А германският гумаджия дали и той няма гуми на склад, които да иска да продаде? Изобщо съветите с гумаджиите не зная дали са предпоставка за добър избор. Все пак те са монтажници на гуми, не са тестови пилоти. Всеки предлага това,което има на първо място. Особено, ако види, че клиентът се колебае и няма конкретно изискване към дадената стока - в случая - гуми. Аз лично напоследък пазаря гуми от Д...А (на не им правим реклама). Като цяло адекватни са консултантите там, получавал съм добри предложения, когато съм бил разколебан. Но горе-долу като знам, какво търся, се получават нещата.
Относно Ханкук - преди доста години бях взел модела 4S, само че корейско производство, не помня, колко сезона ги карах, после ги продадоподарих на един мой колега, който ги търкаля и той на Фелицията си около 4-5 години (той не прави голям годишен пробег). Имам спомен, че като ги видях за последно си изглеждаха съвсем добре на колата му, въпреки годините. За съжаление в по-масовите размери или поне тези, които съм заглеждал в гумаджийниците - са произведени в Унгария. На служебния ни бус (стария) карахме с такъв - аз лично нямам забележки към гумите (зимни), но след втората зима се появиха напуквания по страниците, което е странно. При корейския не беше така. Та - Ханкук - да, хубави гуми са, държат се ОК - в момента и актуалният ни бус е пак с такива зимни, но не бих си ги купил за личната си кола (освен ако не намеря корейско производство, което май е невъзможно). Още помня собственичката на магазина за гуми като ми каза нещо от сорта "нашият Ханкук е корейски, на другите места е унгарски, няма да сбъркаш с него, просто не купувай унгарския".

Зимни гуми - кой с какви - оценка
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Аз често поглеждам гумите на колите около мен в Германия, затова и се изненадвам, че Ханкук са най-продавани. Може би печелят с малко, както партиите в нашия парламент напоследък.
60 евро разлика(за комплек) в популярните размери, хептен не са пари за в Германия. Затова и не вярвам някой, който си е направил труда да прочете класациите, да взима нещо доста назад в списъка, освен ако няма някаква по-съществена причина за това от парите.
60 евро разлика(за комплек) в популярните размери, хептен не са пари за в Германия. Затова и не вярвам някой, който си е направил труда да прочете класациите, да взима нещо доста назад в списъка, освен ако няма някаква по-съществена причина за това от парите.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10083
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Що за самоувереност трябва да има човек, за да се меси и обсъжда решенията и вижданията на човек, като Кайзен?!
Не мислите ли, че прекалявате вече в желанието си да наложите своите?
Драматизации, преувеличения, изолиране на факти и мерене от собствена камбанария = ниско ниво дискусия!
Не мислите ли, че прекалявате вече в желанието си да наложите своите?
Драматизации, преувеличения, изолиране на факти и мерене от собствена камбанария = ниско ниво дискусия!
- Кайзен
- Мнения: 1639
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
777 написа:cecoa1 написа:Много интересна комбинация - масло в лаборатория, добавки в горивото, но гуми според съвета на гумаджията...
И аз забелязах довода със съвет от гумаджия.
Къде съм написал, че съм искал съвет от някой при избора ми на гуми?
С това комуникацията ми с него приключи, защото не предлага набелязаните от мен марки. Аз до сега Hankook не съм купувал, към момента не смятам и да купя. Подобно ми е отношението и към GoodYear, Michelin и Continental. Други доказани производители има достатъчно на пазара. Два пъти съм посещавал Ivalo Testing Center “White Hell” и понеже съм оставал впечатлен от видяното и преживяното, то до сега зимните (W+, WR D3, WR D4) и всесезонните ми гуми са били с марка Nokian. Може би ще заложа и на Nokian Seasonproof.И понеже в момента избирам всесезонни гуми за новата кола на жена ми, която е получихме с летни гуми, та попитах най-близкия гумаджия, който беше препоръчан от всички съседи, с кои марки работи - Wanli, Riken, Goodride, Event, Ovation, Superia, Semperit, Barum, Conti, Hankook и Fulda. Най-продаваните от него гуми през последните няколко години били Hankook.
Не зная вие как шофирате, но аз за над 500 000км никога не ми се е налагало екстремно спиране, където 1-2м спирачен път да са от значение. Винаги когато съм чувствал несигурност (управлявайки служебен, нает или на друг човек автомобил) съм увеличавал дистанцията от предното ППС. Всяка година шофирам и 2-3 000км в България, където също съм нямал проблеми. Като даже не се имам и за много добър шофьор, сравнявайки се с видяното и изпитаното при професионалисти на Nürburgring (Nordschleife), Lausitzring, “White Hell”, ADAC и т.н.
Относно това как си харча финансовите активи и колко употребявам за гуми, масла, автомобили, дрехи, обувки, храна, екскурзии и т.н. - приемете, че това е мое лично решение. Докато аз съм отговорен за приходите, то аз ще бъда и отговорен за разходите. Време е да разберете, че всеки има собствено виждане за живота и много/някои имат различно от вашето. Както аз не се интересувам защо ядете даден вид храна, така и вас не трябва да ви интересува защо аз управлявам автомобил с определена марка гуми. Защо си купувам винаги 4 гуми, защо си сменям маслото на толкова километри с такива марки, защо използвам добавки - всичко това е личен избор. И както аз не упреквам никой за неговия личен избор, така не желая и вмешателство в моя. Ако ми потрябва съвет или чуждо мнените, то ще го видите точно и ясно формулирано.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Кайзен написа:Къде съм написал, че съм искал съвет от някой при избора ми на гуми?
Добре, не си искал точно съвет, само си обсъждал и изглежда си се повлиял от твърдението му, че е продал най-много Hankook.
Кайзен написа:И понеже в момента избирам всесезонни гуми за новата кола на жена ми, която е получихме с летни гуми, та попитах най-близкия гумаджия, който беше препоръчан от всички съседи, с кои марки работи - Wanli, Riken, Goodride, Event, Ovation, Superia, Semperit, Barum, Conti, Hankook и Fulda. Най-продаваните от него гуми през последните няколко години били Hankook.
Малко като в магазин за дрехи. Поглеждаш нещо и продавачката веднага започва "тези много ги търсят" / "много ги продаваме".
- Кайзен
- Мнения: 1639
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
777 написа:Кайзен написа:Къде съм написал, че съм искал съвет от някой при избора ми на гуми?
Добре, не си искал точно съвет, само си обсъждал и изглежда си се повлиял от твърдението му, че е продал най-много Hankook.
Не, не съм се повлиял.
Неговото твърдение се доказва и от статистиката.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10083
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
777 написа:Кайзен написа:Къде съм написал, че съм искал съвет от някой при избора ми на гуми?
Добре, не си искал точно съвет, само си обсъждал и изглежда си се повлиял от твърдението му, че е продал най-много Hankook.
Поне да четем?
Кайзен написа:Най-продаваните от него гуми през последните няколко години били Hankook. Това отговаря и на водената статистика в Германия, където най-продаваната лятна гума е била Hankook Ventus Prime, зимна - Hankook Winter i*cept и всесезонна - Hankook Kinergy 4S.
И какво му е на Ханкука точно?
777 написа:Малко като в магазин за дрехи. Поглеждаш нещо и продавачката веднага започва "тези много ги търсят" / "много ги продаваме".
При все, че изпреварва Гудиър, Мишелин и т.н. в така обичаните тестове?
(Е да, притеснява ме факта, че е на позиция под най-просраните гуми, за мен!)
- stefan4o
- Мнения: 19319
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Ханкук е марка среден клас. Нищо си му няма. То виж и Клебера къде е в таблицата.
За кой размер се касае в тази картинка? Защото при различните размери твоите неприятели от Континентал са почти винаги в челната тройка.
За кой размер се касае в тази картинка? Защото при различните размери твоите неприятели от Континентал са почти винаги в челната тройка.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10083
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
stefan4o написа:За кой размер се касае в тази картинка? Защото при различните размери твоите неприятели от Континентал са почти винаги в челната тройка.
185/65 15
Ето и в други размери (забележи коя година и в кой размер са първи!)
(Едното е 850Р)
- group®
- Темерут
- Мнения: 10083
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Ето и разликата в цената, по време на теста между Ханкук и Мишелин, като вторите са позиция под Ханкук в 185/65 15.
25% и не печелиш нищо повече.
25% и не печелиш нищо повече.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Пусни още снимки. Искаме да скролираме повече. И ще натриеш носовете на всички.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10083
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Веднага
Ще припомня и на Владо теста, където са на 3та позиция
Носове аз не натривам.
Хубаво е да се научиш на малко смирение и да намалиш самочувствието, с което даваш акъл на по-знаещи и опитни хора, без дори да четеш, какво са казали (не визирам себе си, човекът, когото нападна с безсмислените си коментари).

Ще припомня и на Владо теста, където са на 3та позиция

Vlad777 написа:![]()
![]()
Носове аз не натривам.
Хубаво е да се научиш на малко смирение и да намалиш самочувствието, с което даваш акъл на по-знаещи и опитни хора, без дори да четеш, какво са казали (не визирам себе си, човекът, когото нападна с безсмислените си коментари).
- stefan4o
- Мнения: 19319
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Дискусията беше за други класове гуми.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10083
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Принципно да, но захапахте Кайзен за 60те евро, кутия цигари и изборът му на среден клас.
Появи се и коментар за Ханкук и те така.
Виж на какво отговарям (не знам що се занимавам даже?!)
А и за бюджетния клас се виждат и могат да се извадят още примери от любимите ви тестове.
Та туй то!
Появи се и коментар за Ханкук и те така.
Виж на какво отговарям (не знам що се занимавам даже?!)
А и за бюджетния клас се виждат и могат да се извадят още примери от любимите ви тестове.
Та туй то!
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20281
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Миналата зима купих точно Ханкук Winter i*cept evo3 w330 235/45/18. Доволен съм от поведението на гумите при всякакви условия, НО бяха много шумни първите 2-3 000 км. Помислих си даже, че нещо не е наред с колата. По принцип не гледам шум, защото много по-важно ми е пътното поведение, но това не беше стандартен шум за зимни гуми и доста ме издразни. "Поочупиха" се и утихнаха в последствие, но не беше приятно..
Колегата Кайзен явно наистина няма нужда от подобна гума, защото това се изисква предимно от шофирането в София в есенно-зимния сезон. Всичките ми екстремни спирания са били именно в градски условия и в трафика в час пик и то със скорост, която не е превишена. В Германия не съм видял някой да спира на аварийки "само за малко с буса точно на пешеходната пътека, и зад буса да изскочи тийнейджър, който явно се ръководи от виртуалната реалност в телефона си, където пише да притича, без да откъсва очи дори за секунда от него. Не съм видял и бендве да излита от пряката с вратите напред и да си "пробива" място между колите, или пък някой, който в последния момент се шмугва пред теб в средната лента от лентата за ляв завой и решава да спре, защото всъщност е на дясно а дясната лента е спряла, защото изчаква пешеходците и той няма къде да отиде. Да не говорим за ежеминутните забранени обратни завои на двойна непрекъсната или спрелия в лявата лента, който чака да завие на ляво, на място, на което също има двойна непрекъсната и изобщо няма ляв завой. Както и изневиделица появил се участък на пътя с изрязан асфалт, който не е обозначен със знаци, щото и то е "само за малко" (седмица-две макс). Това за разлика от Германия е ежедневие в София, особено през есента, когато учениците тръгнат на училище и хиляди знайни и незнайни неделни шофьори започнат да препускат допълнително през града, за да ги возят. Стъмва се рано, мокро е, мръсно е и се пързаля, пешеходните пътеки са изтрити и не са осветени, а отделно има спрели коли навсякъде и няма видимост, за да съобразиш дали към пътеката приближава някой. Като бонус към изтритите пътеки, знаците са скрити зад обрасли дървета и ги виждаш от не повече от 10 метра, ако и тогава успееш някак да ги видиш, заслепен от електожените-китайски-синьони монтирани на колата срещу теб. Да не говорим за качествата на настилката, която съм сигурен, че не би издържала на немските стандарти за сцепление и удължава допълнително спирачния път и намалява контрола върху желязото, в което се движим. Това са детайли от българската сурова действителност в големия град, която налага да сме много по-добре подготвени от средностатистическия германец, който живее в малко градче и пътува ежедневно основно по магистрали и междуселски пътища.
Колегата Кайзен явно наистина няма нужда от подобна гума, защото това се изисква предимно от шофирането в София в есенно-зимния сезон. Всичките ми екстремни спирания са били именно в градски условия и в трафика в час пик и то със скорост, която не е превишена. В Германия не съм видял някой да спира на аварийки "само за малко с буса точно на пешеходната пътека, и зад буса да изскочи тийнейджър, който явно се ръководи от виртуалната реалност в телефона си, където пише да притича, без да откъсва очи дори за секунда от него. Не съм видял и бендве да излита от пряката с вратите напред и да си "пробива" място между колите, или пък някой, който в последния момент се шмугва пред теб в средната лента от лентата за ляв завой и решава да спре, защото всъщност е на дясно а дясната лента е спряла, защото изчаква пешеходците и той няма къде да отиде. Да не говорим за ежеминутните забранени обратни завои на двойна непрекъсната или спрелия в лявата лента, който чака да завие на ляво, на място, на което също има двойна непрекъсната и изобщо няма ляв завой. Както и изневиделица появил се участък на пътя с изрязан асфалт, който не е обозначен със знаци, щото и то е "само за малко" (седмица-две макс). Това за разлика от Германия е ежедневие в София, особено през есента, когато учениците тръгнат на училище и хиляди знайни и незнайни неделни шофьори започнат да препускат допълнително през града, за да ги возят. Стъмва се рано, мокро е, мръсно е и се пързаля, пешеходните пътеки са изтрити и не са осветени, а отделно има спрели коли навсякъде и няма видимост, за да съобразиш дали към пътеката приближава някой. Като бонус към изтритите пътеки, знаците са скрити зад обрасли дървета и ги виждаш от не повече от 10 метра, ако и тогава успееш някак да ги видиш, заслепен от електожените-китайски-синьони монтирани на колата срещу теб. Да не говорим за качествата на настилката, която съм сигурен, че не би издържала на немските стандарти за сцепление и удължава допълнително спирачния път и намалява контрола върху желязото, в което се движим. Това са детайли от българската сурова действителност в големия град, която налага да сме много по-добре подготвени от средностатистическия германец, който живее в малко градче и пътува ежедневно основно по магистрали и междуселски пътища.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта