TESLA електромобил...

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот 777 » Чет 31 авг 2023 15:35


hvp800 написа:При намалено търсене в световен мащаб цената на петрола би била само надолу, а това би трябвало да е добра новина за всички , които си мислят че ЕА нямат бъдеще !

Не виждам особена логика за цената. Като има по-малко търсене е нормално да се вдигне цената за да се компенсира печалбата на производителите. Това, че е намалено търсенето не значи, че който иска петрол ще намери заместител, защото не иска да плаща повече от еди колко си.




Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10075
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Чет 31 авг 2023 20:09


Не ми се влизаше в тази полемика за горивата и затова коментирах само цената на колите, което повече се доближава до темата.

Но и за горивата, важи същото. Няма да са евтини!
(Наистина не ми се влиза в спорове :confused )


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1262
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: ID7 Pro Tourer
Двигател: APP550
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот netizen » Пет 01 сеп 2023 7:40




Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот VWGT » Пет 01 сеп 2023 10:00


Доста скучен автомобил. Вече и мигач с копче, уау! На месец измининавам по-малко от 600 км градско, така че ако струваше до 20 хлв бих го ползвал за градска евридейка въпреки всичките му кусури и ограничения.

ПП: Това ще си го сложа като подпис в тази тема ... не съм против електричките, зелената енергия и тн, това е естествения ход на развитие. Против съм зелените талибани, които налагат технологията извън всякакви пазарни принципи, защото така всички плащаме много повече за нещо, което на един конкурентен пазар, щеше да струва много по-малко.


thanis
Мнения: 1860
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот thanis » Пет 01 сеп 2023 10:50


На европейския пазар не съществува нов автомобил с цена 10 хиляди евро или по-малко. Тази тесла е по-добра и по-ефикасна от предната, увеличен е и пробега и. Мигачите биха били проблем в кръгово. Цената не се променя, както и факта, че базова тесла модел 3 - 2023 42500 евро. Кажи речи на цената на ID.3 Или двг- Артеон. През 2013 година е модел S е бил базова цена 60 хиляди долара с 40kWh батерия. Този автомобил за 10 години инфлация става 75000, т.е. ако преди 10 години не е можело да се сравнява ДВГ с електрокар, сега не е така и еквивалентен по мощност ДВГ не е кой знае колко по-евтин от модел 3. За всеки автомобил си има клиент, иначе всички щяхме да караме лада 2107.

Многократно се сподели в темата, че да изградиш една бензиностанция е в пъти по-сложно и трудно и времеемко от колкото да изградиш зарядна станция. Както и зарядна станция можеш да сложиш буквално на паркинг. Можеш да я имаш в магазини, хотели, големи паркинг пространства. Бензиностанция в мола досега не съм чул. Удобството за зареждане се увеличава всяка година. Реалистично погледнато дори и с Дачия Спринг можеш да стигнеш от Варна до София с достатъчно зарядни станции.

Електрокарите са още един вид избор за водачите. Никой не се опитва да ги пробутва на популацията, затова думи от сорта на "при нормален пазар" еди си кво... малко ...

Ако ще се шофира основно градско на до 3-4-5км ме съмнява някой да излезе да каже, че да си вземеш Пасат 2.0 дизел с адблу е най-разумното решение. Всеки се вайка с ДПФ-а, случват се проблеми по Адблу системата. Обслужването на ДВГ е в пъти по-сложно и комплексно от електрокара. Затова имаме различни сегменти коли и размери и моторизации. Аргументи, ама тя батерията била опасна, то ако стане еди си какво.... Има си гаранция и за Европа тя има минимум (8 години или 160 хиляди км). Предимството на електрокарите е, че дори и с изключително износени компоненти и тотално деградирала батерия, автомобила се кара. Искам да питам дали ще може да се кара DSG-то със счупен вал или зъбни колела или ако се спука глава, протече охлаждане и т.н. Просто електрокарите фундаментално имат значително по-малко компоненти по задвижването си от ДВГ+скоростна кутия. Не сменяш ангренажи, не сменяш ремъци, няма вериги, няма течности (най-образно казано). Огромното предимство на електрокарите пред ДВГ също е, обезценката, електричките си запазват по-добре цената от колкото ДВГ-тата и при идеални условия и голяма първоначална инвестиция, ел. автомобил може да се зарежда основно безплатно. Къща + зарядно+ солар. Новата Тойота Приус примерно има соларни панели на покрива, които функционално не биха помогнали за задвижването, но зареждат достатъчно за климатичната система примерно, защото като паркираш на открито - колата я пече и съответно вкарва малко ток обратно в батерията.

Все още не знам някой производител да е внедрил такова решение, тавана да е със солар на електричката.

Препятствието пред електричките беше да се превъзмогне страха от това да закъсаш на пътя, защото няма къде да заредиш. Към 2023 година е напълно възможно да отидеш до която искаш част на Европа достатъчно спокойно с огромната част от електрически автомобили (тези с реален обхват от 250+км). Аз също предпочитам автомобила да има максимален обхват, но огромната част от шофьорите в Европа не карат на дълго за повече от 3-4 часа без почивка. Хората които могат да карат по 8-10-12 часа нон стоп са сигурно 0.001% от всички шофьори. Предимството да караш електрокар е сега, защото има облекчения и технологията е обективно погледнато достатъчно развита. Ако някога се измисли батерия която да е с по-голям капацитет на единица обем от дизелово гориво примерно и съответно цената на такъв автомобил не е в пъти повече от конвенционален, ме съмнява някой изобщо да иска да си спомня за ДВГ-тата. И автомобилите с ДВГ ще станат "класики от миналото". Станат ли масови електрокарите и изместят ДВГ ще им наложат други различни данъци такси и т.н. Пари в бюджета трябва да влизат. Огромно предимство за България за големите градове е безплатното паркиране в синя зона. За София по-конкретно проблема е, че сега синята е ограничена доста. А с електрокара можеш да си висиш и цял ден.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот VWGT » Пет 01 сеп 2023 11:13


"Електрокарите са още един вид избор за водачите. Никой не се опитва да ги пробутва на популацията, затова думи от сорта на "при нормален пазар" еди си кво... малко ..." това не мога да го приема за сериозно твърдение, честно

Иначе с останалото в общи линии съм съгласен и точно поради този повод отдавна съм си купил ТСЛА. Но за ТЕСЛА мнението ми е различно.


ПП: Това ще си го сложа като подпис в тази тема ... не съм против електричките, зелената енергия и тн, това е естествения ход на развитие. Против съм зелените талибани, които налагат технологията извън всякакви пазарни принципи, защото така всички плащаме много повече за нещо, което на един конкурентен пазар, щеше да струва много по-малко.


Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 838
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Asko VW » Съб 02 сеп 2023 11:16


Ако ще се сравняват цените на ЕА и ДВГ е редно да се сравняват автомобили от един клас и на възраст (нови/втора употреба) да сравняваш модел 3 с Артеон е меко казано несериозно, както и тесла втора употреба с нов ФВ. Модел 3 може да се сравни в най-оптимистичния случай с Октавия (да не кажа Фокус или Астра, ама айде да не ставам краен). При едно такова сравнение се вижда, че цените реално не са особено близки, в зависимост от класа автомобил, разликите (най-общо) варират от 10 К лв. (при ниските класове/малките коли) до 40 К (при високите класове/големите коли).
Не отричам, че ЕА имат и технически предимства, но определено, към настоящият момент, има какво още да се желае по отношение на цена, скорост на зареждане и развитие на зарядната инфраструктура, конкретно у нас.
Към настоящият момент у нас, да караш електричка без възможност за зареждане в домашни условия е непрактично и крайно неудобно. За пример ще дам, че в моя квартал (малак за мащабите на СО жилищен комплекс) няма нито една обществена станция, а близо до работата ми има една която е вечно заета. На практика ако имам ЕА, ще трябва да обикалям по съседни квартали да търся зарядни, да ползвам градски транспорт след като я закача и после за да я взема ... Бе не става. При пътуване на дълго също нещата се усложняват, особен без домашно зареждане, цените по бързозрядните станции далеч не са толкова ниски, да не говорим, че със сегашния ми автомобил си планирам маршрута и си избирам спиранията спрямо своите нужди и желания, а не според тези на колата. В крайна сметка ролята на колата е да ти дава свобода и комфорт, а не ограничения и притеснения.
В бъдеще ЕА вероятно ще задминат ДВГ във всяко отношение, но към момента не смятам, че са достатъчно практични за масовия българин.
Виж ако в градовете (и не само) се вкарат масово безжичните зарядни станции, като тези които Волво почва да поставя в града където им е централата (забравих му името), нещата ще се подобрят много. Няма колонки, няма кабели, само паркираш на паркомястото така, че да уцелиш плочата на земята и готово, благинка.
Нещо такова, особено в комбинация с по-поносими цени на ЕА (да бе, ще ми се :mhihi ) със сигурност би ме изкушило да погледна към електричка.


Потребителски аватар
valka
Мнения: 298
Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
Автомобил: поцинкован танк
Двигател:
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот valka » Съб 02 сеп 2023 13:14




:drive


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10075
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Съб 02 сеп 2023 15:01


Естествено, че ще сеавнявам Тесла 3 и Y с Артеон/Пасат - седан/комби.
1. Пространство - би ми вършила същата работа
2. Мощност и задвижване - мисля дори няма смисъл да се коментира?
3. Екстри - всеки с приоритетите си, но Y (нея съм гледал) предлага почти всичко, което има в топ оборудване на пасат/артеон. И много повече от средните и ниските нива. Моя пасат е с почти всички възможни екстри и освен обдухване на седалките, не виждам нещо друго да ми липсва.
Смешно е да се сравняват тези тесли с фокуси, мокуси!
Особено, ако заговорим за автономия и асистенти :icon_lol


Споменаваш и за бавно заееждене към недостатъци на EV. Аз лично гледам Киа EV6, като потенциален заместник на пасата. 800 волта архитектура - към 300кв зареждане. От 10 до 80% - 18мин. Тоест 600км пробег го правя с 18 мин спиране. Соти, ама за толкова децата ми не могат да се изпикаят.
Като екстри в топ нивото има абсолютно всичко и в повече от всеки артеон. Струва 146к лв. 325к.с. 4х4. Единствено багажника ще ми е малко по-малък.

А ако намесим вторичният пазар - за 120000лв взимам GT изпълнението с 500 и кусур коня, с абсолютно всичко. На 1г.
И ще имам 6+г гаранция. Тоест и това мога да сравня с новия артен

Хайде да видим колко ще излезне топ модела на артеон, който е с топ двигателя (и пак ще е с по-ниска мощност)?

А като сравняваме цени, няма ли да сложим и еазход притежаване? Не гориво, а притежаване:
1. 8г срещу 5г гаранция - и в тези 5 могат да не ти се покрият някои доста скъпи ремонти. Тоест, ако делим цената на години безпроблемно/гаранционо каране - 140000лв разделени на електричка = 17500лв на година, Артеона - 28000лв!
2. Обслужвания - мисля на всички е ясно
3. Данък - пак

И май цената ще се окаже дооооста по-ниска!


Почти същото е и за малък градски автомобил. Там има малко повече разлика в началната цена, но реално получаваш повече. Дори само темперирането на салона е екстра, която ще покрие разликата.


Вече коментирахме, че EV не трябва да покрияат всички класове на ДВГ. Излишна заигравка, за която VW ще си плати скъпо.


Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 838
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Asko VW » Съб 02 сеп 2023 15:28


Айде стига глупости, ще ми сравняваш модел 3/Y с Артеон/Пасат, дали обема на багажника е същия, дали качеството на материалите и сглобката е същата, дали комфорта е същия, НЕ НЕ Е, баш на нивото на Фокус си е по тези показатели. Колкото до броя и вида на екстрите, то вече всичко се тъпче с такива, даже и китайчетата (Хавал) ги тъпчат с какво ли не.
Колкото до скоростта на зареждане, да КИА и Хюндай са с 800 V, архитектура която ПОЗВОЛЯВА по-бързо зареждане, но къде в БГ можеш да се възползваш от това ДНЕС, а във вкъщи може би никога. Т.е. някой ден в бъдеще ще го ползваш на скъпите станции.
Иначе ЕV6 и айоник 6 и на мен ми харесват, ама стартовите цени са :scare3 96-7 бона за базов айоник 6 с малката батерия и един мотор - по-слабия такъв.
Може би някой ден, ама не сега.


thanis
Мнения: 1860
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот thanis » Съб 02 сеп 2023 19:06


Колега, посочи ми някой автомобил с ДВГ от който искаш сегмент с 320+ конски сили на по-ниска цена. Багажника е 600+ литра, както и комфорта е по-добър от колкото на артеон (ако говорим за db). Също така коментарите от сорта на материалите в единия или другия са на различни нива е безпочвен и безсмислен защото кожа предлагат всички производители, но не на всички е "хубава". Т.е. това е изключително и само субективен фактор. Ако за теб материалите в теслата са по-смотани от артеон/пасат - окей. Но по другите показатели трябва да се сравнява с еквивалентен автомобил. Да сравняваш тесла с фокус е нелепо.


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1262
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: ID7 Pro Tourer
Двигател: APP550
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот netizen » Съб 02 сеп 2023 20:15


Сега погледнах, Focus ST струва точно колкото Tesla M3 SR+.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10075
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Съб 02 сеп 2023 21:06


thanis, багажникът на Тесла У е малко по-малък от този на пасата. 600 и кусур литра го водят, ама е мерен без кора. Пак е голям достатъчно, но не е 650л, както го дават и както ние сме свикнали да разбораме този обем. Да не говорим, че американците мерят по SAE, а ние по VDA и това дава разлика.


netizen, то и октавията средно ниво струва, колкото най-високо на Нисан Лииф на 1 година, което е по-адекватно сравнение, ама ходи обяснявай на хора, които коли по тюбата гледат.


Ivo_
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Ivo_ » Сря 06 сеп 2023 9:36


Аз съм правил сравнение на цените на МУЛР с Тигуан. Когато започнах да слагам нещата на Тигуана които има Тесла и на които държа, цената стана по-висока от тази на ЕА. Вероятно защото бях сложил и най-мощния дизел, за който има сериозен данък (различен от ДДС, базиран на емисиите). Т.е. първо цената ми е по-висока, второ фиксираните ми разходи са по-високи поради големия данък (месечно или годишно начисляване). Накрая идва периодичната подръжка, която в дилърството излиза доста дебело. С ФВто бях закупил удължена гаранция, но тя вървеше със задължението да обслужвам колата само във ФВ сервизи в Австрия. Въпреки че колата беше в гаранция и се обслужваше само от тях, задължително трябваше да посещавам веднъж годишно сервиз само за техническа проверка, различна от т.нар. технически преглед. Това е проверка по стандартите на ФВ, която е във връзка с гаранцията на колата. Добре, но и тази проверка е платена, ако не греша беше нещо към 50 евро. И накрая чашата преля, когато на редовния технически преглед поискаха да сменят цялото задно окачване заедно с носачите, защото имало ръжда. Колата беше на 110 хил. км и на 6 години. Взех си колата и я закарах на преглед в OAMTC (Съюза на Австрийските автомобилисти), които са с репутацията на най-детайлните и подробно проверяващи. Те също нямат търговски интерес, защото не извършват ремонти. Колата си мина преглед без никакви проблеми, като само отбелязаха че е има лека повърхносна ръжда по някои детайли на задното окачване. Но нищо не беше за смяна все още и даже не можеха да кажат кога ще бъде за смяна. Дотам с ФВ, същия ден поръчах Теслата и всички е-мейли от ФВ отиват в папка спам. Продължавам да притежвам 3 стари ФВта, но те се обсужват далеч от дилърите и оторизираните сервизи.

За мен няма влошаване на комфорта при преминаването от ФВ към Тесла. При високи скорости комфорта в Тесла е по-добър от този във ФВ. Материалите са също Ок, даже ги намирам за доста по-добри от тези на някои модели от последните поколения на ФВ. Относно багажника там имам забележки, но съм приел компромиса. Заради формата на купето и големите гуми багажника не е достатъчно широк. Това разбира се като го сравнявам с такъв на Пасат и на Шаран. Като обем е Ок, напълно достатъчен е. Голямо удобство е предния багажник. Не разбирам защо повечето производителни разпиляват така кабеляк и маркучи и това място го похабяват. Например iX - огромен преден капак, а отдолу няма фрънк.

Един колега нагоре беше се изненадал от Австрийска Тесла на БГ черноморието. Аз също пристигнах в Бургас без никакви проблеми по пътя и без грам стрес. След това пътувах веднъж Бургас - Букурещ - Бургас, също без проблеми и без стрес. На прибиране към Австрия по пътя се засякох с наколко Тесли, една от Холандия, друга от Германия преминаващи транзитно през България. В БГ когато пътувам за София или от София към Бургас, спирам на зарядните които са до магистралата в бензиностанциите. Докато се изредим до тоалетната и колата има достатъчно заряд за да пристигнем за където пътуваме. Инфраструктурата в БГ от бързи станции въобще не е лоша. Вече има станции по 350кВ.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот VWGT » Съб 09 сеп 2023 10:40


https://www.bloombergtv.bg/a/19-svetat- ... akvo-pravi

За последния век индустрията в Европа инвестира и разви невероятно технологично и научно ноу-хау, за да произвежда и печели от висококачествен продукт, но всичко това се променя под влияние на политически, а не бизнес решения.

Мрачното бъдеще на автомобилния сектор в Европа е основно под влияние на политически решения, като в устрема за зелено бъдеще "само смесваме целта със средството", каза Желев.

Като най-голям производствен и технологичен център до момента за автомобили Европа ще бъде и най-големият губещ от прехода, добави той.




и още малко анализ за 2022г.
https://www.bloombergtv.bg/a/19-svetat- ... vo-individ

ПП: Това ще си го сложа като подпис в тази тема ... не съм против електричките, зелената енергия и тн, това е естествения ход на развитие. Против съм зелените талибани, които налагат технологията извън всякакви пазарни принципи, защото така всички плащаме много повече за нещо, което на един конкурентен пазар, щеше да струва много по-малко.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта