Цена за зареждане на автоклиматик?
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
Ами старите климатици бачкат със стар фреон. Аз също съм с Р12 и не може да работи климатика ми с новите фреони. Цената в Сливен последно беше между 80 и 120 лева, но това миналото лято. Принципно зависи колко фреон ти събира климатика. Моя е 950 или 970 грама, което е доста, примерно съвременните са с наполовина по-малко.
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
black` написа:Може всичко. Източва се целия стар, прочиства се и се слага нов. Съвместими има от новите ...
тъй тъй... има съвместими, ама не си струва. Ходим от време на време в специализирани сервизи и ние сме чували нЕкои работи за света

от R12 към R134 написа:1. В работещ компресор е необходимо да се замени минералното масло със синтетично. Синтетичните масла трябва да имат съответна плътност, която се достига с помоща на добавки, и да бъдат стабилни в течение на продължителен период от време.
Изборът на хладилно масло зависи от няколко фактора, в това число от възможността му за връщане в компресора, смазващи способности, а също от съвместимостта му с материалите. Синтетични масла се произвеждат фирмите "Кастрол", "Мобил", "Лабризол", "Хенкел" и др. Препоръки за това, какво масло трябва да се използва в хладилното оборудване могат да се получат в завода - производител на хладилното оборудване. При работа със синтетични масла е необходимо да се обърне внимание във връзка с тяхната тенденция към поглъщане на влага, което създава проблеми при монтажа и ремонта на хладилните системи. Освен това, те са агресивни по отношение на медни детайли и разтварят медта, която след това се отлага върху другите елементи на конструкцията вследствие образуването на химически съединения.Намаляването на степента на хидрофилност на маслата ще позволи едновременно да се намали тяхната агресивност по отношение на медта.
Необходимо е да сведем до минимум контакта на маслата с въздуха; съхраняването им трябва да става в херметични контейнери. Синтетичните масла не се смесват с минерални, затова при ретрофит на оборудването (работещо с R12 и минерално масло) използовайки R134a и синтетично масло с цел достигане на еквивалентност на сместа, остатъците от минералното масло не трябва да бъдат повече от 5 % от общото количество смазка в системата. Това изискване прави необходимо включването в процедурата на ретрофита на многократна промивка на системата, което не се налага при използване на сервизни смеси със средно налягане и алкилбензолни масла. Допустимото остатъчно съдържание на минерално масло в значителна степен зависи от конструкцията на системата и условията на експлоатация. Ако в хладилното оборудване се наблюдават признаци на ниско топлоотдаване в изпарителя или недостатъчно връщане на маслото в компресора, то може да възникне необходимост от по нататъчно намаляване на остатъчното съдържание на минерално масло. Серия от последователни промивки с използване на сложни етери може да намали концентрацията на минерално масло до ниски нива.
2. Необходимо изискване е и херметичността на конструктивните елементи на хладилната система заради по високото изтичане на R134a.
Все още не е решен вопросът за това, как да се предотвратят утечките на R134a през стените на гъвкавите шлангове на тръбопроводите. Покритието на вътрешните стени на шланговете с фолио на основата на найлон и еластомер увеличава тяхната твърдост, което може да намали способността им да поглъщат шума и вибрациите.
Тъй като R134a изтича повече от R12, то за инсталации работещи на R134a, следва да се използва регулиращо оборудване със запоени съединения. Използването на херметични хладилни контури позволява да се избегнат утечки , оказва благотворно влияние на състоянието на околната среда и намалява разходите.
При запояване трябва да се вземат мерки, за да се изключи образуването на окиси в тръбопроводите.За това по време на запояването те се продуват с азот. Освен това, краищата на тръбите и другите отвори трябва да бъдат затворени със заглушки до началото на монтажа.
3. В топлообменниците въздействие на маслото върху конструкционните материали, особенно медните, се нуждае от експериментална проверка.
4. В регулаторите не са нужни особенни изменения, но определянето на параметрите или настройката трябва да се проведе, отчитайки възможни изменения на разхода.
5. Уплътнителите от материали, използвани за R12, трябва да се заменят. В днешно време уплътнителите, пригодни за използване в съчетание с много фреони, се произвеждат от полиетиленови тъкани (EFDM) или хлорсъдържащ полиетилен, който се характеризира с висока устийчивост на полимерни масла и алтернативни фреони. Достатъчно устойчиви са и материали на основата на полихлорпрени.
6. Абсорбентите, използвани във филтрите-изсушители, трябва да съответстват на избрания фреон. Филтърът-изсушител, работещ с R12, не може напълно да обеспечи отделянето на влагата от R134a. У някои вещества, появили се в днешно време на пазара, способността за поглъщане на влага е примерно с 10 % по ниско, отколкото на веществата, използвани в филтрите-изсушители за R12. Във връзка с това тяхната маса трябва да се увеличи приблизително с 20 % или да използваме в системата филтър-изсушител с абсорбент - молекулярно сито, разчетено за структурата на молекулите на R134a.
7. При техническото обслужване контролът на плътността на зареждане за системи с R134a е по сложен, отколкото за системи с R12, още повече че възможните утечки на R134a не могат да се открият с помоща на обикновенни средства, които реагират на хлор. Новите пропускотърсачи трябва да реагират на фтор, и за достигане на нивата ,от които започва да се открива утечката, тяхната чувствителност трябва да е значително по висока от тази на обикновенните детектори.
8. Действащи инсталации могат да се заредят с фреон R134a вместо с R12 без демонтаж на основните агрегати (компресор, кондензатор, изпарител), но със замяна на терморегулиращия вентил, налягането в който трябва да бъде разчетено за използване на R134a. Маркировката на терморегулиращия вентил трябва да показва , че той е предназначен за R134a.
Загуба на налягане в магнетвентил тип EVR6, монтиран на тръбопроводите за R134a (1) и R12 (2)
Загуби на налягане в магнетвентил тип EVR6, монтиран на тръбопроводите за R134a (1) и R12 (2)
9. В неголеми херметични хладилни системи,работещи на R134a, капилярната тръба трябва да бъде с 10...15% по дълга, отколкото при R12. Освен това, при използване на R134a е необходимо правилно да се пресметнат размерите на някои други устройства: магнетвентили, възвратни клапани, регулатори на налягане , с оглед на новите показатели на разходите и загубите в налягането. Загубите в налягането за магнетвентил EVR6, предназначен съответно за R134a и R12, са приведени на рисунката. В същото време повечето от използваните регулиращи прибори, например пресостати, термостати, може да се използват и в системи за работа на фреон R134a.
10. Преди използване R134a скалите на манометрите трябва да бъдат градуирани за този фреон, ако хладилната система е работила с друг хладилен агент.
Съдовете за зареждане и принадлежностите за източване трябва да бъдат нови и чисти. Не трябва да се използват инструменти, които са имали дори минимален контакт с R12 или минерални масла.Шланговете за R134a трябва да имат повишена херметичност. При монтаж и демонтаж специални съединения с бързо действие трябва да обеспечат съхранението на фреона в шланговете. Всички инструменти, използвани при техническото обслужване на инсталациите, работещи с R134a и полиефирни масла са снабдени със съответната маркировка.Това оборудване и набор от принадлежности се препоръчва да се използват само за работа с R134a.
За търсене на утечки в контура, по който циркулира R134a, съществуват няколко начина. Много разработчици доставят електронни пропускотърсачи, които при откриване на утечка издават звуков сигнал. В други пропускотърсачи се използват ултравиолетови лампи. Във фреона се добавя присадка, която се смесва с полиефирното масло. В случай на утечка изтичащото от контура масло с присадката подложено на ултравиолетовите лъчи става видимо. Ултравиолетовите лампи на старите модели пропускотърсачи не са подходящи за R134a .
Макар че R134a е нетоксичен и безвреден за озоновия слой, е целесъобразна (по екологически и икономически съображения) неговата регенерация и повторно използване. В настояще време се произвеждат мобилни агрегати за извличане на R134a от контури при тяхното вакумиране и възстановяване на фреона с цел повторно използване. Агрегатът съдържа вградена мощна вакуумна помпа, осигуряваща дълбок вакуум.
Преминаването на хладилната система, работеща с R12, към фреон R134a може да бъде проведено с използването на обикновенно сервизно оборудване и обикновенна практика на сервизното обслужване на хладилното оборудване.
За провеждане на ретрофита е необходимо следното оборудване: работни инструкции; средства за техника на безопасност (ръкавици, очила и т. д.); измерителни прибори, разположени на тръбопроводите; термодвойки; вакуумна помпа; пропускотърсач; кантар; оборудване за събиране на фреона;измервателен цилиндър за зареждане на хладилната система; контейнер за събиране на масло; масло - заменител; фреон-заменител; нов филтър-исушител; ТРВ; етикети с указание на използваните масло и фреон.
По нататък са приведени основните етапи на ретрофита при преминавaне от фреон R12 към R134a.
Определение на работните параметри на действащата хладилна система. Определят се и се записват параметрите на хладилната система, работеща с R12. В частност това се препоръчва на тези, които сега започват да се занимават с ретрофит на оборудване. Данни за налягането и температурата (в изпарителя, кондензатора, дросселиращото устройство, на ниското и високото налягане на компресора и т. н.) при различна температура на околната среда и в охлаждания обем могат да се окажат полезни за оптимизация на работата на хладилната система след преминаване към фреон R134a.
Замяна на минералното или алкилбензолно масло със синтетично. В повечето хладилни системи, работещи с R12, се използва минерално или алкилбензолно масло. Тези масла не се смесват с R134a и трябва да бъдат заменени със синтетични. При замянята минералното или алкилбензолното масло системата остава на фреон R12. В системи с неголеми херметични компресори, където няма пробки за източване на масло, за извличане на маслото от компресора може да се наложи неговия демонтаж. В подобни случаи маслото може да се източи от тръбата за ниско налягане на компресора. В повечето неголеми системи по такъв начин се отделя до 90...95 % от маслото. Ако системата включва маслоотделител, то всичкото намиращо се в него масло се източва.
След това се измерва количеството събрано масло (не по малко от 50 %) и се сравнява със данните, приведени в спецификацията на оборудоването, за да се убедим, че основната част от маслото е източена от компресора. Записваме колко масло е източено от системата. След това зареждаме компресора със синтетично масло в количество, равно на количеството масло, източено на предишния етап. Ако отсътстват някакви допълнителни препоръки на завода-производител, използваме синтетично масло с такава плътност, както и на минералното или алкилбензолното масло (в хладилно оборудване с R12, работещо в интервала на умерена температура, типичната плътност е 32*10-6м2/с). За да се достигне смесване, еквивалентно на смесването на R12 с минерално или алкилбензолно масло, остатъкът от минералното или алкилбензолното масло трябва да съставлява не повече от 5 % от общото количество масло, използвано в оборудоването (1 % по рекомендация на фирма "Danfoss"). Такова остатъчно ниво се постига по пътя на многократно промиване със синтетично масло; при това може да се наложат до три промивки.
Промивка на хладилната система :
* източване на маслото от системата по технологията, описана по горе ;
избор на синтетично масло, плътността на което трябва да бъде равна на плътността на минералното или алкилбензолното масло, източено от системата;
* зареждане на системата със синтетично масло в количество, равно на източеното минерално или алкилбензолно масло;
* включване на системата с R12 за щателно смесване на полиефирното и минералното масла. Системата трябва да работи повече от 24 ч.
Всички етапи се повтарят още два пъти. При последната промивка се заменя фреона R12 със R134a. На този етап се монтира компресора, ако е бил свален от хладилния агрегат за източване на маслото.
Отделяне на фреона R12 от хладилната система и неговата утилизация. R12 се отдаля от системата и събира в бутилка за събиране на фреон. Съществуват различни варианти на устройства, позволяващи провеждането на тази процедура и създаване на необходимия вакуум в системата (34...67кПа). На този етапе претегляме отделения фреон (в частност ако е неизвестно количеството фреон, което се препоръчва за зареждане на системата). Началното зареждане определяме,изхождайки от количеството R12, отделено от системата. Остатъчното съдържание на R12 в системата не трябва да превишава 0,02 %.
Замяна на филтъра-изсушител и ТРВ. Замяната на филтъра-изсушител при ретрофит е рутинна процедура, която се провежда в процеса на техническото обслужване на хладилната система. Избираме филтър-изсушител с абсорбент, съвместим с фреон R134a (например, тип ХН-9 или ХН-7 на фирма UOP).
ТРВ трябва да има маркировка, отразяваща възможността за работа с R134a; налягането също трябва да бъде разчетено за използване на R134a.
Вакумиране на хладилната система и проверка на нейната херметичност. За да се отстрани въздуха и другите некондензиращи газове, системата се вакумира до налягане 0,14 кПа и се проверява за утечки. Най добър резултат може да се получи с използването на двустепенна вакуумна помпа, съвместима с фреон R134a. Забранява се използването на помпи, които по рано са използвани за вакумиране на контури с хлорсъдържащи фреони или използвани за работа с различни фреони.
Зареждане на хладилната система с фреон R134a. Системата се зарежда с фреон R134a в газообразно или течно състояние от бутилка. Бутилките с R134a за многократно ползоване са снабдени с потапящи тръбички. Това създава условия за извличане на течността от бутилката, намираща се в вертикално положение.Бутилките за еднократна употреба (13,6кг) не са снабдени с потапящи тръбички.
Масата на R134a, необходима за зареждане на хладилната система, е по малка, отколкото на R12. Оптималното зареждане зависи от условията на експлоатация, размерите на изпарителя, кондензатора и ресивера, а също от дължината на свързващите тръби в системата. За повечето типове оборудване оптималното количеството фреон е 75...90 % от първото зареждане с R12, което е извършил производителя.
Зареждането на системата се извършва на няколко етапа.В първия етап се препоръчва зареждане с R134a в количество около 75 % от първоначалното зареждане с R12. В началото фреона R134a се зарежда на линията за високо налягане (при изключен компресор); след това се изравнява налягането в системата и в системата се зарежда останалата част от фреона по линията за ниско налягане на компресора (при включен компресор).Течният фреон не трябва да постъпва през линията за ниско налягане на компресора заради опасността от хидравличен удар в компресора. При необходимост от зареждане на фреона през линията за ниско налягане на компресора може да се използва дросселиращ вентил, за да може преди вкарването в системата течността задължително да се обърне в пара.
Пускане на хладилната система, дозиране на фреона и настройване на регулиращите устройства за осигуряване на зададения режим на работа. Провежда се пускане на системата. След стабилизиране се записват стойностите на работните параметри. Ако стойностите на работните параметри показват че оборудването е недозаредено, добавяме R134a на малки порции (3...5 % от първоначалната зарядка), докато работните параметри не достигнат желаните . За сравнение на налягането и температурата по линията на насищане при работа с R134a и R12 може да се използва таблицата. Ниското налягане на R134a трябва да бъде с 7...12 кПа по ниско, отколкото при работа с R12. При работа с R134a (в сравнение с R12) ще се наблюдават по високо налягане и по ниска температура по линията на високото налягане. Типичния ръст на налягането по линията на високото налягане съставлява 103...172 кПа, а типичното падане на температурата по линията на високото налягане е 0...5,6 oС.
Последна промяна от musura на Вто 22 апр 2008 20:57, променено общо 2 пъти.
-
- Мнения: 3377
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Global
А и се сменя маслото май, ама не съм много сигурен. Читав сервиз не знам. То за домашни климатици няма много читави, а за авто...
Ето един от Google ама какъв е не знам. http://www.autofrostcomfort.com/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=1&Itemid=29
Ретрофит му се викало...
Е пак научих нещо ново.
А тоя R12 не знам от къде го намирате. Ама аз никога не съм работил, даже и виждал такъв по складове. Май е забранен за производство. Което ме навежда на мисълта, че или е некъв много много изостнал или е менте ако е ново производство.



Ето един от Google ама какъв е не знам. http://www.autofrostcomfort.com/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=1&Itemid=29
Ретрофит му се викало...


А тоя R12 не знам от къде го намирате. Ама аз никога не съм работил, даже и виждал такъв по складове. Май е забранен за производство. Което ме навежда на мисълта, че или е некъв много много изостнал или е менте ако е ново производство.


- dobrev
- Мнения: 338
- Регистриран на: Сря 06 сеп 2006 6:43
- Автомобил: Tiguan
- Двигател: TSI2013
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Отварям темата отново защото одисеята ми продължава оказа се ,че не фреона ми е проблем а на компресора някаква клапа не отваря. Имало и вероятност да е строшен самия компресор но първо направих поръчка за тази клапа и ми казаха от сервиза ако от нея е проблема всичко ще е ок но ако е заминал компресора
в Четвъртък ще стане всичко ясно уф писна ми само пари да троша по тая кола баси и живота кога му е вървяло на сиромаха 


- val4o_00
- Мнения: 36
- Регистриран на: Вто 25 дек 2007 9:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: там,до реката
..
ами вчера йодий за един климатроник и ми излезе 50лв 

- GARTNER
- Мнения: 1980
- Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 17:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Cофия/Оряхово
- Контакти:
dobrev написа:Отварям темата отново защото одисеята ми продължава оказа се ,че не фреона ми е проблем а на компресора някаква клапа не отваря. Имало и вероятност да е строшен самия компресор но първо направих поръчка за тази клапа и ми казаха от сервиза ако от нея е проблема всичко ще е ок но ако е заминал компресорав Четвъртък ще стане всичко ясно уф писна ми само пари да троша по тая кола баси и живота кога му е вървяло на сиромаха
dobrev Ако търсиш читав майстор в Бургас за климатици ми пиши на лс да ти обясня къде има добър майстор даже това момче ремонтира компресори.
- Geleto
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 1.8 MI 1994
- Местоположение: София
- Контакти:
Цитата е от BMW форума и мисля, че е полезен
Благодарности на колегата ангелски
ангелски написа:Здравейте на всички :bgflag:
Идва един периот в който все повече посягаме към копчето на климатика и след натискане ако тръгне – супер или ако не започва се една …С тази тема изкам да внеса малко яснота 1. Как работи тази система,2 Каква подръжка е нужна и 3.Като ходим при майстор какво да питаме и изисваме.
Как работи системата ще се опитам да бъда кратък и с по лесни думи.1 Имамме един комресор,който е подобен на двигателя на кола с бутало/ла/ клапани и т.н.Ролята му е да засмуква и после да създава по-високо налягане.Също като компресора с който си помпим гумите.2 Един филтър,който събира влагата и филтрира газа,който е в системата казва се дехидратор.3 Кондензатор намира се отпред пред радиатора и е досуш като него.
4 Изпарител,който се намира вътре в купето до радиатора на парното,който си прилича с него.5 Дозиращ клапан.Всичко това е свързано с траби,маркучи и естествено затворено херметически и вътре има газ /фреон /Малка скоба за газа има го в няколко разнавидности зависимост от годината напроизводство на инсталачията и предназначението й. Своиствата,които притежава фреона,е като си сменя агрегатното състояние спомага да се охлади или затопли дадено помещение.
Как деиства всичко това : компресора засмуква фреона,който е във вид на газ компресираго и под налягане го праща в кондезатора,където се охлажда сменяйки си агрегатното състояние,като се втечнява.От там преминава през филтара да обере влагата и частици отделени от компресора и стига до дозиращия клапан.Неговата роля е да пропуска малко и точно определено количество фреон в испарителя.Както писах по-горе испарителя се намира до радиатора на парното и там фреона се изпарява – сменя своето агрегатно състояние от течно на газ.За да се изпари му е нужна топлина,която я взима от въздуха,който преминава през испарителя и излиза от другата страна студен/това е студения въздух който влиза в купето/.След това фреона се връща в компресора и кръга се затваря.
Това е накратко процеса,незнам дали съм бил ясен,но по-просто немога да го обясня.Но не това е най-важното.
Как се подържа и правилно зарежда една система.Има две подръжки,външна и вътрешна.
Запачвам с вътрешната тя е по-сложна,по скъпа и се прави от специалист.
Преди да оставите колата за зареждане задължително оставете климатика да работи10-15 минути.Защо ще ви обясня малко по късно. На всеки 2 г. Фреона в системата трябва да се изтегли и част от маслото на компресора,след което се оставя на вакум най-малко 45минути.След това се зарежда с нов фреон,добавя се изтегленото количество масло и се слага трасьор/неовата роля е лесно да се открият пропуски в системата/.Зада се изтегли максимално количество масло системета трябва да е работила преди това.А колко повече масло се смени толкова по добре е за компресора.Филтъра,който обира влагата се сменя на 4-6 години.
Външна подръжка.
Препоръчвам ви да се направи лично от вас е в краен случай може да потърсите и майстор.Първо се почиства кондезатора,който се намира пред радиатора на колата.Почиства се от насекоми,шума и др.налепи с цел подобряването на КПД,същото време ще си изчистите и радиатора,което ще подобри охлаждането на двигателя.Внимавайте като бъркате между двата радиатора да не ги пробийте.Следващото нещо е да се смени филтъра на купето,съветвам ви да го сменяте когато се зацапа,това зависи в какъв раьон живеете.Разбира се ако е много прашно по-често се сменя.Незабравайте,че този филтър предпазва вас и останалите хора в колата от прахта.Последното нещо,което трябва да се прави е да се купи спецялен препарат за дезинфекция на въздухопроводите и купето.Най-малко един път в годината.Това премахва лошата миризма,убива много микроби,който се развъждат вътре в тръбите.Помага за астма и алергий.Начин на употреба четете упътването.След това се слага новия филтър,дори може да го пръснете и него.След тази процедура просто ще се преродите в колата.![]()
Всичко това е при положение,че системате не е отваряна и няма пропуск.
Важни неща,който трябва да знаем:
Когато сменяме някаква част или е имало пропуск и системат и е била отворена по дълго време,задължително се сменя дехидратиращия филтър,преди пълнене задължително се оставя под вакум,колко време зависи от мощноста на зарядната станция.Колкото повече толкова по-добре.Защо-поставяйки под вакум цялата система обираме влагата най-добре,която е голям враг на компресора.Е ще кажете,че има филтър за това,така е но той можи да събере само между 5 и 7 капки вода,а останалата я остава за компресора,така,че изводите ги оставям на вас.Новите климатици имат една защита /много са в чес на истината/ когато количеството газ падне под определено количество компресора отказва да работи с цел ако има пропуск да предотврати засмукването на въздух,а в него има достатачно влага за да го сменим после/а и цената му е солена :mhihi: /.
И още нещо важно за климатика.Трябва да работи дори и през зимата не постоянно разбира се но поне два пъти през месеца за по 5-10 мин.Така ще предотвратите изсъхването на гумените гарнитури,което води до тяхното напукване и загуба на фреон.Заедно с газа се движи и маслото,което ги маже.
Когато решите да си зареждате климатика разпитайте с каква станция разполагат,как ще го направят и колко време е необходимо.Защо да питаме това и какво да раберем.
1.Изтеглянето на стария фреон 10-15 мин.И нещо много важно способна ли е станцията да изтегли и маслото на компресора.Както писах по горе компресора си е двигател,и да му смениш маслото….
2.Поставянето под вакум минимум 45мин.
3.Зареждане с нов фреон 10 мин.
4.Слагане на масло и трасьор не повече от 5 мин.
Маслото не е еднакво за различните компресори има си каталози по които трябва да се консултират,в противен случай компресора... :angel:
Вие изчислете едно жареждане колко време трябва да продължи.Това трябва да знаете и изисквате,ако някой ви каже,че за 20 мин.сте готов да знаете ,че ви претупва процедурата – готов но изработен.
Това е горе долу от мен надявам се ,че сега ще има малко яснота за тази хубава и нужна екстра,която струва скъпо.Ако имате някави въпроси и мога ди ви помогна ще се радвам да ги чуя.
:driving: С климатик в BMW и аиде на море..
Благодарности на колегата ангелски
- DimoNN
- Мнения: 1055
- Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
за София: http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
аз мисля да го посетя за голфа, духа студено ама може да има малко нужда от доливане... знае ли накой на Г4 98ма с какъв фреон излизат и при всичко ОК в системата на лоу (най-малката степен) колко градуса трябва да духа?...
аз мисля да го посетя за голфа, духа студено ама може да има малко нужда от доливане... знае ли накой на Г4 98ма с какъв фреон излизат и при всичко ОК в системата на лоу (най-малката степен) колко градуса трябва да духа?...
DimoNN написа:за София: http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
аз мисля да го посетя за голфа, духа студено ама може да има малко нужда от доливане... знае ли накой на Г4 98ма с какъв фреон излизат и при всичко ОК в системата на лоу (най-малката степен) колко градуса трябва да духа?...
R134a ти е фреона 800 или 850 грама, зависи от компресора
градусите, които гониш са 6-8 вътре в духалката

-
- Мнения: 3377
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Global
Ами може и да има читави някъде все още и не е лошо да се възползвате, за да не се чудите после що ви се трошат климатиците. Но поне аз като работих миналата година нивото толкова беше паднало като заплащане, а от там и като персонал всичко беше супер изпаднало и продължаваше да затъва. Та ходете ако знаете някъде докато е време, щото не вярвам скоро себеуважаващите се специалисти да останат да работят такова нещо в българия при положение, че шефа прибира 95% от неговия труд докато си пие кафенце...
А и такива читави гаражчета скоро ще ги затворят от ЕС.
Че другото лято вече ще ви ги ремонтира и зарежда бай Станчо сиганино с началото образование по мои наблюдения.



А и такива читави гаражчета скоро ще ги затворят от ЕС.

Че другото лято вече ще ви ги ремонтира и зарежда бай Станчо сиганино с началото образование по мои наблюдения.

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта