Спирачната течност-подменяте ли я редовно?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen

Подменяте ли спирачната течност както е по книга?

Анкетата завърши на Вто 06 ное 2007 22:50

Да
42
33%
Не, само доливам, ако трябва
53
42%
Не, подменям я нацяло, но само при проблем със спирачките
32
25%
 
Общо гласове: 127
flux
Мнения: 18
Регистриран на: Чет 14 юли 2005 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот flux » Нед 25 ное 2007 4:52


аз платих 50 лв в сервиз на vw за смяна + течност :roll:




Потребителски аватар
GodLike
Мнения: 2133
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
Автомобил: VW Touran
Двигател: CRKB 7DSG Highline
Контакти:

Мнениеот GodLike » Нед 25 ное 2007 8:28


Чак сега разбирам, че и това се сменя :oops: От почти 5год. имам кола и да ви кажа честно такива неща като спирачна течност, масло на хидравликата, на скоростите изощо не съм доливал, па камоли да сменя :lol: Даже и не знам къде се проверява :oops:


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Нед 25 ное 2007 8:41


GodLike написа:Даже и не знам къде се проверява :oops:


у съответните им казанчета :)


Потребителски аватар
napster
Мнения: 1158
Регистриран на: Съб 23 дек 2006 18:29
Автомобил: BMW E30
Двигател: 1.6 LPG
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот napster » Нед 25 ное 2007 8:50


Според моите наблюдения най- добрата спирачна течност е Motul RBF 600 Води се състезателен флуид на основата на DOT 4. Температурата му на загряване и на кипене е доста по- висока от тази на обикновения DOT 4.
цената му е 20лв за половин литър. Определено си заслужава парите!!! Разликата е осезаема.
А сега относно смяната на спирачна течност: трябва да се сменя периодично задължително! На байка ми например ако не сменя спирачната течност на спирачките 2 години (дори и по- малко) се усеща как спирачката почва да си губи силата. На колата може да не се усеща, но принципът е същия, затова сменяйте, а не да чакате да останете без спирачки и тогава да се сетите да я смените!


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Нед 25 ное 2007 12:16


Много ясно , че на 2 години сменям - тези които се ослушват , като пръднали зайци в люцерна и не са сменяли от повече от 2 години :не: :012: :(


Потребителски аватар
buFka
Мнения: 3315
Регистриран на: Сря 09 ное 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на Герена
Контакти:

Мнениеот buFka » Нед 25 ное 2007 13:45


На 2 години и аз...не ме интересува дали че чиста, дали изглежда добре и прочие. А нема нужда от експерименти...сега лятото пак ше я сменям. В крайна сметка не е 100 лв че да го мисля толкова...


Потребителски аватар
baibradar
Мнения: 136
Регистриран на: Нед 08 окт 2006 12:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот baibradar » Нед 25 ное 2007 16:57


Каква спирачна течност и защо?
Видове спирачни течности и рискове при употребата и.
Автомобилните спирачни системи са особено важни хидравлични системи, работещи в много тежки условия. За да се гарантира тяхната добра работа,
спирачните течности трябва да отговарят на МНОГО изисквания, най-важните от които са:
- подходящ визкозитет и течливост при ниски температури;
- термична устойчивост и окислителна стабилност;
- недопускане образуването на пяна; запазване на експлоатационните параметри при проникване на вода;
- съвместимост с еластомерите, смазване и предпазване от корозия на металните части.

Спирачните течности трябва да отговарят на изискванията на cneцuфuкaцuя SАЕ J 1703 или на по-популярната FMVSS 116 DOT 3/4/5/ 5.1.

DOT3

Конвенционална спирачна течност на полигликлова основа, използвана в повечето транспортни средства.

Предимства:
- евтина и разпространена в търговската мрежа.

Недостатъци:
- уврежда уплътненията от естествена гума;
- уврежда боята;
- силно абсорбира вода (веднъж отворена, опаковката не бива да се съхранява повече от седмица)

Поради голямата си хигроскопичност, е възможно да доведе до корозия на елементите в спирачната система.

DOT4

Предназначена за употреба в по-новите модели. В повечето случаи също е на полигликолова основа.

Предимства:
- сравнително евтина, разпространена в цялата търговска мрежа;
- по-слабо поглъща вода в сравнение с DOT3;
- по-висока температура на кипене от DOT3, позволяваща приложимостта й при по-тежки експлоатационни условия.

Недостатъци:
- уврежда боите;
- средно с около 50% по-скъпа от DOT3;
- при абсорбция на вода може да доведе до корозия на металните части.

DOT5

Известна като „силиконова" спирачна течност.

Предимства:
- не уврежда боите;
- не абсорбира вода и може да бъде използвана при повишена влажност;
- съвместима с всички уплътнения.

Недостатъци:
- не трябва да се смесва с DOT3 u DOT 4.

Повечето проблеми при използването на DOT5 са свързани със смесването й с други спирачни течности.
Най-добрият начин да преминете на DOT5 е да изградите наново спирачната си система.

Тъй като DOT5 не абсорбира вода, замърсяванията се събират в най-ниските части на спирачната система и могат да предизвикат корозия.

Поради способността им да задържат въздуха DOT5 са „свиваеми" течности и са неприложими за ABS системи около два пъти по-скъпа от DOT4 и достъпна само в специализирани магазини.


DOT 5.1

Сравнително нова спирачна течност на силиконова основа със силно подобрени антикорозионни качества.

Предимства:
- превъзходни качества в сравнение с горните типове течности.
Има много високa температура на кипене, независимо от погълнатата вода;
- съвместима с всички гумени уплътнения.

Недостатъци:

DOT5.1 не са силикови течности и абсорбират вода;
- подобно на DOT5 u DOT4 уврежда боите;
- no-скъпа от DOT5 u DOT4 и много по-трудна за намиране.

Минералните масла за хидравлични системи (HSMO) са комбинация от минерално масло и присадки u обикновено са оцветени в зелено.
Като правило тези течности са най-скъпи, поради най-високата си температура на кипене и най-добрата защита на системата от корозия.

Трябва да се има предвид обаче несъвместимостта им с течности на силиконова и полигликолова основа.
Независимо от типа на използваната хидравлична течност правилната поддръжка е ключът към безаварийната работа на системата.

Общите препоръки са:

1. Ако имате спирачна система, който не тече и не създава никакви други проблеми, не сменяйте типа спирачна течност.
Нормалният срок за експлоатация на всяка спирачна течност е от една до две години в зависимост от препоръките на производителя.

2. При всяка смяна на течността промивайте изцяло спирачната система, за да я предпазите от корозия, независимо от типа спирачна течност, която ползвате.

3. Aкo имате финансова възможност, използвайте по-висококачествените DOT4 или още no-добрите DOT5.1 спирачни течности.

Важно!
4. Използвайте DOT5 само ако превозното средство е било фабрично заредено с нея и/или има изрична препоръка от производителя.


VALKOV
Мнения: 264
Регистриран на: Чет 06 сеп 2007 12:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот VALKOV » Нед 25 ное 2007 22:52


Смених я в сервиза на VW в Плевен около 65 лв. всичко. Когато сменях ролки ремъци и т. н. се оказа че всичко е оригинално. Ангр. ремък е бил на магия, за това не се замислих много... все пак спирачки са!!


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Сря 28 ное 2007 14:52


Аз не съм сменял спирачната течност, не защото не искам, а защото няма къде. В малки градове като Г. Оряховица и Лясковец, няма сервизи които да извършат тази смяна.Навсякъде ти обясняват че не е необходима толкова честа смяна, че спирачна течност само се долива когато е необходимо но не се сменя напълно, или ти си с АБС и е мн трудна смяната, или "после ни трябва 1 ден за обезвъздушаване" и др подобни обяснения.
Иначе прочетох за различните видове спирачна течност и възникнаха няколко въпроса:
На казанчето на Пасатко пише DOT 4:
1. Може ли да се долее DOT 5.1 и ако не може какво става след доливането на 5.1 ?
2. Може ли да се смени изцяло DOT 4 с 5.1, при положение че на казанчето пише 4 ?


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5450
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Сря 28 ное 2007 16:07


Доливам вода, важното е обем да има и минавам в градска зона с 140 това е рецептата ми за добра безопасност


Потребителски аватар
dxd
Мнения: 1174
Регистриран на: Съб 11 фев 2006 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот dxd » Сря 28 ное 2007 16:35


doktora написа:2. Може ли да се смени изцяло DOT 4 с 5.1, при положение че на казанчето пише 4 ?


Да може/без никакви грижи и е даже доста по-добре/ аз направих така,с такава на ОМВ-18лв е.И наистина за спирачни помпи с АБС като мойта и твойта кола трябва с машина да се смени.Лесно,бързо и най-вече безопасно за нашите помпи-смяната ми струваше също 18лв.


Потребителски аватар
4oroi4o
Мнения: 1502
Регистриран на: Чет 16 фев 2006 9:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот 4oroi4o » Сря 28 ное 2007 17:15


Да на всеки две години!!!


Потребителски аватар
baibradar
Мнения: 136
Регистриран на: Нед 08 окт 2006 12:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот baibradar » Сря 28 ное 2007 17:59


Важно! Използвайте DOT5 само ако превозното средство е било фабрично заредено с нея и/или има изрична препоръка от производителя.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Чет 29 ное 2007 12:08


Никой не ми отговори на първия въпрос:
1. Може ли да се долее DOT 5.1 и ако не може какво става след доливането на 5.1 ?
Питам, защото имах глупостта да долея към ДОТ4, спирачна течност ДОТ 5.1 :roll: Става дума за около максимум 50 мл


Потребителски аватар
bomber
Мнения: 4315
Регистриран на: Вто 13 дек 2005 17:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Софията

Мнениеот bomber » Чет 29 ное 2007 14:29


doktora написа:Никой не ми отговори на първия въпрос:
1. Може ли да се долее DOT 5.1 и ако не може какво става след доливането на 5.1 ?
Питам, защото имах глупостта да долея към ДОТ4, спирачна течност ДОТ 5.1 :roll: Става дума за около максимум 50 мл

Забрави :!: :!: :!: Не се смесва дот 4 с 5 :!:



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: paagrio, Zdravkov94 и 67 госта