TESLA електромобил...
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12116
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: TESLA електромобил...
Според мен това е несериозно, да няма механична връзка между волана и колелата. Егати, една мишка да се нафърфори там вътре и да прояде един кабел и в движение оставаш без управление, твърде несериозно, но някой го е позволил да е така
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: TESLA електромобил...
Може и така да е но на там вървят нещата. Отдавна всички коли са с педали на газта по жица, има вече и спирачки по жица, а доколкото знам преди време Лексус са направили волана по жица.
А при Сайбър тръка за да е маневрен и това да става бързо и с половин оборот на волана според мен е неизбежно.
Относно това за мишките предполагам, че ако има проблем с кормилната електроника колата едва ли ще потегли.
А при Сайбър тръка за да е маневрен и това да става бързо и с половин оборот на волана според мен е неизбежно.
Относно това за мишките предполагам, че ако има проблем с кормилната електроника колата едва ли ще потегли.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
К.Одаджийски написа:Според мен това е несериозно, да няма механична връзка между волана и колелата. Егати, една мишка да се нафърфори там вътре и да прояде един кабел и в движение оставаш без управление, твърде несериозно, но някой го е позволил да е така
Явно не си представят при една кола на 20-25г колко надеждни ще са тия неща.
Re: TESLA електромобил...
group® написа:Само да отбележим, че 800v не върви ръка за ръка с 48v.
Хюндай и Киа (а и други) са си 800v на 12v, отдавна. Поддържат по-бърз заряд и отдаване. И доколкото разбирам, с моето незнание на тоци, логиката е, че зареждаш/отдаваш все едно на/от 2 отделни 400v батерии.
Не знам как е при Киа/Хюндай , но при Сайбъра 2х400v подозирам , че е заради зарядната инфраструктора на Тесла. В даден момент Тесла ще премине изцяло на 800 волтова платформа за всичките си автомобили , и тогава нуждата да има 2х400v ще отпадне . Както е при Тайкан , Ривиан , и Лусид
По интересно ми е как ще е в ежедневието тази батерия , която ще служи за удължаване на пробега! Не ми е известно друга марка да предлага нещо подобно.
Ривиан предлага допълнителна батерия , но веднъж монтирана не можеш да я махнеш , а при Сайбъра се размята една батерия , и когато искаш я слагаш , когато искаш махаш , и това са около 50кв/ч батерия ….. ще ми е интересно как ще е в живия живот

Ще видим и дали всички Тесли ще почнат да отдават ток и дали ще е възможно , и за сегашните модели .
- Asko VW
- Мнения: 838
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: TESLA електромобил...
Не съм много на вътре с токовете, но от това което чета/гледам, 48в слаботокова система позволява използването на по-тънки кабели, без това да води до увеличено съпротивление съответно нагряване и загуби по тях, това от своя страна води до спестяване от тегло, електричество, а вероятно и производствени разходи. От друга страна позволява да се захранят мощните ел. мотори, които са необходими за завиване на огромните и тежки колела. Само не знам ако решиш да подмениш/донадиш нещо по бордовото оборудване, с такова което не е произведено за този пикап (от китайския ширпотреб), възможно ли е и как ще се върже към системата. До колкото мие известно разните джунджурии са направени за 12в или евентуално на 24в за камионите и автобусите.
По отношение на допълнителната батерия, все още (поне последната информация която гледах) не е ясно как ще става монтажа и демонтажа, някъде имаше споменато, че първоначалния монтаж ще става в официалните сервизи, но за по-натам не е ясно. Дали ще е възможно монтиране/демонтиране в домашни условия не е ясно. Тук възникват някои затруднения и въпроси. Първо, това нещо ще тежи около 120 кг., как ще се качва/смъква в леглото на пикапа, сам човек очевидно не може, освен ако не е силов атлет или трябва да имаш от тези кранчета за вадене/слагане на двигатели от/в коша на колата. В един подкаст бяха повдигнати и въпроси относно свързването на системата за течно темпериране на батерията и за изравняване на зарядите на двете батерии. Ще е интересно да се види как са го решили от Тесла.
По отношение на допълнителната батерия, все още (поне последната информация която гледах) не е ясно как ще става монтажа и демонтажа, някъде имаше споменато, че първоначалния монтаж ще става в официалните сервизи, но за по-натам не е ясно. Дали ще е възможно монтиране/демонтиране в домашни условия не е ясно. Тук възникват някои затруднения и въпроси. Първо, това нещо ще тежи около 120 кг., как ще се качва/смъква в леглото на пикапа, сам човек очевидно не може, освен ако не е силов атлет или трябва да имаш от тези кранчета за вадене/слагане на двигатели от/в коша на колата. В един подкаст бяха повдигнати и въпроси относно свързването на системата за течно темпериране на батерията и за изравняване на зарядите на двете батерии. Ще е интересно да се види как са го решили от Тесла.
Re: TESLA електромобил...
Ами в сайта на Тесла.юса казват , че батерията МОЖЕ да бъде монтирана в техен сервиз . И доколкото се ориентирам в мерните им единици тежи около 140кг , та не е работа за сам човек
И понеже говорим за автомобилна батерия със сигурност трябва да има водно охлаждане на батерията . Как и какво са направили от Тесла , засега не разбрах , но пък тепърва ще излиза информация , и ще разбера .

И понеже говорим за автомобилна батерия със сигурност трябва да има водно охлаждане на батерията . Как и какво са направили от Тесла , засега не разбрах , но пък тепърва ще излиза информация , и ще разбера .
Re: TESLA електромобил...
И при сегашните коли ако се скапе изведнъж хидро/ електро/ вакуум усилване на волан и/или спирачки, повечето шофьори заминават директно в мантинелата. Така че не ме плаши управлението по жица, кофтито е това, което ще решава какво да се случи и се намира между жицата и волана.
Например куче на пътя и висока скорост. Аз няма да врътна волана, но компът може да е програмиран от Грета Тунберг и да го врътне. Или да му се даде такъв наклон при някой от софтуерните ъпдейти.
Центърът на решенията се измества някъде далече извън колата, а вътре се вози моето семейство. Това се преглъща по трудно според мен.
Например куче на пътя и висока скорост. Аз няма да врътна волана, но компът може да е програмиран от Грета Тунберг и да го врътне. Или да му се даде такъв наклон при някой от софтуерните ъпдейти.
Центърът на решенията се измества някъде далече извън колата, а вътре се вози моето семейство. Това се преглъща по трудно според мен.
- Stivi
- Мнения: 8370
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: TESLA електромобил...
Голямо писане ще падне за нещо, което в България ще се вижда толкова често, колкото Халеевата комета
Това нещо прилича на декор от треторазряден постапокалиптичен филм, радвам се, че не живея на място, където тези играчки за мъскофенове с излишни пари ще се разминават по улиците 


Re: TESLA електромобил...
Steer by wire, throttle by wire и като цяло ride by wire ще става все по-често срещано явление. Както колегите казаха, дори и сега повечето автомобили по никакъв начин нямат директна връзка с водача. Т.е. водача подава някакъв сигнал и компютъра го интерпретира както си иска.
А това дали е програмиран компютъра от Грета Тумберг са глупоти, тези системи винаги приоритизират безопасността на водача. DSG-то какъв контрол ти дава .... никакъв, оставя се да интерпретира компютъра, затова има един период на "натъманяване" на стила на шофиране. Волана по какъв начин ще ти спаси живота, като сдаде багажа някой кабел или модул. С изключено серво в движение силно ме съмнява при скорости над 30км/ч някой да може да овладее автомобила.
За батери екстендъра в момента се говори, че трябва в Тесла да ти го "монтират" и да си го махаш след това когато искаш. Т.е. един път се ходи и след това се оправяш сам. Тъпото е, че задната врата не е финално както беше в прототипа с вградена рампа. В момена можеш да си купиш официална рампа пак от сайта на тесла. Все пак този камион/пикап му е запазена функционалността да е камион/пикап. Rivian, Hummer, Ford са си в ниша, която е популярна в САЩ. В Европа най-голямото което е нормлано да се види е Raptor, който от своя страна е по-малък от F150, който пък е най-малкия от камионите/пикапи.
Най-голямата лъжа на Мъск беше, че говореше за 500 мили пробег на върховия модел, но това не е така. 320 мили базово + 120 от допълнителната батерия (струваше май 15 хиляди долара).
Иначе колега Stivi, автомобилен форум сме, защо да не обсъждаме и говорим. Има си теми за всичко. В България няма да видим Формула 1 - но си има тема и хората, които им е интересно си коментират :)
А това дали е програмиран компютъра от Грета Тумберг са глупоти, тези системи винаги приоритизират безопасността на водача. DSG-то какъв контрол ти дава .... никакъв, оставя се да интерпретира компютъра, затова има един период на "натъманяване" на стила на шофиране. Волана по какъв начин ще ти спаси живота, като сдаде багажа някой кабел или модул. С изключено серво в движение силно ме съмнява при скорости над 30км/ч някой да може да овладее автомобила.
За батери екстендъра в момента се говори, че трябва в Тесла да ти го "монтират" и да си го махаш след това когато искаш. Т.е. един път се ходи и след това се оправяш сам. Тъпото е, че задната врата не е финално както беше в прототипа с вградена рампа. В момена можеш да си купиш официална рампа пак от сайта на тесла. Все пак този камион/пикап му е запазена функционалността да е камион/пикап. Rivian, Hummer, Ford са си в ниша, която е популярна в САЩ. В Европа най-голямото което е нормлано да се види е Raptor, който от своя страна е по-малък от F150, който пък е най-малкия от камионите/пикапи.
Най-голямата лъжа на Мъск беше, че говореше за 500 мили пробег на върховия модел, но това не е така. 320 мили базово + 120 от допълнителната батерия (струваше май 15 хиляди долара).
Иначе колега Stivi, автомобилен форум сме, защо да не обсъждаме и говорим. Има си теми за всичко. В България няма да видим Формула 1 - но си има тема и хората, които им е интересно си коментират :)
- group®
- Темерут
- Мнения: 10080
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
При сегашните видове управление - хидравлика и ел.рейка, запазваш контрол над гумите във всеки възможен сценарии*. Просто защото, те служат за намаляване на усилието и не заменят механичната връзка. Имал съм повреди и в двата вида задвижване на рейки. Карал съм колите и при неработеща система. Контролът се запазва. (Не говорим за счупване на някоя част, която да разкачи колелата или нещо такова).
С жица, нямаш нищо.
Тротъл с жица или иначе казано - темпомат, си има своята история с дефектиране и катастрофални резултати (даже по нашите ширини имаше такъв случай). Със сигурност ще има такива инциденти и с това управление по жица. Въпросът е да са пренебрежимо малко.
И за финал, който го е страх от мечки, не ходи в гората
*при ел. рейка съществува един хипотетичен сценарий електрическа повреда да те прекатури, ама не съм чувал за такива случаи. Хипотезата е модула да изпрати някакъв сигнал, както при самопаркиране/ асистирано завиване и с 100км/ч да те 'паркира'. Но предполагам, че е заложена защита и винаги обратния натиск деактивира системата.
С жица, нямаш нищо.
Тротъл с жица или иначе казано - темпомат, си има своята история с дефектиране и катастрофални резултати (даже по нашите ширини имаше такъв случай). Със сигурност ще има такива инциденти и с това управление по жица. Въпросът е да са пренебрежимо малко.
И за финал, който го е страх от мечки, не ходи в гората

*при ел. рейка съществува един хипотетичен сценарий електрическа повреда да те прекатури, ама не съм чувал за такива случаи. Хипотезата е модула да изпрати някакъв сигнал, както при самопаркиране/ асистирано завиване и с 100км/ч да те 'паркира'. Но предполагам, че е заложена защита и винаги обратния натиск деактивира системата.
- Piqndurnik
- Мнения: 574
- Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: около Мюнхен
Re: TESLA електромобил...
Механичната връзка, не съм 100% сигурен, но мисля че е задължителна за ЕС. Виж камерите, вместо странични огледала са си напълно допустими - пример Audi Q8 e-tron.
-
- Мнения: 727
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
Управлението по жица е подсигурено тройно от Тесла. Ако информацията от първия и втория сензор си противоречат, се активира третия. Отделно такъв тип управление се използва в авио индустрията от много отдавна. Първия внедрил такова е Еърбъс. Там системата също няма фзически бек-ъп. Стандартите за сигурност в авиоиндустрията са изключително високи. Аз лично нямам никакви притеснения от системата.
По отношение на 48волта, предимствата за потребителя са индиректни. По-ниско тегло на окабеляването, по-малки загуби на енергия по ел.инсталацията. По-ефективно преобразуване към 48волта спрямо 12. Към момента е ясно че няма афтър маркет аксесоари които да са пригодени. Също подизпълнителите не произвеждат части на 48волта. Тесла коментират това като сериозен проблем към момента. Но това също така ги кара да споделят техническата документация в индустрията. От Форд първи потвърдиха че са получили документацията на 48волтовата система. Повече модели на 48волта ще доведат да сваляне на цената на компонентите, от там като вторичен ефект вероятно все повече и повече модели ще изполват този волтаж. Допускам че 48волта имат отношение и към замяната на кан-бус комуникацията в автомобила.
По отношение на 48волта, предимствата за потребителя са индиректни. По-ниско тегло на окабеляването, по-малки загуби на енергия по ел.инсталацията. По-ефективно преобразуване към 48волта спрямо 12. Към момента е ясно че няма афтър маркет аксесоари които да са пригодени. Също подизпълнителите не произвеждат части на 48волта. Тесла коментират това като сериозен проблем към момента. Но това също така ги кара да споделят техническата документация в индустрията. От Форд първи потвърдиха че са получили документацията на 48волтовата система. Повече модели на 48волта ще доведат да сваляне на цената на компонентите, от там като вторичен ефект вероятно все повече и повече модели ще изполват този волтаж. Допускам че 48волта имат отношение и към замяната на кан-бус комуникацията в автомобила.
Re: TESLA електромобил...
От 2016-та Infinity Q50 е с DAC (Direct Adaptive Steering), което е дядото на Steer by wire. Технологията не е нова и е прилагана от други производители. Toyota сега също има автомобил с тази технология и са писали, че имат намерение повечето автомобили след 2025-та да са точно такива.
Груп споменава, че е карал коли с прецакано серво. Аз от личен опит не можех много да се справя с един ситроен преди доста време и то в града. Автомобили по над 1500кг с прецакано серво съм на мнение, че изключително голяма част от водачите няма да могат да карат.
Както и много зависи как и къде е направена колата. Steer by wire от японец ще ме държи по-спокойно от колкото от американец.
Груп споменава, че е карал коли с прецакано серво. Аз от личен опит не можех много да се справя с един ситроен преди доста време и то в града. Автомобили по над 1500кг с прецакано серво съм на мнение, че изключително голяма част от водачите няма да могат да карат.
Както и много зависи как и къде е направена колата. Steer by wire от японец ще ме държи по-спокойно от колкото от американец.
Re: TESLA електромобил...
Ок, изяснихме, че системата драйв бай уайър е безопасна. Кое обаче я налага пред класическата рейка с електроусилвател? Тя също може да работи без намесата на водача. Да не би да е само това, че е по евтина за производство?
- Кайзен
- Мнения: 1639
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: TESLA електромобил...
Водещо до сега в системите ххх by wire е било намаляване на теглото. Евтиното производство понякога е свързано със скъп инженеринг преди това.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта