Здравейте
Да- според мен проблема при "запечатаните" акумулатори е изпаряването на водата от електролита- и така нивото му намалява без да има начин да се добави вода (като в същото време концентрацията на киселината в акумулатора като цяло се увеличава). Като си помисли малко човек- няма проблеми с "отварянето" на такъв запечатан акумулатор- един пример: над всяка клетка се пробиват малки отвори и през тях се налива някакво количество вода. Проблема е, че е трудно да се определи колко вода да се долее във всяка клетка. Ако се използва някакъв микропоплавък- тази задача ще се улесни донякъде.
Поздрави



Нов акумулатор
- JoroHondata
- Мнения: 134
- Регистриран на: Пон 09 мар 2009 13:56
- Автомобил: Honda Legend KB1 V6
- Двигател: J35A8 от 2007
- Местоположение: Сердика
- Контакти:
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Нов акумулатор
Аз имах един "необслужваем" български акумулатор. Окото му смени няколко цвята
.
Отворих си го ("необслужваем" в моя случай не означаваше "неотваряем"), долях си му водица, после няколко пъти така. Изкара си 5 годинки, но се прекъсна мост между две клетки и умря.
От тогава си купувам само акумулатори с "врътки".
Е, има по-скъпи, с гел и т.н., сигурно са хубави, но не ми се дават левове за такива.

Отворих си го ("необслужваем" в моя случай не означаваше "неотваряем"), долях си му водица, после няколко пъти така. Изкара си 5 годинки, но се прекъсна мост между две клетки и умря.
От тогава си купувам само акумулатори с "врътки".
Е, има по-скъпи, с гел и т.н., сигурно са хубави, но не ми се дават левове за такива.
-
- Мнения: 210
- Регистриран на: Съб 24 дек 2011 22:00
- Автомобил: Golf 4 1.6 SR
- Двигател: 1998
- Местоположение: Варна
Re: Нов акумулатор
radi_nrj написа:Не им познавам топлите печати, но се загледай дали ще видиш нещо, което да мяса на година и седмица. Да не се окаже, че е висял 2 години по складовете.
Къде точно да гледам за година и седмица, смятам да взема един за 170 лв. ,мисля че е добър избор.,колата ми е Голф 4 бензин, 63 Аh ме устройват идеално.
-
- Мнения: 1518
- Регистриран на: Нед 11 мар 2007 12:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Чипровци
Re: Нов акумулатор
Колеги, някой кара ли с тази марка акумулатор, споделете мнение за или против нея?
От седмица съм със такъв, взех го с отстъпка,75А за 140лв с две години гаранция.

От седмица съм със такъв, взех го с отстъпка,75А за 140лв с две години гаранция.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Нов акумулатор
Няма такъв производител. Тия най-вероятно купуват от някъде голи акумулатори и си ги брандират, ама кой им ги прави не знам...
-
- Мнения: 210
- Регистриран на: Съб 24 дек 2011 22:00
- Автомобил: Golf 4 1.6 SR
- Двигател: 1998
- Местоположение: Варна
Re: Нов акумулатор
Акумулатор БОШ С4, 60 или 63 Ачаса на 6 месеца, 2 дни не бях карал, качвам се, паля ама нъцки, само светна таблото и не завъртя въобще.,да ама си имам кабели ,дават ми ток, запали веднага, докато отида до сервиза на 1-2 км. той акумулатора взел че си заредил. Майстора каза да гася, после запали веднага. Изхабил се бил от това че панела на касетофона стоял там (не го махнах) и си свети часът. От тогава си махам панела Винаги. 

- 7 speed DSG
- Мнения: 260
- Регистриран на: Съб 19 юни 2010 8:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Нов акумулатор
Може би най-удачния избор на наистина качествен акумулатор е такъв на Moll - само суперлативи съм чувал 

- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20288
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Нов акумулатор
Вчера ми умря акумулатора Gigawatt след 5 години служба. Беше купен 2008 г. През 2009 известно време не карах колата и беше се разредил до край - още тогава като го зареждаха ми казаха, че може и да не изкара много.
Последните месеци пък имах проблеми със стартера - по-точно бендикса и се налагаше да въртя доста пъти докато запаля. Това, заедно с комбинацията къси градски пътувания (често стартиране на двигателя) допълнително натовари акумулатора и дори се наложи да го дозареждам. След дозареждането изкара още два месеца, но явно претоварването си е казало думата.
Както и да е - отидох в akumulatori.bg на бул Сливница между Сточна гара и Раковски и отново си купих Gigawatt 60Ah:

Ако и този изкара 5 години
Последните месеци пък имах проблеми със стартера - по-точно бендикса и се налагаше да въртя доста пъти докато запаля. Това, заедно с комбинацията къси градски пътувания (често стартиране на двигателя) допълнително натовари акумулатора и дори се наложи да го дозареждам. След дозареждането изкара още два месеца, но явно претоварването си е казало думата.
Както и да е - отидох в akumulatori.bg на бул Сливница между Сточна гара и Раковски и отново си купих Gigawatt 60Ah:

Ако и този изкара 5 години

- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Нов акумулатор
Има едни ментаци IQ явно са за хора с ниско ай кю като моето защото аз се вързах да си купя такъв...След втория месец лятото падна.... естествено не ми завериха гаранцията защото алтернатора ми не зареждал а алтенатора си зарежа 13.8 на празен ход и 13.4 под товар и винаги зареждал толкова ....и стария монбат изкара 4 години без въобще да е свалян за дозареждане.... та това ще ми е трета зимас този боклук...откакто съм го купил периодично го зарежам понякога по два пъти месечно че и повече зимата...лятото по -рядко...но лошото е че в най неподходящото време ме предава...и въобще не съм сигурен кога ще запали и кога не...да не говорим че зимата ако не запали от първия път не съм сигурен че ще има сили за втори опит... Миналат година в един сняг след 4 часово пътуване и забравено радио за 5-6 часа намалено докрай...не знам колко ток смуче ме краше да бутам в най-големия сняг...
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3974
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Нов акумулатор
преди два дни умря напълно и префаления Бош силвър С3 със сичките му там още обозначения. изкара точно две години и една седмица! униакално, нали? миналата зима на два пъти го носих да го зареждат по гаранция, втория път даже го замениха с друг. колата е половер 1000 кубика бензин в много прилично здраве за годините си (зарежда с 13.7 V с включени светлини) и се кара всеки работен ден по 20 км. днес помолих приятел със сериозно зарядно да опита да го съживи, дано излезе нещо (3.7 волта показваше преди да го закачим).
- plamikcho
- Мнения: 775
- Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: BLS 2007
- Местоположение: Sofia
Re: Нов акумулатор
На Голфа имам S3 Silver 56Ah на 3 г. Сега му е 4-та зима. Купих го на промоция от Метро доста изгодно беше (не помня точната цена). Не е свалян от колата, откакто е монтиран. Колата се кара само градско. Сигурно съм уцелил някаква по-читава серия.
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3974
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Нов акумулатор
възкръсна! днес го взех зареден на 12.6 V без товар. половера запали без проблем, зарежда на 13.5-13.6 V със запалени светлини. проблемът се оказа в задкормилното устройство - забравен включен плафон в незнайно кой ден от седмицата (женска му работа)
п.п. и аз го купувах изгодно, само че от практикер (не че има съществено значение). както и да е - повече не бих купил аку от тази марка!

п.п. и аз го купувах изгодно, само че от практикер (не че има съществено значение). както и да е - повече не бих купил аку от тази марка!
- Пешо2004
- Мнения: 161
- Регистриран на: Нед 14 дек 2008 10:15
- Автомобил: VW Passat Variant 5.5
- Двигател: AVF 2004
- Местоположение: София
Re: Нов акумулатор
Това зареждане е доста ниско със запалени светлини. Дори и под товар-светлини,парно,нагреватели и без да даваш газ, не трябва да пада под 13.80V. Или си за профилактика на алтернатора- четки, реле или пепел ми на устата нещо по-сериозно. Другия вариант е лоши връзки, хлабави клеми, окислени същите. И като мериш въпросното зареждане, мери само върху клемите на самия акумулатор.
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3974
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Нов акумулатор
при всички положения една профилактика на алтернатора + зачистване на клемите и полюсите до лъскаво биха подобрило нещата. и да, върху клемите меря, на празен ход, на къси + габарити. 

- Пешо2004
- Мнения: 161
- Регистриран на: Нед 14 дек 2008 10:15
- Автомобил: VW Passat Variant 5.5
- Двигател: AVF 2004
- Местоположение: София
Re: Нов акумулатор
Пак ти казвам, не искам да споря или да се натрапвам. Но този заряд е недостатъчен, и ако колата се кара основно градско, на къси разстояния- акумулатора е пътник. Това го гарантирам.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта