Изчетох подробно описанието на на една система с ППХ (Simos 9.1), но не открих да е описано някъде, че се спира впръскването на гориво
На база въздушната маса, оборотите на двигателя, температура на двигателя и положението на педала за газта, блокът за управление на мотора регулира количеството и времето на впръскване, както и момента на запалване.
Поне така е описана системата.
Логично погледнато при ППХ:
въздух в колектора постъпва - т.е имаме въздушна маса
обороти имаме - колелата въртят мотора
температура също
Компа разбира от педала на газта, че искаме да намаляваме и редуцира времето на впръскване, но никъде не пише, че го прекъсва.
Със сигурност ППХ е най-икономичния режим на движение, но разход има дори и при него.
Да, на борд компа пише 0.00, но това е при VAG. На Fiat Doblo например, пише 0.3...
Момент, в който се спира впръскването, (по еко причини - пазим катализатор)е след повече от нормалното последователни корекции на ъгъла, заради детонационно горене или липсата на такова. Тогава управлението преминава в авариен режим, като е възможно да изключи някой от впръскващите вентили.
Не казвам, че това е задължително за всички системи, но е пример как работи такава система при бинзинов мотор.
А какво става при старите карбураторни мотори, на практика и там има ППХ, но той не се следи от нищо. Е при тях как спираме подаването на гориво или запалване
