
ESP система за стабилност
- mircho82
- Мнения: 378
- Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 19:28
- Автомобил: Golf IV TDI GTI
- Двигател: ARL 2001
- Местоположение: Плевен
Re: ESP система за стабилност
не, аз съм с 10мм и всичко си е ок. Като я занеса - "таблото прай цветомузика,колата се изправя" 

Re: ESP система за стабилност
Да всичко казахте, но има една две подробности които не споменахте.
Едната е че е много важно да се сложат 4 еднакви гуми- или поне 2х2 да са еднакви зимни или 2х2 еднакви летни
Това го пише в книжката, и е вярно. Щото аз го виждам и на практика.
Поинеже немам много кинти и за са му турнах на пасата само 2 зимни-по евтини. Отзад са некви летни пистарки и на сняега оня ден като дадох газ в един по голям завой и задницата презави. Са незнам аз ли веднага реагирах и отнех гаста или ЕСП ми помогна но колата веднага влезе в пътя. Но с тия пистарки задницата е проблемна !
Другото което е че при боксуване, поне аз така съм го разбрал е че когато колата е на лед или сняг и едната гума върти а другата не- системата удря спирачка на тая дето превърта и така я забавя. След което диференциала е принуден да даде въртящ момент на другото колело и така вече имаме 2 задвижващи колела.
Този ефект се получава, защото диференциала е направен да разделя въртящият момент в двете колела с цел когато колата завива и разбирасе едното колело изминава по дълаг път от другото-вътрешното и ако го няма разделянето ще се получават нежелани ефекти от това. Това е много хубаво но на хлъзгаво се проевява недостатъка на диференцияла и като му бие една спирачка ЕСП и го намества !
Всъщност тоя Пасат АВФ -131 к. има ЕСП, но дали в него е включена система против боксуване АСР ? Щото още няма преспи да го видя това.
По принцип ЕСП обединява АБС+АСР и ЕСП за стабилизиране.
Едната е че е много важно да се сложат 4 еднакви гуми- или поне 2х2 да са еднакви зимни или 2х2 еднакви летни

Това го пише в книжката, и е вярно. Щото аз го виждам и на практика.
Поинеже немам много кинти и за са му турнах на пасата само 2 зимни-по евтини. Отзад са некви летни пистарки и на сняега оня ден като дадох газ в един по голям завой и задницата презави. Са незнам аз ли веднага реагирах и отнех гаста или ЕСП ми помогна но колата веднага влезе в пътя. Но с тия пистарки задницата е проблемна !
Другото което е че при боксуване, поне аз така съм го разбрал е че когато колата е на лед или сняг и едната гума върти а другата не- системата удря спирачка на тая дето превърта и така я забавя. След което диференциала е принуден да даде въртящ момент на другото колело и така вече имаме 2 задвижващи колела.
Този ефект се получава, защото диференциала е направен да разделя въртящият момент в двете колела с цел когато колата завива и разбирасе едното колело изминава по дълаг път от другото-вътрешното и ако го няма разделянето ще се получават нежелани ефекти от това. Това е много хубаво но на хлъзгаво се проевява недостатъка на диференцияла и като му бие една спирачка ЕСП и го намества !
Всъщност тоя Пасат АВФ -131 к. има ЕСП, но дали в него е включена система против боксуване АСР ? Щото още няма преспи да го видя това.
По принцип ЕСП обединява АБС+АСР и ЕСП за стабилизиране.
Re: ESP система за стабилност
Да ви разкажа и аз една случка:
Късна есен, известен Американски зимен курорт.
Завалява първи сняг/дъжд който със свечеряването бързо се обърна на поледица.
В разтояние на 20 километъра имаше поне 20 джипове, SUV-та, пикап-тръкове и субаро-та в канавката, все нови, с 4х4 и всичките му там системи за сигурност.
Плюс сума ти коли въртящи гуми и пъплещи едва-едва нагоре.
И докато аз си се спусках едва едва и гледах някой от изкачващите се да не се заварти, гледам насреща ми джета единичка със зимни гуми със шипове и някаква бабка зад волана, катери си баира като пич, няма да върти гуми, няма нищо?
Та колеги на лед нищо не помага освен шипове и вериги! Така че умната и не се пре-доверявайте на електрониката!
Обърнете внимание че дори с включен ESP колата не е на 100% управляема и едно подхлъзване в по натоварен трафик...
http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQhKuc
Късна есен, известен Американски зимен курорт.
Завалява първи сняг/дъжд който със свечеряването бързо се обърна на поледица.
В разтояние на 20 километъра имаше поне 20 джипове, SUV-та, пикап-тръкове и субаро-та в канавката, все нови, с 4х4 и всичките му там системи за сигурност.
Плюс сума ти коли въртящи гуми и пъплещи едва-едва нагоре.
И докато аз си се спусках едва едва и гледах някой от изкачващите се да не се заварти, гледам насреща ми джета единичка със зимни гуми със шипове и някаква бабка зад волана, катери си баира като пич, няма да върти гуми, няма нищо?
Та колеги на лед нищо не помага освен шипове и вериги! Така че умната и не се пре-доверявайте на електрониката!
Обърнете внимание че дори с включен ESP колата не е на 100% управляема и едно подхлъзване в по натоварен трафик...

http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQhKuc
- policevidin
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
- Автомобил: VW Golf 3 Modificated
- Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
- Местоположение: Видин, GSM 0896633775
Re: ESP система за стабилност


Иначе като цяло системата ЕСП се е доказала n-пъти и няма смисъл да се опитва някой да плюе с/у нея.

Re: ESP система за стабилност
Да ЕСП е хубава система, но работи при определени условия.
Примерно ако нацепите спирачки и поднесете на сняг, лед и завъртите волана - колата се занася и не може да се изправи. Това е така защото гумите са блокирали и не може да се спират само определени колела. В случая трябва да се даде газ и да се върти обратен за да се излезе от ситуация- тогава ЕСП може и да помогне !
Примерно ако нацепите спирачки и поднесете на сняг, лед и завъртите волана - колата се занася и не може да се изправи. Това е така защото гумите са блокирали и не може да се спират само определени колела. В случая трябва да се даде газ и да се върти обратен за да се излезе от ситуация- тогава ЕСП може и да помогне !
Re: ESP система за стабилност
policevidin написа:mhihi Те за това тези системи се наричат "помощни" защото при определена ситуация могат да ти помогнат. НО ако някой си мисли че като има ЕСП и е безсмъртен......

Тези системи определено върършат чудесна работа особено в комбинация с добри гуми и разумно шофираане!
Въпросът е че някой хора като се качат в кола с ESP или 4х4 и си мислят че карат танк

- kompresor
- Мнения: 493
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: ESP система за стабилност
Ако една кола има ESP това означава ли че има и ддругите гореспоменати системи ? ЗАключване на диференциала също ?
- policevidin
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
- Автомобил: VW Golf 3 Modificated
- Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
- Местоположение: Видин, GSM 0896633775
Re: ESP система за стабилност
kompresor написа:Ако една кола има ESP това означава ли че има и ддругите гореспоменати системи ? ЗАключване на диференциала също ?
На 99% от случаите има и останалите системи защото системите с ЕСП се водят за върхов клас. Ако имаш ЕСП то значи имаш и ЕДЛ,ТЦС,АБС дори е възможно да имаш и ЕБД (спирачен асистент които разпределя спирачното усилие върху колелата)
-
- Мнения: 792
- Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
- Автомобил: Polo 6C
- Двигател: DAJA
- Местоположение: София
Re: ESP система за стабилност
Диф-а е отделно - може да го има, може и да го няма..
- policevidin
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
- Автомобил: VW Golf 3 Modificated
- Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
- Местоположение: Видин, GSM 0896633775
Re: ESP система за стабилност
StrEagle написа:Диф-а е отделно - може да го има, може и да го няма..
ЕДС-а е заложен в системата, както и всички други функций. Въпрос на прекодиране...Ако искаш може да се прекодира само с АСБ и ЕСП а ако искаш може и само АБС без ЕСП. Това го потдържат модулите МК60 и МК70 на АТЕ.
-
- Мнения: 792
- Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
- Автомобил: Polo 6C
- Двигател: DAJA
- Местоположение: София
Re: ESP система за стабилност
Аз говорех за заключването на диференцияла, за което питаше колегата.. 

Re: ESP система за стабилност
Блокаажа на диференциала е чисто механична блокировка с електро-механично (електронно) управление !
ЕСП (АБС) е ситема която управлява спирачното усилие при потегляне и спиране с цел предотвратяване на нежеланите ефекти от хлъзгава настилка -пробоксуване, хлъздане при спиране !
ЕСП блокира частично определени колела по време на потегляне и движение, като по този начин преразпределя въртящият момент, който се губи от недостатъците на диференциала при потегляне и хлъзгава настилка. Също по време на движение предотвратява завъртането на колата при висока скорост и резки смени на посоката на движение.
Блокажа на диференциала е със собствено преразпределение на въртящият момент-ако почне да боксува се самоблокира оста която превърта и издрапва- но тук е механично-по скъпо и разбирасе по добро !
Спирачките тук не правят нищо !
ЕСП (АБС) е ситема която управлява спирачното усилие при потегляне и спиране с цел предотвратяване на нежеланите ефекти от хлъзгава настилка -пробоксуване, хлъздане при спиране !
ЕСП блокира частично определени колела по време на потегляне и движение, като по този начин преразпределя въртящият момент, който се губи от недостатъците на диференциала при потегляне и хлъзгава настилка. Също по време на движение предотвратява завъртането на колата при висока скорост и резки смени на посоката на движение.
Блокажа на диференциала е със собствено преразпределение на въртящият момент-ако почне да боксува се самоблокира оста която превърта и издрапва- но тук е механично-по скъпо и разбирасе по добро !
Спирачките тук не правят нищо !
- policevidin
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
- Автомобил: VW Golf 3 Modificated
- Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
- Местоположение: Видин, GSM 0896633775
Re: ESP система за стабилност
kossis написа:Блокаажа на диференциала е чисто механична блокировка с електро-механично (електронно) управление !
ЕСП (АБС) е ситема която управлява спирачното усилие при потегляне и спиране с цел предотвратяване на нежеланите ефекти от хлъзгава настилка -пробоксуване, хлъздане при спиране !
ЕСП блокира частично определени колела по време на потегляне и движение, като по този начин преразпределя въртящият момент, който се губи от недостатъците на диференциала при потегляне и хлъзгава настилка. Също по време на движение предотвратява завъртането на колата при висока скорост и резки смени на посоката на движение.
Блокажа на диференциала е със собствено преразпределение на въртящият момент-ако почне да боксува се самоблокира оста която превърта и издрапва- но тук е механично-по скъпо и разбирасе по добро !
Спирачките тук не правят нищо !
ЕСП,АБС,ЕДС,ТЦС,ЕБД Всички те са различни програми работещи сами по себе си и когато работи една от тях другите не се намесват. На предишната страница съм постнал клип как работи ЕСПто. ЕДЛ-а (Електронен Блокаж на Диференцияла) работи като упражнява спирачно усилие в/у колелото което боксува и по този начин създава ефекта на механичният блокаж на диференцияла. ТСЦто работи като при пребоксуване отнема от мощността на двигателя и от там потеглянето става по лесно в/у сняг и лед.
ЕБДто не съм сигурен как работи и за това няма да коментирам.
Re: ESP система за стабилност
Това че всичките системи са в едно е ясно- те ползват датчиците на АБС+ датчици на усукване отпред и отзад спрямо централната треактория на движението!
Но истинският Блокаж на дифа е Електро механичен(магнитен) в самият Диференциал и може да се командва от електроника !
Докъто ЕСП е чисто електронна система с промяна на работата на спирачното усилие и мощността на мотора.
Специално при пробоксуване на лед- когато дифа започне да върти едното колело, а другото стои неподвижно-(недостатък на дифа на хлъзгаво и лед) тогава ЕСП кара това колело да се забави, чрез удряне на спирачките там и съответно като ги удари -Въртящният момент се преразпределя и към неподвижното колело. Елементарно !
Дигнете си колата на крик и запалете на скорост- това колело дето е във въздуха ще се върти яко, а другото е неподвижно на земята ! Са ако можете да го спрете само него, колата ще тръгне !!! Не го правете !
Е това е демонстрацията на тоя недостатък на дифа.
При истинската Блокировка на дифа нещата са коренно различни-спирачките нямат одношение-всичко става в самият диф-но пак се преразпределя симетрично моща при пробоксуване-тоест ефекта е същият !!!
Но истинският Блокаж на дифа е Електро механичен(магнитен) в самият Диференциал и може да се командва от електроника !
Докъто ЕСП е чисто електронна система с промяна на работата на спирачното усилие и мощността на мотора.
Специално при пробоксуване на лед- когато дифа започне да върти едното колело, а другото стои неподвижно-(недостатък на дифа на хлъзгаво и лед) тогава ЕСП кара това колело да се забави, чрез удряне на спирачките там и съответно като ги удари -Въртящният момент се преразпределя и към неподвижното колело. Елементарно !
Дигнете си колата на крик и запалете на скорост- това колело дето е във въздуха ще се върти яко, а другото е неподвижно на земята ! Са ако можете да го спрете само него, колата ще тръгне !!! Не го правете !

При истинската Блокировка на дифа нещата са коренно различни-спирачките нямат одношение-всичко става в самият диф-но пак се преразпределя симетрично моща при пробоксуване-тоест ефекта е същият !!!

Re: ESP система за стабилност
Тези дни на Боровец видях какво прави ЕСП когато се качва заледен път. Ограничава оборотите до 2000, преди мотора да влезе в пиков въртящ момент и по този начин колата качва наклона без приплъзване. Същевременно изравнява оборотите на двете колела.
Ние може да подаваме повече газ, но ЕСП ограничава оборотите макс на 2000.
Пробвах и изключих системата за момент повреме на изкачването и директно започна приплъзването на колелата неравноделно и изфорсирането им до 3000 об. Тогава усетих че ЕСП върши добра работа. И то така че не се усеща че ви ограничвава оборотите то.
Та когато боксуваме от 0-та, старта в преспа уж било по добре да се изключва системата.
Лично аз досега не съм я изключвал дори в преспа при тръгване. Но е вярно че тогава ЕСП удря по яки спирачки на превъртащото колело и сигурно понякога това може да пречи поради което изключването му може да е по добрият вариант.
За това че ЕСП намества колата в пътя при поднасяне също го видях, но това когато се шофира разумно. Ако се кара с несъобразена скорост незнам дали ЕСП ще помогне. Това става чрез удряне на спирачка на определено колело с цел влизане в правилната треактория на колата.
Това установих дотук.
Ние може да подаваме повече газ, но ЕСП ограничава оборотите макс на 2000.
Пробвах и изключих системата за момент повреме на изкачването и директно започна приплъзването на колелата неравноделно и изфорсирането им до 3000 об. Тогава усетих че ЕСП върши добра работа. И то така че не се усеща че ви ограничвава оборотите то.
Та когато боксуваме от 0-та, старта в преспа уж било по добре да се изключва системата.
Лично аз досега не съм я изключвал дори в преспа при тръгване. Но е вярно че тогава ЕСП удря по яки спирачки на превъртащото колело и сигурно понякога това може да пречи поради което изключването му може да е по добрият вариант.
За това че ЕСП намества колата в пътя при поднасяне също го видях, но това когато се шофира разумно. Ако се кара с несъобразена скорост незнам дали ЕСП ще помогне. Това става чрез удряне на спирачка на определено колело с цел влизане в правилната треактория на колата.
Това установих дотук.

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта