ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Чет 03 яну 2008 10:50


psstv18rp написа:Странно как има хора които още не са разбрали. :-)
Спирачния ефект на двигателя няма много общо с горивото. Основното е наистина компресията, другото е триенето и съпротивлението от допълнителни агрегати. Даже, ако горивото не е спряно спирачния ефект се влошава (намалява).
. :-)

Това е толкоз нелогично...Има хора дето не могат да си намерят автомобила, оставен на първа на някой баир :roll: Логично ли е, да разчитат на компресията като спирачен ефект?




Потребителски аватар
vladko_g40
Мнения: 1386
Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
Автомобил: Audi A6 Audi 90
Двигател: AEB AAN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vladko_g40 » Чет 03 яну 2008 10:55


K22 написа:
psstv18rp написа:Странно как има хора които още не са разбрали. :-)
Спирачния ефект на двигателя няма много общо с горивото. Основното е наистина компресията, другото е триенето и съпротивлението от допълнителни агрегати. Даже, ако горивото не е спряно спирачния ефект се влошава (намалява).
. :-)

Това е толкоз нелогично...Има хора дето не могат да си намерят автомобила, оставен на първа на някой баир :roll: Логично ли е, да разчитат на компресията като спирачен ефект?
колега, я прочети заглавието на темата пак и виж какво си написал :wink: кой в темата ти говори за спрял автомобил? и после виж колко е логично последното ти мнение :wink:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 03 яну 2008 11:16


K22 написа:
psstv18rp написа:Странно как има хора които още не са разбрали. :-)
Спирачния ефект на двигателя няма много общо с горивото. Основното е наистина компресията, другото е триенето и съпротивлението от допълнителни агрегати. Даже, ако горивото не е спряно спирачния ефект се влошава (намалява).
. :-)

Това е толкоз нелогично...Има хора дето не могат да си намерят автомобила, оставен на първа на някой баир :roll: Логично ли е, да разчитат на компресията като спирачен ефект?

Еееееее..... извинявай ама това дето си го наистина е доста безсмислено.....пак се извинявам...ами нали затуй дори и при спрян ДВГ колата не зъдржа по баири и тръгва.....точно защото отсъства спирачния ефект на компресията.....нали затова дизеловите ДВГ имат по-добър задържащ ефект при спускане....
Пак да спомена старите соцвозила...по-точно двутактовите...нали затова двутактовия ДВГ(нормална степен на сгъстяване 1:6) не става за задържане(освен и другия много важен факт,че ако при двутактовия ДВГ се спре или дори частично да намали подаването на гориво при високи обороти-двигателят остава без мазане и лагерите на коляновия вал буквално се изяждат)......


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Чет 03 яну 2008 12:41


И каква по-точно е разликата в компресията, при спрял на баир двигател и този на ППХ при който не постъпва грам гориво?
Ами никаква-единия се движи със скорост 0,00005км/час ,а другия със 100км/ч примерно :wink:


Потребителски аватар
greda
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 04 сеп 2007 14:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот greda » Сря 16 дек 2009 12:41


Изчетох подробно описанието на на една система с ППХ (Simos 9.1), но не открих да е описано някъде, че се спира впръскването на гориво :deal
На база въздушната маса, оборотите на двигателя, температура на двигателя и положението на педала за газта, блокът за управление на мотора регулира количеството и времето на впръскване, както и момента на запалване.
Поне така е описана системата. :wink:
Логично погледнато при ППХ:
въздух в колектора постъпва - т.е имаме въздушна маса
обороти имаме - колелата въртят мотора
температура също
Компа разбира от педала на газта, че искаме да намаляваме и редуцира времето на впръскване, но никъде не пише, че го прекъсва.
Със сигурност ППХ е най-икономичния режим на движение, но разход има дори и при него.
Да, на борд компа пише 0.00, но това е при VAG. На Fiat Doblo например, пише 0.3...

Момент, в който се спира впръскването, (по еко причини - пазим катализатор)е след повече от нормалното последователни корекции на ъгъла, заради детонационно горене или липсата на такова. Тогава управлението преминава в авариен режим, като е възможно да изключи някой от впръскващите вентили.
Не казвам, че това е задължително за всички системи, но е пример как работи такава система при бинзинов мотор.
А какво става при старите карбураторни мотори, на практика и там има ППХ, но той не се следи от нищо. Е при тях как спираме подаването на гориво или запалване :idea:


Потребителски аватар
stan4o_mc
Мнения: 1078
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re:

Мнениеот stan4o_mc » Сря 16 дек 2009 15:32


K22 написа:И каква по-точно е разликата в компресията, при спрял на баир двигател и този на ППХ при който не постъпва грам гориво?
Ами никаква-единия се движи със скорост 0,00005км/час ,а другия със 100км/ч примерно :wink:

А каква е разликата в компресията при студен и топъл мотор? Сегментите еднакво ли затапват на студено и толпо? Работата на маслената помпа и наличието на масло навсякъде, дали оказва влияние?

greda, ако не се лъжа vaskoto1 беше направил тест на пасатора, но не с бордовия комп, а с диагностичен софт и бла-бла-бла, та резултата беше, че се секва тока на инжекторите. Говоря по памет, която при мен не работи ефективно!!!


Поздрави :beer :beer :beer


Потребителски аватар
greda
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 04 сеп 2007 14:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Re:

Мнениеот greda » Сря 16 дек 2009 15:52


stan4o_mc написа:greda, ако не се лъжа vaskoto1 беше направил тест на пасатора, но не с бордовия комп, а с диагностичен софт и бла-бла-бла, та резултата беше, че се секва тока на инжекторите. Говоря по памет, която при мен не работи ефективно!!!


Поздрави :beer :beer :beer

Така е :да: Проверих, че ми стана интересно.
Не е обяснено в описанието, което качих, но е факт. Когато оборотите са над нормалните за празен ход и педала на газта е в нулево положение, компа орязва тока на дюзите.
Днес научих нещо което не знаех :beer :beer :beer


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот pe6kata » Сря 16 дек 2009 19:00


При ППХ разход на гориво НЯМА!!!. Бордкомп. отчита 0.0, ваг-кома -инжекторно време 0 милисек. т.е. дюзите не впръскват никакво гориво. Моторната спирачка идва от компресията, не от триенето :shock (при двигателя целта е триенето да се намали до минимум, това не са дискове и накладки :wink: ). И за де не се чуди някой "ама как" ,нека пробва да си бутне колата докато е на скорост :idea: и после нека опита пак като и свали свещите :idea:
Енерията, нужна за сгъстяване на въздуха при дижението на буталото от долна към горна мътрва точка, е за сметка на инерцията на колата. При степен на сгъстяване 10:1, в ДМТ имаме 500куб.см въздух(колкото е на 4 цилиндров 2литра мотор), то в ГМТ ще са 50куб.см(демек в горивната камера). Двигателя си става направо помпа и си иска и енергия за задвижване!
Защо мърдали по надолнище(не виждам никаква връзка с ППХ), ми мърдат понеже двигателя стои на компресия. Да ама да речем ,че буталото е нагнетило и се намира посредата на хода си, с времето губи компресията от сеггменти, клапани, да не говорим че нов мотор задържа около 13 бара компресия, за ремонт 7-8 примерно... и премърдва няма как!
Вр6 например(понеже се сблъсках с липсата му на ППХ и го разучих :) ) гаси дюзите над 1500об. и ги пали отново при 1200. Моноинж, карбуратори(още при лада петица ОЗОН-2М), при газови инжексиони, дори и ламбда контрол система го поддържат този режим.
Надявам се съм помогнал в изясняването на ППХ :)


Потребителски аватар
DanZki
Мнения: 202
Регистриран на: Пон 11 юни 2007 14:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот DanZki » Чет 17 дек 2009 15:38


greda написа:Да, на борд компа пише 0.00, но това е при VAG. На Fiat Doblo например, пише 0.3...


Само при ВАГ е друг път...Карал съм Ренде Лагуна,която като я оставиш на ППХ и заковаваше борда на 0.0

Пп до сега колкото коли с бордови съм карал са показвали 0.0 при ППХ


Потребителски аватар
Re5Pec7
Мнения: 1290
Регистриран на: Чет 06 дек 2007 13:37
Автомобил: Passat B5 V6
Двигател: AQD
Местоположение: Варна

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот Re5Pec7 » Чет 17 дек 2009 15:40


На Ситроен С3 също показва 0 при ППХ.


Потребителски аватар
rocky
Мнения: 276
Регистриран на: Съб 02 авг 2008 14:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот rocky » Съб 19 дек 2009 5:30


http://www.tdibg.com/index.php?option=c ... &Itemid=31 :beer
тази статия не мисля, че я е писъл някой със средно образование...


Потребителски аватар
GTspecial
Мнения: 563
Регистриран на: Съб 02 авг 2008 11:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот GTspecial » Съб 19 дек 2009 20:32


За старите крбуратори не съм сигурен,
но на всички следващи разновидности
с електроника (моно,пълна ...и т.н.) на 100% разхода
при ППХ е =0.0 л/км.Снощи пробвах на Голфа 1.8 АБС и
над 1800 об. разхода става 0.0л/ч....
Няма какво повече да се спори и обсъжда... :012:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19300
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот stefan4o » Съб 19 дек 2009 20:46


И при по-старите карбуратори от серията 2Е на Пиербург го има ППХ :drunk Икономия, майка :Mr Green Fun


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот dandan » Нед 20 дек 2009 2:55


Имаше го дори и на Лада и Москвич. Електроника следи педала и оборотите и затваря един вентил на карба.
Енерията, нужна за сгъстяване на въздуха при дижението на буталото от долна към горна мътрва точка, е за сметка на инерцията на колата.

Добре ама какво се получава после от горна към долна мъртва точка- сгъстения въздух почва да действа наопаки и ефекта е почти нулев. Остава пак само триенето в чарколяците. При големите дизели е направена моторна спирачка която работи по малко по-различен начин.

Иначе навремето имах Москвич от новите и спусках Шипка на 5-та предавка с изключен контакт-гарантиран разход 0. Спирачките работят, серво на волана няма, но и да има пак ще работи. Икономията: ами може би 1-1.5л при всяко спускане което не е много но пък не помага на ДВГ-то надолу.

И от къде я изкопахте тая тема :roll:


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот pe6kata » Нед 20 дек 2009 12:08


dandan написа:Имаше го дори и на Лада и Москвич. Електроника следи педала и оборотите и затваря един вентил на карба.
Енерията, нужна за сгъстяване на въздуха при дижението на буталото от долна към горна мътрва точка, е за сметка на инерцията на колата.

Добре ама какво се получава после от горна към долна мъртва точка- сгъстения въздух почва да действа наопаки и ефекта е почти нулев. Остава пак само триенето в чарколяците...


В тоя ред на мисли трябва да се отчете и натиска, който бензина окзава върху буталото при впръскване :applause:
Измисли перпетуум мобиле, гориво не ти трябва, достатъчно е да те бутнат, за да се задвижат буталата веднъж... остава да се пребориш с триенето само :!:
Хубаво пишеш и ме цитираш, ама направи си труда и видгни предния капак, извади свещите и завърти на стартер, да видим ще има ли разлика, при положение че триенето е еднакво с и без свещи,а компресията според теб не играе, тъй като се компенсира!
При положение че новия ти москвич е имал ППХ, защо си го гасил тогава?! Тоя уж 1.5л бензин, дето си го спестил, нали се сещаш че е за сметка на 1.5км опашка зад теб,време, нерви и куп рискови изпреварвания! Казвам го като потърпевш. Такива като теб, според мен(!!!), нямат място на пътя, опасни са колкото и лудо каращите!



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 119 госта