TESLA електромобил...
Re: TESLA електромобил...
Всъщност не си прав. Легално само Мерцедес имат ниво 3 автономно шофиране. Тесла са ниво 2. Нищо че маркетинга им е за ниво 5
- Кайзен
- Мнения: 1639
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: TESLA електромобил...
Всъщност Мерцедес имат ниво 2.5, което е регистрирано като ниво 3.
Tesla Model S Plaid се произвежда в Giga Nevada и затова е толкова зле, колкото и всички други Tesla от USA.
Огромните предимства на Tesla са:
- наличието на само един компютър, който управлява всичко. Например до скоро при VW бяха над 200..
- Powertrain им актуално е Gen3.7/Gen3.8, като догодина идва Gen4. Масово конкурентите им са на Gen1.х - Gen2.х. Инвертора на Tesla е толкова иновативен, че към момента всички се опитват да го копират и всички немски автосглобители инвестират много в Benchmarking.
- автоматичния им шофьор има толкова много "живи" събрани данни от реални потребители по цял свят, колкото скоро няма да има техен конкурент.
Повърхностна информация даваща някои насоки за тези, които се интересуват:
https://www.yolegroup.com/industry-news ... ving-beta/
https://www.yolegroup.com/product/repor ... -fsd-chip/
https://www.yolegroup.com/product/repor ... omparison/
https://www.yolegroup.com/product/repor ... ectronics/
Tesla Model S Plaid се произвежда в Giga Nevada и затова е толкова зле, колкото и всички други Tesla от USA.
Огромните предимства на Tesla са:
- наличието на само един компютър, който управлява всичко. Например до скоро при VW бяха над 200..
- Powertrain им актуално е Gen3.7/Gen3.8, като догодина идва Gen4. Масово конкурентите им са на Gen1.х - Gen2.х. Инвертора на Tesla е толкова иновативен, че към момента всички се опитват да го копират и всички немски автосглобители инвестират много в Benchmarking.
- автоматичния им шофьор има толкова много "живи" събрани данни от реални потребители по цял свят, колкото скоро няма да има техен конкурент.
Повърхностна информация даваща някои насоки за тези, които се интересуват:
https://www.yolegroup.com/industry-news ... ving-beta/
https://www.yolegroup.com/product/repor ... -fsd-chip/
https://www.yolegroup.com/product/repor ... omparison/
https://www.yolegroup.com/product/repor ... ectronics/
Re: TESLA електромобил...
John Deere вече имат левъл 5 автономност в техните превозни средства, ама нещо не ги купуват :)) Майтапа на страна, но в полето или метрото е лесно.
Хубаво е да се инвестира в програмисти, живи данни, AI и тн, но без да се пипне и заобикалящата автомобила инфраструктура, ще отнеме доста време докато се разработи и легализира автономността. Затова вниманието на шофьора трябва да е на пътя, ръцете на волана, а не на 20 инчовия телевизор. Мястото на шофьора още дълго време ще определя избора на автомобил, там ТЕСЛА имат какво да подобряват.
Хубаво е да се инвестира в програмисти, живи данни, AI и тн, но без да се пипне и заобикалящата автомобила инфраструктура, ще отнеме доста време докато се разработи и легализира автономността. Затова вниманието на шофьора трябва да е на пътя, ръцете на волана, а не на 20 инчовия телевизор. Мястото на шофьора още дълго време ще определя избора на автомобил, там ТЕСЛА имат какво да подобряват.
- Petrolhead
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
хубаво е човек да е фен на някоя марка. абсолютно разбирам защо на толкова много хора им харесват теслите.
има едно обаче и това е другарят мъск. той ще загроби иначе съвсем нелошите автомобили. тесла вече не са сами на пазара и няма да могат още дълго да бутат старите модели, като им правят фейслифтове. а с новите разработки има проблем, най-малкото вижте колко години се мотат със сайбъртрака. и камионът им потъна някъде в мокрите сънища на мъск.
има едно обаче и това е другарят мъск. той ще загроби иначе съвсем нелошите автомобили. тесла вече не са сами на пазара и няма да могат още дълго да бутат старите модели, като им правят фейслифтове. а с новите разработки има проблем, най-малкото вижте колко години се мотат със сайбъртрака. и камионът им потъна някъде в мокрите сънища на мъск.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Тесла Семи (камионът), е в производство от края на 2022г.
Просто се сблъсква с всички ограничения на батериите, с които и другите опити за камион. Но го има и работи.
Единственото, което не променя в колите си е дизайна (за което си понася критика). Всичко друго се променя толкова много, че да го наречеш фейстлифт не е адекватно (мотор, батерии, чипове, екстри...).
Просто се сблъсква с всички ограничения на батериите, с които и другите опити за камион. Но го има и работи.
Единственото, което не променя в колите си е дизайна (за което си понася критика). Всичко друго се променя толкова много, че да го наречеш фейстлифт не е адекватно (мотор, батерии, чипове, екстри...).
- Кайзен
- Мнения: 1639
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: TESLA електромобил...
Никой няма още левъл 5. Не вярвай на тези реклами. Не зная дали информацията е вече свободно достъпна, но при реални тестове имаше разстояние между двете бразди при опит да орат нива с John Deere и тяхната левъл 5 автономност. Оправдаха се с точността на GPS позиционирането.VWGT написа:John Deere вече имат левъл 5 автономност в техните превозни средства, ама нещо не ги купуват :))
Според мен фенщината при избор на нова скъпа стока не води до нищо добро. Пак според мен - феновете на Тесла са все още много малко.Petrolhead написа:хубаво е човек да е фен на някоя марка
Не зная от къде я имаш тази информация, но техните нови разработки излизат постоянно. Просто се вграждат в "старите" модели. Няколко генерации Powertrain (преден мотор, заден мотор, инвертор) вече се сглобяват в едно и също купе. Батерите им също са поне трета генерация.Petrolhead написа:има едно обаче и това е другарят мъск. той ще загроби иначе съвсем нелошите автомобили. тесла вече не са сами на пазара и няма да могат още дълго да бутат старите модели, като им правят фейслифтове. а с новите разработки има проблем
- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Фенщината във всички случаи не води до нищо хубаво.
Аз съм фен не на Тесла, а на Мъск. Фен на автомобилите. Фен съм на електромобилите и даже отскоро имаме един.
Не съм фен и на VW. Фен съм на определени коли от марката. Фен съм на този форум. Иначе на какво да съм фен? На борда на директорите? На Хитлер, че я е основал тази марка? На цената акциите им, на дълга им, на какво?
Аз съм фен не на Тесла, а на Мъск. Фен на автомобилите. Фен съм на електромобилите и даже отскоро имаме един.
Не съм фен и на VW. Фен съм на определени коли от марката. Фен съм на този форум. Иначе на какво да съм фен? На борда на директорите? На Хитлер, че я е основал тази марка? На цената акциите им, на дълга им, на какво?
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: TESLA електромобил...
Фенщината е нормално нещо в психологията на хората :) Лошото е когато се превърне в снобизъм и шовинизъм към всички останали, за тва си има други диагнози .
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: TESLA електромобил...
От скромният ми опит с електромобилите осъзнавам, че от особено важно значение са най-вече зарядната инфраструктура и бързината на зареждане на самия автомобил. Пробегът с едно зареждане е някъде доста назад в критериите.
За ежедневна употреба (масово хората карат градско) и това няма значение, ако имаш гараж (не виждам смисъл за момента някой да си купува ЕМ ако няма гараж или друго удобно място за "частно" зареждане, а не по публичните станции). Масовият дневен пробег се зарежда за една нощ на нощна тарифа от обикновен контакт (вече 10 месеца и 20 000 км съм така).
Карал съм (и още карам) сравнително динамични автомобили. Да, доставя голямо удоволствие, но със сигурност и Порше 911 да имам, няма да го карам постоянно на всичката газ. И Римац Невера да имам, пак няма да му давам всичкия възможен ток (то няма и къде на нормалните пътища
). Толкова по темата за мега бързите Tesla S Plaid/Lucid Air Sapphire/Rimac Nevera. А и колко хора могат да си ги позволят?
Виж дизайнът и ергономията са съвсем друго нещо. Към настоящият момент за мен един от най-красивите електромобили е Audi e-tron GT RS. И вътре, и вън. На ниво и като качество, и като ергономия. И доста скъп разбира се.
И докато дизайнерски, качествено и ергономично не знам дали някога Тесла ще достигнат "автосглобителите" (това е съвсем отделна тема, която не искам да засягам тук), то последните със сигурни крачки скъсяват дистанцията откъм електромобилност - батерии, софтуер и т.н.
За ежедневна употреба (масово хората карат градско) и това няма значение, ако имаш гараж (не виждам смисъл за момента някой да си купува ЕМ ако няма гараж или друго удобно място за "частно" зареждане, а не по публичните станции). Масовият дневен пробег се зарежда за една нощ на нощна тарифа от обикновен контакт (вече 10 месеца и 20 000 км съм така).
Карал съм (и още карам) сравнително динамични автомобили. Да, доставя голямо удоволствие, но със сигурност и Порше 911 да имам, няма да го карам постоянно на всичката газ. И Римац Невера да имам, пак няма да му давам всичкия възможен ток (то няма и къде на нормалните пътища

Виж дизайнът и ергономията са съвсем друго нещо. Към настоящият момент за мен един от най-красивите електромобили е Audi e-tron GT RS. И вътре, и вън. На ниво и като качество, и като ергономия. И доста скъп разбира се.
И докато дизайнерски, качествено и ергономично не знам дали някога Тесла ще достигнат "автосглобителите" (това е съвсем отделна тема, която не искам да засягам тук), то последните със сигурни крачки скъсяват дистанцията откъм електромобилност - батерии, софтуер и т.н.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
dobrin написа:И докато дизайнерски, качествено и ергономично не знам дали някога Тесла ще достигнат...
Няма, защото имат съвсем друг бизнес модел, цели, таргет потребители.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: TESLA електромобил...
Бизнес моделите се променят, когато печалбите намалеят. Не отричам успеха на Тесла - това би било нереалистично. Ма не са светият граал на автомобилостроенето. Освен ако не сме се насочили със смели стъпки към безпилотни автомобили, в които само ще се возим и ще ни е все тая как изглеждат и как се управляват, защото последното никой няма да го прави. Дано не ... Че да не стане ...
- Кайзен
- Мнения: 1639
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: TESLA електромобил...
От това, което виждам и чувам ежедневно, не съм сигурен дали реално дистанцията се скъсява към този момент..dobrin написа:И докато дизайнерски, качествено и ергономично не знам дали някога Тесла ще достигнат "автосглобителите" (това е съвсем отделна тема, която не искам да засягам тук), то последните със сигурни крачки скъсяват дистанцията откъм електромобилност - батерии, софтуер и т.н.
Интересно ще е развитието в бъдеще - дали някой ще догони технологично Тесла или Тесла ще започне да обръща повече внимание на дизайн и ергономия.
Пазара към момента е такъв:


- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Това с колите без шофьор е неизбежното бъдеще в някакъв средносрочен план. Но не виждам смисъл да се вайкаме за неща, които не зависят от нас.
Светият граал не знам дали е Тесла, но моделът им е много по-смислен от този на традиционалистите.
Пример са сегментите. Докато другите влагат пари и усилия да запълват традиционните сегменти, Тесла си даде сметка, че с ЕА се променя тази игра.
Пример: Една от причините да има малки коли е градската употреба. При колите с ДВГ говорим за разход най-вече, но и лекота на предвижване (спри/тръгни) и т.н.
При ЕА нещата са различни. Разходите и лекотата са почти еднакви и не играят. Тоест остава само по-малкият размер, който има някакво предимство при паркиране, но отстъпва при комфорт и пространство.
Тоест, според мен малката кола се обезсмисля.
Остава само началната цена, но при Тесла тя е толкова близо с тази на Рено Зое, че скоро и този аргумент ще изчезне.
Виждаме и в таблицата на Кайзен, че цената определя играта. Дачия Спринг сега пуснаха и карго версия за градския работяга с инструменти. Така се опитват да пълнят ценови ниши, а не сегменти, което ми се струва по-правилното в тази игра.
Тесла се продава добре в цял свят. С тяхната стратегия пробиват всеки пазар, което показва, че ерата на сегментите изчезва.
Знаем колко бяха големи различията между Европа и Сащ в миналото?! Докато VW работеха по различен начин за двата пазара, Тесла показа, че с компромиси може да ги задоволи с две коли, в два ценови диапазона и две височини.
Според мен, в бъдеще Тесла няма да се включи с малка кола, а ще хвърлят усилия в поевтиняване на 3 и Y.
Не вярвам и да гони повече от най-нужното качество в скъпите си S и Х. По скоро ще се опитат да поевтинят и там.
Относно дизайна:
Според мен Тесла съвсем умишлено не искат да променят дизайна, а не защото не могат. Това по-скоро цели да не се превръща колата в телефон, който сменяш на 2 години. Електричките имат потенциал да са по дълголетни от колите с ДВГ.
Пак ще се повторя: Тесла е практична кола, която дава и определен кеф на авто феновете. Кола за 120000лв с ускорение от 3.7сек, 4x4, пробег WLTP 514км, доволно пространство бие със сигурност ENYAQ по практичност и преставяне. Да Еняка може да се наблъска с екстри (аз стигнах до 140000лв) и да е по-качествен, ама ...?
Светият граал не знам дали е Тесла, но моделът им е много по-смислен от този на традиционалистите.
Пример са сегментите. Докато другите влагат пари и усилия да запълват традиционните сегменти, Тесла си даде сметка, че с ЕА се променя тази игра.
Пример: Една от причините да има малки коли е градската употреба. При колите с ДВГ говорим за разход най-вече, но и лекота на предвижване (спри/тръгни) и т.н.
При ЕА нещата са различни. Разходите и лекотата са почти еднакви и не играят. Тоест остава само по-малкият размер, който има някакво предимство при паркиране, но отстъпва при комфорт и пространство.
Тоест, според мен малката кола се обезсмисля.
Остава само началната цена, но при Тесла тя е толкова близо с тази на Рено Зое, че скоро и този аргумент ще изчезне.
Виждаме и в таблицата на Кайзен, че цената определя играта. Дачия Спринг сега пуснаха и карго версия за градския работяга с инструменти. Така се опитват да пълнят ценови ниши, а не сегменти, което ми се струва по-правилното в тази игра.
Тесла се продава добре в цял свят. С тяхната стратегия пробиват всеки пазар, което показва, че ерата на сегментите изчезва.
Знаем колко бяха големи различията между Европа и Сащ в миналото?! Докато VW работеха по различен начин за двата пазара, Тесла показа, че с компромиси може да ги задоволи с две коли, в два ценови диапазона и две височини.
Според мен, в бъдеще Тесла няма да се включи с малка кола, а ще хвърлят усилия в поевтиняване на 3 и Y.
Не вярвам и да гони повече от най-нужното качество в скъпите си S и Х. По скоро ще се опитат да поевтинят и там.
Относно дизайна:
Според мен Тесла съвсем умишлено не искат да променят дизайна, а не защото не могат. Това по-скоро цели да не се превръща колата в телефон, който сменяш на 2 години. Електричките имат потенциал да са по дълголетни от колите с ДВГ.
Пак ще се повторя: Тесла е практична кола, която дава и определен кеф на авто феновете. Кола за 120000лв с ускорение от 3.7сек, 4x4, пробег WLTP 514км, доволно пространство бие със сигурност ENYAQ по практичност и преставяне. Да Еняка може да се наблъска с екстри (аз стигнах до 140000лв) и да е по-качествен, ама ...?
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
Малка кола -> малко тегло -> нисък разход. Дали на гориво или на ток, енергията си е енергия. А и малката кола се предполага да е по-евтина като изисква по-малко материали.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта