акумулатор марки ?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Peterman
Мнения: 520
Регистриран на: Съб 05 яну 2008 21:11
Автомобил: passat b6
Двигател: BMP 2000 140 hp - 2006
Местоположение: Русе

Мнениеот Peterman » Сря 31 дек 2008 17:16


radi_nrj написа:
kusho написа:Явно Монбат развалиха качеството.
Имал съм 3 стари монбата на различни коли без никакави ядове.Но много познати се оплакват от скоро купени монбати, из форумите също.


Никой никво качество не е развалил, но има една голяма тънкост. Ако акумолатора е правен зимата ВСИЧКИ производители гонят бройки и производството тръгва малко през просото. Поне на МОНБАТ мога да им чета призводствените кодове където пише коя седмица е сглобен акумолатора и кога е зареден та си взимам от летните.


Да колега - би ли дал малко повече инфо от каде да разберем кога е произведен!




Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Мнениеот radi_nrj » Сря 31 дек 2008 17:27


Peterman написа:
radi_nrj написа:
kusho написа:Явно Монбат развалиха качеството.
Имал съм 3 стари монбата на различни коли без никакави ядове.Но много познати се оплакват от скоро купени монбати, из форумите също.


Никой никво качество не е развалил, но има една голяма тънкост. Ако акумолатора е правен зимата ВСИЧКИ производители гонят бройки и производството тръгва малко през просото. Поне на МОНБАТ мога да им чета призводствените кодове където пише коя седмица е сглобен акумолатора и кога е зареден та си взимам от летните.


Да колега - би ли дал малко повече инфо от каде да разберем кога е произведен!


Виж последния пост от предната страница.


Потребителски аватар
XIKS
Мнения: 896
Регистриран на: Пет 24 мар 2006 10:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

....

Мнениеот XIKS » Чет 01 яну 2009 12:15


4г карах 2-ката със старт и с него я продадох-доволен
3-ката дойде с бош силвър явно оригинален 3та година го карам никви ядове
но като се наложи ще взема EXIDE мн добри акумулатори
exide 60ah пусков ток 540 - 145лв
exide+30 60ah пусков ток 640 - 161лв-3г гаранция
http://www.didi94.com/price/price_exide.pdf

скоро търсихме за дизел всички български като се замери пусковия ток на място показва доста по малко имайте го предвид
на ac delko и на exida беше толкова колкото си пишеше взехме exida заради добрите отзиви от от приятели и 3г му гаранция


Потребителски аватар
Alek
Мнения: 764
Регистриран на: Сря 12 апр 2006 14:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Alek » Чет 01 яну 2009 12:23


На мен също следващият ми акумулатор ще е Exide - 75Ah 800A стартов ток...


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Мнениеот radi_nrj » Пет 02 яну 2009 11:23


Висок стартов ток се постига много лесно!!! Правиш плочите много тънки и натъпкваш в клетката колкото се може повече на брой и колата ще пали перфектно и акумолатора бързо ще се зарежда и ти си викаш ебати якиа акумулатор.

Това обаче отслабва резервния капацитет на акумулатора и като забравиш плафона светнат сутринта нема никой. (не става и оная работа до края, и душата в рая)

(Имал съм Делко и се държеше точно така ама един път го изтървах да се разреди до край и отиде за скраб. Новата ми батерия е Монбат Премиум 50Ah, който тая есен благодарение на колегата FENS_ е седял една седмица без грам заряд. Запалих си колата с кабели не съм го свалял да го зареждам и си работи пушка).

Не искам да кажа, че Делко и Ексайд са лоши акумулатори, напротив ако се ползват за стартерна батерия, да си палиш колата и толкоз изкарват и два пъти повече от 3-те години гаранция.

Последна промяна от radi_nrj на Нед 04 яну 2009 13:26, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Mega
Мнения: 444
Регистриран на: Чет 01 юли 2004 17:11
Автомобил: VW Bora 1.8 - 4Motion
Двигател: AGN - 125
Местоположение: София
Контакти:

Re ...

Мнениеот Mega » Пет 02 яну 2009 12:07


ACDelco СУХ - 6-та година и 3-та кола с него, не е мръднал и грам!


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Re ...

Мнениеот radi_nrj » Пет 02 яну 2009 14:00


Mega написа:ACDelco СУХ - 6-та година и 3-та кола с него, не е мръднал и грам!




А би ли пояаснил, какво имаш предвид под СУХ акумулатор?

Последна промяна от radi_nrj на Нед 04 яну 2009 13:27, променено общо 1 път.


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Мнениеот theultimate » Пет 02 яну 2009 16:03


Вместо стандартния течен електролит има нещо като гел.


Потребителски аватар
valsn
Мнения: 392
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 22:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот valsn » Пет 02 яну 2009 16:50


Може би това е илюстрацията на "сух акумулатор"


http://www.moll-batterien.de/patent_vliest.html


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Мнениеот radi_nrj » Пет 02 яну 2009 23:38


Та значи такова нещо като сух акумулатор няма. Има сухо заредени акумулатори на, които плочите има се зареждат преди да се поставят в акумулатора след, което батеррията се сглобява и се продава суха, но докато в нея не се налее електролит с определена плътност тя е неизползваема. Когато решите да я монтирате в кола заливате клетките с електролит изчаквате 5 минути и батерията е готова за употреба, но това я превтръща в нормална оловно-кисела батерия.

Съшествува и гел технология, но тя не е много популярна защото беше засенчена от това, което valsn дал като пример или AGM (абсорбираш глас-мат).

Като начало това е съвсем обикновена оловно-кисела батерия със съвсем обикновен електролит. Електролита обаче не е в свободна форма, а е абсорбиран в глас-мат сепаратора, в който се развиват едни микро каналчета през, които кислородни атоми "пътуват" м/у положителната и отрицателната плочи повреме на цикъла зареждане-разреждане. Това много намалява загубата на вода.

И все пак ако кислородни и водородни атоми напуснат глас-мата под формата на газ, те не се изпаряват веднага в атмосферата. Кутиите на този тип акумолатори са винтилно регулирани и задържат газовете в тях до определено налягане, което създава условия за рекомбинация на водорода и кислорода обратно в вода.

AGM акумулаторите са бъдещето, но за съжаление за момента са прекалено скъпи.

Последна промяна от radi_nrj на Нед 04 яну 2009 13:28, променено общо 1 път.


KOKO ГЕОРГИЕВ

Мнениеот KOKO ГЕОРГИЕВ » Съб 03 яну 2009 13:19


kusho написа:Да колега - би ли дал малко повече инфо от каде да разберем кога е произведен!

За всяка марка е различно означението на датата на производството.
При Варта е невъзможно без запитване в представителството - яко са кодирани. :?
При Баннер е елементарно - както ДОТ на гуми - отбелязани са седмица и година, а при Топла е обратното - първо годината и после седмицата. За останалите марки не знам, а за Монбат вече ти е обяснено. :)


Потребителски аватар
Peterman
Мнения: 520
Регистриран на: Съб 05 яну 2008 21:11
Автомобил: passat b6
Двигател: BMP 2000 140 hp - 2006
Местоположение: Русе

Мнениеот Peterman » Съб 03 яну 2009 15:17


radi_nrj написа:
Mapoka написа:Предишния ми акумулатор беше Монбат и лошо за него немога да кажа, купих колата с него, още тогава капачките му имаха следния цвят:


Така си го карах 2 години и 2 месеца, без някога да е дозареждан или да ми е правил каквито и да е ядове, до един прекрасен студен ден когато му укаси 4тата клетка, и въпреки това държеше заряд към 1 ден.
Та имам въпрос, някой може ли да ми каже кога е бил произведен акумулатора ,понеже като го знам как го взех си мисля сега е поне на 6-7години.


На Москвича монбата е 4 годишен, колата се припалва зимата 1път в месеца това от когато е купен, калата повече от час да е стояла запалена не е било, и чак онзи ден се наложи да го зареждам.

Старата искра на Москвича изкара 8 години по същея начин на експлоатация при положение, че беше 2 пъти прекипяван (смисъл електролита в акумолатора деше паднал до средата, релето беше залепнало и презареждаше)

Сега съм с искра и плътността на електролита му в момента е 1.23, правете сметка колко ще изкара.

На двама мои познати новите искри (на по 2 години) се предадоха, и на двамата окъсила клетка.

Та правете си изводи. Старите български акумулатори са бетон, новите ... кашкавал


Тоя е от сините High Power и е 2003, 50-та седмица(което можеби обяснява окъсената клетка), 5 ден(леле петък :lol: ) и последната петица е кода на смяната, която го е сглобила.


Искра имаше един момент в, който си бяха объркали съотношенията на материалите от, коити се прави активната маса на плчоте и имаха много слаба серия.


kusho написа:
Да колега - би ли дал малко повече инфо от каде да разберем кога е произведен!

За всяка марка е различно означението на датата на производството.
При Варта е невъзможно без запитване в представителството - яко са кодирани.
При Баннер е елементарно - както ДОТ на гуми - отбелязани са седмица и година, а при Топла е обратното - първо годината и после седмицата. За останалите марки не знам, а за Монбат вече ти е обяснено. .


тей де ама нещо при мен за Монбат Премиум 50А/h не пасва кода, т.е. разчитането му не може да е по горепосочения начин! :?: купих го преди 2 седмици и казаха че е последна разработка на Монбат и е произведен 2008 а по кода излиза че сякаш е 2002


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Съб 03 яну 2009 15:46


Монбат 62 Ah, "необслужваем" - току що умря.Преди 3 дни пак го направи номера,заредих малко,после покарах,но уви.Напрежение има,не държи ток. На 2 години е. Повече нищо Монбат-ско няма да си купя.

Какво да си взема? BANNER или EXIDE? Киселинен ще е от по-скъпите.Не ми се дават 300++ за AGM иначе...


Потребителски аватар
Spectre™
Мнения: 1631
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: село София
Контакти:

Мнениеот Spectre™ » Съб 03 яну 2009 15:50


Iskra - BG производство.... 1 година вече, супер доволен.... евтини с добра гаранция..
Другото което за мен е най-доброто това е VARTA...


Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Съб 03 яну 2009 15:58


Ползвам един акумулатор VARTA сух от 9 години и никога няма да купя друга марка акумулатор. Падал е няколко пъти до край, палил е на под -22.

Едит: леле как съм написал ключовата дума :oops: поправих се вече

Последна промяна от Dan4ote на Сря 07 яну 2009 0:02, променено общо 1 път.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта