
Спирачната течност-подменяте ли я редовно?
- napster
- Мнения: 1158
- Регистриран на: Съб 23 дек 2006 18:29
- Автомобил: BMW E30
- Двигател: 1.6 LPG
- Местоположение: Стара Загора
Според моите наблюдения най- добрата спирачна течност е Motul RBF 600 Води се състезателен флуид на основата на DOT 4. Температурата му на загряване и на кипене е доста по- висока от тази на обикновения DOT 4.
цената му е 20лв за половин литър. Определено си заслужава парите!!! Разликата е осезаема.
А сега относно смяната на спирачна течност: трябва да се сменя периодично задължително! На байка ми например ако не сменя спирачната течност на спирачките 2 години (дори и по- малко) се усеща как спирачката почва да си губи силата. На колата може да не се усеща, но принципът е същия, затова сменяйте, а не да чакате да останете без спирачки и тогава да се сетите да я смените!
цената му е 20лв за половин литър. Определено си заслужава парите!!! Разликата е осезаема.
А сега относно смяната на спирачна течност: трябва да се сменя периодично задължително! На байка ми например ако не сменя спирачната течност на спирачките 2 години (дори и по- малко) се усеща как спирачката почва да си губи силата. На колата може да не се усеща, но принципът е същия, затова сменяйте, а не да чакате да останете без спирачки и тогава да се сетите да я смените!
- baibradar
- Мнения: 136
- Регистриран на: Нед 08 окт 2006 12:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
Каква спирачна течност и защо?
Видове спирачни течности и рискове при употребата и.
Автомобилните спирачни системи са особено важни хидравлични системи, работещи в много тежки условия. За да се гарантира тяхната добра работа,
спирачните течности трябва да отговарят на МНОГО изисквания, най-важните от които са:
- подходящ визкозитет и течливост при ниски температури;
- термична устойчивост и окислителна стабилност;
- недопускане образуването на пяна; запазване на експлоатационните параметри при проникване на вода;
- съвместимост с еластомерите, смазване и предпазване от корозия на металните части.
Спирачните течности трябва да отговарят на изискванията на cneцuфuкaцuя SАЕ J 1703 или на по-популярната FMVSS 116 DOT 3/4/5/ 5.1.
DOT3
Конвенционална спирачна течност на полигликлова основа, използвана в повечето транспортни средства.
Предимства:
- евтина и разпространена в търговската мрежа.
Недостатъци:
- уврежда уплътненията от естествена гума;
- уврежда боята;
- силно абсорбира вода (веднъж отворена, опаковката не бива да се съхранява повече от седмица)
Поради голямата си хигроскопичност, е възможно да доведе до корозия на елементите в спирачната система.
DOT4
Предназначена за употреба в по-новите модели. В повечето случаи също е на полигликолова основа.
Предимства:
- сравнително евтина, разпространена в цялата търговска мрежа;
- по-слабо поглъща вода в сравнение с DOT3;
- по-висока температура на кипене от DOT3, позволяваща приложимостта й при по-тежки експлоатационни условия.
Недостатъци:
- уврежда боите;
- средно с около 50% по-скъпа от DOT3;
- при абсорбция на вода може да доведе до корозия на металните части.
DOT5
Известна като „силиконова" спирачна течност.
Предимства:
- не уврежда боите;
- не абсорбира вода и може да бъде използвана при повишена влажност;
- съвместима с всички уплътнения.
Недостатъци:
- не трябва да се смесва с DOT3 u DOT 4.
Повечето проблеми при използването на DOT5 са свързани със смесването й с други спирачни течности.
Най-добрият начин да преминете на DOT5 е да изградите наново спирачната си система.
Тъй като DOT5 не абсорбира вода, замърсяванията се събират в най-ниските части на спирачната система и могат да предизвикат корозия.
Поради способността им да задържат въздуха DOT5 са „свиваеми" течности и са неприложими за ABS системи около два пъти по-скъпа от DOT4 и достъпна само в специализирани магазини.
DOT 5.1
Сравнително нова спирачна течност на силиконова основа със силно подобрени антикорозионни качества.
Предимства:
- превъзходни качества в сравнение с горните типове течности.
Има много високa температура на кипене, независимо от погълнатата вода;
- съвместима с всички гумени уплътнения.
Недостатъци:
DOT5.1 не са силикови течности и абсорбират вода;
- подобно на DOT5 u DOT4 уврежда боите;
- no-скъпа от DOT5 u DOT4 и много по-трудна за намиране.
Минералните масла за хидравлични системи (HSMO) са комбинация от минерално масло и присадки u обикновено са оцветени в зелено.
Като правило тези течности са най-скъпи, поради най-високата си температура на кипене и най-добрата защита на системата от корозия.
Трябва да се има предвид обаче несъвместимостта им с течности на силиконова и полигликолова основа.
Независимо от типа на използваната хидравлична течност правилната поддръжка е ключът към безаварийната работа на системата.
Общите препоръки са:
1. Ако имате спирачна система, който не тече и не създава никакви други проблеми, не сменяйте типа спирачна течност.
Нормалният срок за експлоатация на всяка спирачна течност е от една до две години в зависимост от препоръките на производителя.
2. При всяка смяна на течността промивайте изцяло спирачната система, за да я предпазите от корозия, независимо от типа спирачна течност, която ползвате.
3. Aкo имате финансова възможност, използвайте по-висококачествените DOT4 или още no-добрите DOT5.1 спирачни течности.
Важно!
4. Използвайте DOT5 само ако превозното средство е било фабрично заредено с нея и/или има изрична препоръка от производителя.
Видове спирачни течности и рискове при употребата и.
Автомобилните спирачни системи са особено важни хидравлични системи, работещи в много тежки условия. За да се гарантира тяхната добра работа,
спирачните течности трябва да отговарят на МНОГО изисквания, най-важните от които са:
- подходящ визкозитет и течливост при ниски температури;
- термична устойчивост и окислителна стабилност;
- недопускане образуването на пяна; запазване на експлоатационните параметри при проникване на вода;
- съвместимост с еластомерите, смазване и предпазване от корозия на металните части.
Спирачните течности трябва да отговарят на изискванията на cneцuфuкaцuя SАЕ J 1703 или на по-популярната FMVSS 116 DOT 3/4/5/ 5.1.
DOT3
Конвенционална спирачна течност на полигликлова основа, използвана в повечето транспортни средства.
Предимства:
- евтина и разпространена в търговската мрежа.
Недостатъци:
- уврежда уплътненията от естествена гума;
- уврежда боята;
- силно абсорбира вода (веднъж отворена, опаковката не бива да се съхранява повече от седмица)
Поради голямата си хигроскопичност, е възможно да доведе до корозия на елементите в спирачната система.
DOT4
Предназначена за употреба в по-новите модели. В повечето случаи също е на полигликолова основа.
Предимства:
- сравнително евтина, разпространена в цялата търговска мрежа;
- по-слабо поглъща вода в сравнение с DOT3;
- по-висока температура на кипене от DOT3, позволяваща приложимостта й при по-тежки експлоатационни условия.
Недостатъци:
- уврежда боите;
- средно с около 50% по-скъпа от DOT3;
- при абсорбция на вода може да доведе до корозия на металните части.
DOT5
Известна като „силиконова" спирачна течност.
Предимства:
- не уврежда боите;
- не абсорбира вода и може да бъде използвана при повишена влажност;
- съвместима с всички уплътнения.
Недостатъци:
- не трябва да се смесва с DOT3 u DOT 4.
Повечето проблеми при използването на DOT5 са свързани със смесването й с други спирачни течности.
Най-добрият начин да преминете на DOT5 е да изградите наново спирачната си система.
Тъй като DOT5 не абсорбира вода, замърсяванията се събират в най-ниските части на спирачната система и могат да предизвикат корозия.
Поради способността им да задържат въздуха DOT5 са „свиваеми" течности и са неприложими за ABS системи около два пъти по-скъпа от DOT4 и достъпна само в специализирани магазини.
DOT 5.1
Сравнително нова спирачна течност на силиконова основа със силно подобрени антикорозионни качества.
Предимства:
- превъзходни качества в сравнение с горните типове течности.
Има много високa температура на кипене, независимо от погълнатата вода;
- съвместима с всички гумени уплътнения.
Недостатъци:
DOT5.1 не са силикови течности и абсорбират вода;
- подобно на DOT5 u DOT4 уврежда боите;
- no-скъпа от DOT5 u DOT4 и много по-трудна за намиране.
Минералните масла за хидравлични системи (HSMO) са комбинация от минерално масло и присадки u обикновено са оцветени в зелено.
Като правило тези течности са най-скъпи, поради най-високата си температура на кипене и най-добрата защита на системата от корозия.
Трябва да се има предвид обаче несъвместимостта им с течности на силиконова и полигликолова основа.
Независимо от типа на използваната хидравлична течност правилната поддръжка е ключът към безаварийната работа на системата.
Общите препоръки са:
1. Ако имате спирачна система, който не тече и не създава никакви други проблеми, не сменяйте типа спирачна течност.
Нормалният срок за експлоатация на всяка спирачна течност е от една до две години в зависимост от препоръките на производителя.
2. При всяка смяна на течността промивайте изцяло спирачната система, за да я предпазите от корозия, независимо от типа спирачна течност, която ползвате.
3. Aкo имате финансова възможност, използвайте по-висококачествените DOT4 или още no-добрите DOT5.1 спирачни течности.
Важно!
4. Използвайте DOT5 само ако превозното средство е било фабрично заредено с нея и/или има изрична препоръка от производителя.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Аз не съм сменял спирачната течност, не защото не искам, а защото няма къде. В малки градове като Г. Оряховица и Лясковец, няма сервизи които да извършат тази смяна.Навсякъде ти обясняват че не е необходима толкова честа смяна, че спирачна течност само се долива когато е необходимо но не се сменя напълно, или ти си с АБС и е мн трудна смяната, или "после ни трябва 1 ден за обезвъздушаване" и др подобни обяснения.
Иначе прочетох за различните видове спирачна течност и възникнаха няколко въпроса:
На казанчето на Пасатко пише DOT 4:
1. Може ли да се долее DOT 5.1 и ако не може какво става след доливането на 5.1 ?
2. Може ли да се смени изцяло DOT 4 с 5.1, при положение че на казанчето пише 4 ?
Иначе прочетох за различните видове спирачна течност и възникнаха няколко въпроса:
На казанчето на Пасатко пише DOT 4:
1. Може ли да се долее DOT 5.1 и ако не може какво става след доливането на 5.1 ?
2. Може ли да се смени изцяло DOT 4 с 5.1, при положение че на казанчето пише 4 ?
doktora написа:2. Може ли да се смени изцяло DOT 4 с 5.1, при положение че на казанчето пише 4 ?
Да може/без никакви грижи и е даже доста по-добре/ аз направих така,с такава на ОМВ-18лв е.И наистина за спирачни помпи с АБС като мойта и твойта кола трябва с машина да се смени.Лесно,бързо и най-вече безопасно за нашите помпи-смяната ми струваше също 18лв.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: paagrio, Zdravkov94 и 67 госта