чакай сега, цените които пиша са с ДДС, просто за кадито имам спомени, че го взех евтино.
имам един рапид, мога да погледна каква му беше цената и на него, но по спомен най-високото ниво на оборудване ми излезна около 20 000, не помня дали със или без ДДС обаче.
за търговците, няма значение дали е служебна, товарна или лимузина. имат коли за продаване и когато са на зор, могат да измислят добри цени

Нов vs Употребяван автомобил
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1262
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: ID7 Pro Tourer
- Двигател: APP550
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Нов vs Употребяван автомобил
Да де , това и аз исках да кажа, че нещата тръгнаха в посока избор на служебна нискобюджетна кола. Инак за себе си съм решил, че най-доброто решение е да се купува кола на 3-4 години.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Нов vs Употребяван автомобил
Аз си продадох колата на 3.5г за 70% от оригиналната й цена. И то ръчка, която в този клас се избягва. Първо, няма такъв филм като "излиза от шоурума и губи половината си стойност". Второ, реалните цени на новите автомобили са много по-ниски от рейт картата, отстъпки от 5 до 20%. За да е качествено обезценена една сравнително нова кола и да си "струва", трябва да е над 100 000км и да е върната от лизинг служебка, купувана бълк.
- Petrolhead
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Нов vs Употребяван автомобил
колкото по-скъпа е колата, толкова по-добра сделка можеш да намериш.
за момента рекорда ми е кола, която струва по ценова листа малко под 100 000, да ми излезе 55.
пак казвам не подценявайте новите коли и дилърите. по-скъпо е, но когато тръгнеш да сравняваш какво получаваш, сметките по-скоро клонят към новото
за момента рекорда ми е кола, която струва по ценова листа малко под 100 000, да ми излезе 55.
пак казвам не подценявайте новите коли и дилърите. по-скъпо е, но когато тръгнеш да сравняваш какво получаваш, сметките по-скоро клонят към новото
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20284
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Нов vs Употребяван автомобил
Petrolhead написа:само да добавя, кола на 1 година на 10-15 хиляди километра (все още невлизала дори за обслужване), без щети, не струва с 30% надолу от новата.
търговците не са глупави и няма да ти продадат перфектен автомобил на ниска цена
ЕДИТ. сега погледнах цените на едногодишни ГТИ в немско( нашенски няма). от 30 до 35 евро, толкова струват новите в България
И как така ти успя да вземеш нова кола с 30% от ценовата листа, а пък втора ръка не миже?
Отделно новите коли в Германия са с 10-15% по-скъпи от БГ, затова е така.
- Petrolhead
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Нов vs Употребяван автомобил
Vlad777 написа:Petrolhead написа:само да добавя, кола на 1 година на 10-15 хиляди километра (все още невлизала дори за обслужване), без щети, не струва с 30% надолу от новата.
търговците не са глупави и няма да ти продадат перфектен автомобил на ниска цена
ЕДИТ. сега погледнах цените на едногодишни ГТИ в немско( нашенски няма). от 30 до 35 евро, толкова струват новите в България
И как така ти успя да вземеш нова кола с 30% от ценовата листа, а пък втора ръка не миже?
Отделно новите коли в Германия са с 10-15% по-скъпи от БГ, затова е така.
не казвам че не може, по-трудно е.
когато избирах кадито имаха 17 броя на плаца. взимай, което искаш, на моята цена. на вторичния пазар в нито един момент няма да намериш 17 коли от един модел на далавера
- group®
- Темерут
- Мнения: 10085
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Нов vs Употребяван автомобил
Подкрепям Петролния мозък - 1/3 от цената няма спад в цената за 1г. няма. Дори при примера за Т-рока не е 1/3та.
Скоро гледах пример такъв - Шкода Скаут - нова с Не максимална отстъпка е около 52к (1.6 дизеляк). Видях такава в мобиле на 1г и 13000км за 46к лв.
Дори да приемем, че и при двете ще се спазари по-добра цена - 6000лв разлика не са 1/3та от цената.
Вече всеки сам си преценява. Влизат фактори от сорта на лизинг. Употребяваната в случая изисква кеш. Не познавам много хора, които ще извадят кеша. Или по-точно тези, които не ги бърка кеш/лизинг, не ги бърка и тази тема и още по-малко Шкода Скаут
Та 6000лв, са си 6000лв, но разбити в лизинг изглеждат различно.
Всичко все пак е и до оферта. Аз лично бих взел този Скаут, ако е ударен някой калник и цената е 40000лв. Това ще промени сметката. Но няма много смисъл да обсъждаме варианти, които са със шанс 1 на 52000
Скоро гледах пример такъв - Шкода Скаут - нова с Не максимална отстъпка е около 52к (1.6 дизеляк). Видях такава в мобиле на 1г и 13000км за 46к лв.
Дори да приемем, че и при двете ще се спазари по-добра цена - 6000лв разлика не са 1/3та от цената.
Вече всеки сам си преценява. Влизат фактори от сорта на лизинг. Употребяваната в случая изисква кеш. Не познавам много хора, които ще извадят кеша. Или по-точно тези, които не ги бърка кеш/лизинг, не ги бърка и тази тема и още по-малко Шкода Скаут

Та 6000лв, са си 6000лв, но разбити в лизинг изглеждат различно.
Всичко все пак е и до оферта. Аз лично бих взел този Скаут, ако е ударен някой калник и цената е 40000лв. Това ще промени сметката. Но няма много смисъл да обсъждаме варианти, които са със шанс 1 на 52000

- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Нов vs Употребяван автомобил
Моите наблюдения показват, че тестови автомобили на местни дилърства, на до 1г и до 10К пробег, се продават точно на цената на същия автомобил нов, след отстъпката която може да се постигне от дилъра. Или минимална разлика от 1000-2000лв, които не виждам никакъв смисъл да се спеставят, купувайки тежко експлоатиран демо автомобил.
- Petrolhead
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Нов vs Употребяван автомобил
с тестовите има някакъв друг филм, не е случайно че цените са им толкова високи. предполагам, че са определени такива не за да се продадат, а за могат да останат по-дълго време на разположение на дилъра, предполагам, че като станат ненужни цените вече са други. но пък никога не съм виждал тестова кола за продаване на повече от година, де да знам, със сигурност има някаква игра с тях
- group®
- Темерут
- Мнения: 10085
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Нов vs Употребяван автомобил
Petrolhead написа:със сигурност има някаква игра с тях
Играта е, че са с някоя екстра повече от масовите автомобили на склад.
Другото е, че се пускат за продажба извън 'великите' промоции за налични автомобили.
Другото е, че и техните цени подлежат на договорка.
Понякога може да има 'далавера' за такъв.
Трябва да отбележим и друго. Промоциите и договорките са за хора, които мислят, проучват, чакат преди покупка. Не всеки клиент е такъв. Някои хора просто отиват и купуват. Това прави тяхната цена за продажба, адекватна за тях. Дори и на нас да не ни се струва така.
MMX написа:Ами защото хората твърдят, че има нови коли по 22хиляди, които са без компромиси. В тая посока бяха съседните коментари, но не си проследил моментното отклонение.
Всяка кола, която не е произведена РЪЧНО, специално за клиента, е компромис


- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Нов vs Употребяван автомобил
Да, започва ОТ 22000лв. но никъде не пише че е без компромис. В смисъл такъв че моите изисквания към автомобила са да е нов, покриващ най високото ниво на пътна безопасност, и да разчитам на гаранцията която производителя ми дава за период от 5 години. Това че интериора е пластмасов, или че не вози като лодка, или че не е V6 не са ми приоритети от първостепенна важност. Като я конфигурирам с нужните за мен екстри, излиза около 28- 32 000лв с ддс.
Това са ми възможностите, и там се целя, лизинга ме устройва, не пътувам много, и колата би ми вършила работа ... примерно!
Финансовия Лизинг на максималната сума би изглеждал грубо така:
Фабия Монте Карло комби 1,0 TSI
10% - 3200лв.
ГО - 300лв.
Каско - 1500лв.
Данък - 100лв.
Регистрация - 300лв.
60 вноски - 450 - 500лв.
Остатък около - 2000лв.
Другото са договорки, отстъпки, пазарлък.
Ако колата си я купиш с финансиране от банков кредит, можеш да си избираш ти къде да е каското и ГО. Така се спестяват едни 300-400 лв годишно спрямо това, което еуратек лизинг ще те тарифират за Алианц
Това са ми възможностите, и там се целя, лизинга ме устройва, не пътувам много, и колата би ми вършила работа ... примерно!
Финансовия Лизинг на максималната сума би изглеждал грубо така:
Фабия Монте Карло комби 1,0 TSI
10% - 3200лв.
ГО - 300лв.
Каско - 1500лв.
Данък - 100лв.
Регистрация - 300лв.
60 вноски - 450 - 500лв.
Остатък около - 2000лв.
Другото са договорки, отстъпки, пазарлък.
Ако колата си я купиш с финансиране от банков кредит, можеш да си избираш ти къде да е каското и ГО. Така се спестяват едни 300-400 лв годишно спрямо това, което еуратек лизинг ще те тарифират за Алианц
Re: Нов vs Употребяван автомобил
да дам и моите 20 стотинки по темата...
Преди 8 години избора беше между
1----голф6 1,4тси 122к.с. DSG7 от дилър на промо цена за мен , че се познавах с търговеца. 40хил.км за 25хил.лв (като нов 43хил.лв) с предстоящо обслужванена 45, масла, филтри, кутия и т.н. не помня, дадоха ми списък за около 900лв предстоящи
2----ауди А3 Спортбек 2007 1,9тди 105 ръчна кутия напълно обслужено, никакви предстоящи разходи със стъклен покрив, парктроници, ксенон, подгрев, s-line пакет, като цяло напудрен с много благини на 86хил.км за 18хил.лв
Аз лично избрах аудито заради няколко фактора. Данъка на голфа беше около 450лв тогава, на аудито 159лв с перспектива да намалеече беше до 5 години. Каското на голфа на база фактурна стойност 1650лв , на аудито 750лв , нотариус на голфа на фактурна стойност 600лв , на аудито на база обявена 7хил 140лв. Предвид , че голфа не ставаше за газ прецених, че по-евтино е на дизел.
разликата в общата стойност беше 7000 първоначално + 300лв в данъка + 900лв в каското + 450лв нотариус + 900лв обслужване на голфа = грубо 10000лв , за кажи речи еднакъв автомобил от моя гледна точка. Аз реших, че тези пари не оправдават покупката на 40хил км по нов автомобил , с автомат на който не държах изобщо.
Говорим за плащане в брой и в двата случая без лизинги и т.н. за мен кола на лизинг е оправдано само при наличие на голям служебен автопарк, с замяна на автомобилите сле 5 години или като изтече гаранцията, за личен автомобил предпочитам да събера парите и да си го купя , за да си е мой от началото, не някога във времето евентуално.
След точно една година поднових каското на аудито и го откраднаха след 2 дни , за годината изминах точно 25хил км и тъкмо му бях сменил масло,филтри, сложих зимните гуми и т.н. Та общо взето е хубаво да се сложи и този риск в уравнението, защото каквото и да си говорим автомобила е един сак с пари оставен на улицата и се надяваш някой да не го вземе, а каското ми плати автомобила на 3 пъти по грубо 5-6хил лв за 3 години та и в това отношение се радвам, че не чаках да ми връщат 25 хил а около 15хил , да не говорим, че пак се мина през отказ за изплащане на обезщетение, дела, нерви , но в крайна сметка ги преборихме.
Преди 8 години избора беше между
1----голф6 1,4тси 122к.с. DSG7 от дилър на промо цена за мен , че се познавах с търговеца. 40хил.км за 25хил.лв (като нов 43хил.лв) с предстоящо обслужванена 45, масла, филтри, кутия и т.н. не помня, дадоха ми списък за около 900лв предстоящи
2----ауди А3 Спортбек 2007 1,9тди 105 ръчна кутия напълно обслужено, никакви предстоящи разходи със стъклен покрив, парктроници, ксенон, подгрев, s-line пакет, като цяло напудрен с много благини на 86хил.км за 18хил.лв
Аз лично избрах аудито заради няколко фактора. Данъка на голфа беше около 450лв тогава, на аудито 159лв с перспектива да намалеече беше до 5 години. Каското на голфа на база фактурна стойност 1650лв , на аудито 750лв , нотариус на голфа на фактурна стойност 600лв , на аудито на база обявена 7хил 140лв. Предвид , че голфа не ставаше за газ прецених, че по-евтино е на дизел.
разликата в общата стойност беше 7000 първоначално + 300лв в данъка + 900лв в каското + 450лв нотариус + 900лв обслужване на голфа = грубо 10000лв , за кажи речи еднакъв автомобил от моя гледна точка. Аз реших, че тези пари не оправдават покупката на 40хил км по нов автомобил , с автомат на който не държах изобщо.
Говорим за плащане в брой и в двата случая без лизинги и т.н. за мен кола на лизинг е оправдано само при наличие на голям служебен автопарк, с замяна на автомобилите сле 5 години или като изтече гаранцията, за личен автомобил предпочитам да събера парите и да си го купя , за да си е мой от началото, не някога във времето евентуално.
След точно една година поднових каското на аудито и го откраднаха след 2 дни , за годината изминах точно 25хил км и тъкмо му бях сменил масло,филтри, сложих зимните гуми и т.н. Та общо взето е хубаво да се сложи и този риск в уравнението, защото каквото и да си говорим автомобила е един сак с пари оставен на улицата и се надяваш някой да не го вземе, а каското ми плати автомобила на 3 пъти по грубо 5-6хил лв за 3 години та и в това отношение се радвам, че не чаках да ми връщат 25 хил а около 15хил , да не говорим, че пак се мина през отказ за изплащане на обезщетение, дела, нерви , но в крайна сметка ги преборихме.
Re: Нов vs Употребяван автомобил
парите, които спестяваш при покупката на 2-3 годишна кола спрямо нова от магазина са си точно спестени ... вече как ще ги изхарчиш след това си е твоя работа, някои ще ги изпият и изпушат, други може да си купят нещо - гараж, място с каравана на морето ... идеи много.
Още малко сметки от моите проучвания навремето ... При Октавия за споменатите параметри спестяването беше около 20к. При голф също толкова. Но, шкоди почти нямаше читави ... втора ръка пазара на 3 годишните шкоди беше много тесен, а и самите екземлпяри супер постни. Цените високи ... не знам политика на ЕТ ли е, но там бях почти готов да скоча на нова, просто защото нямаше нищо употребявано, което да ми хване окото. Само разни нов внос, но със съмнителна история. По-малки модели не съм гледал, защото не ми вършат работа.
При vw нещата бяха много по-различни ... заради многото dasweltauto-та, дори върнатите в бг екземпляри бяха на помосими цени и прилично оборудване. Интересното беше, че голфовете и пасатите вървяха на едни и същи цени като употребявани, докато при новите имаше разлика по 10-20 000. Ауди не съм гледал, щото много скъпи идваха.
И две думи за дебненето на нова кола на прИмоция. Признавам си този вариант го пробвах само при Шкодите, и то Октавиите ... няколко месеца дебнех, промоция не хванах, но имам познат, който си взе по-късно нова октавия с 6000 по-ниско от стандартните цени (около 15%), и някакви подаръци. Въпросът обаче опираше до коли на склад. Отстъпки по 30% не съм виждал. Може да дават за разни баничарки, но при Октавия такива неща не съм виждал.
Иначе съпостваки от сорта на нова фабия или дърто БМВ, просто са безснислени и не подлежат на рационален избор, т.е. там няма математика. Само спамят темата.
Още малко сметки от моите проучвания навремето ... При Октавия за споменатите параметри спестяването беше около 20к. При голф също толкова. Но, шкоди почти нямаше читави ... втора ръка пазара на 3 годишните шкоди беше много тесен, а и самите екземлпяри супер постни. Цените високи ... не знам политика на ЕТ ли е, но там бях почти готов да скоча на нова, просто защото нямаше нищо употребявано, което да ми хване окото. Само разни нов внос, но със съмнителна история. По-малки модели не съм гледал, защото не ми вършат работа.
При vw нещата бяха много по-различни ... заради многото dasweltauto-та, дори върнатите в бг екземпляри бяха на помосими цени и прилично оборудване. Интересното беше, че голфовете и пасатите вървяха на едни и същи цени като употребявани, докато при новите имаше разлика по 10-20 000. Ауди не съм гледал, щото много скъпи идваха.
И две думи за дебненето на нова кола на прИмоция. Признавам си този вариант го пробвах само при Шкодите, и то Октавиите ... няколко месеца дебнех, промоция не хванах, но имам познат, който си взе по-късно нова октавия с 6000 по-ниско от стандартните цени (около 15%), и някакви подаръци. Въпросът обаче опираше до коли на склад. Отстъпки по 30% не съм виждал. Може да дават за разни баничарки, но при Октавия такива неща не съм виждал.
Иначе съпостваки от сорта на нова фабия или дърто БМВ, просто са безснислени и не подлежат на рационален избор, т.е. там няма математика. Само спамят темата.
- Rat Fink
- Мнения: 387
- Регистриран на: Пет 04 юли 2014 11:15
- Автомобил:
- Двигател: 1 8t AUM 2 3DISI
- Местоположение: София
Re: Нов vs Употребяван автомобил
Колеги да вметна още малко мой си сметки и виждания. Сравнението отново е нова дизелова Дачия топ ниво степуей 28500лв и Голф/Октавия 2005-2007 TDI за 7000лв. Дачията ще я изплащам 3 години и ще имам разходи без гориво на месец за три години 790лв/месечно, след това отиваме на 190/лв месечно. Голфа ще е 720лв месечно за 1 година , след това ще е 122лв/месечно. От цялата сметка в полза на Голфа остават едни към 24000лв за две години - мисля за тези пари ще мога да му сменя всичко по двигател, скорости, окачване, климатици и т.н. с нови оригинални части за доста години напред... да ако се развали на път ще е неприятно, помощи, висяне, ако е зимата още по зле, но разликата в парите както и да я гледам е твърде голяма и все повече клоня към втора употреба на малко доказуеми километри
За 8 години активно шофиране само 1 път ме е оставяла кола насред пътя, в другите случай все съм стигал до сервиз/вкъщи.
Като мисля да си оставя резервен сегашния ми автомобил, та ако едниния се скапе и е в сервиз да имам под ръка автомобил. И пак да добавим сметката и за него на година са 500лв притежание - пак ще останат пари за предостатъчно ремонти...

Като мисля да си оставя резервен сегашния ми автомобил, та ако едниния се скапе и е в сервиз да имам под ръка автомобил. И пак да добавим сметката и за него на година са 500лв притежание - пак ще останат пари за предостатъчно ремонти...
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Нов vs Употребяван автомобил
Rat Fink написа: Голф/Октавия 2005-2007 TDI за 7000лв. ...... и все повече клоня към втора употреба на малко доказуеми километри.
Двете неща написани от теб нямат нищо общо едно с друго ! Къде е 12-14 годишна кола за 7000 лв,къде е кола на малко и доказуеми километри

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: bahyr и 28 госта