TESLA електромобил...
-
- Мнения: 727
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
Намаляване на теглото, опростяване на конструкцията. Липсата на кормилна колона би направило лесно един автомобил да бъде както с лява, така и с дясна дирекция. Например от 2023 Тесла не произвежда модели S и Х с десен волан. Друго предимство което виждам е в неограничените настройки на волана, като всички могат да станат само с програмиране. Допускам че системата би имала ползва за т.нар. автономни автомобили, където може да се изключи напълно контрола от волана. Това последното за нас като потребители е по-скоро негативен ефект, при определени обстоятелства колата да бъде направена да игнорира командите/управлението на шофьора. Например неадекватен шофьор, възможно и моментно рязко влошаване на способностите на човека, колата да спре безопасно. Това е възможно и сега, но все пак волана се върти. Но можем да си представим ситуации при които шофьора неволно е блокирал възможността на волана да се върти достатъчно.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
Ivo_ написа:Управлението по жица е подсигурено тройно от Тесла. Ако информацията от първия и втория сензор си противоречат, се активира третия. Отделно такъв тип управление се използва в авио индустрията от много отдавна. Първия внедрил такова е Еърбъс. Там системата също няма фзически бек-ъп. Стандартите за сигурност в авиоиндустрията са изключително високи. Аз лично нямам никакви притеснения от системата.
Авио индустрията е едно, авто пазарът е друго. Представи си кола, която е била изцяло под вода при наводнение, после изсушена и препродадена. После тази кола се движи в насрещната лента, а ти разчиташ, че твоята е в идеално състояние.
Re: TESLA електромобил...
777 написа:Ivo_ написа:Управлението по жица е подсигурено тройно от Тесла. Ако информацията от първия и втория сензор си противоречат, се активира третия. Отделно такъв тип управление се използва в авио индустрията от много отдавна. Първия внедрил такова е Еърбъс. Там системата също няма фзически бек-ъп. Стандартите за сигурност в авиоиндустрията са изключително високи. Аз лично нямам никакви притеснения от системата.
Авио индустрията е едно, авто пазарът е друго. Представи си кола, която е била изцяло под вода при наводнение, после изсушена и препродадена. После тази кола се движи в насрещната лента, а ти разчиташ, че твоята е в идеално състояние.
Представи си, че това е престъпление и реално погледнато други хипотези от този сорт не са много релевантни.
Re: TESLA електромобил...
При толкова системи за самодиагностика в контакт с производителя и тройно подсигуряване, наводнена кола не трябва да буди притеснения. Поне за мен.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
thanis написа:Представи си, че това е престъпление и реално погледнато други хипотези от този сорт не са много релевантни.
Думата релевантни не я знам. Добре е да проучиш нещо на български.
А наводнени коли се препродават редовно доколкото съм чувал. Специалистите уж знаят къде да гледат за да ги разпознаят.
-
- Мнения: 727
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
Поставям тук линк към едно много интересно видео в което инженерите от Тесла обясняват за много от неща. В частта управление, обясняват че имат два електро мотора за управлението на предната ос, но реално позлват в повечето ситуации само единия. Двата са необходими при голямо натоварване, при маневриране. През останалото време използват само единия, като втория реално е бек-ъп на този който работи.
https://youtu.be/J5zDNaY1fvI?t=70
https://youtu.be/J5zDNaY1fvI?t=70
Re: TESLA електромобил...
777 написа:thanis написа:Представи си, че това е престъпление и реално погледнато други хипотези от този сорт не са много релевантни.
Думата релевантни не я знам. Добре е да проучиш нещо на български.
А наводнени коли се препродават редовно доколкото съм чувал. Специалистите уж знаят къде да гледат за да ги разпознаят.
Има тълковен речник колега.
Иначе за наводнените коли е престъпление да ти се продаде автомобил, който е тоталка от наводнение - разбирай го както искаш.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20260
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: TESLA електромобил...
Шансът да се намери електромобил без кормилна рейка, който е бил наводнен и после с магия е върнат на пътя е доста нищожен. Шансът пък да те удари този електромобил докато си караш, поради техническа повреда е още по-рядък от еднорог. Много по-вероятно е да те залее цунами, но нека пуснем отделна тема, за който се интересува!
Re: TESLA електромобил...
Много се говори за обратната връзка, която предлага воланът към шофьора. Някои без нея не могат, например Менцел по auto motor und sport channel. Дали ще го има това в тръка?
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20260
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: TESLA електромобил...
На сайбъртръка с 3+ тона собствено тегло едва ли ще му е силата по завоите, но при положение, че вече дори гейминг воланите са с доста читав Force Feedback, то това едва ли ще е някакво предизвикателство при спортни автомобили с такава технология.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
Vlad777 написа:Шансът да се намери електромобил без кормилна рейка, който е бил наводнен и после с магия е върнат на пътя е доста нищожен. Шансът пък да те удари този електромобил докато си караш, поради техническа повреда е още по-рядък от еднорог. Много по-вероятно е да те залее цунами, но нека пуснем отделна тема, за който се интересува!
В момента е така. След 20г смяташ ли, че ще е същият рядък късмет да се намери наводнен електромобил? Тесла може да докладва директно на Мъск, че е под вода, но всякакви китайски марки ще спестят такива подробности или ще са ги имали като идея, но няма да функционират на стара кола.
Re: TESLA електромобил...
Колега, говориш все едно 15-20% от пазара на автомобили втора употреба идва от наводнени коли. След 20г божа работа какво ще е на мода. Обърни внимание преди 20 години какво имаше в колите. 2003-та нямам спомен в масов автомобил да е имало DSG, Дистроник, адаптивно окачване, автоматична багажна врата и т.н. Някой оплаквал ли се е, като има толкова електроника по колата какво ще прави ако му дойде наводнена.... не. Пак ти казвам, ако отидеш да си купиш автомобил от легитимно място и той знае, че е наводнена и не ти го каже и ти я продае е престъпление. Ами, ако, когато, такова не е много уместно да се използва. Ако някой тарикат те излъже и ти продаде боклук, кой е виновен ?
Никаква драма не е това Steer by wire. Ти искаш да ни кажеш, че тя е наводнена - компрометирана е колата. Караш си я нормално примерно 2 месеца и изведнъж системата се побърква и те блъска в камион. Някак си тази хипотеза е по-близо до Бътлеровия джихад от колкото до реалния свят.
Infinity Q50 (като една от първите масови коли с тази система) е със steer by wire от 2016-та година. Никой не се е оплакъл, че колата някой е утрепала, защото няма механичен контрол над колелата.
Да не е напълно офф: Сайбъртръка за разлика от другите коли няма толкова ход волана. От централно положение до пълен ляв или десен е около 160 градуса. Т.е. от пълен ляв до пълен десен е под 1 завъртане на волана
Никаква драма не е това Steer by wire. Ти искаш да ни кажеш, че тя е наводнена - компрометирана е колата. Караш си я нормално примерно 2 месеца и изведнъж системата се побърква и те блъска в камион. Някак си тази хипотеза е по-близо до Бътлеровия джихад от колкото до реалния свят.
Infinity Q50 (като една от първите масови коли с тази система) е със steer by wire от 2016-та година. Никой не се е оплакъл, че колата някой е утрепала, защото няма механичен контрол над колелата.
Да не е напълно офф: Сайбъртръка за разлика от другите коли няма толкова ход волана. От централно положение до пълен ляв или десен е около 160 градуса. Т.е. от пълен ляв до пълен десен е под 1 завъртане на волана
Последна промяна от thanis на Вто 12 дек 2023 21:49, променено общо 1 път.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
Не говоря за 15-20%, но и 2% е твърде много предвид риска. Ако се наводни DSG и откаже си прецакан със скъп ремонт. Ако ел. управлението на колелата откаже, не се знае къде ще се удариш.
Малко встрани от темата, но и електрическите ръчни спирачки са нещо подобно - ръчната спирачка има идея не само да се задейства с ръка, а "на ръка" т.е. да е механична и независеща от автоматики. Но стана масова практика да са с моторче.
Малко встрани от темата, но и електрическите ръчни спирачки са нещо подобно - ръчната спирачка има идея не само да се задейства с ръка, а "на ръка" т.е. да е механична и независеща от автоматики. Но стана масова практика да са с моторче.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20260
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: TESLA електромобил...
Съвременните електромобили вече приличат на един компютър на колела. След 20 години не ми се мисли какво ще е. Убеден съм, че пълното възстановяване на електромобил, който е бил под вода би струвало повече от цената му като нов, а сравнено с пазарната му цена - в пъти. Кой по-точно би се заел с подобна авантюра? Това да не е Lamborghini Countach или Pagani Zonda, че да се възстановява на всяка цена?
Пусни си компютъра в реката, после му извади харда, дъното, видеокартата и процесора и ги купи нови и си ползвай старата кутия да си сглобиш нов
Пусни си компютъра в реката, после му извади харда, дъното, видеокартата и процесора и ги купи нови и си ползвай старата кутия да си сглобиш нов

-
- Мнения: 727
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
Въпроса с наводняването набра сила тук. Аз ще добавя по отношение на сайбър трък-а, че има режим който допълнително го подсигурява при газене на дълбока вода. Все още липсват всички детайли, но първите получили камиона са го открили. Общото описание е, че херметизира батерията. Най-вероятно прави доста други неща, с които са решили да не занимават потребителя. Според мен батерията е подсигурена срещу проникване на вода така или иначе. Тя е в най-ниската точка на автомобила и е постоянно изложена на вода при шофиране. Елементите на окачването, в това число и рейката са също мокри. На всички рейки има някакви датчици, даже мотори за електроподпомагане и пр. Не забелязвам да е масов проблем тяхното нефункциониране в резултат на намокряне.
По въпроса с наводняването на целия автомобил, мисля че всички тук сме наясно че такива автомобили биват бракувани, т.е. не са годни за по-нататъшна експолатация. Те са еднакво опасни, не зависимо от вида на задвижването им. Има опити за спасяването на такива с подменянето на всички увредени части с такива от автомобил с удар. Например Тесла вкарва в т.нар. черен списък наводнените автомобили. Това ги изключва от мрежата им зареждане, изключва ъпдейтите, изключва е-сим. Такива коли най-вече се използват за донори за конверсии. Вземат се от тях модули от батерията и моторите. Дори и да се възстанови такъв автомобил, за да бъде заличен от черния списък трябва да мине през проверка от Тесла. Което мисля че е почти невъзможно те да одобрят такава кола. Когато купувача види че колата е изключена от мрежата на Тесла, за него това е достатъчно сериозен сигнал че колата има или е имала сериозни проблеми.
Пак по въпроса с наводняването и във връзка с Тесла, ще споделя че наскоро в БГ е внесена наводнена Тесла М3, с идеята да се използва за части. Оказва се че компютъра на колата си е напълно функциониращ и пази записи от сентрито до момента в който се е запълнила паметта на диска. На видео записите се вижда как подата постепенно се покачва и достига до нивото на камерите. Колата е преместена след 2 седмици след като водата се отръпва. След разглобяването на колата се оказва че няма вода нито в батерият, която също е със заряд, нито в моторите, компа също е функциониращ. Моето мнение е че ел.колите са една идея по-добре подсигурени срещу проникване на вода.
По въпроса с наводняването на целия автомобил, мисля че всички тук сме наясно че такива автомобили биват бракувани, т.е. не са годни за по-нататъшна експолатация. Те са еднакво опасни, не зависимо от вида на задвижването им. Има опити за спасяването на такива с подменянето на всички увредени части с такива от автомобил с удар. Например Тесла вкарва в т.нар. черен списък наводнените автомобили. Това ги изключва от мрежата им зареждане, изключва ъпдейтите, изключва е-сим. Такива коли най-вече се използват за донори за конверсии. Вземат се от тях модули от батерията и моторите. Дори и да се възстанови такъв автомобил, за да бъде заличен от черния списък трябва да мине през проверка от Тесла. Което мисля че е почти невъзможно те да одобрят такава кола. Когато купувача види че колата е изключена от мрежата на Тесла, за него това е достатъчно сериозен сигнал че колата има или е имала сериозни проблеми.
Пак по въпроса с наводняването и във връзка с Тесла, ще споделя че наскоро в БГ е внесена наводнена Тесла М3, с идеята да се използва за части. Оказва се че компютъра на колата си е напълно функциониращ и пази записи от сентрито до момента в който се е запълнила паметта на диска. На видео записите се вижда как подата постепенно се покачва и достига до нивото на камерите. Колата е преместена след 2 седмици след като водата се отръпва. След разглобяването на колата се оказва че няма вода нито в батерият, която също е със заряд, нито в моторите, компа също е функциониращ. Моето мнение е че ел.колите са една идея по-добре подсигурени срещу проникване на вода.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта