При счупен импелер ( перка ) на помпата, както се случи при мен,гасиш по най-бързия начин.В противен случаи главата ще свърши курса....по късно и мотора.
Признак за такава повреда е че при пуснато парно вътре духа студено(няма какво да върти водата).
Малко размисли относно загряване на двигатели
- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Ха, верния отговор не бил един! 

- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
ktamen написа:Винаги първо се .....

Два пъти ми се случи да прегрея коли.И двата пъти веднага изгасих.Първия път се смени радиатор,втория случай помпа.Ако бях ги оставил да работят с надеждата че ше изстинат,щях да съм ги хвърлил колите.При пробит радиатор и счупена перка от къде щяха да се охладят не знам

Колегата го каза по-горе.Маха се источника на топлина-изгарянето в цилиндрите.
П.П.
За пластични деформаци при металните части на двигателя с температура около 100-120 градуса не ми се говори. Тиганите се нагряват повече и ако не са от Китай нищо им няма.Ако прегрее гасите и чакате да изстине.
Пробития радиатор може да се закърпи с покси пол който е двукомпонентен и е като пластилин.Аз така се прибрах от Ст.Загора до Асеновград с доливане на 3-4 лира вода.
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
plameney написа:...За пластични деформаци при металните части на двигателя с температура около 100-120 градуса не ми се говори. Тиганите се нагряват повече...
Това, че термодатчикът ти не показва повече от 120 градуса не означава, че температурата на цилиндровата глава е 120 градуса, когато изкипи охладителната течност




- Espero
- Мнения: 310
- Регистриран на: Чет 27 май 2010 0:22
- Автомобил: Passat B4 1.9TDI
- Двигател: 1Z
- Местоположение: София
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Ако системата е пълна значи не е прегрял мотора.:-D
Май бъркате понятията. ...Загрял и прегрял мотор.
Май бъркате понятията. ...Загрял и прегрял мотор.
Последна промяна от Espero на Пет 01 юли 2016 18:30, променено общо 1 път.
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Отдавна не бях трил толкова спам...... басове, мерене на ....., айде стига вече, никой не е предупреден официално, но следващия не по темата ще го отнесе за всички. 

- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Да бе, нищо им няма.... Само дето гумичките и гарнитурата на главата стават на сополи, ама то тфа не е важно. Да не говорим за температурата на маслото каква е при прегряване на охладителната течност. Лично съм прегрявал бмв 318 и последствията бяха нов мотор, а го хванах уж веднага и всичко изкипя през бъбреците....
-
- VW експерт
- Мнения: 13389
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Преди три години в една адска жега прегрях мотора.Карах градско,пуснат климатроник.Задържа термостата,темепратурата прескочи 110 по табло,мотора промени оборотите,писна зумера за маслото.Спрях и изгасих,вдигнах капака,течеше антифриз,не знам от къде.Всичко беше в пушеци.Въжето и в бокса.Смених тройника,термостата.Определено миришеше на изгорели газове.Беше се спукал и входа на радиаторчето на парното.Предполагам от налягането+ЕГН-то на автомобила.Съмненията за гарнитура се оказаха верни.Шлайф на главата,нова гарнитура и газ.Други проблеми не съм имал.Мотора беше ABS,в купето на Пасат В4.
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
За мен лично остава въпроса неизяснен. Ако колата е на газ по-лесно ли е да прегрее предвид работата на газ на двигателя, тоест предпоставка ли е, че ако колата работи на газ прегряването на двигателя е по-лесно или няма значение на газ ли е или на бензин?
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12120
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Няма значение горивото
-
- Мнения: 320
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
- Автомобил: VW T4 1996
- Двигател: AET
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Здравейте .
Мое мнение- добре регулирана кола на газ генерира по малко топлина от аналогичен двигател на бензин. По ниска калоричност на газта / отклоняване на охлаждаща течност за загряване на изпарител .. и други фактори.
По горният въпрос ..... технически изправен двигател не прегрява , ако нещо не му е редовно без значение газ бензин дизел или борови подпалки , не му е редовно и толкова грее пуши съска и дим пуска . Ако не се следят уредите , гадинката претриса и умира-толкова .
Мое мнение- добре регулирана кола на газ генерира по малко топлина от аналогичен двигател на бензин. По ниска калоричност на газта / отклоняване на охлаждаща течност за загряване на изпарител .. и други фактори.
По горният въпрос ..... технически изправен двигател не прегрява , ако нещо не му е редовно без значение газ бензин дизел или борови подпалки , не му е редовно и толкова грее пуши съска и дим пуска . Ако не се следят уредите , гадинката претриса и умира-толкова .
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
petrushkov написа:Здравейте .
Мое мнение- добре регулирана кола на газ генерира по малко топлина от аналогичен двигател на бензин. По ниска калоричност на газта
Газта не е ли най-калоричното гориво сравнено с бензин или дизел?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Далеко се отклонихте.
Това с негасенето на загрял мотор е от миналото, когато се караше с вода и накипът в радиатора и мотора беше нещо нормално. Това бе времето на Москвич, Волга, Варшава, Зил, Газ и прочие антики. Освен това, охладителните им системи не бяха качествени и прегряване по баир си бе нещо нормално. Тогава, като кипне радиатора, отбиваш, спираш и без да гасиш мотора, му даваш възможност да се охлади на празен ход от вентилатора. Даже се препоръчва да пуснеш парното. Мой приятел имаше Шкода 100, най-редовно лятото при катерене на проходите пускаше парното, щото бараката грееше, като я настъпиш по-агресивно.
Как не ме мързя да напиша толкова...
Това с негасенето на загрял мотор е от миналото, когато се караше с вода и накипът в радиатора и мотора беше нещо нормално. Това бе времето на Москвич, Волга, Варшава, Зил, Газ и прочие антики. Освен това, охладителните им системи не бяха качествени и прегряване по баир си бе нещо нормално. Тогава, като кипне радиатора, отбиваш, спираш и без да гасиш мотора, му даваш възможност да се охлади на празен ход от вентилатора. Даже се препоръчва да пуснеш парното. Мой приятел имаше Шкода 100, най-редовно лятото при катерене на проходите пускаше парното, щото бараката грееше, като я настъпиш по-агресивно.
Как не ме мързя да напиша толкова...
- Vidol Nikolov
- Мнения: 2168
- Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
- Автомобил: Jetta 1.6
- Двигател: PN
- Местоположение: ---
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Дали ще се прецака нещо по мотора и възлите при прегряване зависи от много неща и най - вече конкретната кола.
Старите машини на фв от едно две прегрявания нищо им няма, виж некое ситроенче или обичаниге от мен пежа ...едно прегряване и адиос motorshaden
Аз лично прегрял мотор не гася,ако ще 10 мин да стои на 105 градуса,угасиш ли го 115 ти е гарантирано,че даже и 120
За почти 15 години стаж смея да твърдя,че съм се сблъсквал достатъчно с прегряване и определено не бих гасил прегряваща кола.
Пускам парното и подавам газ-при прегряващ градско автомобил с неизправна водна помпа.
Старите машини на фв от едно две прегрявания нищо им няма, виж некое ситроенче или обичаниге от мен пежа ...едно прегряване и адиос motorshaden

Аз лично прегрял мотор не гася,ако ще 10 мин да стои на 105 градуса,угасиш ли го 115 ти е гарантирано,че даже и 120
За почти 15 години стаж смея да твърдя,че съм се сблъсквал достатъчно с прегряване и определено не бих гасил прегряваща кола.
Пускам парното и подавам газ-при прегряващ градско автомобил с неизправна водна помпа.
- Espero
- Мнения: 310
- Регистриран на: Чет 27 май 2010 0:22
- Автомобил: Passat B4 1.9TDI
- Двигател: 1Z
- Местоположение: София
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
При изправна водна система няма значение от използваното гориво.Керосин, бензин, нафта, газ, маз,метан, швепс,етър, отработено олио, чист мазут, и всякакви био-мио горива.Всичко останали евентуални проблеми идват от мястото под косата.:-D
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта