Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
vandu
Мнения: 705
Регистриран на: Пон 30 юни 2014 10:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот vandu » Пет 26 юли 2024 6:34


Защо на всякъде чета сравнения с Германия?
В другите страни, Гърция, Португалия, Румъния как е?




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19328
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот stefan4o » Пет 26 юли 2024 6:42


tonkogtd написа:На въпроса какво правим с нея,казват само спирачки да има.

Правилно, точно така е.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Пет 26 юли 2024 7:30


В Гърция особено по по-малките населени места още карат с черните номера и безпроблемно си минават ГТП-та, просто с ниска категория.
Няма я тая принуда ако караш стара кола през ГТП да те натискат да я смениш, щото не покривала съвременни стандарти.


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 658
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот alpinab » Пет 26 юли 2024 8:24


Дори в Германия има коли със старите бели номера. Не е имало кампания по задължителна смяна на стари с нови табели.

А за спирачките една поправка: да има некви предни. Задните ако не ловат се минава едно кръгче с предните все едно са задни и айде на шосето. Това дори не мога да го нареча и порнография.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20312
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Vlad777 » Пет 26 юли 2024 9:05


railfan написа:Няма я тая принуда ако караш стара кола през ГТП да те натискат да я смениш, щото не покривала съвременни стандарти.

Доколкото съм се интересувал, целият шум за "вдигнатите" стандарти е алабала. Нищо не е вдигнато. Единствено се изисква автомобилът да покрива изискванията на стандарта, който му е записан в талона, който е бил "съвременен" по врмето на производството му. Т.е. че е технически изправен, спрямо заложеното от производителя.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Пет 26 юли 2024 10:05


Аз не казвам, че са вдигнати стандартите в момента. Казвам, че явно има нещо сбъркано там, щом се връщат масово бензиновите коли.
Според мен няма пряка връзка в пунктовете между изписаното в талона и това, което се измерва и всъщност Евро 2, както пише в талона например, не отговаря на Еко 2 и така, затова стават разминаванията и връщат.
В моя талон пише Евро 5А, но ми дават Еко 4-та категория, а съм си с цялата заводска еко карантия.
Цялата работа е, че адаптираме(не до там успешно) Еко към Евро и реално не мерим каквото е записал производителя, мерим според наша интерпретация. Можеше да се водят по Евро категориите и тогава нещата щяха да са окей напълно.
Още един аспект, по който(според мен) излишно се оскъпява цената на прегледа - според мен не е нужно да ми лепят еко стикера ако не живея в град, в който са въведени еко-зоните. Или ако кажа, че не искам. Тук трябва водача да има избора относно лепенката. В сертификата нека си го пише, но лепенката практически е нужна само в София.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Пет 26 юли 2024 10:38


Е ти може да живееш в Перник/Пазарджик ама да си ходиш вскеи ден в София, като има на всички, ще има на всички.
Тия лепенки са тотално излишни като цяло, ненужни са. Много хора вече дори не си ги лепят, все повече коли виждам без стикери, те и глобите са нищожни сигурно за това.
Патрулите по номер на МПС си виждат всичко.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Пет 26 юли 2024 10:47


Мисля, че глобата за липсващ стикер беше 10 или 20 лв.
Да, може, но тогава пък ще искаш да ти лепнат стикера. Ако не искаш(и предположим, че нарушиш), то тогава си носиш отговорността или плащаш някаква таксичка за да влезеш в зоната.
Иначе си напълно прав и аз споделям това мнение, че са излишни, но в тая ситуация все още са задължителни, но пък незаконни. :mhihi
Има изключително много автомобили, които не припарват до входната табела на София, а камо ли до зоните, особено по по-малките населени места, села и тн.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13409
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 26 юли 2024 11:28




petar_a
Мнения: 270
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 10:45
Автомобил: VW BORA 2.0 115
Двигател: AQY 1999
Местоположение: Montana

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот petar_a » Пет 26 юли 2024 12:34


В тази връзка да разкажа как минах преглед с мотоциклет, съгласно "разписаните" правила, и пред камерата заснемаща прегледа !? Тестването беше на валовете за автомобили. При изпитване на предна спирачка колелото блокира, но валовете си се въртяха триейки се в него. Лелка от екипа рече- ще повторим, само че и аз ще натискам на кормилото !? ...натисна яко, кормилото малко се изви и се изхвърли от валовете, като едва удържах 200 кг мотор да не падне на земята, върху й !
След минута размисъл жената реши- минаваш два пъти на валовете със ЗАДНАТА СПИРАЧКА !
"Покрих" изискванията и минах прегледа !
...отстрани имаше, незавършен, опит за проект за стойка "държаща" мотоциклета по време на изпитване на спирачки. Явно "нелицензиран".


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2009
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Пет 26 юли 2024 13:58


У немско мотоциклетите им правят пробно кръгче експертите от пункта.
...
А тука в тая тема "експертите"(по всичко), които уверено убеждават че - "явно има нещо сбъркано, щом се връщат масово бензиновите коли", не схващат дори разликата между Евро сертификатите на колите и Еко сертификати при прегледи. Мерят се съвсем различни неща и с различни цели. Или по-точно общите неща, които се мерят и при двете, се мерят по различен начин, различни мерни единици, различни уреди за мерене и изпитване.
...
Колко пъти да го пиша, това което и сами знаете, ама не ви се ще да повярвате?!
Айде пак - досега контрола беше нулев, всичко минаваше. В резултат се махаха катализатори, и въобще дори където ги има, не се знаеше колко работят(особено след масовото каране на газ). Сега вече като почнаха да мерят, нормално е да има непокриващи нормите, то дори в белите държави има коли непокриващи нормите в един момент, дори да са били обслужвани добре и карани само на бензин - т.е. имаме нормална амортизация. Е, какво странно има, че у нас при много по-лоши условия, по-стар автопарк, внос на предимно амортизирани(и често непокриващи нормите още при вноса) коли, каране предимно на газ и пр, че при реално мерене има коли, които не могат да си покрият нормите?!

Последна промяна от cecoa1 на Пет 26 юли 2024 14:02, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Пет 26 юли 2024 14:06


Малко офиц. данни.

Източник: https://dizzyriders.bg/post/14908/izlez ... ila-za-gtp

В първите три дни след пълната дигитализация на прегледите през пунктовете за годишен
технически преглед са преминали 32 661 автомобила, твърди министерството на транспорта.
От тях 79 не са допуснати, което прави едва 0,25%. На пръв поглед малък процент.
Това твърди министърът на транспорта Георги Гвоздейков, според когото няма рязък спад на успешните прегледи.
В същото време обаче към тези 79 недопуснати трябва да се добавят и 481 временно допуснати коли – това са водачи,
които имат две седмици да отстранят “леки несъответствия” с изискванията на прегледа.
Така общият процент недопуснати е 1,7%. Все още числото звучи пренебрежимо малко.


Данните от последните три дни преди свързването на системите, показват,
че от 37 401 преминали коли едва седем не са допуснати – което е 0,01%. Т.е. може да се каже,
че увеличението при недопуснатите е сериозно – от 0,01 до 0,25% е 25 пъти разлика.
Или ако трябва да сме по-прецизни – от 7 до 79 недопуснати коли – разликата е над 11 пъти.

Тази статистика ще се направи отново, когато мине поне месец и имаме по-дългосрочен поглед над числата,
но на този етап изглежда ГТП ще ограничи в пъти повече коли, отколкото досега.

Новите правила за работата на пунктовете за годишен технически преглед предвиждат данните да се изпращат автоматично
и по електронен път до Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация". Наша проверка в първия ден на промените показа,
че в пунктовете действително има сериозен проблем, който парадоксално засягаше само бензинови автомобили.


Това е абсурдно и нелогично на фона на европейските изисквания и тенденции за вредните емисии.
Причината обаче не е тайна: у нас при дизеловите автомобили се мери само димност и голяма част от колите минават.
В същото време при бензиновите коли се мерят много повече компоненти и съответно се стига до абсурда, че бензинови коли,
които отделят по-малко вредни емисии от дизеловите, не могат да минат прегледа, докато нафтовите им събратя минават.



cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2009
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Пет 26 юли 2024 14:15


Мда. https://www.mediapool.bg/digitaliziranite-gtp-pritesniha-shofyorite-no-sprenite-koli-sa-nishtozhno-malko-news361543.html
...
Само интерпретациите на журналята са грешни, за да има сензация.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10093
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот group® » Пет 26 юли 2024 14:34


Гаси якото.
Начи моята интерпретация е, че само трябва да пипнат нещата за дизеляците, тъ да почне сеч и там, и всичко си идва по местата. :drunk


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19328
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот stefan4o » Пет 26 юли 2024 14:35


Там вечИ ще станИ интереснУ :)



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта