Малко размисли относно загряване на двигатели

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот ktamen » Пон 27 юни 2016 15:08


Добре де, толкова е очевидно, че ако нещо прегрява, трябва да спреш източника на топлина. Кво толкова има за обясняване.
"Логиката" да не се гаси е щото циркулиращата вода щяла да охлади двигателя, ами ако водата я няма :gruebel както е в повечето случаи на прегряване :question
И главната опасност са взривовете в цилиндрите, точно те правят големите поразии при прегряване. Щото всяка искра от свещите предизвиква малък взрив, ама това често се забравя. Затова се спира двигателя и се чака да изстине.




Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот gergeto » Пон 27 юни 2016 19:10


ktamen написа:"Логиката" да не се гаси е щото циркулиращата вода щяла да охлади двигателя, ами ако водата я няма както е в повечето случаи на прегряване
И главната опасност са взривовете в цилиндрите, точно те правят големите поразии при прегряване.


Добре,но да не забравяме и мазилната система,която също подпомага охлаждането и предпазва от надиране в цилиндрите и падане на "циментацията " на сегментите,клапаните.
Какво се случва в двигателя при темп. 110 гр. например и изгасиш мотора.?
Получава се рязка ,огромна разлика в темп. на охлаждане на металните части на двигателя които са в директен контакт с атмосферния въздух и температурата на бутала ,кол. вал,сегменти,биели,лагери и т.н.В резултат на тази разлика и факта че компонентите на ДВГ-то са изработени от различни метали и сплави с различни темп. диапазони се получава едно усилие на метала от посока темп. разширение към свиване от възд, охлаждане.Всички сме чували как пука и чатка нагрята от слънцето ламарина. Да ,но скоростта на този процес е в пъти по-висока на "повърноста" на двигателя,отколкото в дълбочина.Резултат-пластично усукване на метала и съответно некоригируема деформация.
Отделно че при тази темп. маслото,което не се е отекло образува повсеместен нагар,който се наслагва по сегменти,разни мазилни "пръскалки",мазилни магистрали към клапани и тем подобни.

А относно това дали
ktamen написа:ами ако водата я няма както е в повечето случаи на
прегряване
...не съм съгласен че в повечето случаи водата я няма,напротив при рязка загуба на охл. течност може да се разбере за проблема по-бързо.Това може да се усети и да се реагира много преди да е прегрял мотора.Тогава не е проблем да се изгаси.
По гадно е когато всичко си е на място,а изведнъж хоп-червената зона.Може да е дефектирал термостат,може да са незадействали датчици и съответно вентилатори на големия радиатор,може да е продължително експлоатиране на охл.система в по екстремн условия.
Но не е задължително да липсва антифриза за да прегрее мотора.

п.с. Ако нещо не съм си навързал мислите разбираемо-извинявам се ,ама хем пиша тук,хем гледам мача,хем се чудя дали да не си долея малко охладителна течност(биричка). :beer


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот ktamen » Пон 27 юни 2016 19:41


Както вече написах на предната страница:
ktamen написа: ...легендата ...... ще пребъде във вековете :mhihi


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот Теодор » Пон 27 юни 2016 20:45


Легенди, митове и т.н. всеки сам си преценява icon_idea колата и парите са си негови :twisted А аз като супер некомпетентен по охладителните системи бих постъпил по коренно противоположен начин при прегряване на двиг. със ел.командване на перката и такъв с виско.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19320
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот stefan4o » Пон 27 юни 2016 21:11


Господа, прегряването е следствието, а не причината. Когато то е факт, няма значение дали ще угасиш колата или не. Нещото, което е накарало охладителната система да стигне дотам - то е важното да се намери и отстрани. При изправен автомобил прегряване не може и няма как да има.
Считам, че полото на чичката милиционер не е с изправен датчик, след като пуска първата степен на 110гр. или просто някой е ровичкал по кабелаците на датчиците :newsm66


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот gergeto » Пон 27 юни 2016 21:31


stefan4o написа:прегряването е следствието, а не причината. Когато то е факт, няма значение дали ще угасиш колата или не. Нещото, което е накарало охладителната система да стигне дотам - то е важното да се намери и отстрани.


Не съм съгласен-ако прегряването е факт и вследствие на дефектен термостат например ,какво ще направиш? Ще си гориш ръцeте за да извадиш термостата максимално бързо и край ,проблема е решен?
Термостат-20,30лв.Възможни щети по-ДВГ:200,300 ,500 ,а може и 1500лв.,зависи от пораженията,модела на колата и маса други фактори.
Въпрос: Каква е целта : Да смениш първо дефектиралата част или да насочиш усилия да намалиш до минимум пораженията по ДВГ-то вследствие на прегряването?
Досега не го споменах ,но ми се е случвало да прегрея кола,оставих ДВГ да работи,отворих капака и след няколко минути темп. наистина започна да пада.Дали щото се усетих навреме,или просто късмет,но нямаше никакви поражения.


Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот polovera_9n3 » Пон 27 юни 2016 21:34


От всичко написано разбрах- ако угасиш мотора може да го прее*еш, ако не го угасиш също може да го прее*еш. Явно всичко е според ситуацията. Както каза колегата по-горе наливам си охладителна течност -бира :beer


Потребителски аватар
Spas
Модератор
Модератор
Мнения: 3690
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1800 RP
Местоположение: София

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот Spas » Вто 28 юни 2016 8:19


Хубаво е да се опита човек да охлади ситуацията, преди да загаси. Ако загрява до 110 в движение с висока скорост (моята беше така), а като се кара нормално 80-100 - няма проблем е хибаво да се пусне по инерция малко, да охлади поне до 90 градуса и да се гаси тогава и да се ремонтира.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот kris11 » Вто 28 юни 2016 9:20


gergeto написа: 1. Относно заливането на радиатора с вода -никога не съм го правил,дори на Москвича.
Не си ме разбрал - не се залива ,полива радиатора - ас по време на движение, като се усети ,че темп. се вдига се напръсква радиатора / било с ръчна помпичка за вода за чистачките от 1 вите Жигулита, било с ел.помпичка за пръскалки.

2. polovera_9n3 той пита правилно ли е да се налива вода в охл. система при прегрял мотор.Затова му казвам че ако е студена и в големи количества може да стане беля-да пукне блока например.
Правилно си казал.


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот kaiser666 » Вто 28 юни 2016 10:10


Според мен дали да се гаси двогателя при прегряване зависи от ситуацията. Ако ти се случи в задръстване и няма къде да мръднеш, пуснал си перката на парното, но не помага, няма какво да направиш освен да изгасиш и да отвориш капака. Лично на мен подобно нещо ми се случи на скоро поради неизправна перка спрях, не изгасих и температурата се покачваше за това за това изгасих. Но ако си извън града видиш, че прегрява и в най -добрия случай следва спускане е по добре да се спусне без газ и да се охлади двигателя в движение от въздушната струя и водната помпа.


Потребителски аватар
Espero
Мнения: 310
Регистриран на: Чет 27 май 2010 0:22
Автомобил: Passat B4 1.9TDI
Двигател: 1Z
Местоположение: София

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот Espero » Вто 28 юни 2016 12:50


Прегрял мотор не се гаси защото се криви главата и 'провлачват' буталата.После се фърля мотор.Охлажда се като се пуска парното на макс, облива се радиатора със студена вода и ако не помага се сипва вода в радиатора постепенно.кога излезе от червената зона се гаси.


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот gergeto » Вто 28 юни 2016 16:12


Espero написа:Прегрял мотор не се гаси защото се криви главата и 'провлачват' буталата.После се фърля мотор


Е това се казва дар-слово.Докато аз се мъча да обясня какво мисля, на почти цяла страница,
Espero го е събрал в две изречения. :biggrin :th_up


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот myrshavija » Вто 28 юни 2016 16:38


Като разбра вече, че не се справяш, спри да опитваш! :mrgreen


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот gergeto » Вто 28 юни 2016 17:06


Спрях,просто се опитвах да обясня толкова подробно,за да може дори и ти да разбереш, но както казваш явно не се справям. :Mr Green Fun


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот kaiser666 » Чет 30 юни 2016 11:56


[quote="Espero"][/quote]
А ако системата е пълна, пак ли не се гаси и къде я доливаш тая вода в такъв случай?



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта