Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Пет 26 юли 2024 14:42


@cecoa1 мисля, че не съвсем добре си разбрал какво пиша и моля да се придържаме към взаимното уважение.

Не твърдя, че има нещо ненормално в това да има върнати. Нормално е.
Твърдя обаче, че според мен има нещо недомислено относно побългарените еко спрямо заводско евро. Разбирам много добре разликата може да бъдеш спокоен, но мисля, че беше изначало излишно да се въвеждат, достатъчно беше да се следи даденото МПС да покрива заводското евро, което му е дадено.

Казваш - бензиновите, ето в статията е написано, че газ-аназилатора за тях мери 5 компонента:
5-компонентен газанализатор следи измерването и много компоненти и накрая изчислява ламбда фактор


Обаче, например, ЕВРО 3 стандарта съдържа само три измерени и дефинирани неща в себе си:
Бензин:
CO: 2.3g/km
THC: 0.20g/km
NOx: 0.15g/km


От друга страна за дизелите е обратното - при дефинирани няколко компонента в Евро стандартите се мери само 1 - димност. Това са тотални абсурди, те не са от сега, но сега идват на дневен ред заради това, че няма как да има манипулации/уж/.

И ето ти логичен въпрос: как дефинираха останалите 2 компонента за бензинов мотор, които мерят спрямо този стандарт, когато те изобщо не са мерени тогава(когато е създаван тоя стандарт) и не са ясни като стойности? Това имам предвид като казвам, че тук идва недомислицата. Как да сме сигурни, че са правилно дефинирани?
Ако следваме тази логика, то излиза, че колата може да си покрива напълно еврото, с което е дадена от завода, но да я спират заради някои от другите компоненти, които й мерят. Това коректно ли е?

Още 2 неща:
Те са с най-малки граници и ако попаднат на некачествено гориво, те не могат да преминат

Сега, знаем къде живеем, знаем и какви горива зареждаме. Възможен ли е варианта да си заредил некачествено гориво без да подозираш и да ти спрат колата от движение - явно да, според статията.

Така заради повишени нива на кислород газанализаторът отчита по-висока ламбда. Това са автомобили, които се движат на газ и с газови уредби. При изгарянето на газта се образуват по-голямо количество вода и пари в ауспуха и газсервизите правят дупка в ауспуха, за да може тази вода да излиза. Но тези дупчици внасят повече кислород в системата и автомобилът не може да покрие нормите

Нормално ли е този така вреден кислород или водни пари да пречат да минеш успешно прегледа? Подчертавам кислород, в свободна форма.




cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2009
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Пет 26 юли 2024 14:55


group® написа:Гаси якото.
Начи моята интерпретация е, че само трябва да пипнат нещата за дизеляците, тъ да почне сеч и там, и всичко си идва по местата. :drunk

По принцип си прав. Просто там меренето не е лесно в условията на ГТП. Някои вещества се получават при тях чак при по-продължително високо натоварване и температури, на място ги мерят на валове, нещо като дино-стенд...
Но в крайна сметка това не изключва да има развитие по темата и в тази посока- примерно много по-скъп преглед за дизела.
В чужбина как е, като прегледите не са били фалшиви, а дизелите пак минават на същия принцип ката сега у нас?! Ами...данъка е по-скъп, често и застраховката...поддръжката, ремонти и т.н. Затова там си правят сметката, и дизел карат чак ако ще е за дълги пробези, пък бензин за къси...и така някак...
...
А до колегата...уж разбрал разликите в меренето...
Не, още не си разбрал. Едното мерят и смятат проценти, а другото са грамове на километър... Помисли и ще се сетиш, дали и как могат да ти мерят нещо на километър при ГТП. Нормите са си такива от години, а и не само у нас, нищо не е променено, нито побългарено, освен че искат вече да се спазват.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13409
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 26 юли 2024 15:14


Понеже "великия" Дунев коментира за т.нар. ламбда, за наличието на кислород в газовете, как измерват ДВГ на природен газ? Там всички знаем какво излиза от ауспуха.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Пет 26 юли 2024 15:16


Нали от едното правим другото, за да го дефинираме? Пак тръгваме от Евро, та да стигнем до Еко. Рано е да се каже в дългосрочен план колко ще е %-та на върнатите, вероятно много хора са пресметнали, че ако прегледа им изтича около и края на юли ще минат по-рано докато не са влезли в сила тези нови неща, за да не ги спрат.
Нека се спазват, така трябва да бъде, хубаво е, че се прави вече така, както един друг колега написа - щом има недоволни, значи работи.
Само остана да се елеминират неприятните казуси, в които всичко е наред, а колата не минава.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20312
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Vlad777 » Пет 26 юли 2024 15:24


Оказва се, че НОВИТЕ ИЗИСКВАНИЯ всъщност са старите, но вече не могат да се правят повечето шмекерии в пунктовете, за да се мине прегледа. Ето и цитати от работник в такъв пункт:
Ако колата е преди 92-ра година септември месец има много голяма вероятност да е излязла без катализатор, независимо от наличието на ламбда сонда. По принцип всичко след 92-ра минава на катализатори, без значение дали е пълна инжекция или моноинжекцион. Когато се предполага, че има такъв в системата се избира, че е наличен такъв преди самия тест и тогава нормата за димността пада от 3.5 без ускорение на 0.5 без ускорение и 0.3 при ускорение. При ускорението се дънят повечето автомобили, защото при що-годе поддържан автомобил с обем около 1600-2000 кубика без катализатор димността му е около 0.5-0.7 без ускорение, а при ускорение скача до над 0.8. При наличието на работещ катализатор колата си покрива нормите, които са зададени в самата система. Не си ги вадим нормативите от джоба.

Колите, които са поддържани и са с работещи и загряли катализатори си минават без проблем. За останалите изтърбушени бензини решението е едно - основен ремонт на двигател, катализатор и заводската генерация без никакви дупки и цепнатини. Най-чисто сърдечно го казвам като работник в пункт за ГТП от 5 години и повече...

По-трудно е да се мине на газ отколкото на бензин, защото газовото всеки може да го сложи, но малко хора могат да го настроят с правилните за съответния двигател смеси и аванси, за да изкара необходимите показатели, които са под нормата.

Трабантът е двутактов. Там доколкото помня даже не се правеше тест за емисии... Автоматично го пуска първа ЕКО група. Жигулката трябва малко да я задушиш и да изкара под 3.5. Ако си я поддържал и моторът е в добро здраве ще мине без никакви проблеми.

Относно Ауди 1994 г.: Върви да пробваш да я замериш на някой пункт без официален преглед. Ако си знаеш, че няма катализатор няма смисъл от опити. По принцип димността на газ е десета до десета и половина по-ниска от тази на бензина. Там и СО2-то е по-ниско и това подпомага малко спрямо кислорода за нормата за стойността на ламбда. Ако са пичове св пункта и примерно на газ покрива, а на бензин не пуснете я само на газ два опита за бензин и за газ и да минава. Това обаче няма как да го знаеш без да направиш примерен опит без официален преглед.

- При наличието на широколентова ламбда сонда в колата, мога ли да си подпомогна нещо, ако се пробвам да мина на газ? По принци смесите ги държа 14-15 AFR.
Можеш, да. 14-15 като е като за атмосферна кола. Ако е турбо гледай надолу. 13.0 до 13.3 най-много. Много е важно с какво гърне си също. Ако имаш 100 мм изход ще глътва малко кислород в ниските и докато се балансира кислорода за теста за високи може и да е късно. Катализаторът по принцип е важен. Мисли за такъв. Нищо не може да намали димността СО ако няма катализатор, освен ако моторът не свети отвътре. Тогава пак не се знае, защото спрямо датата на първа регистрация нормите падат доста надолу на празен ход и ускорение, а без катализатор е почти невъзможно да слезеш на димност под 0.3 на ускорение.


И тук най-важното:
- Минават на спирачки почти всички. Ако не покрива ръчната симулираш, че я дърпаш и скачаш на педала да подпомогнеш. Не се ли получи прекратява прегледа или ако си тарикат и имаш голямо его като на селски полицай го спираш от движение.
- Някой не влизат и на крачна, това е лошото...
-Точно така. Ако не влиза и с подпомагане трябва задна. Вече няма мърдане.От понеделник до сега имам 3 върнати коли за спирачки и 4 върнати на емисии от 40-тина автомобила.


Та толкова за НОВИТЕ ИЗИСКВАНИЯ, които видиш ли еврогрйците ни били наложили... Тия дето си продадоха катализаторите сега ще си ги купуват обратно!


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Пет 26 юли 2024 15:31


Престъпление е да се пускат коли без изправни спирачки.
А за катализаторите - сега ще се отвори друга ниша - под наем.
По темата със спирачките да питам колегите с пасати от Б6 и нагоре: спазват ли в ГТП пунктовете процедурата за проверка на електронната ръчна или се кара 1 към гьотере? Понеже проверката чрез валовете направо може да счупи моторчетата, миналата година си спомням, че не я проверявахме на валовете, но все пак ми е интересно как го правят останалите?


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 658
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот alpinab » Пет 26 юли 2024 17:53


Ръчната спирачка се откак карам ФВ с електрическа (2013 година насам) - само 2ро повторение на задните. Нямат тест специално за електронната ръчна.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19328
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот stefan4o » Пет 26 юли 2024 19:34


Zdravko Zankov написа:Понеже "великия" Дунев коментира за т.нар. ламбда, за наличието на кислород в газовете, как измерват ДВГ на природен газ? Там всички знаем какво излиза от ауспуха.

Здравко, един път без малко да не мина ГТП заради показанията на... газ. Наложи се да върнем на бензин, че да ме пуснат. Някъде 2020 или 2021 беше, вече не помня. Ако е окензана настройката на газовото - бълва си лайна отзад, като стой та гледай :mhihi


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1754
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот MMX » Пет 26 юли 2024 19:50


Vlad777 написа:От моя бивш Passat 5.5 1.9 тди никога не е миришело и лютяло така в гаража, а фабрично нямаше DPF и беше 10 г по-стар.

Сигурно е имал катализатор. Масово се обезвреждат DPF с цел кражба на катализатора или "прибиране" / "изкупуване" може да му казват. Предлагат примерно да изкупят DPF-а и да приспаднат цената за деактивиране, а всъщност не им трябва толкова DPF колкото да приберат катализатора покрай процедурата. Хората масово не правят много разлика между двете понятия.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8995
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот samo_pechka » Пет 26 юли 2024 20:08


Добре де, тоя дпф какво го правят после?
Разбирам да е десетгодишен и повече катализатор на голям бензинов мотор ( и каран само на бензин ) .
ДПФ-а какво го правят ?


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Пет 26 юли 2024 20:14


Чувал съм, че синтезират скъпи метали от питите, ама точно как става магията не знам.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10093
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот group® » Пет 26 юли 2024 22:01


На повчето по-нови коли ДПФ и катализатор са в едно тяло.
Освен това, се свалят доооста трудно.
Освен това, няма толкова ценни метали в тях и не си струват.
Ценни са края 90те години, началото на века.
Лесно сваляне, много метал.


zoo222
Мнения: 10
Регистриран на: Нед 05 мар 2023 11:21
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот zoo222 » Съб 27 юли 2024 8:15


Да попитам, колко се амортизира катализатора на автомобил каран на LPG и метан? Знаем че обикновенно уредбите превклю1ват на 35-40 градуса и работата на бензин е минимална дори и за 10 години,.


dmw1606
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 29 мар 2024 13:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот dmw1606 » Съб 27 юли 2024 10:49


Vlad777 написа:И тук най-важното:
- Минават на спирачки почти всички. Ако не покрива ръчната симулираш, че я дърпаш и скачаш на педала да подпомогнеш. Не се ли получи прекратява прегледа или ако си тарикат и имаш голямо его като на селски полицай го спираш от движение.
- Някой не влизат и на крачна, това е лошото...
-Точно така. Ако не влиза и с подпомагане трябва задна. Вече няма мърдане.От понеделник до сега имам 3 върнати коли за спирачки и 4 върнати на емисии от 40-тина автомобила.


Един въпрос: старата ми Голф 3-ка откакто се помня няма задни спирачки. Барабани са. Сменяни са челюсти, цилиндърчета, обаче няма и няма. Предните държат, обаче отзад няма никой...някои казват, че е от кантара, други пък казват че било нормално да не сработват, щом е празно отзад. Е какво ще правя на ГТП-то, не могат ли да минат предните още веднъж и да ги пишат за задни? :Mr Green Fun


Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Asko VW » Съб 27 юли 2024 11:47


.

Последна промяна от Asko VW на Съб 27 юли 2024 11:52, променено общо 1 път.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта