Тогава защо като карам с супер100 върви повече отколкото с А95ikonoma написа:iceto_666 написа:първо карай с А95 а после зареди супер100 и сам си прави изводите.
Ти като имаш пари за такъв зареждай. Няма смисъл да се налива бензин с октаново число, по-високо от предписаното от производителя.
Газта както написа колегата е над 100 октана. А метана към 120. Според теб защо върви по-малко?
Отговора е заради калоричността на горивото. Октановото число показва детонационната устойчивост на горивото и нищо друго.



Вечна тема - разход
- iceto_666
- Мнения: 207
- Регистриран на: Съб 07 юли 2007 15:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Търговище
- iceto_666
- Мнения: 207
- Регистриран на: Съб 07 юли 2007 15:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Търговище
е на всички ли бензиностанции слагат такива добавки бе на супер100 а що например не слагат на А95 че е по-купуван.Бензина си е бензин.ikonoma написа:iceto_666 написа:Тогава защо като карам с супер100 върви повече отколкото с А95
Защото има някакви добавки, които не е задължително да присъстват. С други думи вървенето НЕ Е свързано с октановото число.
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 22:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
iceto_666 написа:е на всички ли бензиностанции слагат такива добавки бе на супер100 а що например не слагат на А95 че е по-купуван.Бензина си е бензин.ikonoma написа:iceto_666 написа:Тогава защо като карам с супер100 върви повече отколкото с А95
Защото има някакви добавки, които не е задължително да присъстват. С други думи вървенето НЕ Е свързано с октановото число.
Добре, щом казваш! Първо почети из разните книги и тогава имаш право да спориш. На човек на сила можеш да му вземеш, но не можеш да му дадеш.
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 22:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
iceto_666 написа:значи искате да ме убедите,че газта е по-добре от бензина така ли![]()
Човек ти не четеш. Ето малко за октановото число.
Температура на самовъзпламеняване - лесно се разбира, че това е най-ниската температура, при която горивото се самовъзпламенява без въздействието на външен източник на възпламеняване. Това е много важен показател за качествата на един бензин, тъй като тя зависи пряко от налягането. С други думи колкото по високо налягане е приложено в/у бензина, при толкова по ниска температура то ще се самовъзпламени и съответно се получават нежеланите предварителни детонации или "чукането на аванса". Значи колкото по-висока температура на самовъзпламеняване има един бензин, тлкова по-качествен е той.
Устойчивостта на бензина срещу детонация или октаново число. Антидетонационните свойства на бензина са също мнго важно качество което е изобразено с цифри дори и на колонките. Но какво точно означава това число и как се определя.
За еталон при сравняването на бензините служи нормалния хептан и изооктана, като се приема за устойчивост на хептана 0, а за изооктана 100. Чрез проби в специален едноцилиндров двигател с променлива степен на сгъстяване, се установява каква смес от изооктан и хептан има същата устойчивост както изследвания бензин. Например бензин с октаново число 92 отговаря на смес от 92% изооктан и 8% хептан.
Тази устойчивост се повишава чрез прибавянето на антидетонатори като оловен тетраетил, железен карбонил, етилов алкохол, бензол и др.
Уважаеми колеги, темата е "разход", и не е нужно да си ги мерите на кой е по-голям. Ице, кара се на газ поради икономическата страна на нещата, това надявам се го разбираш. В Търговище (не искам никой да се обижда) няма реално градско със задръствания и средна скорост от 9-10 км/час вечер и сутрин.
Всеки сам избира с какво гориво да кара - според нуждите и възможностите си.
Защо не се придържаме към темата, за да сме си полезни един на друг, вместо да се трупат излишни и безполезни постове.
Поздрави
Всеки сам избира с какво гориво да кара - според нуждите и възможностите си.
Защо не се придържаме към темата, за да сме си полезни един на друг, вместо да се трупат излишни и безполезни постове.
Поздрави
Passat 3B5 1.9 TDI AFN 110HP Synchro 1999 г.
Зареждам на Лукойл догоре. Излизам от София с още 1 човек и 100 кг в багажника. Следват около 100 км магистрала и почти 150 км извънградско. Товаря друг "багаж" и се връщам обратно.
Зареждам пак на същата бензиностанция догоре.
За изминати около 500 км, всъщност 475 км, ми допълниха 20 л нафта.
т.е. 4.2 л разход, което приятно ме изненада.
Карал съм в рамките на закона - 130 км/ч и 90 км/ч.
Преди това зареждах на ОМВ, Ромпетрол, Еко... даваше ми около 5.4 на извънградско, но пък натисках педала малко повече (150/110 км/ч).
А колкото до градското - при тези задръствания, светофари, газ, спирачка - докарвам до приемливите 8 л разход.
Зареждам на Лукойл догоре. Излизам от София с още 1 човек и 100 кг в багажника. Следват около 100 км магистрала и почти 150 км извънградско. Товаря друг "багаж" и се връщам обратно.
Зареждам пак на същата бензиностанция догоре.
За изминати около 500 км, всъщност 475 км, ми допълниха 20 л нафта.
т.е. 4.2 л разход, което приятно ме изненада.
Карал съм в рамките на закона - 130 км/ч и 90 км/ч.
Преди това зареждах на ОМВ, Ромпетрол, Еко... даваше ми около 5.4 на извънградско, но пък натисках педала малко повече (150/110 км/ч).
А колкото до градското - при тези задръствания, светофари, газ, спирачка - докарвам до приемливите 8 л разход.
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Съб 09 фев 2008 12:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта