Началото на годината покарах за около седмица един заместващ автомобил, 4 врати, бензин + батерия, смесен разход 4.8/100 всички необходими екстри, и място 4 човека да пътуват нормално без да се натискат, като на предните седалки не се усеща никаква липса на пространство. Абсолютно нормален, ежедневен автомобил, с който спокойно може да си пътуваш и на по-дълги разстояния.
Умишлено не споменавам марка и модел, цената на автомобила е нещо от рода на 260лв. на месец с първоначална вноска 6-7 хил.лева и остатък около 2000. Автокаското е около 1200-300лв на година. От друга страна, познат харчи по 300лв за цигари на месец, и ми обяснява как и на него му се карала нова кола но нямал възможност да си купи ... със заплата от 1400лв. и той в графата беден.
От юли 2021: Колите в София с екостикер
- tdi fen
- Мнения: 4702
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
нова кола от най-евтините дачия примерно е около 300лв на месец лизинга,като първоначлната е поне 6к лизинага е за 5 години,аз бих се замислислил за такъв автомобил,ако вноската му не надвишава 10% от месечният ми доход или по моята логика тябва да вемам поне 3к лв за да си позволя такава кола
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Шкода, Рено, Сузуки, Ситроен също имат автомобили под 30хил.лв и под 300лв. на месец. А това дали ще вземаш 300, 1300 или 3000лв си зависи изцяло от теб.
- stefan4o
- Мнения: 19314
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
За под 30к можеш да си вземеш Шкода Фабия само.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Фабията е приличен автомобил...ма не престижен....ко беше мерцедес или поне голф щеше да се харчи кат топъл ляб...българина мое да е киртак ма иска да минава кат чорбаджи Марко по мегдана с избушения си баварец....
- stefan4o
- Мнения: 19314
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Не съм казал, че е лош. Просто казвам, какво може да се вземе.
- fur1ous
- Мнения: 1691
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
За мен пък в тази държава, новите коли са чиста загуба на пари, при толкова евтини ремонти , труд и части да си купиш нова кола и да загубиш над 50% от стойността и за 3г. е сравнимо с това да хвърлиш много пари в кофата.
Златната среда е 3-4 годишен автомобил следгаранционен на не много километри.
Златната среда е 3-4 годишен автомобил следгаранционен на не много километри.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
MamaMy написа:Само да питам за един приятел. Верно ли е, че във всички европейски държави и дори в Турция хората си събират всички касови бележки през годината. В края на годината ги отчитат и им приспадат платеното ДДС от дължимите данъци?
Това дали намалява общата данъчна тежест от физическите лица?
Не е вярно. Кой те излъга? Събират си касовите бележки, защото има томбола на данъчните. Според теб, ако се връща ДДС на всички физически лица, този данък кой ще го плаща и кога?
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
forski написа:Началото на годината покарах за около седмица един заместващ автомобил, 4 врати, бензин + батерия, смесен разход 4.8/100 всички необходими екстри, и място 4 човека да пътуват нормално без да се натискат, като на предните седалки не се усеща никаква липса на пространство. Абсолютно нормален, ежедневен автомобил, с който спокойно може да си пътуваш и на по-дълги разстояния.
Умишлено не споменавам марка и модел, цената на автомобила е нещо от рода на 260лв. на месец с първоначална вноска 6-7 хил.лева и остатък около 2000. Автокаското е около 1200-300лв на година. От друга страна, познат харчи по 300лв за цигари на месец, и ми обяснява как и на него му се карала нова кола но нямал възможност да си купи ... със заплата от 1400лв. и той в графата беден.
Това не е вярно. Пропускаш общия бонус от 4500 лева и факта, че на ток не можеш да я караш тази кола.
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: Пон 02 яну 2017 1:24
- Автомобил: Kia Ceed x-ecutive
- Двигател: 1600 126 hp 2010 year
- Местоположение: Варна
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
tdi fen написа:нова кола от най-евтините дачия примерно е около 300лв на месец лизинга,като първоначлната е поне 6к лизинага е за 5 години,аз бих се замислислил за такъв автомобил,ако вноската му не надвишава 10% от месечният ми доход или по моята логика тябва да вемам поне 3к лв за да си позволя такава кола
Дачията , ако ще е 300 лв. на месец определено не си струва.. Колкото до колeгата forski предполагам ,че той има предвид хибридите на Toyota ... Corolla e по 240-250 лв. на месец CH-R Хибрид е 300 лв. Инак , реално погледнато ако Dacia e по- скъпа от Toyota , aз не знам , кой ще купи Dacia .. но всъщност , кой на каквото е фен.. Новите Dacia са с турбо , с огромен lpg резервоар и автоматик , Ваг са силни в заводския метан , Toyota най силни в хибрида ..общо взето и трите комбинации са доста щадящи портфейла на бензиностанцията... извинявам се за офф топика..
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Ето това исках да ви кажа- нова, или почти нова кола, повечето хора работещи на около и над средна заплата, биха могли да си позволят. Но заради разни фактори това не е изгодно, освен ако колата не се кара много интензивно.
А кои са тия фактори, и доколко е редно да ги има някои от тях?!
1. ГТП е едно към гьоторе. Това редно ли е?!
2. Евтини ремонти. Ама доколко са законни повечето?! Там данъци, гаранции и подобни, май рядко са каквито трябва.
Аз лично и в Германия си карам стара кола. Ама защото карам много малко километри, подбрал съм си подходящ модел, мога да си направя някои неща сам, а и имам познат по-евтин майстор. Освен това колата е на 130 хиляди, реални километра. Но средния германец кара повече, не разбира от коли, и ползва официалните или поне по-големите сервизи. Т.е. всеки ремонт му излиза почти като в официалния сервиз с оригинални резервни части. Такъв филм да си донесеш части само да ти ги монтират, е невъзможен. Винаги пишат, че вграждат оригинални части, или в редки случаи най-скъпите заместители. Работата...за 20 евро/час работеха разни майсторчета "на черно", всичко друго е нагоре, често и в пъти.
А кои са тия фактори, и доколко е редно да ги има някои от тях?!
1. ГТП е едно към гьоторе. Това редно ли е?!
2. Евтини ремонти. Ама доколко са законни повечето?! Там данъци, гаранции и подобни, май рядко са каквито трябва.
Аз лично и в Германия си карам стара кола. Ама защото карам много малко километри, подбрал съм си подходящ модел, мога да си направя някои неща сам, а и имам познат по-евтин майстор. Освен това колата е на 130 хиляди, реални километра. Но средния германец кара повече, не разбира от коли, и ползва официалните или поне по-големите сервизи. Т.е. всеки ремонт му излиза почти като в официалния сервиз с оригинални резервни части. Такъв филм да си донесеш части само да ти ги монтират, е невъзможен. Винаги пишат, че вграждат оригинални части, или в редки случаи най-скъпите заместители. Работата...за 20 евро/час работеха разни майсторчета "на черно", всичко друго е нагоре, често и в пъти.
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: Пон 02 яну 2017 1:24
- Автомобил: Kia Ceed x-ecutive
- Двигател: 1600 126 hp 2010 year
- Местоположение: Варна
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Ами това действително са част от сериозните причини в Бг да е по изгодно да се кара стара кола. Цената на труда в сервизите е все още ниска. В Нидерландия за 1 час труд в автосервиз вземат 40 евро (на черно разни гаражчета Турци ,Поляци по- малко) и т.н. Другото нещо е ,че в Бг търговията с авточасти втора употреба е много силно развита.. Влизаш в olx – а да търсиш за 20 годишен ВАГ и ти се завива свят (внесени от Англия за части , автоморги , кой на село си държи старата кола в гаража и я продава на части и т.н.)
Другото нещо , което се гледа в Западна Европа е това не дали колата е стара(като години) а дали е на много километри понеже това също е фактор за чести ремонти .
Другото нещо , което се гледа в Западна Европа е това не дали колата е стара(като години) а дали е на много километри понеже това също е фактор за чести ремонти .
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Всеки се оправя както може. Когато трудът е по-скъп от частите, никой не мисли за части втора ръка, които да смени още веднъж след 2г. Отделно изгубеното време. Куба примерно е в другата крайност по темата стари коли. Докато Кастро беше на власт май са се внасяли нови коли с много малки изключения и автопаркът им е пълен с коли от 1950-те години. Какво кърпене и ремонтиране е ставало не мога да си представя.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20264
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Ето какво написа Мартин Димитров в профила си във Facebook тази сутрин:
Днес в парламентарния контрол ще настоявам за отпадане на еко стикерите за автомобили пред министъра на транспорта. Въобще всички тези неща трябва да са електронни!
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Има части втора употреба и в Германия , пазара не търпи вакуум. Но! Трябва да се има предвид, че тук колите са в пъти повече, ползването на части втора употреба много пъти по-малко, защото просто няма много варианти да бъдат монтирани по регламентиран начин. Единици са хептен малките гаражни сервизи, където правят такива неща, и то основно с хора, които познават( иначе с много уговорки за нови клиенти). Но има и хора, които си ремонтират сами колите, просто защото могат и имат условия. Има дори възможности, да си наеме човек оборудван сервиз/част от сервиз, за да си ремонтира сам колата. В много сервизи има възможност работещите там майстори, да ползват базата в извънработно време за лични нужди(безплатно или при някакви изгодни условия). Някои такива хора припечелват така и нещо "на черно". Та почти всички варианти от в България ги има и в Германия, но просто съотношението е друго. А е друго заради манталитета, и заради контрола от държавата. Германеца също иска евтино, но си иска и гаранцията, а държавата не е еквивалент на Арменския поп от известната фраза. Когато иде при майстор "на черно", и нещо се обърка, ще си иска парите(както всеки, дори и в България). Тогава има две възможности - ако си ги получи се благодари на Господ, и вече не стъпва в такъв вариант за ремонт, а майстора е работил често и на загуба, та или спира въобще, или се ограничава до хептен близки клиенти. При втория вариант, клиента не си получава парите, но в опит да си ги върне сигнализира държавата, която пък наказва работещият на черно(хич да не се докаже, разправията му стига). Това също е стимул и за двете страни да не се занимават с такива взаимоотношения.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта