TESLA електромобил...

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
nikmar
Мнения: 408
Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот nikmar » Пон 11 сеп 2023 15:21


Не бива да се забравя, че марките са две, но концернът е един - Фолксваген... и се държат ръка за ръка...




Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот VWGT » Пон 11 сеп 2023 21:09


Поразрових малко, към днешна дата актуалните партньорства с най-сериозни инвестиции в солидстейт изглеждат така (реда е произволен)
1. Тойота и Панасоник (от 2024)
2. Volkswagen Group и QuantumScape (Порше се канят да ползват такива батерии от 2025-27)
3. Нисан и Хонда разчитат на собствени разработки. Нещо след 2025.
4. Форд и BMW със SolidPower, тая година чакат тестови бройки.
5. Хюндай са заявили 2030
6. Мерцедес с ProLogium. Заявка 2030.
7. Стелантис с Factorial Energy. Целят се в 2026.
8. GM играят с няколко доставчика.


В същото време в Китай:
1. Tвърди се че NIO вече са изкарали EV със солидстейт батерия. Официално ги водят първата кола с такава батерия. Освен всичко друго, тия са разработили и технология за подмяна на старата li-ion батерия в техните коли със солидстейт. Рейндж 1000 км, зареждане 10мин и тн.
2. Dongfeng Motor ще пуснат 2024.
3. Xiaomi (!) ще пускат EV със солидстейт 2024.
4. Имат една камара фирми с развой в тази дейност, но имената нищо не ми говорят.


Тесла с Пансоник си остават на li-ion. Евтините им модели са с китайски батерии от CATL и BYD.

Като цяло първо луксозните брандове/модели ще се оборудват със солидстейт, щото са доста скъпи. Масс употребата до 2030та ще кара на li-ion.

Най-големите доставчици на батерии за EV в момента са в този ред:
1. CATL (Китай)
2. LG
3. Panasonic
4. BYD (Китай)
5. Самсунг


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10078
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Пон 11 сеп 2023 21:31


Vlad777 написа: За първото тримесечие на 2023 VW са продали с 42% повече електрически автомобили, сравнено със същия период на 2022 г.


Това звучи като извадено от презентация на VW за инвеститори балъци :mhihi
VW бара меча в Китай и пазарният им дял се свива.
От началото на годината са на 10% с цялата си китайска гама. Преди имаха 15%. А с продажбата точно на електрички са тотал щета.
BYD имат само електрички, плъгини и завоюваха повече от 11%.

Не става да купуваш китайски стоки и да ги продаваш обратно на китаецу.

QuantumScape е доста съмнителна компания със собственик един чист калифорниец :icon_lol
ВАГ имат участие в почти всяка компания за батерии, добив на литий и т.н. Но както се вижда, бизнес модела на Тесла, BYD и сие е доста по-успешен.
А ако погледнеш историята на Тойота и превземането на американския пазар, ще видиш, че сега правят това, което винаги са правили и ги е направило топ производител на коли - точат си брадвата, докато другите се хвърлиха да секат дървото с тъпи брадвета.
Залагаха и залагат на хибриди, докато станаха най-продаваните коли в света.
Подозирам, че при електричките ще се включат (мани тва недоразумение сега), точно когато и както трябва.


thanis
Мнения: 1862
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот thanis » Вто 12 сеп 2023 9:37


Малко сухи данни. От 2008 до 2022, цената на kWh използваема енергия е паднал с малко под 90%. Т.е. 2008 сме имали средно 1350долара за kWh, а сега сме 153долара за kWh.

При срив на цената на технологията с 90% е нереалистично да се очаква да има още един драматичен пад. Li-ion технологията си е зряла вече и съществени напредъци в смисъл да пада драстично цената е много малко вероятно.

Svolt вече имат работещ прототип на Solid state с уж постигнат 350-400 Wh/kg, Li-ion са в порядъка на 100-260Wh. 4680 на тесла се промотира като 270-290Wh/kg Хипотетично да приемем, че solid state-a тръгне утре масово в премиум автомобилите, заради разходите на новата технология. Ако няма драстичен скок спрямо Li-ion, много малко хора, биха преминали само заради "новата" технология. Основният фактор винаги ще бъде цена за масовите автомобили.

Концептуални модели имат всички брандове, ама те не са за масово производство. Към момента дори и да има пробив на solid state, трябва да минат поне 2-3 години допълнително, за да се изчисти технологията. Както и към момента никой няма представа ценово как се конкурират.

Ако ви предложат Тесла с 4680 за 45 хиляди евро и пробег от 500 км и Тесла със солид стейт с пробег 800км, обаче цената е 80-100 хиляди евро. Познайте кой автомобил ще е по-успешен. Не всяко нещо на ниво прототип може да се приложи успешно на масов пазар. Ако не може лесно да се приложи economy of scale, никакъв шанс да дръпне солид стейта на Li-ion. С годините плавно може да го изместят, но от днес за утре да затрият Li-ion, няма как.

Тесла в момента са се фокусирали само в това Li-ion. Защото имат ноу хау, не е нужно да гониш лудото винаги. Ако примерно Тойота направят супер конкурентна солид стейт батерия, всички на пазара ще са облагодетелствани, като вземат от тях батерии. Сега ако цената на Li-ion-a е около 9000 долара за 60kWh и още толкова за изработката на батери пака. Прави 18 хиляди долара или 33 хил лева. Това са 220 хил км на автомобил с разход 6 и цена на гориво 2.5лв/лт. Батери пака има гаранция 160 хил км минимум. Почти никой не си купува автомобил да го кара 200+ хил км. Както и 90%+ от хората тук не си купуваме нови коли от Порше/Шкода/Сеат.

Базова тесла 42 хил евро в Германия с рекламиран обсег от 500км, дори да приемем, че е 20% завишен е 415, дори и да приемем, че батерията ще деградира до 70%, прави 290км. 290км са повече от колкото може да мине Dacia Spring. Предимството на електрокарите е в изключително опростената от към механични части система за задвижване. Дори в България с 290км заряд можеш да отидеш на всякъде. Все пак в Европа средния пробег на автомобил на година е 14 -15 хил км

Най-голямата деградация на батерия на тесла която видях е за модел S от 2012-год за 350 хил км, деградира 18% от 425км на 348. Хората масово споделят между 5-6 и 12-13% за нормална деградация.

Батерия деградирала и 50%, пак ще си се движи нормално и просто ще има значително намален обсег. ДВГ без 1 бутало ми е любопитно как ще се движи. Или без смяна на масло за 150 хил км.

Аргументите, че батерията деградирала, била опасна и т.н. не са много резонни, защото опасни части и течности има и в ДВГ. Никой не е тръгнал да се оплаква, какво ще стане ако изпия една чаша моторно масло или ми влезе антифриз в очите или си заклещя ръката между ремъците или пипна с ръка колектора и т.н. Както и ДВГ-та има самозапалили. Има ли риск с батерия -Да, по-висок ли е - Да - ама да се пропагандира, че трябва да си луд да се движиш в електрокар, щото видиш ли ще изгориш кат факла...

Никой не кара насила да се използват електрокари. Дизела когато не беше популярен и той имаше маркетингова и лобистка група. Същото беше и с оловен към безоловен бензин и т.н. Кервана си върви. Който има брада има и гребен.

Аргументите, ма какво ще правим всеки от блока ли ще си хвърля кабела, за да си зарежда електрокара са нелепи. Ако стигнем дотам, западния свят сигурно ще са на летящи коли или телепортация...


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8370
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Stivi » Вто 12 сеп 2023 16:55


thanis написа:Никой не кара насила да се използват електрокари.

Не е насила, ама в Европа-та работата си е малко доброзорлем, при нас засега е лабаво положението, което си личи и от бройките на купените електрокари :wink


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот hvp800 » Вто 12 сеп 2023 20:39


Бройките на купените електрички вероятно е по-голям от колите евро 6 в България , и затова си има обективни причини.
А батерии с твърд електролит съществуват и в момента , та даже се и ползват . Цената обаче е космическа , защото за там се ползват . Досегашното развитие показва и твърде голяма склонност на батериите с твърд електролит към саморазрушаване. Това е основната пречка за масово производства към момента и надеждите са скоро да се осъществи пробив в тази сфера.
Дано и VW и другите големи , да се захванат сериозно с електрификацията , и тогава съм сигурен , че напредъка ще е осезаем . А който иска да му трака и да му пуши винаги може да се насочи към Горубляне , Дупница , и други двигатели на родната търговия


drotomir
Мнения: 652
Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот drotomir » Вто 12 сеп 2023 20:52


Електричките са опростени ама някой запитвал ли се е при повреда примерно в силовата част (инвертор и управление) какви са цените за ремонта , бас държа че тогава ще възхвалява двг колко по добре е , или пък смяна на батерия защото 8 години ще си минат и то бързо.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10078
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Вто 12 сеп 2023 22:41


drotomir написа:...някой запитвал ли се е при повреда примерно в силовата част ....

Със сигурност доста по-евтино и лесно от това да накараш един TSI да не пие масло :icon_lol


drotomir
Мнения: 652
Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот drotomir » Сря 13 сеп 2023 6:03


Не бъди толкова сигурен , дано не се налага.
Сигурен съм че платките в моторите струват много хиляди лева/евра ако се наложи подмяната им , а и заместители няма само оригинал от тесла.
А факта че технологията е нова и няма още много запознати с материята предполага и доста надути цени за обслужване и ремонти.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Ивайло Димов » Сря 13 сеп 2023 6:33


А колко сервиза извън официалните в БГ имат персонал и капацитет да извършват ремонт и облужване на Е-коли:)?


drotomir
Мнения: 652
Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот drotomir » Сря 13 сеп 2023 7:01


В БГ официален сервиз за тесла няма , в цялата ситуация добре че почти няма какво да се обслужва по теслата.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10078
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Сря 13 сеп 2023 8:17


Не знам за какви платки в мотора говориш, но моята двг кола има 28 отделни модула
/платки/компютъра за всяка простотия, която се сетиш. Освен това има дпф с катализатор, егр, турбо, дюзи, горивна помпа, гарнитура глава, сегменти, бутала, ад блу система, DSG и още купища периферия и карантия. Само смяна на всички масла и филтри струва над 1000лв.
Или сравняваме с карбуратетен голф 2?!

Сервизи има все повече и ще има тепърва. Включително се предлага ремонт на моторите, макар втора ръка да не са скъпи. Нещата са доста по-прости!


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот 777 » Сря 13 сеп 2023 10:53


drotomir написа:В БГ официален сервиз за тесла няма , в цялата ситуация добре че почти няма какво да се обслужва по теслата.

То може да няма какво да се обслужва, но какво става примерно ако те блъснат странично - брави на врати и подобни електро-механични неща за смяна. Майстор електричар ще има да налучква и не се знае ще излъже ли системата.


drotomir
Мнения: 652
Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот drotomir » Сря 13 сеп 2023 10:58


group® написа:Не знам за какви платки в мотора говориш, но моята двг кола има 28 отделни модула
/платки/компютъра за всяка простотия, която се сетиш. Освен това има дпф с катализатор, егр, турбо, дюзи, горивна помпа, гарнитура глава, сегменти, бутала, ад блу система, DSG и още купища периферия и карантия. Само смяна на всички масла и филтри струва над 1000лв.
Или сравняваме с карбуратетен голф 2?!

Сервизи има все повече и ще има тепърва. Включително се предлага ремонт на моторите, макар втора ръка да не са скъпи. Нещата са доста по-прости!

Прав си нещата са прости когато си въшлив с пари и може да платиш колкото ти поискат.
Изгледай едно клипче на тесла с плейд какви платки има в моторите , и определено цената няма да е като на компютър на еку или абс компютър , всички знаем как на новите автомобили тези неща са адски скъпи .
Силовата част комутира стотици дори хиляди ампери ток , никак не ми се вярва вътре да има полупроводникови елементи от алиекспрес струващи няколко лева бройката.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10078
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Сря 13 сеп 2023 13:13


drotomir написа:Изгледай едно клипче на тесла с плейд какви платки има в моторите...

С ютубата не се спори, нали?!
Изясни се какво искаш да кажеш точно и после го формулирай.
Говориш за кола с 1000к.с, 9 и малко сек на 400м ...
На Бугати Широн знаеш ли колко му струва термостат?

Гледах едно клипче за една кола и изглежда скъпо, не е сериозно. Покажи ми колко струват разни части и мотори, на нормалните масови коли ЕА и да сравняваме и говорим?



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: milench0 и 54 госта