Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
самкатааa
Мнения: 198
Регистриран на: Пон 09 яну 2012 17:06
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: ATD

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот самкатааa » Сря 31 юли 2024 0:42


lubomir911 написа:
самкатааa написа:
ktamen написа:Тоя брадатко от клипчето ми внушава много повече доверие от партийните функцинери виновни и за тази каша с ГТП.
Доколкото разбрах на колата се присъжда някакво Българско Еко, не според това, дето излиза от ауспуха, а според таблица сътворена от високоентелегентните бг партийци, която приравнява разните Евро стандарти към българските Еко стандарти, на клипчето показаха и тази таблица.
Как става, че миналата година колата ми беше Еко 3, а тази е Еко4, ако нищо в изискванията за ГТП не е променено. А иначе колата си е Евро4 по талон.

Днес и аз минах ГТП с моята печка която досега беше Еко 1, сега изведнъш стана Еко 2 по талон си е Евро 3.Това си е гавра с народа.Сигурен съм че има много хора със същия казус и са въртяли по Х повече километри на ден за да избегнат скапаната нискоемисионна зона(в София) напразно.

И? Какво е общото екокатегорията с изправността за вредни емисии?

Не разбирам защо си се хванал за това понятие "изправност за вредни емисии".Или искаш да кажеш ,че дизелите с изрязани дпф и катализатори фотосинтезират и изкарват чист кислород от ауспуха? Всичко е умишлено и с цел довършване на народа.




Потребителски аватар
самкатааa
Мнения: 198
Регистриран на: Пон 09 яну 2012 17:06
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: ATD

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот самкатааa » Сря 31 юли 2024 1:20


cecoa1 написа:Евала, Любо! И аз се опитвах да им обясня същите неща, ама Ганя като си е навил на пръста и не вижда по-далеч от носа си, все ще си е най-компетентен. А пък по въпроси, които не му изнасят, със сигурност, и все друг ще му е виновен, и все някъде ще има грешка.
...
Горе ме е цитирал някой, за промените в таблиците за Еко категории, и описва "фрапиращия" случай, как колата му попаднала в друга Еко-категория, щото не му вписани Евро-категорията в КАТ. Ми съвсем нормално. А и сам си е виновен, признава че в талона на предишния собственик е била вписана. После оправил категорията, а междувременно гадните законотворци така променили "лошо и несправедливо" таблиците в закона, че всъщност го облекчили, и му дали възможност да вземе и Еко 4, ако покрие нормите. И той взел Еко 4, ама се оплаква...щото "не може така", много му били различни категориите Еко през годините, верно първо по негова вина, после в негова полза, ама е важно да се оплаква човека.
А моят въпрос беше точно, с какво тия промени в таблиците за Еко-категориите в България(които в момента не служат за нищо), променят към ощетяване редовия притежател на МПС... Очевидно даже го облекчават.
Ето и друг от форума, вдигнали му категорията на дизела, и се оплаква, че напразно бил навъртал километри да заобикаля центъра на София :rolleyes ... Е, кой закон действа със задна дата, променили са го да влизаш, и пак недоволен :eek Отделно, че тия глоби така и не се състояха за тия зони...за сега.
...
А за брадатия от клипа, колко пъти да коментираме - извадил лист от Аутодата, ама там стойностите за Евро 3, щото баш тоя мотор го има и Евро 3, та ония с лека ръка са ги сгрешили. На всичкото отгоре той все пак е минал прегледа, и си е покрил стойностите за Евро 4. Ама или толко му сече пипето да размахва тоя сгрешен лист, като че е открил топлата вода, или просто търси евтина сензация и Ганя да му ръкоплЕска, щот' разобличил мошеническата ни държава(не, че не е такава за разни неща, ама баш за това е объркАл). И ето, тука 85-90% от тоя форум му ръкопляскат в захлас, щото им се иска онзи да е прав...
А пред абсурдни изказвания и аргументи, каквито видях, и Ганьовци да наричам някои хора, би било комплимент... То бива да обясниш и отговориш на нормален човек, ама като се прекали с глупостите, виждаш, че няма смисъл и да отговориш. А като се сетя, че има хора с претенции, самочувствие...менторстват, философстват, правят заядливи забележки... и се сещам за синдрома на Дънинг-Крюгер...освен за Бай Ганьо... :mhihi

:mhihi :mhihi Получава се голямо разделение и злоба между хората с тези мерки. Масово се плюват застрашеите с бензиновите коли да си купували чисто нови катализатори , а дизелите да минават с права тръба без проблем.Заради такова егоистично мислене сме на това дередже цялата държава и никога няма да се оправим ама никога. Това като са ме облекчили не значи ,че ще има кажа евала на мухльовците(управляващи) и ще ги защитавам.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2009
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Сря 31 юли 2024 6:24


Ква злоба, че едно нещо го направиха да работи, като в нормална държава,
Нямам думи, верно сме "малък, но много прост народ".


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1464
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот dontaskdontsay » Сря 31 юли 2024 6:57


cecoa1 написа:Ква злоба, че едно нещо го направиха да работи, като в нормална държава,
Нямам думи, верно сме "малък, но много прост народ".

Ок, хубаво са го направили да работи ама не е нормално един дизел къде като подаде газ и отзад стане гъста, черна завеса от дим, да мине преглед а кола на газ да не успее.

Нямам нищо против дизелите, но те в пъти повече замърсяват и това го виждаме всички ежедневно по пътищата. Въпреки това си взимат прегледа с лекота :confused


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10093
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот group® » Сря 31 юли 2024 7:10


group® написа:Гаси якото.
Начи моята интерпретация е, че само трябва да пипнат нещата за дизеляците, тъ да почне сеч и там, и всичко си идва по местата. :drunk

icon_idea

П.с. Аз пък имам много против дизеляците, особено в Бг. Нищо, че карам такъв. Все още не ги обичам.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот ktamen » Сря 31 юли 2024 7:11


Питаш:
cecoa1 написа:Ква злоба

После сам си отговаряш към кого е злобата:
cecoa1 написа:малък, но много прост народ".

И не можеш да се усетиш какво си написал.
Евалла :bowdown
Истински европеец и верен последовател на другаря Дунев и неговия бизнесмодел :bowdown


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2009
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Сря 31 юли 2024 7:38


Да констатирам, че някой е прост не е от злоба, а от безсилие. Как да обясниш на човек, когато той не иска да чува и да мисли?!
Пък де да знам, може и злоба да е, че ме е яд на прости хора, с които смислен разговор не можеш да проведеш, щото те от аргументи не се интересуват, и като цяло по-далеч от носа си не виждат, мразят да мислят, само гледат някой да не им бръкне в джоба и да им спре някоя далавера. А и на всичкото отгоре, честичко обвиняват държавата за всичко...ама то държавата каква да е, с такива инфантилни тарикати...
...
И стига с това, че дизела много повече замърсявал. Да, има си обективна страна на този въпрос, но чак много повече не е. И да, трябва и при него да се позатегнат нещата, като минимум тестване с пълна газ като в Германия(пускал съм клип напред в темата).


chifut
Мнения: 120
Регистриран на: Съб 12 авг 2023 13:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот chifut » Сря 31 юли 2024 7:48


2018 сложих катализатор на Пасат 1,8Т за 500лв. Един нямаше да каже хубаво си направил. Всички ми се смееха от сорта "ти не си добре"
Както казва колегата едно нещо стана работещо и всички наскачаха щото не искат да си оправят колите и това не от беднотия а от нежелания да вложат пари в нещо което и досега се е движело за без пари.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот ktamen » Сря 31 юли 2024 7:51


cecoa1 написа: прости хора

Убаво, че има и умни като тебе да просвещават народонаселението :th_up


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Сря 31 юли 2024 7:54


cecoa1 написа:Ква злоба, че едно нещо го направиха да работи, като в нормална държава


Поне 3 примера бяха дадени как дадена кола, технически изправна, в рамките на година - година и половина може да получи три различни еко категории, обаче за теб и Любчо промяна няма и това е "като в нормална държава".
Верно? :mhihi :mhihi :mhihi
Още нещо - в коя точно нормална държава дизелите минават като на конвейер без изключение, а се спират коли на газ?! :mhihi :screwy
Я ходете и вижте в една Германия например, която обичаш да даваш за пример честичко, дали го има този казус.
Ще цитирам един голям български автор: "все сме европейци, ама все не сме дотам."


Росен2
Мнения: 450
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 19:58
Автомобил: Golf III
Двигател: AAM 1996

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Росен2 » Сря 31 юли 2024 8:54


Имало вика разделение и злоба между хората - не е вярно, аз не изпитвам абсолютно никаква злоба срещу собствениците на дизелите, злобата ми е насочена срещу тия които поставиха двойния аршин, все едно завидяха че "газаджийте" се возят евтино, и те не можеха да преживеят това. Просто няма как да не се възмути човек от очевадна несправедливост, пак ще подчертая, мен не ме бърка, Голфчето ми служи вярно 15 години, и още поне 10 би могло, взел съм го за под 2000 лева навремето и ми се е отблагодарило стократно, но ще трябва да го хвърля, въпреки че виждам, че е не по малко надежден, да не говорим за пддръжка и разходи от дизела ми, който е с 15 години по млад. На макс да го изфорсирам Голфа , ако някой види струйка поне синя отзад му го подарявам. Сега ще принудят хората ( понеже с репликите катализатори от 200 кинта не минава номера) да си купуват някакви избушени от каране дизелови корубини за камара пари които немат очовечване, и да влизат в много зловещ филм с подгревни свещи, дюзи, дипиефи премахнати и всекакви циркове които накрая те водят до състояние да питаш къде серат гладните. Де факто карат много хора, на здрава глава кела да си слагат.


Потребителски аватар
lubomir911
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 17 ное 2021 11:37
Автомобил: vw Bora
Двигател: AJM 2000

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот lubomir911 » Сря 31 юли 2024 9:03


railfan написа:
cecoa1 написа:Ква злоба, че едно нещо го направиха да работи, като в нормална държава


Поне 3 примера бяха дадени как дадена кола, технически изправна, в рамките на година - година и половина може да получи три различни еко категории, обаче за теб и Любчо промяна няма и това е "като в нормална държава".
Верно? :mhihi :mhihi :mhihi
Още нещо - в коя точно нормална държава дизелите минават като на конвейер без изключение, а се спират коли на газ?! :mhihi :screwy
Я ходете и вижте в една Германия например, която обичаш да даваш за пример честичко, дали го има този казус.
Ще цитирам един голям български автор: "все сме европейци, ама все не сме дотам."

Промяна няма относно нормите за вредни емисии! Има промяна по еко категориите, това са две различни неща! В германия нормите са абсолютно същите, а това дали могат и ги манипулират аз не знам.Може би си подържат автомобилите или тези , които не стават ги продават на нас българите ние да им се радваме, а пък сега преглед не мивават.
Това са ми последните писаници тука по тази тема. Опитах се да обясня на тези, които искат да знаят как стоят нещата. Който разбрал, разбрал. Който иска нека вярва на разни некомпетентни ютубъри.
Ако някой иска нещо да ме пита, нека ми пише на лично.


batinka
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 23 юни 2023 14:32
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот batinka » Сря 31 юли 2024 9:21


Колеги наистина изпадам в недоумение на реакциите тук. Споделих личен пример и показах наредбата, които сами по себе си за всеки необременен от екологични предразсъдъци трябва да покажат колко не наред е цялата работа. Вместо това се подмятат някакви Ганьовци, гледане по-далеч от носа си и други "интелектуални" изказвания.

Много от нас, включително аз самият, работят във фирми с набор автомобили, които се ползват за доставки, транспорт и т.н. Други направо и притежават такива фирми. При нас конкретно шефовете са се хванали за главите какво ще правят с цялата флота автомобили. Искам да отбележа, че са изрядно поддържани и не се държат колкото да свърши гаранцията. Чудят се, аджеба, при всяка последваща промяна на закона от страна на вносителите и на такива "доказани" автомобилни експерти като Настимир Ананиев (виновникът за последните поправки) какво ще правят с доставките в центъра на София. Защото фирмата е софийска, а ЕКО категориите на автомобилите ни в последните две години "шарят" нагоре-надолу от ЕКО 2 до ЕКО 4. Повтарям, и нагоре и надолу включителнно. За едни и същи автомобили. Както знаете в София има ограничения. След година-две ще има в Пловдив, във Варна и т.н., все места където общинските съвети са се изказвали в тази насока.

Нека някой, който не е Ганя и част от простия ни народ да ми обясни как се прави бизнес в такива условия? Айде да кажем, че шефовете са изедници, да им е гадно, да се оправят. Какво правим с малките и средните фирми, които имат работа в центъра на София, а скоро и в другите големи градове и които имат 1-2-3-4-5 автомобила? Знаете ли какво е важното за един бизнес и нещото, с което наистина ни изпреварва "Европата"? С предвидимостта. Аз ако искам да си отворя фирма някъде на запад ще съм много по-спокоен, че макар и да си плащам повече, законите и изискванията, които са ми налагани са предвидими. Не говорим за честни или нечестни, а за предвидими.

По-ясно от това не мога да го кажа. За всеки, който не носи зелени очила, трябва да е повече от ясно. Като се погленат най-малкото разни Дуневци и други наскачали на амбразурата става повече от смешно.

И не колеги, никой не бърка ЕКО с ЕВРО категории. Всеки е свободен да обръща внимание на което от двете неща иска. Просто за ЕКО категориите и по-завоалиран проблема заради безумно измислената наредба. За ЕВРО категориите има само едно нещо да се каже. Последните дни тихомълко и с недомлъвки, включително от рацера на властта Дунев, се споменава, че, видиш ли, една от причините за неуспешно минат ГТП можела била да бъде лошо гориво. Кажи честно, верно ли??? Не може като държава да налагаш изисквания за контрол на емисии и същевременно да имаш плачевен контрол над вноса, над данъчните складове и над бензиностанциите. Но вие скачайте и пляскайте радвайки се, че му били спрели на Ганя дрънгела най-сетне.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Сря 31 юли 2024 9:25


Не може и не трябва един автомобил да е възможно да вземе няколко различни категории по чисто административен път в рамките на кратък период от време(и без да има промяна в самия автомобил) !!! В Германия това го няма, там хората са си прецизирали веднъж нещата кадърно и не изникват такива казуси.
Никакво значение няма дали новата категория те ощетява или те поощрява. Принципен е въпроса.
Това говори единствено за дълбока некомпетентност на хората, които са съставили и коригирали въпросната Наредба и е пряко доказателство, че И това не е като хората направено и измислено. Също и, че дори най-дребния чиновник в държавната администрация на КАТ не си е свършил работата(за която плащаме всички) като хората, щом е възможно да пропусне да препише/впише евро категория в талона и още и още други пропуски, списъка е безкраен. Явно тук някои хора срещате затруднение да осмислите факта, че такъв пропуск може да доведе до това да не минеш ГТП или най-малкото да те разходи до КАТ, да загубиш време и пари и да платиш още един преглед.

Последна промяна от railfan на Сря 31 юли 2024 9:34, променено общо 1 път.


telefunken
Мнения: 244
Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
Автомобил: VW T- Roc Style DSG
Двигател: 1500 TSI OPF 2023

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот telefunken » Сря 31 юли 2024 9:34


chifut написа:2018 сложих катализатор на Пасат 1,8Т за 500лв. Един нямаше да каже хубаво си направил. Всички ми се смееха от сорта "ти не си добре"
Както казва колегата едно нещо стана работещо и всички наскачаха щото не искат да си оправят колите и това не от беднотия а от нежелания да вложат пари в нещо което и досега се е движело за без пари.

И аз сложих нов катализатор на опела, заради спукан изпускателен колектор. Защото катализатора и колектора са един детайл. Майсторите ми обясниха как съм се бил набутал, 'щото у нас правели и продавали само колектор. Слагали се някакви втулки на ламбда сондата, за да работело всичко както трябва. Така че съм напълно съгласен с колегата и квалификациите му за народа. Ми прост си е!



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта