Малко размисли относно загряване на двигатели

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот plameney » Чет 30 юни 2016 12:05


При счупен импелер ( перка ) на помпата, както се случи при мен,гасиш по най-бързия начин.В противен случаи главата ще свърши курса....по късно и мотора.
Признак за такава повреда е че при пуснато парно вътре духа студено(няма какво да върти водата).




Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот kaiser666 » Чет 30 юни 2016 13:17


Ха, верния отговор не бил един! icon_idea


Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот plameney » Чет 30 юни 2016 23:02


ktamen написа:Винаги първо се .....
:mhihi
Два пъти ми се случи да прегрея коли.И двата пъти веднага изгасих.Първия път се смени радиатор,втория случай помпа.Ако бях ги оставил да работят с надеждата че ше изстинат,щях да съм ги хвърлил колите.При пробит радиатор и счупена перка от къде щяха да се охладят не знам :aaaa010
Колегата го каза по-горе.Маха се источника на топлина-изгарянето в цилиндрите.

П.П.
За пластични деформаци при металните части на двигателя с температура около 100-120 градуса не ми се говори. Тиганите се нагряват повече и ако не са от Китай нищо им няма.Ако прегрее гасите и чакате да изстине.
Пробития радиатор може да се закърпи с покси пол който е двукомпонентен и е като пластилин.Аз така се прибрах от Ст.Загора до Асеновград с доливане на 3-4 лира вода.


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот icoico » Пет 01 юли 2016 1:29


plameney написа:...За пластични деформаци при металните части на двигателя с температура около 100-120 градуса не ми се говори. Тиганите се нагряват повече...


Това, че термодатчикът ти не показва повече от 120 градуса не означава, че температурата на цилиндровата глава е 120 градуса, когато изкипи охладителната течност icon_idea . Аз в общи линии спазвам следното правило: ако още не ми мирише на антифриз- не гася, замирише ли- мисля, засмърди ли- гася :mhihi . Не свалям капачка да доливам, защото кожата си ми трябва. Причината се крие в елементарната физика за шести клас- съвременните автомобилни охладителни системи работят при грубо 1 бар налягане, съответно охладителната течност държи без да кипне до 120 и повече градуси. Ако нямате пробив на системата и угасите двигателя и/ или отворите капачката, налягането веднага пада, точката на кипене също пада, но температурата остава същата и бум, фъшшшш...антифризът кипва и си заминава . Процесът се описва обикновено като " ...ми то аз го угасих, ама вече беше късно" :mhihi :mhihi


Потребителски аватар
Espero
Мнения: 310
Регистриран на: Чет 27 май 2010 0:22
Автомобил: Passat B4 1.9TDI
Двигател: 1Z
Местоположение: София

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот Espero » Пет 01 юли 2016 18:25


Ако системата е пълна значи не е прегрял мотора.:-D
Май бъркате понятията. ...Загрял и прегрял мотор.

Последна промяна от Espero на Пет 01 юли 2016 18:30, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Spas
Модератор
Модератор
Мнения: 3690
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1800 RP
Местоположение: София

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот Spas » Пет 01 юли 2016 22:27


Отдавна не бях трил толкова спам...... басове, мерене на ....., айде стига вече, никой не е предупреден официално, но следващия не по темата ще го отнесе за всички. :banghead


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот vucata » Съб 02 юли 2016 7:28


Да бе, нищо им няма.... Само дето гумичките и гарнитурата на главата стават на сополи, ама то тфа не е важно. Да не говорим за температурата на маслото каква е при прегряване на охладителната течност. Лично съм прегрявал бмв 318 и последствията бяха нов мотор, а го хванах уж веднага и всичко изкипя през бъбреците....


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13389
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 02 юли 2016 9:29


Преди три години в една адска жега прегрях мотора.Карах градско,пуснат климатроник.Задържа термостата,темепратурата прескочи 110 по табло,мотора промени оборотите,писна зумера за маслото.Спрях и изгасих,вдигнах капака,течеше антифриз,не знам от къде.Всичко беше в пушеци.Въжето и в бокса.Смених тройника,термостата.Определено миришеше на изгорели газове.Беше се спукал и входа на радиаторчето на парното.Предполагам от налягането+ЕГН-то на автомобила.Съмненията за гарнитура се оказаха верни.Шлайф на главата,нова гарнитура и газ.Други проблеми не съм имал.Мотора беше ABS,в купето на Пасат В4.


Потребителски аватар
eng
Мнения: 1098
Регистриран на: Пет 16 фев 2007 23:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бг

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот eng » Съб 02 юли 2016 20:28


За мен лично остава въпроса неизяснен. Ако колата е на газ по-лесно ли е да прегрее предвид работата на газ на двигателя, тоест предпоставка ли е, че ако колата работи на газ прегряването на двигателя е по-лесно или няма значение на газ ли е или на бензин?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12120
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 02 юли 2016 21:40


Няма значение горивото


petrushkov
Мнения: 320
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
Автомобил: VW T4 1996
Двигател: AET
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот petrushkov » Съб 02 юли 2016 21:50


Здравейте .
Мое мнение- добре регулирана кола на газ генерира по малко топлина от аналогичен двигател на бензин. По ниска калоричност на газта / отклоняване на охлаждаща течност за загряване на изпарител .. и други фактори.
По горният въпрос ..... технически изправен двигател не прегрява , ако нещо не му е редовно без значение газ бензин дизел или борови подпалки , не му е редовно и толкова грее пуши съска и дим пуска . Ако не се следят уредите , гадинката претриса и умира-толкова .


Потребителски аватар
eng
Мнения: 1098
Регистриран на: Пет 16 фев 2007 23:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бг

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот eng » Нед 03 юли 2016 7:45


petrushkov написа:Здравейте .
Мое мнение- добре регулирана кола на газ генерира по малко топлина от аналогичен двигател на бензин. По ниска калоричност на газта

Газта не е ли най-калоричното гориво сравнено с бензин или дизел?


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот muns61 » Нед 03 юли 2016 7:54


Далеко се отклонихте.
Това с негасенето на загрял мотор е от миналото, когато се караше с вода и накипът в радиатора и мотора беше нещо нормално. Това бе времето на Москвич, Волга, Варшава, Зил, Газ и прочие антики. Освен това, охладителните им системи не бяха качествени и прегряване по баир си бе нещо нормално. Тогава, като кипне радиатора, отбиваш, спираш и без да гасиш мотора, му даваш възможност да се охлади на празен ход от вентилатора. Даже се препоръчва да пуснеш парното. Мой приятел имаше Шкода 100, най-редовно лятото при катерене на проходите пускаше парното, щото бараката грееше, като я настъпиш по-агресивно.
Как не ме мързя да напиша толкова...


Потребителски аватар
Vidol Nikolov
Мнения: 2168
Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
Автомобил: Jetta 1.6
Двигател: PN
Местоположение: ---

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот Vidol Nikolov » Нед 03 юли 2016 11:49


Дали ще се прецака нещо по мотора и възлите при прегряване зависи от много неща и най - вече конкретната кола.
Старите машини на фв от едно две прегрявания нищо им няма, виж некое ситроенче или обичаниге от мен пежа ...едно прегряване и адиос motorshaden :stumm

Аз лично прегрял мотор не гася,ако ще 10 мин да стои на 105 градуса,угасиш ли го 115 ти е гарантирано,че даже и 120

За почти 15 години стаж смея да твърдя,че съм се сблъсквал достатъчно с прегряване и определено не бих гасил прегряваща кола.
Пускам парното и подавам газ-при прегряващ градско автомобил с неизправна водна помпа.


Потребителски аватар
Espero
Мнения: 310
Регистриран на: Чет 27 май 2010 0:22
Автомобил: Passat B4 1.9TDI
Двигател: 1Z
Местоположение: София

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот Espero » Пон 04 юли 2016 11:35


При изправна водна система няма значение от използваното гориво.Керосин, бензин, нафта, газ, маз,метан, швепс,етър, отработено олио, чист мазут, и всякакви био-мио горива.Всичко останали евентуални проблеми идват от мястото под косата.:-D



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта