Golfer_pz написа:Днес даже преди 30 мин минах покрай 2 седянки на катаджии и бях сама кола на пътя и не ме спряха а съм с ксенон
И колите започнаха да влизат във форума



Аз съм "ЗА" да се забрани афтърмаркет ксенона!
Golfer_pz написа:Днес даже преди 30 мин минах покрай 2 седянки на катаджии и бях сама кола на пътя и не ме спряха а съм с ксенон
slimmer написа:gancho написа:...
Без лоши чувства, не го считай за налазване (и аз съм с ксенон, но с лупи, поради това, че целя да не заслепявам околните, освен че искам да виждам пешеходци, колоездачи и т.н.), просто тема за размисъл:
1. Случайно на фаровете ти да са им избледнели "стъклата"? (доколкото знам често срещано при пасати, една от причините за "зеленеене" на 6000К)
2. Случайно рефлекторите ти да не са в цветущо състояние? (по-малко вероятно, но в моя случаи беше така и заради това ксенонът зеленееше още повече)
3. Хубаво, че си спасил пешеходци, ама ако беше инвестирал още мъничко за комплект с лупи, можеше и да спасиш и водачите.
Оригиналните ми Hella избледнели с ксенон 6000К (поставен от предния собственик) бяха по-зле от на бившото ми Vento фаровете (немодифицирани и добре поддържани).
Пак казвам - въобще нямам за цел да те обиждам или нещо такова, просто споделям размисли.
Машинките просто се слагат в новия фар и си работят толкова добре,колкото и на стария.Единствено се прощаваш с фара за мъгла отпред.
gancho написа:Не сложих такива,защото съм привърженик на оригиналната визия на колата-фарове ,стопове и т.н.
stefan4o написа:Визирах ОЕМ лупите. Виждал съм от някакво Рено мисля, имаха си ламаринка. Моите също имат, но лупата ми е за биксенон и ламаринката се мести. Имам и още две лупи пак от същите фарове, те са със статична ламаринка също, и май бяха свързани с инфраред-системата за нощно виждане, понеже в самата ламаринка имаха някакви по-специални стъкла.
Когато тази ламаринка се премахне лупата бива осветена с пълния капацитет на крушка+рефлектор и потокът светлина става като "дълги".
stefan4o написа:За скромната цена от $100 мисля идваха до България.
Добре де, къде в правилника пише че е забранен афтър маркет ксенона...? То за тва половината катаджии са с такива. В крайна сметка всяка кола е различна с различна височина и нормално някоя да заслепи малко, то тгава тия с крушките като свещи1ки като заслепяват, к'во праим? Имате много притенции вече, разберете, че НЯМА ПЪЛНО ЩАСТИЕ.mufin написа:Ako си сложил Московеца за нормално светещи фарове, то на Вектрата са доста по заслепяващи.
А и да не са, ще са някакво щастливо изключение.
Няма какво да се доказва по тая тема - нефабричния ксенон заслепява, поставянето му е нарушение на Правилника за прилагане на ЗДП.
Въпросът е дали КАТ ще направи нещо или ще е парлама тази акция.
Добре де, къде в правилника пише че е забранен афтър маркет ксенона...? То за тва половината катаджии са с такива. В крайна сметка всяка кола е различна с различна височина и нормално някоя да заслепи малко, то тгава тия с крушките като свещи1ки като заслепяват, к'во праим? Имате много притенции вече, разберете, че НЯМА ПЪЛНО ЩАСТИЕ.
kiril_bulgaria написа:И както на колегата So, вече изгорял, са му цитирали правилника и записали в акта:
ПРАВИЛНИК ЗА ПРИЛАГАНЕ НА ЗАКОНА ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА
Глава втора.
ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ПЪТНИТЕ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА
Чл. 10. (1) Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е технически
неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности:
...
12. по осветителната уредба:
а) изменени са броят, типът, цветът и разположението на предписаните светлини, с
изключение на светлините за мъгла;
б) светлините не са регулирани;
Или "а" или "б" са достатъчни за съставянето на акт. А още по добра комбинация е "а+б"
И понеже е в светлата част на денонощието, не е спрян от движение. Само актче.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта