TESLA електромобил...

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
thanis
Мнения: 1862
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот thanis » Пет 22 дек 2023 14:44


Базов Модел 3 в момента поръчан в Словакия е 37500 Евро, което е с 5000 Евро по-ниска цена от колкото ID.3 от България. (Тук е без разходите за транспорт, но все пак). VW за жалост не са много добре позиционирани и конкурентни на Тесла при ниските цени. От данни на ACEA, официално в Европа (данни от Януари до Октомври 2023) са продадени повече електрически автомобила от дизелови, като плъг ин хибридите са наполовина на електричките. Tesla имат към момента около 17% от глобалния пазар на електрички. Към момента няма данни за Q4, но теоретично ще приключат на 1.8 милиона, което е под целта заложена за годината. Но по продажби вече е пред Рено, Нисан, Киа. Първи е VW AG с 318,32 млрд. Тесла за малко над 10 години достига 30% от продажбите на 1-вия.




dzrasd
Мнения: 48
Регистриран на: Вто 10 окт 2017 21:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот dzrasd » Вто 02 яну 2024 10:07


Аз съм от тези дето си купуват нови коли (не ме питайте защо, нямам точен отговор) и последните ми 2 ДВГ-та бяха VW, последното от които Golf GTI. От Година и малко вече карам Model Y Long Range и не мога да си представя да се върна към ДВГ, освен ако нещо коренно не се промени.

Много исках (и все още искам) да си взема ID4, но мозъкът ми не ми позволи, нямаше никаква логика да дам доста повече пари за кола с по-малък range, по-малко мощност и по-лош софтуер, нищо, че други неща са по-добри. Реално срещу повече пари получаваш компромис, а не по-добра кола във всеки един аспект. Тук дори не коментирам Tesla Supercharger мрежата, която в западна Европа също е фактор.

VW (а и не само) трябва сериозно да преосмисли ценовата си политика, което ще е дълъг процес. Тази политика е свързана с разходите на концерна - разходи за реклама, разходи за поризводство, разходи за администрация и тн. Всички тези неща при Тесла са много по-ниски, или изобщо ги няма (те нямат реклами или ПР отдел), което афектира цената на крайния продукт. С други думи, това, че една Тесла е по-евтина, не е задължително да е защото материалите са по-евтини - в цената на колата се зачисляват всички разходи на компанията, въпреки че вероятно Tesla дават много повече пари за заплати на програмисти, особено в Калифорния.

В момента един нов Model Y Long Range на склад от Австрия струва 94к лева. Ако мога да купя GTX с всички екстри за 104к, вероятно ще ги дам тези 10к отгоре, въпреки минусите, но уви, нов GTX за 104к с всички екстри е мираж.


drotomir
Мнения: 652
Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот drotomir » Вто 02 яну 2024 17:59


За да си купуваш нови коли има отговор на това , просто печелиш много било от бизнес или заплата . Тесла не е по джоба на всеки , 100 к са си 100 к , отделно я сподели колко плати за каско на новия си автомобил най вероятно около 5 к за година .


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10078
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Вто 02 яну 2024 20:49


dzrasd написа:VW (а и не само) трябва сериозно да преосмисли ценовата си политика, което ще е дълъг процес.

Така е!
Нещо, което отдавна загубиха - value for the money.
За тези цени в момента трябва да предложат много повече мощ, 800в архитектура, 4х4 за всички модели и вероятно по близо ще са до конкурентите.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот hvp800 » Сря 03 яну 2024 8:54


drotomir написа:За да си купуваш нови коли има отговор на това , просто печелиш много било от бизнес или заплата . Тесла не е по джоба на всеки , 100 к са си 100 к , отделно я сподели колко плати за каско на новия си автомобил най вероятно около 5 к за година .


100 к може да бъдат достигнати дори от Голф , а да не говорим за Пасат , и останалите от гамата на VW. Трябва ли да закрием форума , щото “100к са си 100к” , и “ не е по джоба на всеки” ?
За да има стари коптори , трябва някой да ги е купил като нови , нали ?


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот 777 » Сря 03 яну 2024 9:21


Тесла може да е голяма работа, но специално откъм мощност не виждам голям смисъл, който да оправдава парите. За какво са 1000 конски сили освен за хвалене и собствено задоволство? Практическият смисъл е никакъв. Евентуално може да доведе до тежък инцидент от много самонадеяност.


thanis
Мнения: 1862
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот thanis » Сря 03 яну 2024 9:35


Колега, говориш глупости. Само един модел на тесла в една конкретна модификация има 1000к.с. Ferarri SFXX90 има и то 1000к.с. ама не е 100к евро, а е над 700 хиляди евро. Защо не се обадиш на внука на Енцо да му кажеш, че не е практически смислено.

Принципно базов голф 4 е бил на половината на цената на базов голф сега. Цените на автомобилите рязко скочиха просто. Нещото което Тесла направиха за изключително кратък период от време е да достигнат обороти, близки до големите. За има няма 10-15 години да си на 30% от първия, като той е 97 на пазара. Колкото и да има скептици и хора, които не харесват техните продукти, няма как да се каже с лека ръка, че продават боклуци или продуктите им не струват. За всички ли са - Не, имат ли смисъл - Да. Позиционирани ли са ценово на пазара - Да, Премиум марка ли са - Не.


dzrasd
Мнения: 48
Регистриран на: Вто 10 окт 2017 21:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот dzrasd » Сря 03 яну 2024 10:59


От политиката на Тесла могат и би трябвало да спечелят само ние, клиентите, защото тя следва да остави отпечатък върху всички производители.

Относно дали Тесла е Премиум марка, според мен Премиум отдавна изгуби смисълът, който имаше "едно време", когато светът все още имаше лимитирани ресурси и големите играчи обираха хубавите, под ресурси визирам и човешки такива. От навлизането на новите технологии и интернет, все по-достъпни са всякакви ресурси за различни производители (пак, включително човешки). Светът става все по-богат и потреблението расте => печалбите растат.

Та какво е Премиум ? Кое определя дали нещо е премиум ? Цената ? Материали ? Качество ? Технологии/софтуер ? Предполагам, ще кажете да на всичко едно от тези, но освен ако нямаме Bill of Materials за един автомобил, няма как да знаем тази кожа/плат/пластмаса и тн колко реално са стрували и колко са "качествени". Софтуерът също е нещо "невидимо", но влиза в цената на колата, ако гледаме чисто software, то Tesla излиза най-премиум марката, защото те са основно софтуерна компания.

Фундаментално една електричка са 1 или 2 електромотора и една батерия. Целият ноу-хау на Премиум производителите е свързан с ДВГ-та и сложни системи за охлаждане, турбини/компресори, вибрационни мерки заради двигателите и тн. Все пак при едно ДВГ имаш стотици контролирани взривове в няколко цилиндъра всяка минута, които резултират в въртящ момент към колела. Доста по-сложно от един електромотор и батерия.

В момента ако влезете в mobile.de и сравните 2-годишни Audit E-tron SUV и Model Y, Е-Tron-a е по-евтин, а би следвало да е премиум марката. Ако съдим само по материали, явно те нямат такава стойност за купувачите вече.

С други думи, тези малко поостарели нагласи, че еди-какво-си е премиум (заради това сме ОК да ни дерат повече) и кое не е, са само в наш ущърб - на потребителите. Трябва да има реални факти/доказателства зад твърденията на дадени марки, че са Premium. Да не се разчита само на стари лаври.

Tesla Model Y се очертава да е най-продаваният автомобил в света за 2023. Ако се фокусираме в/у Европа, предишните победители са били все коли от по-евтиния сегмент - Клио, Корса, Голф, Сандеро и тн. Model Y надали краде пазар от тези коли. По-скоро той го краде от така наречените Premium марки, защото ценово се доближава повече до тях. Това може само да ни радва, би следвало да свали цените и да оптимизира производствата на германците, от което ще спечелим ние.

Та ако харесвате VAG (аз доста), най-доброто за вас и за тях би било е да си купите Тесла :) (говорим за електрички естествено).


Ivo_
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Ivo_ » Сря 03 яну 2024 11:09


Излязоха данните за брой доставени автомобили за 2023. Тесла е доставила 1,8 млн автомобила общо. Споменават се планове за 2,2 млн за 2024 година. Все още не са излезли данните от всички европейски пазари, където очакаванията са за МУ да е най-продавания модел. Факт е че от джудже, компанията успя да достигне до мащаб който да притесни сериозно всички големи и да ги накара да чертаят нови стратегии. Очаквам 2024 да е още по-интересна. Надявам се да покажат нов по-компактен и по-бюджетен модел. Също предстои модернизацията на МУ, която според мен ще няма да бъде основно дизайн и материали както при М3. Аз мисля че следващият модел ще споделя някои от новостите от пикапа.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот 777 » Сря 03 яну 2024 15:16


thanis написа:Колега, говориш глупости. Само един модел на тесла в една конкретна модификация има 1000к.с. Ferarri SFXX90 има и то 1000к.с. ама не е 100к евро, а е над 700 хиляди евро. Защо не се обадиш на внука на Енцо да му кажеш, че не е практически смислено.

Очаквах, че някой ще се хване за 1000-та конски сили. Кажи какви смислени мощности имат по-ниските модели Тесла? Отделно това Ферари 1000к.с. колко броя са продадени и колко тесли. Коментарът ми е във връзка с това:
dzrasd написа:нямаше никаква логика да дам доста повече пари за кола с по-малък range, по-малко мощност и по-лош софтуер, нищо, че други неща са по-добри.


dzrasd
Мнения: 48
Регистриран на: Вто 10 окт 2017 21:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот dzrasd » Сря 03 яну 2024 16:37


Мощността винаги е била фактор, особено пък в така наречения "премиум сегмент", който може би и не съществува вече (ауди е-трон ГТ е с твърди пластмаси на задните врати...). Разликата в момента между германците и всички останали, поне в ДВГ сегмента, че че още предлагат поне 2Л турбо бензин двигатели с приемливи динамични параметри, а вече БМВ/Мерцедес/Ауди имат и 3Л+ двигатели.

И чисто идеологично, ще ми е тъпо да дам повече пари за по-бавна кола, от същия сегмент.

По-голямата мощност доставя удоволствие, за което и живеем като цяло, ама да не влизаме във философски дискусии. Иначе за България голямо практическо удобство е бързо и лесно да изпревариш ТИР, което ми се случва много често, тъй като имаме една магистрала.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2178
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Petrolhead » Сря 03 яну 2024 17:27


ох, пак ли тесла фен бой ми казва как трябва да си купя тесла.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот fur1ous » Сря 03 яну 2024 17:47


Една кола доставя удоволствие когато е бърза и можеш да я караш на пълна газ, звука главно ти пълни душата. Теслата не е спортна кола и никога няма да бъде, поне не в тоя и вид, твърде тежка е, твърде бърза е (само в права линия, обяснимо защо) и не може постоянно да я караш на пълна газ, няма звук и тн.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10078
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Сря 03 яну 2024 18:06


fur1ous написа:Теслата не е спортна кола и никога няма да бъде, поне не в тоя и вид, твърде тежка е, твърде бърза е (само в права линия, обяснимо защо) и не може постоянно да я караш на пълна газ, няма звук и тн.

Само от любопитство, колко и какви тесли си карал?


thanis
Мнения: 1862
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот thanis » Сря 03 яну 2024 18:31


Разликата между BMW М3 Competition е 1730 кг за 510 к.с. Модел 3 Перформънс - е умопомрачаващите 1928кг за същата мощност. Въртящ момент - същия. БМВ-то е по-бавно, по-ниска максимална скорост има, както и струва повече. На Нюрбюргринг BMW-to е 7:28, теслата 7:44 (Модифициран модел 3 перформънс има 7:30 време, но не знам какво реално са пипали). За справка 2.0TSI Passat е около 8:51. Къде теглим чертата за спортен автомобил ?



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bongoo и 37 госта