Не знам защо се коментират летни гуми в тази тема?!
xalerrelax написа: TIGAR 225/45ZR18 95W XL TL ULTRA HIGH PERFORMANCE?
И на двете спецификации е C , като на гумите до 200лв , а дори и над 200 , за гориво са на С.
Шумен е , не работи добре на топъл асфалт ,не спира , криви се или нещо друго ,че аз за около 10- 15к км нищо не съм разбрал.
Предпочетох да взема него , от 3-4 годишно Конти или квото и да е там.
И на двете спецификации е C , като на гумите до 200лв , а дори и над 200 , за гориво са на С.
За дъжда е относително , така или иначе , има ли дъжд ,се съобразявам със скоростта , с която .
Това са гуми от третата линия на Michelin, които се произвеждат основно в Сърбия и реално една и съща гума се предлага под търговските марки Taurus UHP, Sebring UHP, Tigar UHP, Orium UHP, Riken UHP, Strial UHP и Kormoran UHP. Налични са размери 17", 18" и 19". Целта е борба с китайците при най-евтините гуми, които имитират "High Performance", но реално нямат нищо общо с наименованието си, а са в дъното на всякакви класации и основно ги карат такива, които са си дали последния лев за кола, която поддържат с лишения, но трябва да са на 18-ки и 19-ки и нагоре цолажи. Уви - често срещано, особено в България и източния блок, но това се дължи и в голяма степен на образователната ни система и манталитета.
Индекс C на мокро и то за лятна гума е посредствен резултат (то и няма накъде по-зле от това) и никога не бих си го причинил, а още повече да карам 18"-ки като за същите пари в размер 16" могат да се купят много по-читави гуми. 1 метър разлика в спирането на мокро от 50 км/ч може да донесе фатални последствия за цял живот, а при тези гуми метърът може и да са два и повече, когато тотално си подминал пешеходната пътека и това, което се движи върху нея вече ти е на предния и дори на задния джам. На пътя всичко може да се случи естествено и не зависи само от гумите, но това е риск, който просто може да не се поема, като се подберат поне някакъв среден клас гуми, а не най-евтиният имитиращ продукт.
Ето и един голям тест на гуми, в който реално на първи етап се класират се отсяват само първите 20 на база спиране на сухо и мокро и на тях се правят по-задълбочени тестове за пътно поведение, а останалите дори не си заслужава да се тестват по-нататък, защото не покриват основни критерии при гумите. Корморан и Тигар УХП са съответно на 38 и 40 място, което е много далече от качествените гуми:

Ето и още един тест, в който Тигар дели последното място с руските Viatti:
https://shina.guide/press/23984/