Защо на всякъде чета сравнения с Германия?
В другите страни, Гърция, Португалия, Румъния как е?
Годишен технически преглед - защо съществува?
- stefan4o
- Мнения: 19328
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
tonkogtd написа:На въпроса какво правим с нея,казват само спирачки да има.
Правилно, точно така е.
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
В Гърция особено по по-малките населени места още карат с черните номера и безпроблемно си минават ГТП-та, просто с ниска категория.
Няма я тая принуда ако караш стара кола през ГТП да те натискат да я смениш, щото не покривала съвременни стандарти.
Няма я тая принуда ако караш стара кола през ГТП да те натискат да я смениш, щото не покривала съвременни стандарти.
- alpinab
- Мнения: 658
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Дори в Германия има коли със старите бели номера. Не е имало кампания по задължителна смяна на стари с нови табели.
А за спирачките една поправка: да има некви предни. Задните ако не ловат се минава едно кръгче с предните все едно са задни и айде на шосето. Това дори не мога да го нареча и порнография.
А за спирачките една поправка: да има некви предни. Задните ако не ловат се минава едно кръгче с предните все едно са задни и айде на шосето. Това дори не мога да го нареча и порнография.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20312
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
railfan написа:Няма я тая принуда ако караш стара кола през ГТП да те натискат да я смениш, щото не покривала съвременни стандарти.
Доколкото съм се интересувал, целият шум за "вдигнатите" стандарти е алабала. Нищо не е вдигнато. Единствено се изисква автомобилът да покрива изискванията на стандарта, който му е записан в талона, който е бил "съвременен" по врмето на производството му. Т.е. че е технически изправен, спрямо заложеното от производителя.
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Аз не казвам, че са вдигнати стандартите в момента. Казвам, че явно има нещо сбъркано там, щом се връщат масово бензиновите коли.
Според мен няма пряка връзка в пунктовете между изписаното в талона и това, което се измерва и всъщност Евро 2, както пише в талона например, не отговаря на Еко 2 и така, затова стават разминаванията и връщат.
В моя талон пише Евро 5А, но ми дават Еко 4-та категория, а съм си с цялата заводска еко карантия.
Цялата работа е, че адаптираме(не до там успешно) Еко към Евро и реално не мерим каквото е записал производителя, мерим според наша интерпретация. Можеше да се водят по Евро категориите и тогава нещата щяха да са окей напълно.
Още един аспект, по който(според мен) излишно се оскъпява цената на прегледа - според мен не е нужно да ми лепят еко стикера ако не живея в град, в който са въведени еко-зоните. Или ако кажа, че не искам. Тук трябва водача да има избора относно лепенката. В сертификата нека си го пише, но лепенката практически е нужна само в София.
Според мен няма пряка връзка в пунктовете между изписаното в талона и това, което се измерва и всъщност Евро 2, както пише в талона например, не отговаря на Еко 2 и така, затова стават разминаванията и връщат.
В моя талон пише Евро 5А, но ми дават Еко 4-та категория, а съм си с цялата заводска еко карантия.
Цялата работа е, че адаптираме(не до там успешно) Еко към Евро и реално не мерим каквото е записал производителя, мерим според наша интерпретация. Можеше да се водят по Евро категориите и тогава нещата щяха да са окей напълно.
Още един аспект, по който(според мен) излишно се оскъпява цената на прегледа - според мен не е нужно да ми лепят еко стикера ако не живея в град, в който са въведени еко-зоните. Или ако кажа, че не искам. Тук трябва водача да има избора относно лепенката. В сертификата нека си го пише, но лепенката практически е нужна само в София.
- fur1ous
- Мнения: 1691
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Е ти може да живееш в Перник/Пазарджик ама да си ходиш вскеи ден в София, като има на всички, ще има на всички.
Тия лепенки са тотално излишни като цяло, ненужни са. Много хора вече дори не си ги лепят, все повече коли виждам без стикери, те и глобите са нищожни сигурно за това.
Патрулите по номер на МПС си виждат всичко.
Тия лепенки са тотално излишни като цяло, ненужни са. Много хора вече дори не си ги лепят, все повече коли виждам без стикери, те и глобите са нищожни сигурно за това.
Патрулите по номер на МПС си виждат всичко.
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Мисля, че глобата за липсващ стикер беше 10 или 20 лв.
Да, може, но тогава пък ще искаш да ти лепнат стикера. Ако не искаш(и предположим, че нарушиш), то тогава си носиш отговорността или плащаш някаква таксичка за да влезеш в зоната.
Иначе си напълно прав и аз споделям това мнение, че са излишни, но в тая ситуация все още са задължителни, но пък незаконни.
Има изключително много автомобили, които не припарват до входната табела на София, а камо ли до зоните, особено по по-малките населени места, села и тн.
Да, може, но тогава пък ще искаш да ти лепнат стикера. Ако не искаш(и предположим, че нарушиш), то тогава си носиш отговорността или плащаш някаква таксичка за да влезеш в зоната.
Иначе си напълно прав и аз споделям това мнение, че са излишни, но в тая ситуация все още са задължителни, но пък незаконни.

Има изключително много автомобили, които не припарват до входната табела на София, а камо ли до зоните, особено по по-малките населени места, села и тн.
-
- VW експерт
- Мнения: 13409
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
-
- Мнения: 270
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 10:45
- Автомобил: VW BORA 2.0 115
- Двигател: AQY 1999
- Местоположение: Montana
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
В тази връзка да разкажа как минах преглед с мотоциклет, съгласно "разписаните" правила, и пред камерата заснемаща прегледа !? Тестването беше на валовете за автомобили. При изпитване на предна спирачка колелото блокира, но валовете си се въртяха триейки се в него. Лелка от екипа рече- ще повторим, само че и аз ще натискам на кормилото !? ...натисна яко, кормилото малко се изви и се изхвърли от валовете, като едва удържах 200 кг мотор да не падне на земята, върху й !
След минута размисъл жената реши- минаваш два пъти на валовете със ЗАДНАТА СПИРАЧКА !
"Покрих" изискванията и минах прегледа !
...отстрани имаше, незавършен, опит за проект за стойка "държаща" мотоциклета по време на изпитване на спирачки. Явно "нелицензиран".
След минута размисъл жената реши- минаваш два пъти на валовете със ЗАДНАТА СПИРАЧКА !
"Покрих" изискванията и минах прегледа !
...отстрани имаше, незавършен, опит за проект за стойка "държаща" мотоциклета по време на изпитване на спирачки. Явно "нелицензиран".
-
- VW експерт
- Мнения: 2009
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
У немско мотоциклетите им правят пробно кръгче експертите от пункта.
...
А тука в тая тема "експертите"(по всичко), които уверено убеждават че - "явно има нещо сбъркано, щом се връщат масово бензиновите коли", не схващат дори разликата между Евро сертификатите на колите и Еко сертификати при прегледи. Мерят се съвсем различни неща и с различни цели. Или по-точно общите неща, които се мерят и при двете, се мерят по различен начин, различни мерни единици, различни уреди за мерене и изпитване.
...
Колко пъти да го пиша, това което и сами знаете, ама не ви се ще да повярвате?!
Айде пак - досега контрола беше нулев, всичко минаваше. В резултат се махаха катализатори, и въобще дори където ги има, не се знаеше колко работят(особено след масовото каране на газ). Сега вече като почнаха да мерят, нормално е да има непокриващи нормите, то дори в белите държави има коли непокриващи нормите в един момент, дори да са били обслужвани добре и карани само на бензин - т.е. имаме нормална амортизация. Е, какво странно има, че у нас при много по-лоши условия, по-стар автопарк, внос на предимно амортизирани(и често непокриващи нормите още при вноса) коли, каране предимно на газ и пр, че при реално мерене има коли, които не могат да си покрият нормите?!
...
А тука в тая тема "експертите"(по всичко), които уверено убеждават че - "явно има нещо сбъркано, щом се връщат масово бензиновите коли", не схващат дори разликата между Евро сертификатите на колите и Еко сертификати при прегледи. Мерят се съвсем различни неща и с различни цели. Или по-точно общите неща, които се мерят и при двете, се мерят по различен начин, различни мерни единици, различни уреди за мерене и изпитване.
...
Колко пъти да го пиша, това което и сами знаете, ама не ви се ще да повярвате?!
Айде пак - досега контрола беше нулев, всичко минаваше. В резултат се махаха катализатори, и въобще дори където ги има, не се знаеше колко работят(особено след масовото каране на газ). Сега вече като почнаха да мерят, нормално е да има непокриващи нормите, то дори в белите държави има коли непокриващи нормите в един момент, дори да са били обслужвани добре и карани само на бензин - т.е. имаме нормална амортизация. Е, какво странно има, че у нас при много по-лоши условия, по-стар автопарк, внос на предимно амортизирани(и често непокриващи нормите още при вноса) коли, каране предимно на газ и пр, че при реално мерене има коли, които не могат да си покрият нормите?!
Последна промяна от cecoa1 на Пет 26 юли 2024 14:02, променено общо 2 пъти.
- fur1ous
- Мнения: 1691
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Малко офиц. данни.
Източник: https://dizzyriders.bg/post/14908/izlez ... ila-za-gtp
Източник: https://dizzyriders.bg/post/14908/izlez ... ila-za-gtp
В първите три дни след пълната дигитализация на прегледите през пунктовете за годишен
технически преглед са преминали 32 661 автомобила, твърди министерството на транспорта.
От тях 79 не са допуснати, което прави едва 0,25%. На пръв поглед малък процент.
Това твърди министърът на транспорта Георги Гвоздейков, според когото няма рязък спад на успешните прегледи.
В същото време обаче към тези 79 недопуснати трябва да се добавят и 481 временно допуснати коли – това са водачи,
които имат две седмици да отстранят “леки несъответствия” с изискванията на прегледа.
Така общият процент недопуснати е 1,7%. Все още числото звучи пренебрежимо малко.
Данните от последните три дни преди свързването на системите, показват,
че от 37 401 преминали коли едва седем не са допуснати – което е 0,01%. Т.е. може да се каже,
че увеличението при недопуснатите е сериозно – от 0,01 до 0,25% е 25 пъти разлика.
Или ако трябва да сме по-прецизни – от 7 до 79 недопуснати коли – разликата е над 11 пъти.
Тази статистика ще се направи отново, когато мине поне месец и имаме по-дългосрочен поглед над числата,
но на този етап изглежда ГТП ще ограничи в пъти повече коли, отколкото досега.
Новите правила за работата на пунктовете за годишен технически преглед предвиждат данните да се изпращат автоматично
и по електронен път до Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация". Наша проверка в първия ден на промените показа,
че в пунктовете действително има сериозен проблем, който парадоксално засягаше само бензинови автомобили.
Това е абсурдно и нелогично на фона на европейските изисквания и тенденции за вредните емисии.
Причината обаче не е тайна: у нас при дизеловите автомобили се мери само димност и голяма част от колите минават.
В същото време при бензиновите коли се мерят много повече компоненти и съответно се стига до абсурда, че бензинови коли,
които отделят по-малко вредни емисии от дизеловите, не могат да минат прегледа, докато нафтовите им събратя минават.
-
- VW експерт
- Мнения: 2009
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Мда. https://www.mediapool.bg/digitaliziranite-gtp-pritesniha-shofyorite-no-sprenite-koli-sa-nishtozhno-malko-news361543.html
...
Само интерпретациите на журналята са грешни, за да има сензация.
...
Само интерпретациите на журналята са грешни, за да има сензация.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10093
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Гаси якото.
Начи моята интерпретация е, че само трябва да пипнат нещата за дизеляците, тъ да почне сеч и там, и всичко си идва по местата.
Начи моята интерпретация е, че само трябва да пипнат нещата за дизеляците, тъ да почне сеч и там, и всичко си идва по местата.

- stefan4o
- Мнения: 19328
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Там вечИ ще станИ интереснУ :)
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта