:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Как е правилно да се пали

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen

Как палите автомобила

скачам и въртя ключа(колата е на свободна)
87
21%
на свободна ама натискам и съединителя
254
62%
на скорост с натиснат съединител
67
16%
 
Общо гласове: 408
Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Как е правилно да се пали

Мнениеот mupk0 » Нед 03 окт 2010 13:18


milmar написа:Кой знае колко Москвичи сте карали и вие , ама хайде . Между другото на Москвич свалях скоростна кутия пред блока , ремонтирах и качвах обратно в рамките на 5-6 часа абсолютно сам , без наличие на гараж , канал и тям подобни . Ама с това въртене на гуми бях станал спец mhihi .

Никога не спирам на скорост , само на ръчна , освен зимата . Тогава ръчна ако дръпнеш , не се знае кога ще напече слънце та да тръгнеш mhihi .

Въпреки това по навик паля на съединител и после се оглеждам за лоста дали е на скорост и съм готов за старт .


Kато си със здрави жила(без спукан кожух,проблеми с ръчната няма.Феродото не залепва толкова лесно..




Потребителски аватар
Prodriver
Мнения: 646
Регистриран на: Пон 23 май 2005 1:01
Автомобил: VW Polo VW 1300
Двигател: AEE 1996 AB 1971
Местоположение: София
Контакти:

Re: Как е правилно да се пали

Мнениеот Prodriver » Пон 04 окт 2010 0:03


По навик паля с натиснат съединител на скорост.


stanev11
Мнения: 734
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 16:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Re: Как е правилно да се пали

Мнениеот stanev11 » Сря 06 окт 2010 9:21


винаги паля с натиснат съединител при изключена скорост/с малки изключения по някога/.
При натиснат съединител стартера не върти и първичния вал на скоростите,а само коляновия вал и всичко вързано с него/помислете само кое е по добре,да върти само мотора или и част от скоростите/за зимата пък си е направо задължително да се пали с натиснат съединител.Доста от новите коли не палят ако не си натиснал съединителя.


One
Мнения: 3591
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как е правилно да се пали

Мнениеот One » Сря 06 окт 2010 9:24


ако задаващия въпроса е минал шоферски курс, а не е взел тапия по втория начин - това е първото което инструктора казва !!!!

иначе с туба бензин и клечка кибрит се пали всичко без проблем !


Потребителски аватар
rokera671
Мнения: 2543
Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Как е правилно да се пали

Мнениеот rokera671 » Сря 06 окт 2010 15:50


stanev11 написа:винаги паля с натиснат съединител при изключена скорост/с малки изключения по някога/.
При натиснат съединител стартера не върти и първичния вал на скоростите,а само коляновия вал и всичко вързано с него/помислете само кое е по добре,да върти само мотора или и част от скоростите/за зимата пък си е направо задължително да се пали с натиснат съединител.Доста от новите коли не палят ако не си натиснал съединителя.


Колегата го обясни много точно! :да:


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: Как е правилно да се пали

Мнениеот theultimate » Нед 10 окт 2010 5:08


Вариант 2 - най-малко е натоварването. Зимата определено има разлика със и без натиснат съединитал.


Потребителски аватар
дзвера
Мнения: 867
Регистриран на: Сря 07 ное 2007 9:21
Автомобил: ford escape
Двигател:
Местоположение: отвъд голямата локва

Re: Как е правилно да се пали

Мнениеот дзвера » Нед 10 окт 2010 12:54


theultimate написа:Вариант 2 - най-малко е натоварването. Зимата определено има разлика със и без натиснат съединитал.

:да:


Потребителски аватар
goshy
Мнения: 257
Регистриран на: Нед 14 мар 2010 21:15
Автомобил: 2009 VW Tiguan
Двигател: 2.0 TDI
Местоположение: Стара Загора/Панагюрище

Re: Как е правилно да се пали

Мнениеот goshy » Нед 10 окт 2010 13:15


винаги паля на освободена и с натиснат съединител :)


Потребителски аватар
Deo88
Мнения: 2673
Регистриран на: Пет 31 авг 2007 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Панагюрище

Re: Как е правилно да се пали

Мнениеот Deo88 » Пон 11 окт 2010 0:22


По навик и предпазливост използвам вторият вариянт .


azrod
Мнения: 1178
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: 1.8mi AAM 1993
Местоположение: Асеновград/ Пловдив
Контакти:

Re: Как е правилно да се пали

Мнениеот azrod » Пон 11 окт 2010 0:36


theultimate написа:Вариант 2 - най-малко е натоварването. Зимата определено има разлика със и без натиснат съединитал.


Аз пък съм за вариант 1, вариант 2 ми се струва леко БЕЗСМИСЛЕН - според моите познания и опит няма особено натоварване, което да се дължи на скоростната кутия ... вярно, че ако запалим колата и стои на свободна с вдигната предна гума тя се движи, но това не значи, че ще допринася особено голямо допълнително съпротивление...

А за вариант 3 мисля, че само си износвате съединителя, даже имах един приятел с нередовна помпа на съединителя на Волгата и ако запалиш на скорост с натиснат съединител колата ТРЪГВАШЕ без да пускаш съединителя, заради факта, че беше износена вътрешно помпата и не задържаха налягане гумичките й! Направете си сами сметка ако запалите неговата Волга с включена задна и натиснат съединител има достатъчно голяма вероятност да ударите отзад S-класата на комшията :D А и от автомонтьори знам, че колкото повече се държи натиснат съединителя толкова повече му се скъсява живота - например защо като седите на светофара и има 50-60-70 секунди НЕ седим с натиснат съединител ???


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19319
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Как е правилно да се пали

Мнениеот stefan4o » Пон 11 окт 2010 7:05


azrod написа:
theultimate написа:Вариант 2 - най-малко е натоварването. Зимата определено има разлика със и без натиснат съединитал.


Аз пък съм за вариант 1, вариант 2 ми се струва леко БЕЗСМИСЛЕН - според моите познания и опит няма особено натоварване, което да се дължи на скоростната кутия ... вярно, че ако запалим колата и стои на свободна с вдигната предна гума тя се движи, но това не значи, че ще допринася особено голямо допълнително съпротивление...


Аз питах един колега като теб - а пробвал ли си и двата начина на кола престояла навън при -10 - -15 градуса? Няма да ти казвам маслото на какво заприличва при подобни температури, особено минералното 15В40. Разбира се всеки е свободен да пали колата си както му е кеф, аз лично предпочитам да не мъча стартера респ. акумулатора :012:


Потребителски аватар
stan4o_mc
Мнения: 1078
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Как е правилно да се пали

Мнениеот stan4o_mc » Пон 11 окт 2010 15:39


В студено време влизам в колата, давам контакт и пускам парното за 5-6 сек. колкото да напомня на аку-то, че ще го тормозя. Слагам колана, натискам спирачка, после съединител, вадя от скорост (после вкарвам 1-ва -> 2-ра и пак, и пак - да разджуркам остатъците от масло в кутията), напомпвам да подкачи газ, местя крака от спирачката на газта и започвам опитите да взривя. Ако се получи - проверявам дали съм на свободна, пускам съединителя, проверявам дали държи обороти и започвам процедура по отпотяване и отледяване на стъкларията. Ако всичко е минало успешно, колата не е загаснала и взела със себе си последната искрица ток и установявам достатъчно ниво на изправност -> потеглям.
В топло време пропускам нещата в синьо


Потребителски аватар
Tedo-
Мнения: 253
Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Как е правилно да се пали

Мнениеот Tedo- » Пон 11 окт 2010 16:23


в анкетата не пише дали става въпрос за първо палене през зимата(например сутрин)или за палене по принцип...

Вариантът с палене без съединител, на изключено от скорост няма смисъл, а и съществува риск да е на скорост колата... Затова аз го практикувам само при масларите след като са сменили маслото - просто още не съм се качил в колата и тепърва ще ходя да плащам :lol: но задължително първо гледам лоста дали е изключен от ск. и ръчната да е вдигната... :shock

При нормално палене на работила кола, само натискам съединител и щом запали, направо тръгвам...
Ако колата е студена и най-вече, ако температурата е ниска, натискам съединителя, изключвам от скорост и тогава паля... като запали, пускам съединителя и чакам да загрее малко, ако е нужно...


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: Как е правилно да се пали

Мнениеот hitman0013 » Чет 14 окт 2010 18:50


паля и по трите начина
-когато съм пред нас по първия начин
-когато съм близо до кола или стена по втория/за всеки случай/
-когато бързам по третия
За по-лесното палене сега разбирам, и смятам да го прилагам зимата щом е вярно


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: Как е правилно да се пали

Мнениеот theultimate » Чет 14 окт 2010 22:59


Зимата когато запаля с натиснат съединител и след това пусна съединителя оборотите падат за секунда-две, което говори достатъчно за натоварването от гъстото масло. Не че иначе не пали, но така се товари по-малко акумулатора, който зимата така или иначе бива мъчен много.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта