Акумулатори - колко им е животеца?
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
В Мото Пфое продават, но струват близо 500 лв. В Пежо също съм виждал.
- tdi fen
- Мнения: 4294
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
може да ти доставят по-поръчка във всяко представителство отиваш капарираш и след две седмици си го вземаш
- hristodj
- Мнения: 717
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:24
- Автомобил: golf 3 kombi
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Кърджали
- Контакти:
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Ще ми откраднат голфа заради акумулатора .
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7822
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Супърб с оригинално вградена Варта от 2008г, батерията замина преди 2-3 месеца. Колата е на 70 000км, кара се рядко. Колегата escrime е с Варта купена тук отново през 2008г, замина пред 2-3 седмици. Колата му се кара много рядко. Стария ми Голф беше с Бош от 2008г., През 2009г, колата нямаше центровка и палеше МНОГО трудно. Батерията беше събаряна и зареждана многократно. Още си кара с нея, без драми, но вероятно няма да му навреди да се върне на вторични. Българската Искра ми живя 7г, като в последните 2г се караше само неделно. Мога да продължа с още доста примери, но извода е:
Колите ви имат проблем или купувате много стари/дефектни партиди батерии. Или и 2те. Гаранцията се отнася до фабрични дефекти от сорта на пукнати плочки и клетки. Тогава колкото и да зареждаш, под товар няма достатъчно ток. Този дефект е недвусмислен.
ПС: по темата, живота им е между 5г и 10г., в зависимост от начина на експлоатация.
Колите ви имат проблем или купувате много стари/дефектни партиди батерии. Или и 2те. Гаранцията се отнася до фабрични дефекти от сорта на пукнати плочки и клетки. Тогава колкото и да зареждаш, под товар няма достатъчно ток. Този дефект е недвусмислен.
ПС: по темата, живота им е между 5г и 10г., в зависимост от начина на експлоатация.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Ако си мислите, че ОЕМ батериите ги правят на други поточни линии от тия дето са по магазините жестоко се лъжете.
Ако си мислите, че правят 1-во, 2-ро и 3-то качество пак жетоко се лъжете. След като се заредят новите акумулатори минават през една тестова станция и или стават или отиват за скрап.
Ако си мислите, че правят 1-во, 2-ро и 3-то качество пак жетоко се лъжете. След като се заредят новите акумулатори минават през една тестова станция и или стават или отиват за скрап.
- Piqndurnik
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: около Мюнхен
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Не разбрахте ли, че акумулатора е консуматив? Времената, когато нямаше и когато за да вземеш нов в Мототехника искаха да върнеш стария отминаха. Сега съм доволен, ако не се налага да плащам, като си изхвърлям стария акумулатор на сметището.
Между другото, печка като Webasto скъсява живота на акумулатора поне с 30%, но си заслужава да се качваш в топла кола.
Между другото, печка като Webasto скъсява живота на акумулатора поне с 30%, но си заслужава да се качваш в топла кола.
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
radi_nrj написа:Ако си мислите, че ОЕМ батериите ги правят на други поточни линии от тия дето са по магазините жестоко се лъжете.
Ако си мислите, че правят 1-во, 2-ро и 3-то качество пак жетоко се лъжете. След като се заредят новите акумулатори минават през една тестова станция и или стават или отиват за скрап.
И аз подобна история съм чувал, но с разликата че след като тестват акумoлаторитe на поточната линия им лепят различни етикети (Silver, Gold....) и пътуват към различни пазари
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
И в това се лъжеш. Няма време а се правят достатъчно дълги тестове, че да се определи в дълбочина качестото на батерията. То дори и един тест за капацитет отема 20 часа. Тества се напрежение, стартов ток и се проверява изолацията между плочите с високо напрежение и толкоз.
Даже с един познат дистрибутор в Полша сме си говорили и той спомена, че си е мислил дали Бош/Варта черен, син, сребрист не са един и същ акумулатор с различен етикет. Да ама не, от любопитство тествал 3 броя от 60 инещо Ah от 3-те серии и били коренно различни. Тегло, брой плочи, дебелина на плочите и т.н.
Даже с един познат дистрибутор в Полша сме си говорили и той спомена, че си е мислил дали Бош/Варта черен, син, сребрист не са един и същ акумулатор с различен етикет. Да ама не, от любопитство тествал 3 броя от 60 инещо Ah от 3-те серии и били коренно различни. Тегло, брой плочи, дебелина на плочите и т.н.
- siso_k
- Мнения: 1221
- Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
- Автомобил: 1999 VW Golf
- Двигател: AKL
- Местоположение: Ветровития град
- Контакти:
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Ами точно преди нова година купувах на сестра ми акумулатор Варта и момчето от магазина точно това ми обясни: в Blue-серията се използва Pb-Ca. В силвъра има и сребро, отделно и плочите били по-дебели. Затова Blue е най-евтиния вариант. И все пак си мисля, че качеството на изработката, чистотата на материалите и др. влияещи фактори за пазари като нашия и пазарите на запад не са еднакви. И това според мен следва от няколко основни фактора:
1. Липса на какъвто ида било контрол от страна на държавните органи;
2. това, че сме малък пазар и загубата ни не е решаваща.
3. Липсата на родно производство, което би могло да замети вноса.
1. Липса на какъвто ида било контрол от страна на държавните органи;
2. това, че сме малък пазар и загубата ни не е решаваща.
3. Липсата на родно производство, което би могло да замети вноса.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Силвъра също е оловно калциев, има добавено минимално количество сребро в решетката за намаляване на съпротивлението.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
siso_k написа:1. Липса на какъвто ида било контрол от страна на държавните органи;
2. това, че сме малък пазар и загубата ни не е решаваща.
3. Липсата на родно производство, което би могло да замети вноса.
За първото съм съгласен изцяло. За второто трябва да се осведомя, но мисля, че сме на едно от челните места по автомобили на глава от населението. За третото-Искра и Монбат спряха ли производство?
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Monbat с производство от над 3 милиона акумулатори годишно е 3-тия по големина производител на акумулатори в Европа след Джонсън (Варта/Бош и останалите марки) и Ексайд.
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Много съм склонен да не повярвам че от завода излизат едни и същи акумулатори за пазарите в цял свят .Сигурно си е като в китай според цената и качеството и вложените материали.Не ми се рови но проверете колко тежи акумулатор предлаган за бг и такъв примерно за щатите .А сигурно пропускате и момента с географските ширини дали акумулатора бош с3 произведен за Аляска с Т -50 е същия с бош с3 произведен за Афганистан където Т е +50 градуса. Та и кока кола за щатите и западна Европа е с захар пък за бавноразвиващите се страни като БГ е с подсладители.Та не вярвайте на реклами че поточните лини не се пренастройват и използва материали с различна чистота, да не мислите че като ги пренастроият 1 месец правят за бг, за Албания, Македония и тн развиващи се държави в които няма контрол за нищо даже няма да се учудя и брака да се внася има доста голям пазар на които да изнасят .
Последна промяна от Somi на Чет 19 фев 2015 8:47, променено общо 1 път.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Ти явно си нямаш на представа какво е да се спре и пренастрои еда поточна линия за акумулатори. Или колко струва да се поддържа различни смеси за активна маса или различно качество отливки за решетки, или ленти за екпандирани решетки. Това дето си го мислиш ако нашите тръгнат да го правят или трябва да намалят производството на половина или по-малко. Или пък заводите да станат повече от 2-пъти по-големи...
Последна промяна от radi_nrj на Сря 02 фев 2022 12:13, променено общо 1 път.
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Разбира се, нискокачественото производство обикновено не е самоцелно за производителя. Но понякога дори и най-високотехнологичното производство има своите нежелани грешни партиди. Логично е такъв брак да отиде за последващ рециклаж. Но понякога се поевява там някое "наше момче - закупчик", от външнотърговска наша фирма, евяваща се "официален доставчик" на въпросната стока за България, и... започваме да умуваме по форумите, как иначе реномирана стока на световно известен производител, се оказва просто един боклук...
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта