Значи, не завоалирай така нещата, че Германия да се дава избирателно за пример. Нали не смяташ, че техните МПС-та които събират боклуците например имат нещо общо с нашите чадящи к*рници? Ако го смяташ, значи никога не си стъпвал на немска земя да видиш как живеят хората там с очите си.
Това, че там действа по този начин конкретно прави ли го по-правилно от нашият прочит на нещата или как?
Стимулира ли Германия гражданите по някакъв начин - да, стимулира ги. Допуска ли се махането на ДПФ-и и катализатори? - не, не се допуска. Коментартите са излишни оттам нататък.
Когато се научим тук да правим нещата както трябва, последователно, а не на парче(както е това), тогава е резонно да си правим сравнения с германци, французи и пр. И най-вече когато стандарта тук стане такъв, защото за германеца не е проблем да изкара 3000 евро за нов дпф филтър, но тук е голям проблем да се случи това и повечето от коментиращите го разбирате този факт много добре.
Еко зони София
Re: Еко зони София
Да не забравяме, че вече има сравнително развит и евтин градски транспорт. Ако понаправят и велоалеи, центърът спокойно може да се освободи и още от коли.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Еко зони София
Хайде де, няма ли някой да сложи поне една снимка(актуална, не от преди години), на стар камион за боклук, работещ в центъра на София, за където се и коментират ограниченията. То дори автобус по-стар стъпва там рядко, и то по изключение. Да не говорим, че в целия столичен автобусен транспорт, дали има и 20 автобуса, които да са Евро 2, всички други са нагоре. Евро 3 може би са около стотина, от около 700 общо. Около 450 автобуса са Евро 6, а има и 60-70 на ток(без да броим най-новите електрически, които са по-малки, но заменят някои от най-старите на по-леки линии).
Щото май тука само се търси оправдание с някакви примери, които нямат много общо с реалността.
Щото май тука само се търси оправдание с някакви примери, които нямат много общо с реалността.
Re: Еко зони София
Разходи се по времето на сметосъбирането, както и по зимно време особено, когато си накладат печките и ще видиш защо иде реч и какво всъщност причинява това да не можеш да дишаш нормално.
Re: Еко зони София
Темата не е ли за еко зоните за МПС, защо се намесват печките ? Още повече точно в центъра на София печки вече няма много. Само ако някой се излъже покрай женски пазар. Цецо е казал, в София не останаха много дрънгулници от градския. И не виждам какъв ви е проблема дори и за тях. Масово се движи по един човек в кола. Един автобус колкото и да е стар не вярвам да изхвърля над 1500гр/км. Една модерна кола е около 150, по-стара към 250. Демек ако в един автобус има повече от 5 човека, значи той замърсява по-малко.
Както и тези зони са с глоба, не са със забрана и пукане на гуми и т.н. Ако е чак чак толкова зор, както някой колеги казват как щели да ходят до болници и т.н. За Германия глобата е 80 евро на техните заплати. Мислите ли, че при нас ще е повече от 50лв ? Мен ме съмнява. Дори и да ти се наложи по спешност, защото караш баба си от село - ще си влезеш, ще я оставиш и като трябва ще си платиш глобата.
Не знам защо трябва държавата да ви даде помощи, пари, благини, че да има аргумент да се забраняват замърсителите. Ако чак толкова ви притеснява, двуколесните са изключени от това.
За пореден път показвате, че щом комшията може да цапа, защо аз да спазвам. Та как аджеба да се оправим, като мрънкалници и моралисти ще има винаги и никога няма да се стигне до каквото и да е действие към по-добра среда за хората.
Лоша ли е идеята - Не, лошо ли е имплементирана - Не. И ако някой е против, нека не просто казва - това е тъпо, а да каже как той ги вижда нещата да се случат според неговия мироглед, че да е "правилно"
Както и тези зони са с глоба, не са със забрана и пукане на гуми и т.н. Ако е чак чак толкова зор, както някой колеги казват как щели да ходят до болници и т.н. За Германия глобата е 80 евро на техните заплати. Мислите ли, че при нас ще е повече от 50лв ? Мен ме съмнява. Дори и да ти се наложи по спешност, защото караш баба си от село - ще си влезеш, ще я оставиш и като трябва ще си платиш глобата.
Не знам защо трябва държавата да ви даде помощи, пари, благини, че да има аргумент да се забраняват замърсителите. Ако чак толкова ви притеснява, двуколесните са изключени от това.
За пореден път показвате, че щом комшията може да цапа, защо аз да спазвам. Та как аджеба да се оправим, като мрънкалници и моралисти ще има винаги и никога няма да се стигне до каквото и да е действие към по-добра среда за хората.
Лоша ли е идеята - Не, лошо ли е имплементирана - Не. И ако някой е против, нека не просто казва - това е тъпо, а да каже как той ги вижда нещата да се случат според неговия мироглед, че да е "правилно"
Re: Еко зони София
thanis написа:Лоша ли е идеята - Не, лошо ли е имплементирана - Не. И ако някой е против, нека не просто казва - това е тъпо, а да каже как той ги вижда нещата да се случат според неговия мироглед, че да е "правилно"
Лоша ли е идеята - Не, лошо ли е имплементирана - КАТЕГОРИЧНО ДА.
Не става въпрос за моя конкретно мироглед, изчети темата отначало, за да преброиш мненията, че това е работа на парче. Не е просто въвеждаме зоните и хоп - готово, всички сме еко и сме щастливи.
Не, не работят така нещата. Дотук стана ясно следното: даваме пример Германия, но установихме, че Германия подпомага хората в това отношение. Установихме също така, че се дава избирателно, когато е в наша полза, но не се коментира, че германците имат в пъти по-добър стандарт на живот, за да постигнат това. Не е въпроса и в глобата, а че преди това трябва да се направят още поредица неща.
Бас хващам, че това няма да тръгне от 1 декември тази година.
Ако не можеш да различиш работа на парче от цялостна концепция няма смисъл да се говори по темата.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9886
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Еко зони София
railfan написа: Не е просто въвеждаме зоните и хоп - готово, всички сме еко и сме щастливи.
Че кой е казал, че е така?
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Еко зони София
Германците имат по-висок стандарт на живот, щото повече са склонни да спазват обществени норми и да мислят като общество, и в интерес на обществото. Изключения и подпомагане има и там и тук, според местната логика и обстоятелствата. А тук всеки си търси оправдание да не спазва, но иначе иска ред като там - е, няма как да стане. Сто пъти стана ясно, защо някои изключения, срещу които протестирате някои пишещи в темата, са всъщност достатъчто логически оправдани, и в крайна сметка общественополезни(носят много по-малки негативи, отколкото ако няма такива изключения). Толкова ли е сложно да схване човек, че както е редно да пуснеш хората на пешеходна пътека, така е редно да пуснеш и автобуса пълен с хора, че и да му разрешиш някои привилегии и изключения. В Германия това се прави много повече от у нас и от много отдавна, защото са им ясни ползите.
Отделно, много общо се говори за замърсяването. Проблем има предимно от няколко вещества, и то при голяма концентрация - ето затова става въпрос за центъра - концентрация на много хора, и много превозни средства. Някои от тези вещества дори са нетрайни, и се разграждат до безвредни за човека, но им трябва време.
Отделно, много общо се говори за замърсяването. Проблем има предимно от няколко вещества, и то при голяма концентрация - ето затова става въпрос за центъра - концентрация на много хора, и много превозни средства. Някои от тези вещества дори са нетрайни, и се разграждат до безвредни за човека, но им трябва време.
Re: Еко зони София
Както ти казаха и назад - това е тесногърдо мнение.
Нещо ми убягва връзката за спазването на обществените норми и по-високият стандарт на живот, който идва предимно от добре оценено заплащане.
Аз не си търся оправдавие, даже още отдавна казах, че съм за и мен лично не ме притеснява никак забраната, но това не променя никак факта, че работим зоните на парче.
И пак да питам - хората в центъра повече хора ли са от хората в Младост или ти просто не си бил в Младост, за да установиш лично, че там също има голяма концентрация на много хора и на много превозни средства?
Нещо ми убягва връзката за спазването на обществените норми и по-високият стандарт на живот, който идва предимно от добре оценено заплащане.
Аз не си търся оправдавие, даже още отдавна казах, че съм за и мен лично не ме притеснява никак забраната, но това не променя никак факта, че работим зоните на парче.
И пак да питам - хората в центъра повече хора ли са от хората в Младост или ти просто не си бил в Младост, за да установиш лично, че там също има голяма концентрация на много хора и на много превозни средства?
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Еко зони София
Това е проблема, доста връзки им убягват тук на доста хора, и съответно имаме каквото имаме.
Претенции и философстване, когато правилата не ни харесват, а едновременно рев и вой да е има ред, заплати и пр. като някъде си. Не можеш да получиш без да дадеш, не идват тия неща от Господ, обществата сами ги изработват. Искаш заплатен труд, но работодателя ти е със същия манталитет, и е докарал от девет дерета вода, да се оправдае, че така както е сега е по-правилно да бъде, щото има изгода. Политици, полицаи и всякакви...оправдават се, правят нещо нередно, и така по веригата се създава цялата ни действителност.
Претенции и философстване, когато правилата не ни харесват, а едновременно рев и вой да е има ред, заплати и пр. като някъде си. Не можеш да получиш без да дадеш, не идват тия неща от Господ, обществата сами ги изработват. Искаш заплатен труд, но работодателя ти е със същия манталитет, и е докарал от девет дерета вода, да се оправдае, че така както е сега е по-правилно да бъде, щото има изгода. Политици, полицаи и всякакви...оправдават се, правят нещо нередно, и така по веригата се създава цялата ни действителност.
Re: Еко зони София
Това щеше да е 100% вярно, ако нашите зони не се работеха на парче.
Като казах и назад - преди тях има много други неща, които трябва да се случат.
Обществото ли очакваш да си разшири булевардите например, или да се смени автопарка на строителните фирми, които масово вкарват стари бангии в центъра, наред с това, че паветата пропадат, строителни разрешения, достатъчно паркинги, детски градини и какво ли още не… толкова много фактори водят до това да има много коли в центъра, че ти е бедна фантазията и такива коментари просто показват нищо повече от неразбиране на причинно - следствените връзки на проблема и е просто нищо и половина, колкото да сме на контра.
Като казах и назад - преди тях има много други неща, които трябва да се случат.
Обществото ли очакваш да си разшири булевардите например, или да се смени автопарка на строителните фирми, които масово вкарват стари бангии в центъра, наред с това, че паветата пропадат, строителни разрешения, достатъчно паркинги, детски градини и какво ли още не… толкова много фактори водят до това да има много коли в центъра, че ти е бедна фантазията и такива коментари просто показват нищо повече от неразбиране на причинно - следствените връзки на проблема и е просто нищо и половина, колкото да сме на контра.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9886
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Еко зони София
railfan написа:Като казах и назад - преди тях има много други неща, които трябва да се случат.
Това го казваш ти.
Аз не мисля така!
Явно и други.
Re: Еко зони София
Нормално е щом сте приели нашата българска действителност и сте свикнали с работата на парче, което явно не ви смущава никак.
Това ще е просто поредното такова. Както и много други неща в столицата и не само..
Това ще е просто поредното такова. Както и много други неща в столицата и не само..
- group®
- Темерут
- Мнения: 9886
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Еко зони София
Никой нищо не е приел.
Говориш за различни проблеми, с различни решения.
Както писах и назад - това е една закъсняла мярка, която е необходима.
Също така, са нужни още много такива.
Идват избори. Да се надяваме на нов кмет и администрация, които да действат по-решително.
Говориш за различни проблеми, с различни решения.
Както писах и назад - това е една закъсняла мярка, която е необходима.
Също така, са нужни още много такива.
Идват избори. Да се надяваме на нов кмет и администрация, които да действат по-решително.
- w_smith
- Мнения: 2201
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Skoda Octavia 1U_Golf 3
- Двигател: ALH 2005_AHU 1997
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Еко зони София
Точно, новият десен жълтопаветен кандидат кмет с ДС потекло ще оправи работата. Подозирам, че ще ни докара до носталгия по Фандъчка.
За еко зоните, не разбрах защо не е предвидена възможността да влизаш в тях срещу заплащане ако си на зор по някаква причина. Например аз нямам никаква работа с кола в центъра, ходя с колело или градски транспорт, но наскоро ми се наложи да отида, за да си пренеса багаж (не живея в еко зоната). А нашите умници не го правят защото най-вероятно не могат да организират таксуването.
За еко зоните, не разбрах защо не е предвидена възможността да влизаш в тях срещу заплащане ако си на зор по някаква причина. Например аз нямам никаква работа с кола в центъра, ходя с колело или градски транспорт, но наскоро ми се наложи да отида, за да си пренеса багаж (не живея в еко зоната). А нашите умници не го правят защото най-вероятно не могат да организират таксуването.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта