Зимни гуми - кой с какви - оценка

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
i.stojanov
Мнения: 556
Регистриран на: Пон 02 май 2011 15:46
Автомобил: Golf 5 TDI
Двигател: BXE 2007
Местоположение: София

Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка

Мнениеот i.stojanov » Пет 06 ное 2020 15:36


Аз бях коментирал преди време за летни, че поставени в същия размер, но на различен автомобил си имах разлика. Не сериозно, но се усещаше по-лошо спиране и поднасяне.
Conti TS860 в 195/65/15 (Golf 5) и 205/55/16(Audi A3) също съм усещал ралика, но отново пренебрежимо малка.




Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка

Мнениеот muns61 » Пет 06 ное 2020 17:25


Vlad777 написа:Показвам 2 извадки на резултати от тестове на гуми на мокра настилка - спиране от 80 км/ч:

[/b]

Спирането на сняг да не би да е с 50 км/ч?


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка

Мнениеот 777 » Пет 06 ное 2020 18:10


Тия тестове освен с реални МПС е добре да се правят и на някакъв стенд за да няма субективен фактор или елемент на случайност в точното място на терена/настилката.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19294
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка

Мнениеот stefan4o » Пет 06 ное 2020 20:45


Специално за спирачния път - мисля, че няколко опита с всяка гума се правят и се усредняват резултатите.


Потребителски аватар
Burner_inc
Мнения: 690
Регистриран на: Съб 28 фев 2009 17:20
Автомобил: Touran Kawasaki Versys 1000
Двигател: BLS 2009
Местоположение: София

Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка

Мнениеот Burner_inc » Пет 06 ное 2020 22:05


Vlad777 написа:
kamaza11 написа:Първо, всяка една кола има различен спирачен път. Има десетки фактори, влияещи на това.
Второ, всеки един водач има различна реакция, различен начин на спиране, различно виждане на дадена ситуация и предценка за реакцията.
И т.н и т.н.
Това е точно така. Но е сигурно друго - твоята кола, докато ти я караш ще има много различен спирачен път с Бриджстоуун и с Ванли. Колко точно - може да се предположи, но е факт, че може да направиш всичко възможно и накрая да останеш да зависиш само от фактора гуми. И поради точно този фактор да се случат непоправими неща.

Ясно е, че е и до спирачки, изправността им, реакция на водача, съобразена скорост, НО при еднакви други фактори (един и същ водач, една и съща кола, едни и същи условия) опираме и до единствената контактна повърхност на 1.5-2 тона желязо с асфалта, а именно - гумата. icon_idea


Тук ще се вадят страшни теории за реакции, съобразено каране и какво ли още не...

Въпросът е, че всеки е със самочувствието, че е най-добрият шофьор, нищо не може да ни изненада и никога не се разсейваме, а това да се случи да допуснем грешна преценка е тема табу :mhihi :mhihi :mhihi

При нормално и съобразено с условията шофиране всички нови гуми ще се справят някак, НО голямата разлика идва при една екстремна ситуация, където гумите от премиум сегмента оправдават цената си и предимството им от няколкото метра по-къс спирачен път или няколкото километра в час повече които издържат преди да влязат в аквапланинг може да са решаващи за безопасността. И масовото мнение на хората опрадваващи покупката на гуми със съмнителни качества е "аз съм добър шофьор, карам внимателно и на мен екстремна ситуация не може да ми се случи. Да му мислят онези балъци със скъпите гуми, които мислят, че са хванали Господ за шлифера"

Другият момент е, че доста хора по някакъв начин си взимат коли, които не могат да си позволят да поддържат с качествени консумативи, като в това число най-често са гумите.

И по темата - за четвърта и последна зима ще съм с Континентал ТС860, с които въпреки, че към момента съм изминал не повече от 7-8к километра и съм доволен от поведението им, другата зима живот и здраве мисля да заменя с новият TS870 или с LM005.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10070
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка

Мнениеот group® » Пет 06 ное 2020 22:51


Burner_inc написа:...НО голямата разлика идва при една екстремна ситуация, където гумите от премиум сегмента оправдават цената си...


Това е доста елементарно деление на гумите и подвеждащо твърдение.
Обсъждано е многократно и в тази, и в другата тема за летните гуми.
Непознаването на собствените гуми и окачествяване само с простото 'премиум' може да бъде по-опасно и от китайска гума с руски каучук icon_idea

Интересно ми става когато видя прекалено вглабяване в тестовете за гуми, дали някой, някога е проучвал така накладките и дисковете, които си избира измежду камарата марки?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19294
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка

Мнениеот stefan4o » Съб 07 ное 2020 7:22


Съгласен съм изцяло с мнението на колегата BurnerInc.
Изобщо не смятам, че е елементарно деление. В тестовете се виждат доста фрапиращи разлики при спирането на мокро, примерно.
Галине, какво значи непознаване на собствените гуми? Надъхването от кварталния гумаджия, че ти е продал чисто нова хубава китайска зимна гума може да изиграе не по-малко лоша шега от идеята, че караш с премиум гуми. Да не говорим, че аз лично изпитвам съмнения относно етикетите на китайските (марки) гуми и доколко отговарят на истината, примерно като гледам разликите в спирачния път.


Потребителски аватар
Burner_inc
Мнения: 690
Регистриран на: Съб 28 фев 2009 17:20
Автомобил: Touran Kawasaki Versys 1000
Двигател: BLS 2009
Местоположение: София

Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка

Мнениеот Burner_inc » Съб 07 ное 2020 10:43


group® написа:
Burner_inc написа:...НО голямата разлика идва при една екстремна ситуация, където гумите от премиум сегмента оправдават цената си...


Това е доста елементарно деление на гумите и подвеждащо твърдение.
Обсъждано е многократно и в тази, и в другата тема за летните гуми.
Непознаването на собствените гуми и окачествяване само с простото 'премиум' може да бъде по-опасно и от китайска гума с руски каучук icon_idea

Интересно ми става когато видя прекалено вглабяване в тестовете за гуми, дали някой, някога е проучвал така накладките и дисковете, които си избира измежду камарата марки?



Има хиляди реални тестове, които показват нагледно кои гуми в кой клас се намират. Те са обективни, защото се правят при еднакви условия на еда и съща кола с еднакви спирачки и тн. Цифрите за спирането не се взимат от 1 опит, а се правят 10 опита с всяка гума и след това данните се осредняват. Вижда се къде се намират премиум брандовете, както и тези от средният клас, които са изключително близко. Информация кои брандове към кой сегмент спадат има предостатъчно! Вижда се и масата гуми от бюджетният сегмент къде са и как разликата в спирачният път на мокро от 80 км/ч между най-добре представилата се на теста гума и най-слабо представилата се е 13 метра, което е достатъчно показателно! При 100 км/ч разликата ще е по-голяма а при 140 - сам се сещаш. Нещото, което не мога да си обясня е защо бюджетните брандове набират такава популярност, при положение, че ценово разликата с гумите от средният сегмент е доста малка, а там има отлично представящи се модели. И това не е тенденция само в източна Европа, където доходите са фактор, а и във Франция, Италия и Германия, за които имам данни на месечна база с които работя и обхващат голяма част от пазара.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19294
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка

Мнениеот stefan4o » Съб 07 ное 2020 11:19


Burner_inc написа: Нещото, което не мога да си обясня е защо бюджетните брандове набират такава популярност, при положение, че ценово разликата с гумите от средният сегмент е доста малка, а там има отлично представящи се модели.

И на мен ми е правило впечатление същото нещо. Само че отговорът не е само един, както и причината. Не мога и не искам да гледам от камбанарията на такива хора, просто няма смисъл.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2002
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка

Мнениеот cecoa1 » Съб 07 ное 2020 11:21


Щото западняка също е скръндза и сметкаджия, даже понякога по-голям от източноевропееца.
Отделно, че коли карат много повече отколкото у нас, и хора, които не ги интересуват техническите подробности. Т.е. възприемат колата като просто още един уред в семейството, не по-различно от косачката за двора, миксера в кухнята, или телевизора.
Също така се кара доста по-предпазливо от всички, спазват се правилата, нямат зима и екстремни климатични условия... А и се доверяват на консултантите в магазина, "много добро, от средния клас", е достатъчно добро за средния западняк, горе-долу на същия принцип както му е достатъчен Фолксваген, вместо Ауди.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10070
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка

Мнениеот group® » Съб 07 ное 2020 12:19


Така като ви слушам/чета се питам, защо няма общо две точни спецификации за летни и зимни гуми, и край. Който иска да произвежда да е само това и нищо друго.

Хубаво, че от само премиум сегмента допуснахме и среден клас гуми, че съвсем се притесних да карам сред толкова камикадзета.

Стефане следиш темите за гумите и ме мързи да пиша за стотен път неща, с които даже и ти изразявал в мнения. С няколко думи - нужда, компромиси, съотношения.

Тестовете са хубаво нещо за общи насоки, но имат редица недостатъци на експериментално научно ниво и самите провеждащи тестове го признават. Имат недостатъка и да подвеждат потребители, които не могат да ги разчитат според нуждата си.

Когато кажеш, че гума Х ще спре с N метра по-бързо от гума У, това е валидно само за точно определени условия на тестване. Колкото и да се опитва някой да изчерпва ситуации и условия, е невъзможно.
Само пример с един фактор - никой не провежда еднакви тестове на различен асфалт. А степен на запрашеност? Мазни натрупвания? Само тези две неща в Бг са толкова различни спрямо местата където се правят тестовете, че току виж руския каучук се окаже по-добър за нашите условия :icon_lol

Изпада се безброй пъти в тази полемика за 'премиум' и 'галоши', че ми е скучно вече.


rosendvd
Мнения: 25
Регистриран на: Пет 10 дек 2010 13:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка

Мнениеот rosendvd » Съб 07 ное 2020 23:51


Колега group®
"Когато кажеш, че гума Х ще спре с N метра по-бързо от гума У, това е валидно само за точно определени условия на тестване"
Нали говорим за еднакви условия ! Гума с нови технологии и материал спира много по добре от гума тип „да има там някаква гума” на каквато и да е настилка и на каквито и да е условия - факт. Все едно да сравняваш стара кола без технологии и системи с такава Със и да спират еднакво при еднакви ситуации и настилки... неразумно е някой да го твърди. Е има и хора с шум в главата те не са виновни


Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 836
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка

Мнениеот Asko VW » Нед 08 ное 2020 12:45


group® написа:Когато кажеш, че гума Х ще спре с N метра по-бързо от гума У, това е валидно само за точно определени условия на тестване. Колкото и да се опитва някой да изчерпва ситуации и условия, е невъзможно.
Само пример с един фактор - никой не провежда еднакви тестове на различен асфалт. А степен на запрашеност? Мазни натрупвания? Само тези две неща в Бг са толкова различни спрямо местата където се правят тестовете, че току виж руския каучук се окаже по-добър за нашите условия :icon_lol


Тук не съм особено убеден в правотата ти, фактори като състояние (примерно грапавост) на асфалта, запрашеност, омазняване ... ще повлияят както на гума Х така и на гума У, но не вярвам да окажат съществено влияние върху СЪОТНОШЕНИЕТО в представянето м/у двете. Нали не смяташ, че на чист и гладък асфалт Контито ще спира по-добре, а на на грапав и запрашен/омазнен, Корморана (примерно) ще го превъзхожда.
Колкото до заклеймяването на бюджетните гуми и хората които ги ползват, аз не съм особено съгласен. Просто човек трябва да е запознат и да се съобразява с техниката/консумативите с които разполага и да шофира спрямо техните лимити. Ще кажете "да ама в непредвидени, критични ситуации ...", да така е, прочетох тези мнения и принципно съм съгласен с тях, премиум гумите увеличават шанса да се се измъкнеш без инцидент от такава ситуация, но то това се отнася и за самите автомобили, които караме. Щеше да е прекрасно ако всички можехме да караме нови коли с възможно най-добрите спирачни (и не само) системи и най-добрите гуми, но за жалост света и живота не са съвършени. За това нека използваме тестовете с цел да подберем възможно най-доброто което можем да си позволим, а не за да плюем и заклеймяваме, така като има автомобили за различен бюджет, така има и гуми. Това определение "опасни" за дадени гуми ми се вижда леко пресилено, ако наистина бяха опасни не мисля, че изобщо щяха да ги допусната до европейския пазар (не съм запознат, си мисля, че би следвало да има някакви минимални изисквания/стандарти). Все пак в момента в автомобилния свят (поне в Европа), двете най-важни неща са екология и безопасност.
По-скоро ми е странно, когато някой, който може да си позволи по-качествена гума поема излишен риск с по-слабо представяща се само заради цената, но свят голям виждания всякакви :dontknow


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10070
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка

Мнениеот group® » Нед 08 ное 2020 14:43


Asko VW написа:Тук не съм особено убеден в правотата ти, фактори като състояние (примерно грапавост) на асфалта, запрашеност, омазняване ... ще повлияят както на гума Х така и на гума У, но не вярвам да окажат съществено влияние върху СЪОТНОШЕНИЕТО в представянето м/у двете.


Защо? Отново ще коментираме някои качества на гумите, които са обсъждани много, но явно няма как.
Сцеплението на различни настилки (да се разбира и условия - сух, лед, вода...) често си противоречи. Тоест търси се компромис в сместа и шарката за да може гумата да има добри показатели на всички. Затова и зимните гуми се делят условно и лаишки на скандинавски, умерени и всесезонни.
Всяка от тях е с различно съотношение за различни основни условия за ползване, нищо повече.
Ако сравняваш една скандинавска зимна гума и примерно Мишлена на този със шума в главата, ще видиш значително по-добро поведение на нормалната зимна гума върху сух и мокър асфалт. Скандинавската обаче ще има значително предимство на лед и сняг.
Надявам се и по тези въпроси да не се налага да спорим и да си обясняваме защо във формула1 сменят гуми, когато завали?! :icon_lol

И следвайки горното, прашен и мазен път до какво се доближава повече? Лед или сух и чист асфалт? Грапав асфалт по всички евростандарти или излъскан такъв 3то качество? Бетон? Такъв с наслагвания от гуми и без?
Аз не твърдя, че съм прав и няма как, защото нямам надежден тест на това. Но имам основания да се замисля. Най малко от опита си.

Целия разговор тръгна заради думата 'премиум'. Да кажеш "Аз си купих премиум марка и ще спра по-добре от теб със среден или нисък клас марка" е толкова лаишко, че чак плашещо.
Континентал еко контакт е на премиум марка, но със значително по различни показатели от Премиум контакт на същата марка. Разликата в спирачния път някой знае ли я? Да не се окаже, че гума на премиум марката спира по-зле от китайските Black lion или Барум върху нашенския асфалт и мазньоч, особено когато е студена гумата?
А защо се различават, някой ще обясни ли? Вероятно Конти са решили да няправят гума без новите технологии и материали?! :mhihi
Пак ще питам, защо една марка прави различни модели? Защо различните модели на една марка не спират еднакво?
Защо изобщо има повече от един модел зимни и един летни, като е ясна формулата за успех в теста на Ауто билд или Адак?
По-горе се коментира цената на ниския клас и как била близка до средния. Зависи от пазара - таргет, размер, производство, доставка.

И като споменах Black lion, назад съм описвал моя допир с тази гума и как разби Конти TS850. Няма да се повтарям, но заради един от философите по-горе ще кажа, че не съм купувал аз китайските, а континентала. Но аз разкарах чисто новия континентал за нула време и върнах китайските. Просто не съм от хората, които когато дадат някой лев за гума и после ще я хвалят. Българинът го е най-страх да не настине и да не се мине, нали?! :Mr Green Fun

И последно: Много хора от защитниците на премиум идеята, са се съгласявали и коментирали, че една гума в различен размер се държи различно.
Ако Конти TS860 спира на мокро по-добре от Мишелин 6 в размер 235/45 18, това значи ли че в 195/65 15 е същото? Някой видял ли е тест във всички или поне няколко размера на едни и същи модели? Да не се окаже, че гледаме тест за 17ки и си избираме 1вата гума в теста, ама сме на 15ки, а там нашата гума спира по-зле от тази на 10та позиция :mhihi

rosendvd написа:Е има и хора с шум в главата те не са виновни

Приемам, че се отнася за мен.
Затова, моля точно ти да ми обясниш кои са тези нови технологии и материали, които едни гуми притежават, а други не?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19294
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка

Мнениеот stefan4o » Нед 08 ное 2020 15:08


Галине, ти си единственият човек, който би предпочел да кара китайска гума пред Континентал. Ако спечелиш ваучер за 4 нови зимни без оглед на пари, кое би избрал?
За някои неща си прав, за други - по-скоро не. Бих ти отговорил и за ЕкоКонтакт и ПремиумКонтакт - да, различен клас гуми са, с леко различни параметри. Въпреки това ЕкоКонтакт5 (с такава съм имал допир и карам в момента) за мен е много читава гума. Не ме е подвела до момента, а аз често издевателствам над автомобила си. Миналото лято ползвах чифт ПремиумКонтакт, които преместих отзад. Разликата е пренебрежимо малка. Ако ги кара някой дядка, дето гали газта, разлика няма да усети. Съответно в по-големи цолажи и с повечко коне разликата би била по-осезаема.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: joker66, kris11 и 121 госта