От юли 2021: Колите в София с екостикер
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Ирак, Сирия и подобни с радост ще доизносят нашите коли. Но не разбирам какво е това драматизиране за изкупуване "на безценица". Сякаш оня ден сме станали провинция на Германия и нещата са се стегнали тотално. Спокойно, сегашните 10 годишни пушещи дизели ще си изкарат живота до разпад, което значи още 10-15 години.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20260
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
gogogo79 написа:нашите джамбази ще изкупуват тук на безценица и ще ги продават в тия двете страни ...
"Безценица" е странна дума за кола, която си купил за 10-15% от стойността й като нова, карал си N години и я продаваш... Колко да струва? Има стойност само ако е ретро автомобил - рядък и ценен модел. Голф 4 на 20 години и без да ги има еко ограниченията пак е на безценица в момента. Просто е стар. Маса народ дори ги връщат на вторични, защото нямат стойност и поддръжката им е по-висока сума годишно от продажната им цена.
Просто ще понамалеят колите, които се купуват на безценица, само защото палят и вървят.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12116
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Един голф 4 ми докараха вчера в сервиза с АRL мотор, категория еко 1 и са го залепили тоя стикер на средата на стъклото и накриво. Ако дойде време и на моята кола го залепят така, директно ще ги накарам да го сменят. Иначе нищо не се е променило, просто няма да ходи в центъра с него, това е
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Golf 4 бил на беценица?
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=3&slink=l61bgw&f1=1
Не знам, за 21 годишна кола, цената да почва от 3800-6200лв ми се струва откачена история.
Иначе, момчето с ARL като си чади на Опълченска да речем, въздуха магически ще заобиколи през стратосферата на планетата, ще се пречисти чрез космически прах и тогава ще мине през центъра предполагам?
Просто подчертавам, колко малоумна и е идеята със стикерите. Инак, да ходиш в центъра, варианти бол - 5 метростанции, колело....
Ма, нали едни пари трябва да се усвояват от един виден БСП депутат, та...
Същото е със синята зона, усвояване на едни пари - резултат 0.
Питах "Спаси София" преди около година във ФБ, когато пак нещо подкрепяха синята зона следното нещо:
"Добре, силно се радвам, че подкрепяте синята зона, но бихте ли ми обяснили къде отиват парите на хората, които я заплащат?"
Отговорът:
"Ами, парите са предназначени за построяване на подземни/надземни паркинги."
Аз:
"Е, уважаеми, колко паркинги се построиха от синята зона."
Отговорът:
"Ами, 0, но ние сега ще искаме одит от Столична община".
Аз:
"Е, как по дяволите подкрепяте нещо, за което нямате информация? Ще поискате одит - хайде първо поискайте одита, покажете на хората къде им отиват парите, пък тогава подкрепяйте."
И те така...
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=3&slink=l61bgw&f1=1
Не знам, за 21 годишна кола, цената да почва от 3800-6200лв ми се струва откачена история.
Иначе, момчето с ARL като си чади на Опълченска да речем, въздуха магически ще заобиколи през стратосферата на планетата, ще се пречисти чрез космически прах и тогава ще мине през центъра предполагам?

Просто подчертавам, колко малоумна и е идеята със стикерите. Инак, да ходиш в центъра, варианти бол - 5 метростанции, колело....
Ма, нали едни пари трябва да се усвояват от един виден БСП депутат, та...
Същото е със синята зона, усвояване на едни пари - резултат 0.
Питах "Спаси София" преди около година във ФБ, когато пак нещо подкрепяха синята зона следното нещо:
"Добре, силно се радвам, че подкрепяте синята зона, но бихте ли ми обяснили къде отиват парите на хората, които я заплащат?"
Отговорът:
"Ами, парите са предназначени за построяване на подземни/надземни паркинги."
Аз:
"Е, уважаеми, колко паркинги се построиха от синята зона."
Отговорът:
"Ами, 0, но ние сега ще искаме одит от Столична община".
Аз:
"Е, как по дяволите подкрепяте нещо, за което нямате информация? Ще поискате одит - хайде първо поискайте одита, покажете на хората къде им отиват парите, пък тогава подкрепяйте."
И те така...
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
К.Одаджийски написа:просто няма да ходи в центъра с него, това е
Това мисля, че все още е на ниво хипотетична идея. Може да я задействат и след 5 години, но сега е важно да се налепят стикерите. И то в цялата страна, защото някой ден в центъра на София щяло да има ограничения. Какво пречеше да се лепят стикери само на хората с високите категории и то ако искат - доплащат си за стикера и им го слагат, ако им се полага. Нещо като пропуск за ограничени зони. Да ама друго си е да продадеш 3 милиона стикера вместо 50 хиляди.
Snuupy написа:Питах "Спаси София" преди около година във ФБ, когато пак нещо подкрепяха синята зона следното нещо:
"Добре, силно се радвам, че подкрепяте синята зона, но бихте ли ми обяснили къде отиват парите на хората, които я заплащат?"
За синята зона мисля, че има сериозна нужда. Без синя зона ще намериш ли място да спреш? 5 работещи в близост си паркират колите сутринта и до вечерта мястото е заето. Ако трябва да плащат ще дойдат с друг транспорт, както предполагам се случва. Така че там парите са регулиране на (не)желанието да се стои дълго. Къде отиват е друг въпрос, но едва ли е проблем усвояването им.
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Така са стикерите в Германия, който иска си купува. Аз лично нямах на предишната кола. На сегашната имам, само защото продавача го сложи.
-
- Мнения: 1204
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
777 написа:За синята зона мисля, че има сериозна нужда. Без синя зона ще намериш ли място да спреш? 5 работещи в близост си паркират колите сутринта и до вечерта мястото е заето. Ако трябва да плащат ще дойдат с друг транспорт, както предполагам се случва. Така че там парите са регулиране на (не)желанието да се стои дълго. Къде отиват е друг въпрос, но едва ли е проблем усвояването им.
Тук съм съгласен! Без синята зона ще стане ад под небето. И не само в София, а и в по-малки градове.
- MamaMy
- Мнения: 1038
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY 2003г
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Да се чуди човек как сме оцелели без синя зона до нейното начало. Сякаш живота започва с нея и ще свърши без нея. И понеже тя е такова разковниче на реда сме цъфнали и вързали с нея. Това е най-голямата касичка за джобовете на общинарите. Кметовете потриват доволно ръце и само затрудняват и без това сложния трафик. Това също им носи приходи. После колите виновни за замърсяването. А на бившите паркинги строят молове и хотели. Тотален абсурд и корупция. Свършиха градинките и парковете и почнаха паркингите. Ако имам власт ще накарам построилите ги да ги съборят и да възстановят паркинга за собствена сметка. Това ще бъде отделно от годинките затвор прекарани в обществено полезен труд като копане на градинки и почистване на улиците. До сега не е направено нищо в нашия град което да е реално добро за шофьорите. Всичко е замазване на очите и отбиване на номера за усвояване на едни пари. Същата работа са и велоалеите. Бих ги накарал да върнат всеки лев похарчен за боя с която си рисуваха по асфалта за да приберат милионите по разни европейски програми. Няколко главни архитекти по ред и те са за раирани дрешки. Къде по света строят сгради без осигурени паркоместа и гаражи? Кой издава разрешителните за такива недомислени сгради?
Ако се построят няколко многоетажни паркинга в центъра ще се докарат същите приходи колкото от синята зона, но поне ще се разтовари движението в центъра. Ще се отпушат артериите и даже ще отпадне нуждата от много светофари правещи допълнителни задръствания. Да, ама не. Така няма как да се краднат парите от паркиралите. Няма как да се взимат рушвети от фирмите за поддръжка на светофарите.
Ако се построят няколко многоетажни паркинга в центъра ще се докарат същите приходи колкото от синята зона, но поне ще се разтовари движението в центъра. Ще се отпушат артериите и даже ще отпадне нуждата от много светофари правещи допълнителни задръствания. Да, ама не. Така няма как да се краднат парите от паркиралите. Няма как да се взимат рушвети от фирмите за поддръжка на светофарите.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
MamaMy написа:Да се чуди човек как сме оцелели без синя зона до нейното начало.
Ами ще ти кажа как сме оцелели. До около 2004г не можеше куцо и сакато да тегли 5000лв потребителски кредит и да си купи втората кола, която погледне в автокъща. Заплатите бяха по-скромни и за компенсация имаше и мито при внос, което качваше още цената. Съответно колите бяха поне двойно по-малко, а може и повече. И по този начин без синя зона имаше празни места.
- MamaMy
- Мнения: 1038
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY 2003г
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Дълбоко си заблуден. До началото на демокрацията много по-лесно се взимаше заем. Вярно нямаше 100 банки, но имаше ВСК от където се взимаше без лихва, а ако теглиш потребителски от ДСК лихвата беше много по-добра от сега.
Колите като бройка бяха по-малко, но по целия център беше забранено паркирането. За сметка на това имаше паркинги пред всяко учреждение, хотел или болница. Гаражите в блоковете се ползваха за гаражи и нямаше нито един направен на магазин.
Отделно от всичко това бюрокрацията беше много по-малка. Разкарването по учреждения беше по-малко и повечето такива институции бяха съсредоточени на едно място.
Колите като бройка бяха по-малко, но по целия център беше забранено паркирането. За сметка на това имаше паркинги пред всяко учреждение, хотел или болница. Гаражите в блоковете се ползваха за гаражи и нямаше нито един направен на магазин.
Отделно от всичко това бюрокрацията беше много по-малка. Разкарването по учреждения беше по-малко и повечето такива институции бяха съсредоточени на едно място.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
И градовете бяха по- празни тогава, нямаше го това прииждане. Както и да е.
За синята зона- ами тя и сега не ми помага особено да си намеря място, цял ден е пълна с коли на абонаментче, което е смешно като сума. Няма лошо, пари отиват в общината, но се надявам да видим нещо от тях..
За синята зона- ами тя и сега не ми помага особено да си намеря място, цял ден е пълна с коли на абонаментче, което е смешно като сума. Няма лошо, пари отиват в общината, но се надявам да видим нещо от тях..
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
MamaMy написа:Дълбоко си заблуден. До началото на демокрацията много по-лесно се взимаше заем. Вярно нямаше 100 банки, но имаше ВСК от където се взимаше без лихва, а ако теглиш потребителски от ДСК лихвата беше много по-добра от сега.
За каква демокрация ми говориш? Преди 1990г ли? Как се купуваше кола преди 1990 и кой е теглил заем за кола - нещо живееш в заблуди. Масово купуване на коли (на старо) започна след 2005-2007, когато пуснаха заеми за всеки който иска и не иска. Имам много добри наблюдения, тъй като купих първата си кола през 2003 и можех да спирам къде ли не по всяко време без сини зони. Лека полека започна да се препълва и сега ако не се плащаше нямаше да има шанс да се намери място. Освен заемите (за коли) роля има и в застрояването и появата на нови постоянно пребиваващи коли наоколо, но то и застрояването е пак поради същата причина.
MamaMy написа:Гаражите в блоковете се ползваха за гаражи и нямаше нито един направен на магазин.
Гаражите в блоковете, ако ги има, са по 1 на апартамент. А в днешно време има по 2-3 коли на апартамент често пъти. Цялото ти писание е някаква носталгия по социализма ми се струва. Явно си бил млад тогава и не разбираш какво ти липсва.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Има ли голям град в Европа , където паркирането е безплатно ? А има ли градове в "бялата" част на Европа , където можеш да паркираш на тротоара , градинката , и т.н. ?
Или и там протестират шАфьорите щото , видиш ли , им ограничавали правата ?
Или и там протестират шАфьорите щото , видиш ли , им ограничавали правата ?
- Е.Димитров
- Мнения: 106
- Регистриран на: Чет 10 фев 2011 6:07
- Автомобил: Т5
- Двигател: 7H
- Местоположение: София/Пловдив
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Направо генерално!
Забранява се с автомобили в града, ползва се само градски транспорт и такси и това е.
И разбира се , само инвалиди могат да карат вътре в града.
Аз тогава ща не ща също ще се кача на такси или на градски транспорт.
Забранява се с автомобили в града, ползва се само градски транспорт и такси и това е.
И разбира се , само инвалиди могат да карат вътре в града.
Аз тогава ща не ща също ще се кача на такси или на градски транспорт.
-
- Мнения: 1084
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Да бе то това е меко сирене - режеш и ядеш
Извинявам се за оффа
Иначе ако почнат да мият улиците ще е най-добре
След хубав проливен дъжд няколко дни е ок положението дори да има движение...



Извинявам се за оффа
Иначе ако почнат да мият улиците ще е най-добре
След хубав проливен дъжд няколко дни е ок положението дори да има движение...
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: evg_eni и 40 госта