За ксенона

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
bmwww
Мнения: 911
Регистриран на: Сря 05 сеп 2012 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: За ксенона

Мнениеот bmwww » Съб 24 авг 2013 22:17


Аз по повод темата да попитам...та значи искам да си сложа ксенон ,но на късите,а на дългите да си ми остане халогенна крушка ... ама ето тука вече не ми е ясно ще стане ли защото съм с тия простотии CAN-BUS и съответно като прекодирам модула от халоген на ксенон мисля,че няма да ми пали дългите като са с халоген ... така ли е ? Фара ми е двусекционен Сеат Леон 1P .


П.С... Сега като се разрових в ЕТКА още по-зле стана...значи има ЧЕТИРИ :eek варианта за фарове на Леон
1.Рефлекторен фар - Некъв странен вариaнт с халоген на дългите Н1 и газоразрядна D1S предполагам,че това е ксенонова крушка - (с 1 модул за крушката-управляващ блок мощност така си го превеждам)
2.Рефлекторен фар - Къси Н7 и Дълги Н1 с халогенна крушка и рефлекторен фар - (без модул)
3.Адаптивен фар - Къси с лупа със ксенонова крушка D1S и халогенна на дългите Н1 - (с 3 модула)
4.Адаптивен фар - Тука мисля ,че става на въпрос за Би-ксенон понеже е дадена една ксенонова крушка D1S ,а там дето седи по принцип крушката за дълги е дадено P21W-12V21W което мисля е крушка за дневни светлини прав ли съм ? - (с 3 модула същите по номера като на т.3)

Значи 3-ти и 4-ти вариант са с по 3 модула за корекция на фара,мощност на крушката и управляващ блок за нея(така си ги превеждам) като 1-ви , 3-ти и 4-ти вариант имат един и същ модул-тоя за мощноста !

Много моля някой да ми отдели 5 минути и да ми обясни 1-ви вариант означава ли ,че мога да монтирам ксенон на късите и халоген на дългите макар,че е даден за рефлекторен фар ? И малко да разясни тези модули,че стана голямо объркване кое за какво е !

Последна промяна от bmwww на Нед 25 авг 2013 2:27, променено общо 7 пъти.




radik90
Мнения: 96
Регистриран на: Нед 05 сеп 2010 14:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofiq

Re: За ксенона

Мнениеот radik90 » Съб 24 авг 2013 22:57


Ако може и все пак да получа някакъв отговор на въпросите ми, а не да се започне един спор колко е грешно да слагаш ксенон. Нали за това ми беше и въпроса за разликата H1R и H1, идеята е да не заслепявам и понеже не съм имал ксенон питам :)


Потребителски аватар
slimmer
Мнения: 1012
Регистриран на: Чет 24 апр 2008 7:36
Автомобил: VW Bora
Двигател: TDI-AJM 2002
Местоположение: София

Re: За ксенона

Мнениеот slimmer » Пон 26 авг 2013 7:09


Q: Въпроса е следния с ксенон H1 35w ще има ли подобрение или по-добре да сменя фаровете с нови?
A: Ще има подобрение дотолкова, доколкото ксенонът е много по-мощен като осветяване... все едно в свещник да сложиш лампа за прожектор... Това обаче води до следното:
Q: Казаха ми че със лоши рефлектори в мъгла с ксенон е много зле положението все едно имаш завеса, вярно ли е това?
А: (Вече отговорих по-горе,но...) При мен (купих колата с китайски ксенон на H4 фар, оригинална Hella, с леко помътнели стъкла и рефлектори) резултатът беше плачевен: единият фар освен напред, свети и нагоре (отблясък). Другият освен напред, свети и наляво някъде в небитието (пак отблясъци). Т.е. като сложиш прожекторна лампа в свещник, получаваш ярка светлина навсякъде. Затова прожекторите си имат и съответно направен за тях рефлектор (или друга система за концентриране на светлина).
Та свещник с прожекторна лампа + това, че ще заслепявам околните = ксенон в лупи. КОРЕННА разлика. И за мен, и за околните. При H1 и H7 положението е по-добро, но май пак не особено, ако съдя по "четворките" минаващи с/у мен.
Q: Също така понеже стъклото на фара е оребрено и фара е рефлекторен, мисля да сложа ксенонови крушки H1R. Дали има голяма разлика между H1R и H1?
А: Не мога да ти кажа, първите би трябвало да са правени за рефлектор... Но би трябвало и самият фар да си има такова означение (като на Honda Civic и Forester-ите). Твоят вероятно няма и поне за мен е по-логично да е по-добре да сложиш H1 вариантът, понеже H1R си е правена за H1R фарове, а H1 си е за H1 фарове (или поне така си мислят китайците).
Q: И ако се реша на покупка на ксенон от къде да си го купя?
A: Аз го взех от bktuning (колегата пита...), но варианти бол...

С други думи, ако имаш 10-12 см от дупката в рефлектора до стъклото, лупи - и за теб добре, и за отстрещните!
Да имаш предвид, че по прегледите малко мрънкат за ксенона, че не бил заводски... засега не са ме спирали, де.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13382
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: За ксенона

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 26 авг 2013 7:18


Я дайте жокер за H1 R,че в И-бей нищо не намирам.Н7 има.


radik90
Мнения: 96
Регистриран на: Нед 05 сеп 2010 14:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofiq

Re: За ксенона

Мнениеот radik90 » Пон 26 авг 2013 12:11


slimmer написа:Q: Въпроса е следния с ксенон H1 35w ще има ли подобрение или по-добре да сменя фаровете с нови?
A: Ще има подобрение дотолкова, доколкото ксенонът е много по-мощен като осветяване... все едно в свещник да сложиш лампа за прожектор... Това обаче води до следното:
Q: Казаха ми че със лоши рефлектори в мъгла с ксенон е много зле положението все едно имаш завеса, вярно ли е това?
А: (Вече отговорих по-горе,но...) При мен (купих колата с китайски ксенон на H4 фар, оригинална Hella, с леко помътнели стъкла и рефлектори) резултатът беше плачевен: единият фар освен напред, свети и нагоре (отблясък). Другият освен напред, свети и наляво някъде в небитието (пак отблясъци). Т.е. като сложиш прожекторна лампа в свещник, получаваш ярка светлина навсякъде. Затова прожекторите си имат и съответно направен за тях рефлектор (или друга система за концентриране на светлина).
Та свещник с прожекторна лампа + това, че ще заслепявам околните = ксенон в лупи. КОРЕННА разлика. И за мен, и за околните. При H1 и H7 положението е по-добро, но май пак не особено, ако съдя по "четворките" минаващи с/у мен.
Q: Също така понеже стъклото на фара е оребрено и фара е рефлекторен, мисля да сложа ксенонови крушки H1R. Дали има голяма разлика между H1R и H1?
А: Не мога да ти кажа, първите би трябвало да са правени за рефлектор... Но би трябвало и самият фар да си има такова означение (като на Honda Civic и Forester-ите). Твоят вероятно няма и поне за мен е по-логично да е по-добре да сложиш H1 вариантът, понеже H1R си е правена за H1R фарове, а H1 си е за H1 фарове (или поне така си мислят китайците).
Q: И ако се реша на покупка на ксенон от къде да си го купя?
A: Аз го взех от bktuning (колегата пита...), но варианти бол...

С други думи, ако имаш 10-12 см от дупката в рефлектора до стъклото, лупи - и за теб добре, и за отстрещните!
Да имаш предвид, че по прегледите малко мрънкат за ксенона, че не бил заводски... засега не са ме спирали, де.

Благодаря ти много за изчерпателния отговор :) Май ще започна със смяна на фаровете да видя какво ще е положението и ако не ми хареса ще го мисля евентуално лупи и т.н.


bmwww
Мнения: 911
Регистриран на: Сря 05 сеп 2012 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: За ксенона

Мнениеот bmwww » Пон 26 авг 2013 17:05


Оригинални лупи Валео или Хела дали се продават някъде от тия дето се вграждат във фаровете ни в завода ? Моите мисля,че са Валео ... рефлектора на фара ми се държи на 2 болтчета като зад него в самата пластмаса имам голяма дупка и мисля,че е пригоден за лупа и става направо plug and play само требва да си намера лупи хубави ! Другия ми въпрос е направо на рефлектора ли да ги монтирам или направо да го махна него и да ги монтирам на пластмасата ама как ще се регулират после ?


balkito
Мнения: 102
Регистриран на: Съб 31 авг 2013 12:40
Автомобил: vw golf 3
Двигател: 1.8 1993
Местоположение: Търговище

Re:

Мнениеот balkito » Съб 12 окт 2013 9:11


bu4komobil написа:а какво означава hi/lo.и имали някои впечатления от марката eagleye?и още 9005,9006 и 9007 какво означават?

едното е една крушка къси и дълги в едно а другото е отделни крушки ;]


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: За ксенона

Мнениеот kossis » Пет 06 дек 2013 13:56


Колеги на Пасат 5.5, след като се купи кит ксенон с крушки Н7, как се подхожда-къде се слагат баластите и стартерите и тнт, говоря само за късите светлини. Какъв е най разумният монтаж на системата ?
Как се окабелява самият фар ? Предполагам отвън при неговите входни кабели или някъде вътре при пусковият ключ на фара ?

Според вас кои е най оптималният вариант като цена/качество за подобна система на нашият пазар ???

Щото предполагам най евтините системи са и с доста проблеми и дефекти.


botev_fen
Мнения: 10
Регистриран на: Сря 02 дек 2009 18:56
Автомобил: Passat B5.5 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: Plovdiv,Pavlikeni

Re: За ксенона

Мнениеот botev_fen » Чет 19 дек 2013 18:14


Aз също искам да попитам като колегата над мен. Мисля да слагам ксенон на Пасат 5.5 . Мисля да е само на късите. Ако сложа лупи и на дългите, предполагам че няма да е проблем да се сложи и на тях ксенон?? Някой запознат ли е в Пловдив с тези на Пещерско Шосе, добри ли са, ква стока предлагат.
Или във Велико Търново , също ми е вариянт, ако има добри сервизи , които се занимават с тва нещо. То мисля ,че е на късмет с този китайски ксенон, тъй като имам някой приятели по 2 години без проблем, други на 6-тия месец им се ебава и така...


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: За ксенона

Мнениеот kossis » Чет 19 дек 2013 18:55


На дългите не трябват лупи- те трябва да разсейват и осветяват на далече.

Късите са за това и ако го направиш так -губиш светкавицата тотално с Китайският !


botev_fen
Мнения: 10
Регистриран на: Сря 02 дек 2009 18:56
Автомобил: Passat B5.5 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: Plovdiv,Pavlikeni

Re: За ксенона

Мнениеот botev_fen » Пет 20 дек 2013 5:31


Ясно, ами удачно ли е тогава да се слага и на дългите? Смисъл да слагам ли би-ксенон или само на късите , а на дългите някви по-силни крушки?


Потребителски аватар
slimmer
Мнения: 1012
Регистриран на: Чет 24 апр 2008 7:36
Автомобил: VW Bora
Двигател: TDI-AJM 2002
Местоположение: София

Re: За ксенона

Мнениеот slimmer » Пет 20 дек 2013 8:11


Дългите на биксеноновите лупи (за китайски говорим) спрямо дългите без лупи е една идея по-лошо - по-зле са изчислени от фабричните /нормално предвид цената/. Така че по-добре си го остави на рефлектор. А и по-добре май да си с читави халогенни крушки, защото ксеноновите не издържат много на включване-изключване, а все пак дългите светят доста по-малко от късите. Те ненапразно при биксеноновите лупи дългите се постигат чрез местене на една пластина м/у лупата и крушката. А и ще ти трябва място за още баласти...


botev_fen
Мнения: 10
Регистриран на: Сря 02 дек 2009 18:56
Автомобил: Passat B5.5 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: Plovdiv,Pavlikeni

Re: За ксенона

Мнениеот botev_fen » Нед 22 дек 2013 8:35


Разбрах, благодаря за информацията. Ще сложа само на късите.


Потребителски аватар
mircho82
Мнения: 378
Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 19:28
Автомобил: Golf IV TDI GTI
Двигател: ARL 2001
Местоположение: Плевен

Re: За ксенона

Мнениеот mircho82 » Нед 22 дек 2013 17:57


Колеги, имал ли е някой проблеми с D2S крушки, тоест да премигват при неравности? При мен е така и по-често, когато е студено, тоест предимно зимата. Мислех си че може да е някоя студена спойка в баластите или окисляване по буксите ,но днес се заиграх и докато светеше фара мърдах, чуках, блъсках и нищо :screwy Колата е Голф 4, с оригинален ксенон със сменени крушки преди 3-4 години Luxima. Дали им е дошъл реда за смяна?


Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2045
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Re: За ксенона

Мнениеот Glove » Нед 22 дек 2013 19:03


Купи си качественни крушки и ще изчезне проблема. Това което виждаш като премигване, е че крушката не може да се "запали" от запалките. Да знам крушките са скъпи, но с лоши крушки може да си прецакаш запалките. Другото което можеш да провериш е какво е състоянието на алтернатора на колата, при мен имаше подобен проблем и се оправи след като си ремонтирах алтернатора.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта