтьорите и вносителите на автоаксесоари, сигурно ще ни кажат, че всеки месец трябва да се явяваме на контролен преглед, и да оставяме по някоя и друга стотачка.

Сега сериозно, не се вълнувайте колеги, сигурно скоро ще сменям маркучи, така че и спирачната течност ще бъде сменена. Е, освен ако не ми щукне да я рециклирам.

А ако питаме автомонтьорите и вносителите на автоаксесоари, сигурно ще ни кажат, че всеки месец трябва да се явяваме на контролен преглед, и да оставяме по някоя и друга стотачка.

- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Липса на спирачки след намеса в "сервиз"
И аз мога да кажа че прочетох много глупости ...хубаво е да се сменя спирачна на 2години но не е чак толкова задължително ..ако разбира се няма причина да се пипа по спирачките ...това за конденза и водата е така но със сигурност е по-скоро частен случай отколкото правило.... да се стигне дотам че абсорбираната вода да кипне и вкара въздух във системата...не се вкарвайте излишно във филми...ако правите основна профилактика на спирачната система със смяна на маркучи спирачни цилиндърчета....не е лошо да се смени така и така пипате по хидравличната част но ако всичко си е наред да планирате специално смяна на 2 години заради самата смяна е малко пресилено....
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12115
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Липса на спирачки след намеса в "сервиз"
Той вслучая въпроса май не е точно за кипване на водата и ставане на пара и друго подобно. По скоро си мисля че става въпрос за понасянето на налягането, може би конденза в течността се компресира повече от самата течност и от там удължен ход на педала. Факт е че тия проблеми със спирачките се появяват при загряване, докато са студени си спират като хората, спускаш обаче някой планински проход и колкото по надолу си толкова повече не спира
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта