За ксенона

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: За ксенона

Мнениеот feikot » Чет 10 ное 2011 2:01


На моите (Депо) си пише DC,а и май крушка Д2С няма друга освен ксенонова.




Потребителски аватар
bai_ILIA
Мнения: 722
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: За ксенона

Мнениеот bai_ILIA » Чет 10 ное 2011 10:41


radi_nrj написа:
slimmer написа:ще гледат и за измиване и автоматично ниворегулиране...


Аз съм готов да се хвана на бас, че има коли излязли от завода с Xenon и без нивомат. Какво правят с такива?


естествено, че има...


Потребителски аватар
slimmer
Мнения: 1012
Регистриран на: Чет 24 апр 2008 7:36
Автомобил: VW Bora
Двигател: TDI-AJM 2002
Местоположение: София

Re: За ксенона

Мнениеот slimmer » Чет 10 ное 2011 11:40


bai_ILIA написа:
radi_nrj написа:
slimmer написа:ще гледат и за измиване и автоматично ниворегулиране...


Аз съм готов да се хвана на бас, че има коли излязли от завода с Xenon и без нивомат. Какво правят с такива?


естествено, че има...

Малко се съмнявам някой производител да си позволи да пуска превозно средство в Европа, неспазило регулациите на ЕС. Най-малкото после ще им се видят тесни сервизите за колите, които ще бъдат върнати за добавяне на такава система...


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: За ксенона

Мнениеот radi_nrj » Чет 10 ное 2011 22:25


slimmer написа:Малко се съмнявам някой производител да си позволи да пуска превозно средство в Европа, неспазило регулациите на ЕС. Най-малкото после ще им се видят тесни сервизите за колите, които ще бъдат върнати за добавяне на такава система...


Ако не се лъжа ксеноновите светлини се появиха много преди автоматичното ниво регулиране...


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: За ксенона

Мнениеот dlug » Чет 10 ное 2011 22:34


slimmer написа:Малко се съмнявам някой производител да си позволи да пуска превозно средство в Европа, неспазило регулациите на ЕС. Най-малкото после ще им се видят тесни сервизите за колите, които ще бъдат върнати за добавяне на такава система...

Във фирмата имаме Сивик 2007 година с фабричен ксенон на рефлекторни фарове и без нивомат. (Купувана е чисто нова от Хонда).


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: За ксенона

Мнениеот stefan4o » Пет 11 ное 2011 8:35


А някой случайно да знае от кога са влезли в сила тези изисквания? Щото тук даваме примери със стари автомобили. Аз се загледах в ценовата листа на Поло преди няколко месеца и видях, че заводския ксенон задължително върви с миячки на фаровете и нивомат.


Потребителски аватар
slimmer
Мнения: 1012
Регистриран на: Чет 24 апр 2008 7:36
Автомобил: VW Bora
Двигател: TDI-AJM 2002
Местоположение: София

Re: За ксенона

Мнениеот slimmer » Пет 11 ное 2011 8:49


Не претендирам за свръх-коректност, просто разсъждавам спрямо законите на ЕС. Може щом в България такова нещо не се изисква да са пуснали за тук модел без авто-регулиране... Това обаче означава, че двамата заинтересовани (собственикът и производителят) ще получат голяма честитка ако си синхронизираме закона с европейските норми - собственикът ще трябва да ходи при производителя да му монтират авто-регулиране (в най-добрия случай за сметка на производителя)...

dlug, всичките снимки на Civic 2007-ма (т.е. 2006), които видях в интернет, и повечето, които съм виждал по улиците, с OEM HID са с лупи, а не с рефлектор, ще ми е интересно да видя снимка на служебната ви, както и дали на фара има гореспоменатите означения с D. Не го приемай за заяждане, просто ми е интересен случая.

stefan4o, за България официално май не са влезли, просто доклкото видях в ТехноТест правят сертификации според евронормите. В ЕС не знам откога са влезли - пишеше си го в нормата май, ама не си спомням.


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: За ксенона

Мнениеот dlug » Пет 11 ное 2011 11:16


Ето обща снимка на фара
Изображение
Означението в горната част
Изображение
Означението в долната част
Изображение
И капачката на фара (надписа 25000V can kill кефи mhihi )
Изображение
Не разбирам от маркировките на фара, но от това което четох стигам до извода че...
Маркировка HCHR на японских автомобилях означает - HID C Halogen R, т.е. ближний ксенон, дальний галогеновый свет.

Другото което разбирам е, че Е1 означава, че фарът е одобрен за използване в Германия. Някой може да се наеме да обясни по-подробно какво означава.
Поне надписа D2R е ясен


Потребителски аватар
slimmer
Мнения: 1012
Регистриран на: Чет 24 апр 2008 7:36
Автомобил: VW Bora
Двигател: TDI-AJM 2002
Местоположение: София

Re: За ксенона

Мнениеот slimmer » Пет 11 ное 2011 11:37


Е този фар си е за ксенон на късите (00DC). Не знам когато сте я купували как е предлагана, но ето в момента от honda.bg:
Двойнооптични ксенонови фарове, автоматично регулируеми по височина - О (опция)
Така че или го има и не работи (или не знаете че работи), или е някаква по-стара спецификация, която ми е интересно дали не подлежи на глоба по ЕС пътищата поради липса на авто-ниво.
За мен ако има Е-нещо си, значи, че може да се ползва из Европата. Друг е въпросът, че китайците си го слагат за щяло и нещяло по разни фарчета и DRL-и (преди малко гледах един уж E4 сертифициран DRL, който вади скромните 60 лумена, което е далеч от около 400-те, които са по нормите /доколкото съм запознат де/).

Сега се зачетох в това, което са писали руснаците - Е1 значи, че фарът е одобрен в Германия. Тя щом е в ЕС, би трябвало фарът да е легален за ползване във всички страни от съюза. Т.е. ако имаш нещо, с E2, одобрено във Франция, би трябвало да може да си караш, където си поискаш из ЕС с него.


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: За ксенона

Мнениеот dlug » Пет 11 ное 2011 12:28


slimmer написа:...
Двойнооптични ксенонови фарове, автоматично регулируеми по височина - О (опция)
Така че или го има и не работи (или не знаете че работи), или е някаква по-стара спецификация, която ми е интересно дали не подлежи на глоба по ЕС пътищата поради липса на авто-ниво....

Сега се зачетох в това, което са писали руснаците - Е1 значи, че фарът е одобрен в Германия. Тя щом е в ЕС, би трябвало фарът да е легален за ползване във всички страни от съюза. Т.е. ако имаш нещо, с E2, одобрено във Франция, би трябвало да може да си караш, където си поискаш из ЕС с него.

От това което си написал става ясно че дори и сега регулирането по височина е опция, т.е. ако не си я поръчаш няма да ти я сложат. (или става въпрос за целият комплект фар :roll: )
Тази хонда е купувана през май 2007. И не, няма автоматично регулиране :D (нито го има и не работи, нито пък ние не знаем че работи). В случая наистина ми е интересен казуса с този ксенон. Не знам на какво основание примерно ще ме глобят в Германия...след като по всички означения имам право да си светя с него, но пък от друга страна не изпълнява законовите изисквания...
Да не говорим колко време ще мине докато в България изчистят тези неща.
P.S. Съвсем между другото да кажа, че този въпросен ксенон дава отблясъци когато застана срещу стена. Моят китайски ксенон на моите фарове с лупи няма отблясъци. Според вас ако сте насрещно движещ се срещу кого ще бъде по-кофти? Но моят трябвало да се забрани... аз ще остана без коментар :)


Потребителски аватар
slimmer
Мнения: 1012
Регистриран на: Чет 24 апр 2008 7:36
Автомобил: VW Bora
Двигател: TDI-AJM 2002
Местоположение: София

Re: За ксенона

Мнениеот slimmer » Пет 11 ное 2011 12:45


dlug написа:Двойнооптични ксенонови фарове, автоматично регулируеми по височина - О (опция)
P.S. Съвсем между другото да кажа, че този въпросен ксенон дава отблясъци когато застана срещу стена. Моят китайски ксенон на моите фарове с лупи няма отблясъци. Според вас ако сте насрещно движещ се срещу кого ще бъде по-кофти? Но моят трябвало да се забрани... аз ще остана без коментар :)

Според мен двете неща са свързани в една опция, няма и как иначе, ако трябва да е ЕС-съвместима.
Иначе за лупите и аз съм в същото положение като теб, ама както са тръгнали нещата, може да си връщам старите фарове ;)


Потребителски аватар
rogi88
Мнения: 33
Регистриран на: Вто 22 фев 2011 12:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Dobrich

Re: За ксенона

Мнениеот rogi88 » Пет 11 ное 2011 13:05


Има ли глобени вече ? :o


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: За ксенона

Мнениеот icoico » Пет 11 ное 2011 13:20


dlug написа:...
Другото което разбирам е, че Е1 означава, че фарът е одобрен за използване в Германия. Някой може да се наеме да обясни по-подробно какво означава.
Поне надписа D2R е ясен

От ясен та по-ясен -ксенонов рефлекторен фар одобрен за използване в ЕС :idea:
xenon2.jpg


No.1 е ксенонова крушка D2R за рефлекторен фар,а No.2 D2S за лупа.Вижда се прословутата ограничителна тенекия mhihi .Откъде си сигурен ,че няма нивомат?
Може да го е писал някой назад...


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: За ксенона

Мнениеот dlug » Пет 11 ное 2011 13:37


icoico написа:....Откъде си сигурен ,че няма нивомат?...

Сега вече ме накара да се замисля :D Сигурен съм, защото от първият ден в който е изкарана от магазина никога фаровете не са се ругулирали автоматично. Нито при палене, нито при натоварване. Като я натиснеш отзад (някой седне примерно) те си се повдигат и си остават там. Все пак има една вероятност-да има, но да не е работил никога. Върху това се замислих току що


Потребителски аватар
ALESYZ
Мнения: 1155
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 19:13
Автомобил: BMW 525d
Двигател: M57D25 -01

Re: За ксенона

Мнениеот ALESYZ » Пет 11 ное 2011 14:45


Нивомат не е системата за за автоматично регулиране на фаровете. Автоматичното регулиране, е в самия фар. Фара контактува с датчици в колелетата, които подават инфо дали задницата примерно е натоварена и предницата съответно вирната. В този случай фаровете се смъкват леко надолу. Когато се пали колата и се вкл. фаровете, ясно може да се види че те мърдат, регулират се автоматично в зависимост от натоварването на колата. Ксенонова лампа за фар с лупа е цокъл D2S, за рефлектор D2R. Другото е Made in China.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта