От юли 2021: Колите в София с екостикер

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
ssssl
Мнения: 950
Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
Автомобил: Волво ЕХ30 428 коня
Двигател: CJXC
Местоположение: Sofia

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот ssssl » Пет 13 авг 2021 23:46


Vlad777 написа:Ето какво написа Мартин Димитров в профила си във Facebook тази сутрин:
Днес в парламентарния контрол ще настоявам за отпадане на еко стикерите за автомобили пред министъра на транспорта. Въобще всички тези неща трябва да са електронни!

Министърът, назначен от Радев, го отряза като стой та гледай :mhihi




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот stefan4o » Съб 14 авг 2021 6:33


Нали всички правилно са разбрали, че отпадат реално само лепенките по стъклото. Еко-нормите си остават. Да не си помисли някой, че ще стане по старому.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот brum » Съб 14 авг 2021 6:47


О, дано! Напоследък вече почна да не ми пука къде точно са стикерите за ГТП. Как пък един няма да погледне и да ги сложи където е удобно за водача, а не където ще му е удобно на него да го свали следващата година. Още помня как преди години нагрявах с пистолет ГТП стикера за да го преместя. Успях за моя радост, ама защо трябва да е така...


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот 777 » Съб 14 авг 2021 8:21


stefan4o написа:Нали всички правилно са разбрали, че отпадат реално само лепенките по стъклото.

Не казвай голяма дума, че не е сигурно ще отпаднат ли. И това ще е някакъв малък плюс, а за категориите - я камилата я камиларя. Досега зорът беше да влезе "новата система", за да може тоя да си пласира лепенките. От категориите се интересуват най-вече журналистите за да пишат статии.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот stefan4o » Съб 14 авг 2021 9:08


Да, и това го има - с парите и лепенките. :mhihi


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2008
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот cecoa1 » Пон 16 авг 2021 9:12


Ясно е, че тия категории със стикери или без, все пак ще ги има. Та по-добре да насочим темата към вариантите за покриването им с по-приемлив бюджет. Т.е. към достъпни марки и модели автомобили, на които трудно им се крадат катализаторите, или дизели, които нямат много проблеми с DPF :Mr Green Fun .
То всъщност...трябва да си признаем(дори и аз като почитател на дизела), че май бензинови коли ще са по-изгодните опции за предимно градско, предвид и че значително по-стари такива, ще могат да покриват по-висока категория от тази наредба. С уточнението, че за най-високата категория от колите с ДВГ, трябва и бензин и дизел да са след средата на 2009г. Но пък аз не вярвам тази висока категория да се иска масово, освен в някои най-централни места. Затова смятам като достатъчна за повечето хора предишната категория.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот fur1ous » Пон 16 авг 2021 9:17


Най оферта изглежда дизел след 2010. Дизел защото мерят само димност, може да нямаш нито ДПФ, нито ЕГР, ако не пуши колата минаваш. При бензина не е така, там се мери CO2


gogogo79
Мнения: 294
Регистриран на: Пон 02 яну 2017 1:24
Автомобил: Kia Ceed x-ecutive
Двигател: 1600 126 hp 2010 year
Местоположение: Варна

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот gogogo79 » Пон 16 авг 2021 10:07


cecoa1 написа:Ясно е, че тия категории със стикери или без, все пак ще ги има. Та по-добре да насочим темата към вариантите за покриването им с по-приемлив бюджет. Т.е. към достъпни марки и модели автомобили, на които трудно им се крадат катализаторите, или дизели, които нямат много проблеми с DPF :Mr Green Fun .
То всъщност...трябва да си признаем(дори и аз като почитател на дизела), че май бензинови коли ще са по-изгодните опции за предимно градско, предвид и че значително по-стари такива, ще могат да покриват по-висока категория от тази наредба. С уточнението, че за най-високата категория от колите с ДВГ, трябва и бензин и дизел да са след средата на 2009г. Но пък аз не вярвам тази висока категория да се иска масово, освен в някои най-централни места. Затова смятам като достатъчна за повечето хора предишната категория.

А има ли изобщо такива дизели , които нямат много проблеми с dpf-а? Имам предвид , като марки и модели? Не съм специалист по въпроса , но все съм си мислил досега ,че това е консуматив с определен ресурс ... и когато ти си купиш дизелче втора употреба и тоя консуматив е вече с изчерпан ресурс си ударил джакпота.. Те затова пишат в някои обяви за продажба ,че колата е карана само на дълги разстояния извънградско и т.н. , защото карането градско допълнително му скъсява ресурса..А как е карана действително колата от предишния собственик, само той си знае... С една дума според мен , за да няма проблем с dpf-a e добре , колата да е на малко километри и да е карана предимно извънградско. В Германия е лесно да се намери такъв дизел. Там показателите на километража са действителни и карат извънградско(има доста такива , които живеят в един град , а работят в друг)... Тук в БГ всеки си работи в града в който живее и километражите масово са манипулирана , като за последното трябва да благодарим на нашите автотърговци !


gogogo79
Мнения: 294
Регистриран на: Пон 02 яну 2017 1:24
Автомобил: Kia Ceed x-ecutive
Двигател: 1600 126 hp 2010 year
Местоположение: Варна

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот gogogo79 » Пон 16 авг 2021 10:14


fur1ous написа:Най оферта изглежда дизел след 2010. Дизел защото мерят само димност, може да нямаш нито ДПФ, нито ЕГР, ако не пуши колата минаваш. При бензина не е така, там се мери CO2

Това ,че успешно минават новия ГТП коли с отстранен dpf ,го чувам вече от доста места. Факт е ,че това са манипулирани коли и въпреки това минават. Интересно , какво е това затягане на еко изискванията... Като почитател на дизелите и на това да не бъда роб на колата си , няма как всичко това да не предизвиква усмивка...,но е и доказателство ,че живеем в абсурдна държава...)


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2008
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот cecoa1 » Пон 16 авг 2021 10:32


fur1ous написа:Най оферта изглежда дизел след 2010. Дизел защото мерят само димност, може да нямаш нито ДПФ, нито ЕГР, ако не пуши колата минаваш. При бензина не е така, там се мери CO2

Това е ясно, но ако трябва да сме принципни?

А и неслучайно споменах, че вероятно масовата борба няма да е за най-високата категория, а по-скоро за тази преди нея, с която вероятно ще може да се ходи почти навсякъде(още достатъчно дълго време). Пък и ако изходим от тезата, че не всеки може да отдели бюджет за кола след 2009-2010г. Та за тази категория, може да се класира изправен бензин от 1999г, а пък дизел от доста по-късно. Има и логика - например доста бензинови мотори покриват Евро 4 значително по-рано от влизането му в сила като задължителна норма.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот 777 » Пон 16 авг 2021 10:37


Не съм много сигурен в момента по какъв начин мерят газовете. Със старата апаратура отпреди промените или имат нова техника? Говореше се за нова техника (отделно свързана със "сървър"), но доколкото разбрах от местен сервиз - в момента меренето става по стария начин, но се лепят новите стикери. С други думи възможно е след половин-една година тия без DPF, които сега успяват да минат измерване, да не могат вече. Но личното ми мнение е, че сервизите за ГТП ще намерят начин как да заобикалят системата.


Потребителски аватар
kamaza11
Мнения: 245
Регистриран на: Чет 06 дек 2018 16:34
Автомобил:
Двигател:

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот kamaza11 » Пон 16 авг 2021 10:46


Само да кажа, че вмомента се минава със сондата в ауспуха и загасен двигател… Как- не знам, сигурно пишат някакви стойности или ползват от предишен автомобил, но е факт. Е, ще минат доста години, докато всичко заработи и се затегнат ГТП- та и контрола.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот 777 » Пон 16 авг 2021 10:48


Това показва, че всичко е въпрос да намериш правилното място за ГТП. А едни ако подбиват "затягането", останалите нямат какво да правят освен същото.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот fur1ous » Пон 16 авг 2021 10:50


777 написа:С други думи възможно е след половин-една година тия без DPF, които сега успяват да минат измерване, да не могат вече.


Ще минат ако колите им не пушат, в закона е ясно изразено,че при дизела се мери димност, а при бензина CO2


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2008
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот cecoa1 » Пон 16 авг 2021 12:28


fur1ous написа:
777 написа:С други думи възможно е след половин-една година тия без DPF, които сега успяват да минат измерване, да не могат вече.


Ще минат ако колите им не пушат, в закона е ясно изразено,че при дизела се мери димност, а при бензина CO2


Така е, ама...не баш. Просто ако се мери с други машини, може при тях да е по-строго регламентирано колко(и как) газ да се дава при меренето. А това е основен фактор дали ще пуши или не. Май писах как мерят в Германия - стигат се оборотите на ограничител. Регламентирано е и колко бързо трябва да се стигнат тия обороти, демек да се натиска газта достатъчно рязко. Но пък има и коли, които на място без товар, не могат да вдигнат над определени обороти(софтуера е така настроен), там пък имаше некъв друг регламент.
Не, че у нас няма да им намерят цаката на каквито и да е машини, но все пак...



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: licho58 и 42 госта