ГО и бонус малус системата

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот cecoa1 » Сря 27 ное 2019 22:22


Това аз как мисля, и това как мисли средния джигит, вероятно са доста различни неща...
Аз няма да го направя, дори да знам, че няма да ме хванат (доста вероятно в България за съжаление, особено ако са само материални щети), но доста от малоумниците каращи моторни каляски, ще направят точно обратното, та даже и ако шанса им за измъкване е минимален.

И естествено, независимо какво мислим аз или ти, тая практика ще се развива според резултатите които ще даде на практика. Казано просто, полицията и сега няма ресурс да гони истински престъпници, а тогава хептен няма да има да гони измислени... Какъв ли ще е резултата за задръжките на баш тия, които правят най-много катастрофи и нарушения?!




bayspiro
Мнения: 907
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот bayspiro » Чет 28 ное 2019 19:45


cecoa1 написа:Eстествено, независимо какво мислим аз или ти, тая практика ще се развива според резултатите които ще даде на практика. Казано просто, полицията и сега няма ресурс да гони истински престъпници, а тогава хептен няма да има да гони измислени... Какъв ли ще е резултата за задръжките на баш тия, които правят най-много катастрофи и нарушения?!


Резултата ще бъде САМО финансов, и то в полза само на определени лица( задници) нямащи нищо общо с безопасноста!
Целта на упражнението е да осребри проблема а не да го реши! И това е видимо в часта която упорито присъства без изменение във всички варианти - бързо вкарване в лютеницата на скалата за малус и трудно изкарване от там, така ,че 400% да са гарантирани за дълго време и за повече хора.
Бих се обзаложил с някой от апологетите на тая шитня,че първата щедра реакция на застрахователите, ще бъде отпускане на дарение за закупуване на нови камери за оРГАНИТЕ. :mhihi


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8369
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот Stivi » Чет 28 ное 2019 20:09


bayspiro написа:Бих се обзаложил с някой от апологетите на тая шитня,че първата щедра реакция на застрахователите, ще бъде отпускане на дарение за закупуване на нови камери за оРГАНИТЕ. :mhihi

Които да разположат на места с "много катастрофи" като например спускането по Тракия посока Бургас на разклона за Ихтиман където стои един знак 70 а след него големус фалуса вече ти влиза със 100% увеличение на гражданската :censored2


bayspiro
Мнения: 907
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот bayspiro » Чет 28 ное 2019 20:38


Колега, НИКОГА няма да видиш камера или "орган" на място с висок риск за катастрофи! Там хората които карат рисково са единици и "реколтата' е никаква. Те са на места, където може да се кара абсолютно безопасно с висока скорост и хората карат така, но за техен "късмет" стопанина на пътя е решил да постави нелогична закачка - играчка ограничение 60,40, . и т.н.
Пример - ограничение 60 на изкачване по две ленти нагоре, прав участък - Варна - София преди Шереметя (Търново) - място с отличен рандеман на малуси.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот group® » Чет 28 ное 2019 20:40


Хайде да не забравяме за какво е темата.


bayspiro
Мнения: 907
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот bayspiro » Чет 28 ное 2019 20:47


Точно по темата е, колега, описана е замислената технология на " бонусирането". Останалото е юридически алабализми..

Последна промяна от group® на Чет 28 ное 2019 20:50, променено общо 1 път.
Причина: Не, не е!


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот icoico » Пет 29 ное 2019 11:43


group® написа:Хайде да не забравяме за какво е темата.


Именно. "Бонус/малус" в масовия ЕУ вариант означава 25- 30 бонус класа, един неутрален и 2-3 класа малус. Нашият случай е точно обратен, поради което би следвало да го нарекат "малус/хептен малус" или нещо от сорта :Mr Green Fun


Потребителски аватар
piron45
Мнения: 171
Регистриран на: Нед 04 юни 2017 16:18
Автомобил: VW Touran 1_9 TDI DSG
Двигател: BKC 2005
Местоположение: Самоков

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот piron45 » Съб 30 ное 2019 16:35


Е то при българската система Тоягата е Овчарска гега, а морковчето е ню ню. Съгласен съм тоягата да е голяма за да е възпираща, но и моркова трябва да е голям , за да има стимул и старание да се спазват правилата.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот muns61 » Съб 30 ное 2019 17:40


piron45 написа: Съгласен съм тоягата да е голяма за да е възпираща, но и моркова трябва да е голям , за да има стимул и старание да се спазват правилата.


Да разбирам ли, че като няма морков, няма да спазваш правилата и няма да ти пука за тоягата?


bayspiro
Мнения: 907
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот bayspiro » Съб 30 ное 2019 19:43


У БГ-то за циганския кон са само сопите. Моркова го рупа каруцаря.. :mhihi


Потребителски аватар
piron45
Мнения: 171
Регистриран на: Нед 04 юни 2017 16:18
Автомобил: VW Touran 1_9 TDI DSG
Двигател: BKC 2005
Местоположение: Самоков

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот piron45 » Съб 30 ное 2019 21:03


muns61 написа:
piron45 написа: Съгласен съм тоягата да е голяма за да е възпираща, но и моркова трябва да е голям , за да има стимул и старание да се спазват правилата.


Да разбирам ли, че като няма морков, няма да спазваш правилата и няма да ти пука за тоягата?


Напротив, тоягата е за това да се замислиш да спазваш правилата, но когато си съвестен ако само спрат да те бият, няма да е много стимулиращо. Щото човек в даден момент може да навикне на боя и както казваш да започне да не му пука. Но когато си съвестен и освен че не те бият ти дадат и голям бонус, тогава мотивацията да продължиш да спазваш правилата е по голяма.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот muns61 » Съб 30 ное 2019 22:41


Това беше някога. Сега се набляга на тоягата.
Преди беше така - Ще ти дадем нещо, а да свършиш една работа. Сега е - Ако свършиш тая работа, няма да ти отнемем това и това.
И в политиката е така.


bayspiro
Мнения: 907
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот bayspiro » Нед 01 дек 2019 11:17


Ето малко други мнения по темата:
https://www.segabg.com/category-first-p ... za-grabezh


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1639
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот Кайзен » Нед 01 дек 2019 12:03


Едно обяснение за начина на автомобилно застраховане в Германия:
Много фактори са заложени в крайната цена на застраховката на колата ви. В края на всяка година получавате (по избрания от вас път за комуникация със застрахователя) информация за новата цена към 01.01. Дали цената си остава същата, пада или се качва, се определя от независимо вещо лице въз основа на следните фактори:
1. Дали застрахователя е изплащал причинени от вас щети. Дори да не са изплащани щети, то разликата в процентите е много малка, при някои години дори не се променя изобщо.
2. Дали според статистиката са били изплащани повече щети причинени от регистрираните превозни средства във вашия район в сравнение с предходната година. Тази статистика е заложена в регионалната класа/Regionalklasse.
3. Дали според статистиката са били причинени повече щети от съответния тип на даден модел в цяла Германия. Тази статистика е заложена в типкласата/ Typklasse. Гражданска отговорност, частично каско и пълно каско са групирани в различни типкласи.
4. Дали в калкулираната цена пасва съотношението на постъпилите вноски и изплатените щети. Да, всяка застраховка е малко или много солидарна общност.

Добри тарифи са тези, които застраховат грубата небрежност, не връщат брутално назад след щета и т.н. Безплатен обяд няма. Още повече в сфера с безбожни цени на сервизи, вещи лица и адвокати.

При увеличение на цената имате право на извънредно прекратяване на договора в срок от 4 седмици.

Снимката показва промяната на процентите през годините. Табелата не е идентична, но е много сходна при различните застрахователи и тарифи.
Прикачени файлове
SF Klassen.jpg
SF Klassen.jpg (76.49 KиБ) Видяна 2329 пъти


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1749
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот MMX » Сря 04 дек 2019 11:15


silent написа:Чувал съм че в щатите всеки доктор има застраховка която покрива искания за нанесени щети и вреди на пациенти по негова вина...според мен случая тук е идентичен.....

Това се казва застраховка професионална отговорност. Има я не само в САЩ и не само за доктори, а също архитекти, адвокати, може и други. Хипотетично и в България трябва да я има, но тук докторите предпочитат да се пазят един друг и винаги да се оправдават в съда, че колегата им е свършил правилно задълженията си. С шофьорите е аналогично. Основният недостатък е, че при ГО на кола може лесно да се засичат коли без застраховка в движение. Ако е на шофьора се разбира само при спиране за проверка.
bayspiro написа:Пример - ограничение 60 на изкачване по две ленти нагоре, прав участък - Варна - София преди Шереметя (Търново) - място с отличен рандеман на малуси.

А бъркаш се. Ограничението е преди двете крайпътни заведения, където някой може да отбива или излиза като се появиш. Съгласен съм, че е удобна засада - завой и след завоя КАТ.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Zdravkov94 и 70 госта