Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1464
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот dontaskdontsay » Сря 31 юли 2024 10:01


lubomir911 написа:Промяна няма относно нормите за вредни емисии! Има промяна по еко категориите, това са две различни неща! В германия нормите са абсолютно същите, а това дали могат и ги манипулират аз не знам.Може би си подържат автомобилите или тези , които не стават ги продават на нас българите ние да им се радваме, а пък сега преглед не мивават.


На скоро бях в Германия и такова нещо като дизел който пуши като печка на въглища не видях. Също така посетих и един сервиз да видя как колите минават на преглед (или по скоро как не минават :mhihi ) Четири поредни коли не взеха TUV за неща които при нас не се проверяват. Едната беше заради липсващо парче от борда на гумата. Другата заради пукнатина на предното стъкло. Третата беше много интересен случай развиващ се в продължение на 1-2 месеца. Едно хлапе си купило автомобил за 20к но предишния собственик би сложил права тръба. Съответно колата сега не минава преглед и седи отвън на паркинга пред сервиза. Хлапето си купува цяла спортна генерация с всички катализатори и гърнета. Плаща си за монтажа и колата отново не минава преглед защото била с 14 децибела по шумна. Правят проверка по номер на рамата и се оказва че неговия автомобил не е със спортна генерация.
Та то е ясно че старите дизели ни ги набутват на нас защото там е невъзможно да мине преглед без да набият пари за ремонт повече от колкото струва самата кола. Въпроса е защо тогава тук минават с лекота а там ги спират от движение щом нормите са еднакви?




Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 1045
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY 2003г
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот MamaMy » Сря 31 юли 2024 18:51


Старите дизели са ви като трън в очите, но както се оказва всичко е една добре режисирана заблуда. Същата както с екологичните газови уредби. Според мен, няма как двигател с по-високо КПД да замърсява повече. Следва, че в изгорелите газове на бензиновите автомобили има много повече недоизгоряло гориво, а от там и за много по-токсично замърсяване. Да, но то не се вижда и това се използва от различни лобита. Да не говорим, че няма нито една професионална транспортна техника на бензин. В селското стопанство е същото. За корабоплаването също няма да говорим. Ревете срещу нормите за изгорели газове, но някой запитва ли се дали има такива за кораби, влакове и самолети? Вярно, че са по-малко на брой, но изгарят милиони тонове с гориво. Нищо чудно по този показател да са равностойни на автомобилите. С "новите" стари норми всичко си идва на мястото. Приемете фактите каквито са за да не се окаже, че някой парни двигатели са били по-екологични от съвременен бензинов мотор. И то говоря за нормален такъв, а не такъв който гори 2/100 масло както со оказа за повечето нови автомобили.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Сря 31 юли 2024 19:31


Дизела е много по вреден за хората. Погледни му NOx стойностите, много по високи са от на всеки бензин.

Никой не е казал, че бензина е цвете за мирисане, но трови хората много по малко. Дизела си е смърт за хората както и да го погледнеш.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2009
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Сря 31 юли 2024 19:43


railfan написа:Не може и не трябва един автомобил да е възможно да вземе няколко различни категории по чисто административен път в рамките на кратък период от време(и без да има промяна в самия автомобил) !!! В Германия това го няма, там хората са си прецизирали веднъж нещата кадърно и не изникват такива казуси.
Никакво значение няма дали новата категория те ощетява или те поощрява. Принципен е въпроса.
Това говори единствено за дълбока некомпетентност на хората, които са съставили и коригирали въпросната Наредба и е пряко доказателство, че И това не е като хората направено и измислено. Също и, че дори най-дребния чиновник в държавната администрация на КАТ не си е свършил работата(за която плащаме всички) като хората, щом е възможно да пропусне да препише/впише евро категория в талона и още и още други пропуски, списъка е безкраен. Явно тук някои хора срещате затруднение да осмислите факта, че такъв пропуск може да доведе до това да не минеш ГТП или най-малкото да те разходи до КАТ, да загубиш време и пари и да платиш още един преглед.

Вземи се спри да пишеш глупости, наблегни на четенето.
Много компетентно обясняваш как е в Германия, ама някои хора сме живели там години, че и с местните сме си съжителствали и говорили, а и достатъчно информация на езика им можем да търсим и да прочетем. И въобще не са им спуснати нормите от Господ, като Десетте божи заповеди, и също са променяни неведнъж. И въобще не виждам какво лошо има да се прецизират нещата във времето...
И другия писател, който ми обясняваше за предвидимост в Германия...е виждал май само картички от там, най-много на някоя екскурзия да е ходил.
Образовайте се малко, пък тогава пишете, щото иначе само глупости съчинявате, и няма полза.
Ето ви за предвидимост в Германия, Гугъл превежда добре - https://www.auto-motor-und-sport.de/verkehr/verschaerfte-euro-6-abgasuntersuchung-probleme-diesel-v4/
...


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8997
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот samo_pechka » Сря 31 юли 2024 19:58


fur1ous написа:Никой не е казал, че бензина е цвете за мирисане, но трови хората много по малко. Дизела си е смърт за хората както и да го погледнеш.

С това не съм съгласен, но.... както и да е. Вадил съм кирливите ризи и на бензините, та... честно казано не ми се рови в старите постове.
Само едно ще кажа: навремето заклеймиха оловния бензин. После се оказа, че май нещата не са съвсем така и новите бензини са дори по-зле.
Както казах не ми се рови да издиря отново научните трудове ( доста лаконично написани) , а не разни писанки от разни журналя, търсещи сензации и кликбайтове.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10093
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот group® » Сря 31 юли 2024 20:12


samo_pechka написа: После се оказа, че май нещата не са съвсем така и новите бензини са дори по-зле.

Печка, оловния бензин е едно от най-срамните петна на човечеството.
Недей така.

Изобщо спора не го разбирам.
Всичко е лайно от ауспух.
Целта на цялото упражнение, още от зората на катализаторите (да, всичко тръгва от бензина, защото тогава и там са повече), е да се ограничи прякото въздействие върху хората. Демек, когато си джиткаме в града, да не дишаме само и основно... лайна.

Някой за кораби и самолети говорят даже. Малко мисъл бе хора. Първо, има и за тях стандарти и стремеж за намаляване.
Второ, изнесено замърсяване. Далеч от града, далеч от сърцето.
Да не говорим, че в шибания димящ голф се вози един нацпен батка, а в самолет ...

Деа и тъпизмите.


Потребителски аватар
gizito
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 13 яну 2019 18:52
Автомобил: Passat b3+ 320i e46
Двигател: ABS 1991+ M52B20TU
Местоположение: Варна

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот gizito » Сря 31 юли 2024 20:39


Ето я новата таблица, сртаница - 31:
https://rta.government.bg/upload/11356/n32.pdf
Прехвурлих набързо последните три дена, не видях някой да я е качил. Ето ги една до друга с тази на "Ръчкам":
https://drive.google.com/file/d/1-aEYI6 ... sp=sharing
Разликата в старата е по години на "ОТ- ДО", дата до дата. В новата са малко смесени.
Аз как го разбирам. Новата таблица е по-добре, защото пр. кола ЕВРО-3/ 2005г. може да е ЕКО-3 при 0.3%, или да е ЕКО-2 при 0.5%. Но пък ако даде 0.2% НЯМА да и дадът ЕКО-4. Или ако даде 0.6% пак няма да и дадът ЕКО-1.
Както и ако е ЕВРО-2/ 1995г. ако даде до 3.5% е ЕКО-1, но ако даде 0.5% НЯМА да е ЕКО-2. НО ако е 1995г/ ЕВРО-3, може да вземе и ЕКО-1, и ЕКО-2.
Та на проблема...
Ако колата е ЕВРО-3/ 2005г. и отчита 0.6% те спират от движение. Не разбирам защо този автомобил на 19г. не може да ЕКО-1. НАли, слагат ти лепенката, ако има ограничения за движение, ОК, но защо ще го спират? Защото вече бяга от заводските показатели. Ами да, амортизиран е колата, нормално, дай и ЕКО-1
Прикачени файлове
Tablica (1).png


Потребителски аватар
valka
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
Автомобил: поцинкован танк
Двигател:
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот valka » Сря 31 юли 2024 20:58


ktamen написа:Тоя брадатко от клипчето ми внушава много повече доверие от партийните функцинери виновни и за тази каша с ГТП.
Доколкото разбрах на колата се присъжда някакво Българско Еко, не според това, дето излиза от ауспуха, а според таблица сътворена от високоентелегентните бг партийци, която приравнява разните Евро стандарти към българските Еко стандарти, на клипчето показаха и тази таблица.
Как става, че миналата година колата ми беше Еко 3, а тази е Еко4, ако нищо в изискванията за ГТП не е променено. А иначе колата си е Евро4 по талон.


И аз повече доверие имам на Ruchkam, отколкото на Дунев, с дупките по гърнетата. :mhihi

Ама ти от Еко 3 на Еко 4, какво толкова. Я си представи моя случай - две години ме пишат първа категория по годината на колата. Сега вземат, че ми измерят и к'во беше там, обяснението на спеца от ГТП-то... Както викаше вземе, че удари 0.0000 с новия катализатор. :mrgreen Ако оня се е скапал за 15 000 км на газ, ще сложа чисто новия в 14 дневния срок. :a045

И какво ще стане с ония умници от другата страна на ГТП-то. А бе тоя е за четвърта, ама пиши му пак първа с тая стара бангия... :drive

Последна промяна от valka на Чет 01 авг 2024 6:32, променено общо 1 път.


Comanche
Мнения: 4
Регистриран на: Сря 24 юли 2024 16:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Comanche » Сря 31 юли 2024 21:30


MamaMy написа:Старите дизели са ви като трън в очите, но както се оказва всичко е една добре режисирана заблуда. Същата както с екологичните газови уредби. Според мен, няма как двигател с по-високо КПД да замърсява повече. Следва, че в изгорелите газове на бензиновите автомобили има много повече недоизгоряло гориво, а от там и за много по-токсично замърсяване.


Колко е КПД-то на двигател на водород и какво излиза отзад ? :biggrin
А на етанал или беометан ?
Говорим конкретно за замърсителите, които са от интерес и при прегледите. Азотни окиси, въглероден окис и двуокис, неизгорели въглеводороди и фини прахови частици.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Сря 31 юли 2024 22:56


samo_pechka написа:
fur1ous написа:Никой не е казал, че бензина е цвете за мирисане, но трови хората много по малко. Дизела си е смърт за хората както и да го погледнеш.

С това не съм съгласен, но.... както и да е. Вадил съм кирливите ризи и на бензините, та... честно казано не ми се рови в старите постове.
Само едно ще кажа: навремето заклеймиха оловния бензин. После се оказа, че май нещата не са съвсем така и новите бензини са дори по-зле.
Както казах не ми се рови да издиря отново научните трудове ( доста лаконично написани) , а не разни писанки от разни журналя, търсещи сензации и кликбайтове.



Спор няма, по вредната кола за хората е дизела.
Ако бензина е с кат, и дизела с дпф, по вреден е дизела. От него пак излизат ФПЧ, дори и минимално, NOx също е по висок от на бензина.

Ако бензина е без кат., а дизела без DPF, дизела е пълна смърт за човешкото здраве. Безброй ФПЧ и сажди в пъти по висок NOx.

Бензина без кат кво? Високо CO и повече въглеводороди, не казвам че е безвредно, но е хиляди пъти по добре от дизела.

Ето ти малко повече инфо и спора не започва, той вече е приключил.

Газовете, излизащи от бензинови и дизелови двигатели, съдържат различни вредни вещества, които могат да окажат сериозно въздействие върху човешкото здраве. Разликите между бензиновите и дизеловите двигатели обаче водят до различни профили на замърсяване.

Бензинови двигатели:

Въглероден оксид (CO): Въглеродният оксид е токсичен газ, който може да предизвика главоболие, замайване и дори смърт при високи концентрации.

Въглероден диоксид (CO2): Въглеродният диоксид е основен парников газ, който допринася за глобалното затопляне, но директното му въздействие върху човешкото здраве е минимално.

Въглеводороди (HC): Някои въглеводороди са канцерогенни и могат да допринесат за образуването на озон в приземния слой, което е вредно за дихателната система.

Азотни оксиди (NOx): Азотните оксиди допринасят за образуването на смога и озона в приземния слой, което може да предизвика респираторни проблеми.

Дизелови двигатели:

Азотни оксиди (NOx): Дизеловите двигатели обикновено излъчват повече NOx от бензиновите, което води до повече проблеми с дишането и образуване на озон.

Фини прахови частици (PM): Тези частици могат да проникнат дълбоко в белите дробове и да предизвикат респираторни заболявания, сърдечно-съдови проблеми и рак.

Сажди: Саждите от дизеловите двигатели са канцерогенни и могат да предизвикат рак на белите дробове.

Въглероден оксид (CO) и Въглероден диоксид (CO2): Дизеловите двигатели излъчват по-малко CO и CO2 в сравнение с бензиновите двигатели.

Сравнение и въздействие върху здравето:

Фини прахови частици и сажди: Дизеловите двигатели излъчват повече фини прахови частици и сажди, които са сериозно опасни за човешкото здраве, като причиняват респираторни и сърдечно-съдови заболявания и са канцерогенни.

Азотни оксиди (NOx): Дизеловите двигатели също излъчват повече NOx, които водят до образуването на озон в приземния слой и могат да предизвикат астма и други респираторни проблеми.

Въглеводороди (HC) и Въглероден оксид (CO): Бензиновите двигатели обикновено излъчват повече HC и CO, които също са вредни, но са по-малко канцерогенни от фините прахови частици и сажди.

В обобщение, газовете от дизеловите двигатели са по-вредни за човешкото здраве поради по-високите емисии на фини прахови частици и азотни оксиди, които имат сериозно дългосрочно въздействие върху дихателната и сърдечно-съдовата система.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Чет 01 авг 2024 7:36


cecoa1 написа:И въобще не виждам какво лошо има да се прецизират нещата във времето


Викаш, нужно си е по стародавна българска традиция тепърва да почваме да откриваме топлата вода, вместо да ползваме вече откритата :mhihi
Така де, първо да се опипа почвата, да се видят настроенията и тогава. Както се вика - да се тества направо на продукция.
Колко време е нужно, може ли да конкретизираш, понеже минаха вече 3+ години, явно не стигат ?!


thanis
Мнения: 1883
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот thanis » Чет 01 авг 2024 8:05


Проблема е, че в наредбата няма опция да имаш незначителна неизправност по отношение на емисии. Както и няма текст да те свалят към по-долна Евро категория, ако не отговаряш на твоята.

Затова се получава, че МПС вместо да му намалят категория и да си джитка се спира от движение до отстраняване на неизправност.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10093
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот group® » Чет 01 авг 2024 8:20


railfan написа:
Викаш, нужно си е по стародавна българска традиция

Той пише за Германия, ти си вадиш от контекста...
Гаси дискусията
:no


thanis написа:Както и няма текст да те свалят към по-долна Евро категория, ако не отговаряш на твоята.

То би било безумно да има сваляне.
Мен от евро 6, докато стигна 1 ехееее....

Последна промяна от group® на Чет 01 авг 2024 8:23, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Чет 01 авг 2024 8:21


Което от своя страна губи идеята на еко категориите като цяло, защото те бяха въведени с една-единствена цел, а именно замърсяващи автомобили над определени норми да не припарват до центъра на София и други големи градове.

П.П. Не вадя от контекста. Написаното се отнася за България. Ако проследиш мненията назад ще го откриеш.
П.П 2 аз подкрепям идеята да се свалят в по-долна еко категория автомобилите ако има някаква неизправност. Вече по преценка на собственика дали да си я оправи и да мине отново прегледа за по-високата или да остави нещата така. Основание за спиране трябва да има ако не се покрива еврото от производителя, а не нашето еко. А, да, ако е сложено в талона, разбира се, че току виж е пропуснато не по твоя вина и се почне едно разхождане да го впишат..


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10093
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот group® » Чет 01 авг 2024 8:33


cecoa1 написа:Вземи се спри да пишеш глупости, наблегни на четенето.
Много компетентно обясняваш как е в Германия, ама някои хора сме живели там години, че и с местните сме си съжителствали и говорили, а и достатъчно информация на езика им можем да търсим и да прочетем. И въобще не са им спуснати нормите от Господ, като Десетте божи заповеди, и също са променяни неведнъж. И въобще не виждам какво лошо има да се прецизират нещата във времето...
.


Баш за Германия си пише, че са се 'променяни неведнъж' и не вижда лошо в прецизирането.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта