Нов автомобил, нисък клас или употребяван, висок клас?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen

Кое бихте предпочели?

Анкетата завърши на Сря 01 ное 2006 22:39

Нов автомобил, нисък клас, малко /без/ екстри
25
17%
Употребяван автомобил, висок клас, много екстри
118
83%
 
Общо гласове: 143
Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10772
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Чет 05 окт 2006 16:33


ето тук идва проблема
като тръгнеш да купуваш си казваш айде бе да му се невиди ще дам 20 000лв и няма да има климатик и екстри (пълна безсмислица)
не ги разбирам честно хората които си взимат чисто нова кола без екстри... за какво им е?




Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Чет 05 окт 2006 17:51


teo_ss написа:ПП. докога всичко ще ни е втора ръка??? Пък после защо в западна Европа ни вземали за хора втора ръка - ми защото ни е такова мисленето - ВТОРА РЪКА


Aко ще се сравняваме с Европа, то има достатъчно начини да се установи дали си с третата глава на четвъртия мотор и колко авто тенекеджии са се трудили - бързо и сравнително евтино. Що се касае за колите втора ръка, ми то половин Европа кара такива :wink:

Дилемата нова малка или втора ръка нещо по-така, не много богатия ми личен опит сочи че е много изгодно 3-4 годишна от фирмена автокъща с годишна гаранция. Търкаля се 3-4 години и се засилва обратно и се купува следващата. За същите пари може да се купи нещо къде ярис, клио или Ц1 голо откъм екстри не климатик, ами и оборотомер :)


Потребителски аватар
teo_ss
Мнения: 477
Регистриран на: Съб 31 дек 2005 21:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Мнениеот teo_ss » Чет 05 окт 2006 18:50


Добре де пак питам - защо в цял свят се копуват коли от нисък клас след като "да си купиш нова кола от нисък клас е супер глупост". Казвате ми че в половин Европа карат коли втора ръка , ми то пак половин Европа кара нови коли от нисък клас.Да не искате да ми кажете, че ПОЛО, КЛИО, ЯРИС и т.н са предназначени за източна Европа щот сме будали. Не продават си се в цял свят. Единствената кола насочена да атукава източноевропийския пазар вкл. и Русия (това е един многооооо голям пазар) е Логан.
Повече няма да пиша по темата защото е безмислено нито аз ще ви убедя в моето мнение,нито пък вие във ващо. дет се вика Разни хора-разни идеали.


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Чет 05 окт 2006 19:22


Ехооо я се осъзнайте бре :lol:
Тука (форума) 99.99% сме хора с "диагноза" наречена автомобил. В нашия случай VW, защото такъв е форума. Но така е по всички автомобилни форуми, независимо от марката. Но да не мислите, че всички, които карат коли са като нас.
Има толкова много хора, които си купуват кола с една единствена цел - да го закара от т.А до т.Б. Именно голяма част от тях купуват евтините модели.
Има хора, които изобщо не разбират от автомобили, но просто искат да покажат социално положение. И съответно си купуват скъпи, луксозни модели доказали своите качества. Но това не означава, че те знаят точно защо са си ги купили. Просто са чули, че са добри и са скъпи. И дори да карат сами колита си, те просто се возят в тях.
Има и трета група, които хем разбират, хем имат и парите. Това са онези, които оценяват какво карат, а не на какво се "возят". Тук не разбирайте винаги, че става въпрос за нещо над 400 кс. Може да е нещо много скромно, но човекът да си го кефи.
И сега за България и по-специално масовия посетител на автофорумите. Той разбира, но в повечето случаи няма парите за това, което му е на сърце. И прави някакъв компромис между мечтата за автомобил и парите, с които разполага. И тога предпочита да вземе нещо по-старичко, но по-близо до жадуваното возило, вместо нещо, което е 1 тон ламарина с двигател и 4 гуми, било то и чисто ново.
П.П. Не успях да изчета всички мнения. Може някой вече да е написал нещо в този дух. Просто това е моето мнение.
Така като ми гледате ника, дали ми се кара Г2 :gruebel


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 05 окт 2006 19:27


Искам GTI-TDI 25 yahre 150 коня.
Хич не ме интересува дали е разумно , тамън станаха на 5г. идеални за купуване. :034:


Потребителски аватар
mladvampirTDI
Мнения: 1398
Регистриран на: Пет 11 мар 2005 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sale, UK

Мнениеот mladvampirTDI » Чет 05 окт 2006 19:33


teo_ss написа:Добре де пак питам - защо в цял свят се копуват коли от нисък клас след като "да си купиш нова кола от нисък клас е супер глупост". Казвате ми че в половин Европа карат коли втора ръка , ми то пак половин Европа кара нови коли от нисък клас.Да не искате да ми кажете, че ПОЛО, КЛИО, ЯРИС и т.н са предназначени за източна Европа щот сме будали. Не продават си се в цял свят. Единствената кола насочена да атукава източноевропийския пазар вкл. и Русия (това е един многооооо голям пазар) е Логан.
Повече няма да пиша по темата защото е безмислено нито аз ще ви убедя в моето мнение,нито пък вие във ващо. дет се вика Разни хора-разни идеали.


А и от друг ъгъл да погледнем. В Европа хората масово могат да си позволят НОВА кола среден клас - Голф, А3, Астра и т.н. Значи това са коли средно за по 20 - 25К евро. Така, ама я си представете какъв Мерцедес или БМВ или Ауди втора ръка могат да си купят за тези пари, ама на, те си купуват нова кола, въпреки, че е среден клас, с малко екстри (особенно в Германия, където е съвсем нормално да караш Голф със страшен двигател, но без клима, само щото немеца е приценил, че няма грешни пари за нещо което не му требе) и показва един вид че са един от кюпа. Защо ли - един господ знае, може би щото са тъпи, а ние сме всеизвестни хитреци (които май все надхитрени и пре.....ни ходим, ама неисе, за това друго ни е виновно). Моето мнение е, че както казват хората - Карай ново, хвали старо. Тук мога да си позволя Ярис за 28К с екстри, които са ми необходими и го имам. Не съжалявам за което. Като измина 1К километри, ще напиша сравнение межди Г4 и Яриса.
Производителите на коли последните 10 години така правят колите, че да са безпроблемни около 5 -6 години експлоатация, затова и средната възраст за подмяна на стара с НОВА кола в Европа е толкова.
Колкото до колите, описани от Драго, ами супер е така, и аз имах такава кола, ама си е ОГРОМЕН късмет да се паднеш на такава, даже не е огромен, а е колосален.
А за питането дали нова без екстри за 20К, ама то такава няма, винаги има алтернатива за тези пари с екстри.
А и въпроса може да се постави и така - дали Ярис със много екстри или Г5 базов гол като пушка за 26-28К. А сега да ви видим.


П.С. и аз като колегата спирам да пиша по темата. Всичко е въпрос на личен избор, оценка на възможностите и нуждите на всеки.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Чет 05 окт 2006 19:53


brabus-е, ей тва е приказка!
:beer


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Чет 05 окт 2006 20:41


brabus написа:...


Супер точно казано! Евала!


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Чет 05 окт 2006 22:03


Въпроса ми не беше да се хващаме за сумата 20 000 лева, нито да спорим кой прав, и кой крив. Просто исках да видя на какво мнение са хората във форума. А иначе доста се е изписало за един ден, от което си правя следните изводи:
1. Доста хора са си поставяли този въпрос и са се замисляли над него;
2. Повечето съфорумници мислят като мен;
3. Много относително е кой какво търси, вярно е, но като се има предвид, че при нас определящи са винаги парите, май се гледа първо парата, пък после колата.
По отношение на въпроса защо хората в по-богатите европейски страни, най-вече в Меката на автомобила Германия, карат нови автомобили среден клас, отговора е много прост - в тяхното общество никога шофьор на автобус няма да си купи Мерцедес Е-класа или Ауди А6, макар и втора употреба, просто защото всичките му колеги ще го гледат на криво, да не говорим за шефовете му, които ще карат същият автомобил. Там автомобилът се купува в зависимост от социалното положение в обществото. Затова има толкова много употребявани автомобили, които живеят втория си живот извън страната, в която е първата им регистрация, и то най-вече в страните от Източна Европа, където такива скрупули няма, или поне не в такава степен.
А по отношение на цените един пример - колега си купи за 26 000 лева Опел Астра Класик ІІ с 1.7 cdti двигател 80 к.с., климатик и предни ел. стъкла. Онзи ден същевременно гледах един Пасат 2.5 TDI 150 к.с., климатроник, автоматик, кожа, ксенон, сензор дъжд и т.н. фул екстри, лети джанти 17", абе каквото ти душа сака, със сервизни документи, 2003, на 135 000 км за 24 500 лева.
Както и Реното Клио Симбол с дизелов двигател и климатик за около 18 000 лева и Пасат 2002 г. 1.9 TDI 116 к.с. климатроник и т.н. всички екстри без кожа, с 6 еърега и т.н. пак на тая цена.
Не на последно място бих искал да спомена и една от основните причини, поради което избирам употребявания, но по-висок клас автомобил - сигурността. Тук нещата са несравними в полза на по-високия клас автомобил, който е снабден с много повече системи за активна и пасивна защита от по-ниския клас.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20274
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vlad777 » Чет 05 окт 2006 22:13


Има значение в кой ценови клас е колата.
Аз примерно ярис съм карал доста и хич не ми харесва. Много е малка за мене. Все пак съм на 190 см и над 100 кила... Освен това е нестабилна в завои при високи скорости и т.н. За градска кола е идеална, но като излезеш извън София какво правиш?

А за 20 хиляди все ще е нещо супер малко. Виж ако говорим за 50-60 хиляди бюджет със сигурност ще избера новото. Но за 20-30 хиляди ще е старата и по-комфортна. Но до 3 години и още в гаранция.


Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10772
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Чет 05 окт 2006 22:18


много е важно и колко км навърташ
сега за 10 000км на година може и компромиси да правиш но над 30 000 че даже аз навъртам (е на 2-3 коли де) над 50 000км на година....
просто да ви кажа без клима например е ужас...
а като свикнеш и на другите глезотийки...

кой както си прецени - мисля че се изписа много но това е май поуката.. :wink:


Потребителски аватар
Aylan
Мнения: 126
Регистриран на: Пет 19 ное 2004 9:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

нова/стара

Мнениеот Aylan » Чет 05 окт 2006 22:31


айде и аз да се включа. При всички положения новата кола си е хубаво нещо, но и парите са сериозни, +вете са повече от минусите

За за употребявана, но читава.ОПРЕДЕЛЕНИЕТО ЗА ЧИТАВА КОЛА :)Проверената. Работил съм в много големи БГ фирми, някои коли са на 4г и са изминали по 50-60 000км-карани от жени, лека полека, други за 1г 350 000км-бетер таксита/двигателя се гасеше за зареждане и ремонтите, та ако търсиш стара кола, знай къде да търсиш и в БГ има големи фирми и търговски вериги които след определени годинки подменят колите си. А ако се поразстърсиш може и в чужбина да намериш :) подобни организации.Така приятели си взеха почти нови Астри 2 - комби дизели 1.9дци, без проблеми, карани изключително на дълъг пробег със специална забрана за скорост над 130км/х следена с джи пи ес :), колите бяха на около 80-110 000км на 4години
:) така че много много зависи :)


Потребителски аватар
Tishku
Мнения: 3141
Регистриран на: Пон 16 яну 2006 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Бургас

Мнениеот Tishku » Чет 05 окт 2006 22:39


Новото означава развитие, неможе цял живот да караме старите коли...
Всеки който може да смени кошницата с нещо ново се развива по накакъв начин и това го показва. Това за новата кола без екстри е много тъпо но пък е въпрос на преценка,ако човека си прецени че са ненужни да я отнася... лично мнение :D


Потребителски аватар
dude
Мнения: 1614
Регистриран на: Пет 27 май 2005 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dude » Пет 06 окт 2006 9:39


MladvampirTDI


добре, кажи само защо избра ярис за 28к с екстрите, пред шкода за тея екстри щеше да е към 25-6 и даже е малко по-голяма


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 06 окт 2006 10:42


Щото колите без екстри нови са само за рекламите.Няма смисъл от нова кола без екстри-та тя практически не е нова.Новата кола е голяма далавера ако е за фирама щото един шеф ако земе да мисли за това как работниците карат колата и кво да и се управя няма да остане време з бизнес-демек човека си копува обслужване.Мазда и Пежо имат горепосочената гаранция с смяна на масло ,застраховка и т.н.,а ФВ в случея са само губещи задето нямат.Ама да ви кажа шефа ми има ново 407 не е никак преятно колата ти да седи по сервизите па макар и безплатно особенно ако си зает човек а тя си поседява :cry: За сметка на това имам пряк поглед върху баща ми които даде пари за стара кола ,но наистина даде пари а не най-евтината горубляна-колата е споменатото ауди а6 дошло от германия-служебен автомобил на военните и беше 40к километра.сега е 110к и е с сменян ремак и бушон на мигач :!: Кажете ми как да не си взема за лична кола на старо.Естествено няма да си взема А6 щото не е за мен,обаче Г4 или А3 нова година,яко екстри и ТДИ ВИНАГИ пред Логан и т.н.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта