TESLA електромобил...

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2178
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Petrolhead » Пет 05 яну 2024 10:47


hooligan_sk написа:
Petrolhead написа:
dzrasd написа:Та ако харесвате VAG (аз доста), най-доброто за вас и за тях би било е да си купите Тесла :) (говорим за електрички естествено).


фолксваген винаги е бил добър в това да прави добре измислени коли, които се държат и изглеждат по-добре от по-скъпите от тях алтернативи.
това беше валидно до към 2018-2019, с излизането на голф 8 и всичките им чисто електрически недоносчета. тогава стана ясно, че фолксваген, който познавах толкова добре и искрено харесвах, вече не е същия.


Цитирам точно този отрязък, защото стигнах сам до абсолютно същия извод. За това карам последния MQB базиран R и за това, сега когато цялата MQB концепция вече ми втръсва(след Г7, Б8, Артеон, Тигуан), напускам марката. Е, ще си оставя Mk5 GTI-a.

Тесла като цяло - харесвам. Цитирам по спомен един репортаж на CNBS. В 80% от домакинствата(САЩ), които притежават Тесла, тя не е просто втори автомобил. Тя е 3ти автомобил. Е, за да имам Тесла, понеже съм си сам шофьор вкъщи - мога да мина да ми е 2ри автомобил. Но чак такъв фен, не съм.

Впечатленията ми от последните 2 седмици по дилърствата. Елктричките не са проблем само в Порше Изток. Масово дилърствата на всякакви марки, са заринати с електромобили. Отстъпките които ми се предлагаха, почват от 20%. ДВГ се поръчват с много дребни отстъпки. Единствено имаше няколко налични Туарега с 10-12% отстъпка, но поръчано без никакъв въздух и автоматично не са желани.


казвай какво да купуваме, че аз съм в размисли какво следва




thanis
Мнения: 1866
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот thanis » Пет 05 яну 2024 10:57


26000 Тераватчаса могат да се постигнат по много начини. 200 Ядрени централи като най-голямата в света и си там. Проблема на ядрените централи сега е сертификацията, не толкова разходите за строеж. Има над 10 соларни парка с инсталиран капацитет над 1GW. Най- голямата централа в света изобщо е ВЕЦ в Китай с капацитет 22.5 GW. Има много потенциал за енергия от хранителни отпадъци и животински отпадъци. Образно казано консуматорите стават по-ефективни, но има и много икономики, които трябва да преминат през драстичен бърз растеж. В текущия момент към 10:45 - 1/4 от енергийния ни микс е изцяло от фотоволтаици. Енергия ще се намери, но общия случай е гъстонаселени места с висока концентрация на финансово обезпечена популация на малка площ не искат да имат въглищни централи. Китай имат 1142 въглищни централи, втори са индия с 282, трети щатите с 210, Япония 93 и ако изключим Германия с 58, надолу в класацията са основно слаби икономики или разрастващи се. Китай, Индия и Щатите са страни с огромна територия.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот fur1ous » Пет 05 яну 2024 11:00


Попринцип теслата ще се справи без проблем със Пловдив - София, 60км градско и обратно Пловдив, стига да караш с ограниченията.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2178
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Petrolhead » Пет 05 яну 2024 11:02


fur1ous написа:Попринцип теслата ще се справи без проблем със Пловдив - София, 60км градско и обратно Пловдив, стига да караш с ограниченията.

На кантар е.


dzrasd
Мнения: 48
Регистриран на: Вто 10 окт 2017 21:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот dzrasd » Пет 05 яну 2024 11:03


Човешка черта е да се страхуваш от новото, и да не искаш да го приемеш. Аз, подобно на колегата group, също съм забелязал, че точно Tesla собствениците са много трезви относно недостатъците на Тесла. Аз мога да ги изброя проблемите на Model Y, без да са степенувани: Липса на паркинг сензори (или адекватна тяхна алтернатива), кофти окачване (шумно, твърдо), липса на радар за адаптивния круиз контрол, липса на Android Auto/Apple Carplay, шумоизолацията можеше да е по-добра (не е супер зле). Дизайнът вътре е изцяло субективен, аз много харесвам изчистен дизайн, тип скандинавски, така ми е обзаведено и жилището, за мен е супер. В имот.бг съм виждал шукаритетни апартаменти тип "буржоа" с Версачета, долче и габана мрамори, не-знам-си-какво, е не е моето, и безплатно не бих живял в такова.

Относно "посредствена сглобка", за Model Y oт както заработи Giga Shanghai на пълни обороти, няма драми. Дори по моята трябваше да се прави лек ремонт след щета по предницата, майсторите бяха очаровани колко лесно се монтира всичко, защото колата няма различни разновидности - всичко е едно и също и е направено да си пасва точно. Model S/X са друга бира, те все още се правят в САЩ и си имат драми, но те не са за масовия пазар.

Аз за последните 4 месеца имам изминати 8600км, 90% извънградско, в града почти не карам Теслата. Нямам абсолютно никакви драми :) Даже вероятно с 2л дизел щеше да ми е по-евтино, ама не съм си купил чисто нова Тесла да пестя пари от "гориво", то няма логика. Лятото планирам да ходя до Испания с Теслата, докато преди 2 години с Голфа годих до южна Италия. По предварителни сметки "дневното пътуване" (максималното ще е около 1000 км) ще ми се удължи ТОЧНО с 25 минути :) Как ? Ами аз и с Голфа спирах на всеки 300-400км за почивка и тоалетна :)


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2178
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Petrolhead » Пет 05 яну 2024 11:28


С две думи, скъпа за купуване, скъпа за каране и вози кофти.
Супер си е теслата


dzrasd
Мнения: 48
Регистриран на: Вто 10 окт 2017 21:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот dzrasd » Пет 05 яну 2024 12:17


Точно така :)

Реално погледнато колкото по-малко хора си купуват електрички, толкова по-добре за мен, няма да ми се налага да чакам по зарядни станции и суперчарджъри.
Така че, стойте далеч, скъпи са, возят кофти, не си заслужава, не можеш да стигнеш до Пловдив.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот 777 » Пет 05 яну 2024 12:29


bbb12 написа:Иначе, специално в Тесла не ми харесва интериора. Прилича на излязла от фантастичен филм от 80-те. Идеята да цъкам за всичко по таблети също много дразни, като това не е само в Тесла.

Това с таблета е супер тъпо. Не знам що за идея е да има управляващ таблет по средата на таблото, сякаш целта е всички да гледат какво става. Напомня ми за Ситроен пикасо с километраж по средата - става за такси да са спокойни пътниците.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20264
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Vlad777 » Пет 05 яну 2024 12:47


fur1ous написа:Попринцип теслата ще се справи без проблем със Пловдив - София, 60км градско и обратно Пловдив, стига да караш с ограниченията.

интересно ми е от собственик на Тесла да разбера как би се справила с моето шофиране, което е динамично.

Когато карам извънградско и НЕ бързам се движа по следния начин:
- Магистрала - темпомат на 155 км/ч - реална скорост 149-150 (не подлежа на глоба и не се напрягам). Като настигна трафик, темпоматът намалява, като се махне трафика, настъпвам за да стигна 155 по километраж отново възможно най-бързо. От време на време ускорявам временно над 155 (160-170), когато видя, че се налага, за да изпреваря по-бързо и изпреварваният да не се налага да се забие например в тира пред него и да бие спирачки. При това каране с моето 2.0 TDI постигам разход 8-9 литра нафта и с едно зареждане карам 700-800 км. Когато бързам съм постигал и 150 км средна скорост по борд, отново в трафик, но там разходът вече е около 10/100.
- Извън магистрала - 10-15 км над ограничението. Използвам всяка възможност да изпреваря бавнодвижещите се, като го правя с кик-даун, т.е. целата газ. Разход в такава ситуация не съм засичал, но пак е там някъде.

Та, то е ясно, че ако съм с Тесла няма да мога да бързам, но при такъв динамичен стил на шофиране в ограниченията и ако е зимата с температури около и под 0 - колко харчи?


dzrasd
Мнения: 48
Регистриран на: Вто 10 окт 2017 21:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот dzrasd » Пет 05 яну 2024 13:29


Най-оптимално се кара 130 на магистрала, 100-110 извънградско.

Най-добрата асоциация за рейндж, която мога да дам е: 3.0 TFSI Q7 с 40л резервоар - колкото можеш да минеш с него, в зависимост от настъпването, толкова можеш и с Теслата.

Аз често пътувам София - Варна, разлика във времето с Голфа и с Теслата не намирам, защото винаги спирам за почивка във Велико Търново.

Иначе наскоро си правих експиремнт, почивните дни, нямаше трафик - средна скорост 137км/ч по GPS от центъра на София до Чирпан, по магистралата 160-170 като няма трафик. Разхода ми беше 31, температурата около 5 градуса.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2178
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Petrolhead » Пет 05 яну 2024 13:58


и пак с две думи, софия-пловдив-софия динамично, без извращения, без зареждане не става.

темата започва да става полезна


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20264
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Vlad777 » Пет 05 яну 2024 14:00


dzrasd написа:Най-оптимално се кара 130 на магистрала
Това реално по GPS колко е? Карал съм един Prius, който при 130 на дисплея беше с реална скорост 117 км/ч., което за мен си е заблуда за потребителите, с цел постигане на рекламираните стойности на разхода. За мен лично е неприятно и напрягащо да се движа по магистралата с ниска скорост и хич не е оптимално, а дори опасно. Губя концентрация, разсейвам се, приспива ми се, разсейвам се и правя страшно тъпи глупости когато не се налага да съм нащрек.


Ivo_
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Ivo_ » Пет 05 яну 2024 14:01


Според мен при едни и същи скорости и идентична кола пак има разлики заради други фактори свързани със стила на шофиране. Просто искам да кажа, че каквото и да ти кажат, отговора на твоя въпрос можеш да намериш само сам. Стойностите които ти се предоставят могат да са бъдат + или - с поне 10%. Моят най-близък опит, близък до твоя стил, но при летни температури - Бургас посока София - 285 км, изминати за 2:08 часа, енергия 58 кWh. Но това е кола само с един пътник, лек трафик, без резки ускорявания, просто нямаше нужда от такива. Подържаната скорост през по-голямата част беше 150 км/ч. Спиране за кратко зареждане и тоалетна. Останалия участък към София, който е с по-голяма денивелация и по-интензивен трафик беше 91 км за 45 мин с 19kWh консумирана енергия. Имам няколко пътувания когато съм бил сам и съм бързал, шофирането ми е било доста по-агресивно откъм ускорения и скорост, тогава се движа около 20-22 kWh/100км при терен с малка денивелация. Повечето от пътуванията ми са по европейските пътища, където такива скорости са много трудни за подържане по ред причини. Отделно от доста години по плавния стил на шофиране и скоростите около 120 км/ч ме изморяват по-малко, също забелязах че са много по-добре за пътниците. Моят среден разход за 20хил км за 12 месеца е 17kWh/100км. Може би половината са магистрално каране, но основно със скорости около 120-130 км/ч. Скоростта която подържам не се различава от тази с която пътувах преди с ДВГ колата.


dzrasd
Мнения: 48
Регистриран на: Вто 10 окт 2017 21:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот dzrasd » Пет 05 яну 2024 14:07


Vlad777 написа:
dzrasd написа:Най-оптимално се кара 130 на магистрала
Това реално по GPS колко е? Карал съм един Prius, който при 130 на дисплея беше с реална скорост 117 км/ч., което за мен си е заблуда за потребителите, с цел постигане на рекламираните стойности на разхода. За мен лично е неприятно и напрягащо да се движа по магистралата с ниска скорост и хич не е оптимално, а дори опасно. Губя концентрация, разсейвам се, приспива ми се и правя страшно тъпи глупости когато не се налага да съм нащрек.


На Тесла скоростомерът е 1:1 с GPS (примерно Waze, Golf-a имаше около 6-7% отклонение).


dzrasd
Мнения: 48
Регистриран на: Вто 10 окт 2017 21:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот dzrasd » Пет 05 яну 2024 14:10


Ivo_ написа:Според мен при едни и същи скорости и идентична кола пак има разлики заради други фактори свързани със стила на шофиране. Просто искам да кажа, че каквото и да ти кажат, отговора на твоя въпрос можеш да намериш само сам. Стойностите които ти се предоставят могат да са бъдат + или - с поне 10%. Моят най-близък опит, близък до твоя стил, но при летни температури - Бургас посока София - 285 км, изминати за 2:08 часа, енергия 58 кWh. Но това е кола само с един пътник, лек трафик, без резки ускорявания, просто нямаше нужда от такива. Подържаната скорост през по-голямата част беше 150 км/ч. Спиране за кратко зареждане и тоалетна. Останалия участък към София, който е с по-голяма денивелация и по-интензивен трафик беше 91 км за 45 мин с 19kWh консумирана енергия. Имам няколко пътувания когато съм бил сам и съм бързал, шофирането ми е било доста по-агресивно откъм ускорения и скорост, тогава се движа около 20-22 kWh/100км при терен с малка денивелация. Повечето от пътуванията ми са по европейските пътища, където такива скорости са много трудни за подържане по ред причини. Отделно от доста години по плавния стил на шофиране и скоростите около 120 км/ч ме изморяват по-малко, също забелязах че са много по-добре за пътниците. Моят среден разход за 20хил км за 12 месеца е 17kWh/100км. Може би половината са магистрално каране, но основно със скорости около 120-130 км/ч. Скоростта която подържам не се различава от тази с която пътувах преди с ДВГ колата.


Аз също не виждам никаква разлика в "потреблението" ми на колата сравнено с ДВГ. Идентично е, само че електричката ми харесва повече :)

И да не забравяме, че може би 99% от хората, каращи електрички, преди това са карали ДВГ. Не е като да не знаем какво е с ДВГ :icon_lol :icon_lol



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта