


Формула 1 сезон 2009
- Wish_Master
- Мнения: 948
- Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Формула 1 сезон 2009
Доколкото чух да обясняват коментаторите, за това състезание отборите са разполагали с най-меките и най-твърдите гуми. Това уж е било направено с цел, да бъде по-интересно състезанието, а доколко се е получило, трябва вие да кажете. Меката гума наистина се износва прекалено бързо, а на твърдата е доста трудно да се поддържа оптималната температура, за да има необходимото сцепление. Не ми стана ясно обаче, дали още важат правилата, да се кара задължително и с 2-та типа гуми? Освен това дали пак болидите се съхраняват под надзора на ФИА между квалификациите и старта, защото ми се струва, че някой отбори бяха сменили типа гуми, с които участваха на квалификациите.
Re: Формула 1 сезон 2009
One написа:браво на Рос Браун и екипа му, който за по малко от 2 месеца събра екип и с "безработните шофьори" раздадоха наказания
не е точно така, защото колата на тогавашните Хонда беше готова още към края на миналия сезон, а за екипа заслугата е може би повече на Ник Фрай, който събра отбора на Хонда
Re: Формула 1 сезон 2009
Luper написа: не е точно така, защото колата на тогавашните Хонда беше готова още към края на миналия сезон, а за екипа заслугата е може би повече на Ник Фрай, който събра отбора на Хонда
каква кола на хонда бре ?
шасито е от Форс Индия
двигателите от мерцедес
от хонда сигурно и едно болче няма
Re: Формула 1 сезон 2009
хах нещо си в голяма грешка колега! общото между форс индия и браун сигурно са само гумите бриджстоун...
БраунГП е на практика отбора от миналата година на Хонда, само че след като Рос Браун го купи, го преименува - екипът е същият. Шасито и цялата кола си е разработка на Хонда (БраунГП), като използват двигател от Мерцедес. Не знам къде си го видял тва за Форс Индия
БраунГП е на практика отбора от миналата година на Хонда, само че след като Рос Браун го купи, го преименува - екипът е същият. Шасито и цялата кола си е разработка на Хонда (БраунГП), като използват двигател от Мерцедес. Не знам къде си го видял тва за Форс Индия
Re: Формула 1 сезон 2009
Luper написа: ..... Не знам къде си го видял тва за Форс Индия
грешката е само твоя, че се изказваш "компетентно" без да си допрочел и донаучил нещата
простено ти е малък си още
виж първата страница на темата, в която колегата най подробно е постанл инфо за тимовете и пак пиши

Re: Формула 1 сезон 2009


на теб не ти е простено, защото освен че не си проверяваш източниците, излезе и голям несериозник (знаеш за кое)!


П.С. колега Rakarov, оправи си инфото в началото на темата, шасито на БраунГП е разработено баш си от БраунГП

за справка преди да тръгне пак някой компетентен да спори: http://sportni.bg/?tid=40&oid=2518413 и още десетки интервюта с Рос Браун из нета
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB -2 0 4motion
- Местоположение: Велико Търново
Re: Формула 1 сезон 2009
Рос Браун не е собственик на Браун. Собственика е индиец - даваха го в кадър, млад пич около 30-35 годишен, с дълга руса коса. Не се води като собственик а като спонсор, така искал самия той.
Re: Формула 1 сезон 2009
kibo_tom_8440 написа:Рос Браун не е собственик на Браун. Собственика е индиец - даваха го в кадър, млад пич около 30-35 годишен, с дълга руса коса. Не се води като собственик а като спонсор, така искал самия той.
уахахахаха сър Ричард Брансън бил индиец хахахахахахаха
и ще има да те черпи за годините


поредния запознат от света на F1


- santo_trafficante
- Мнения: 7159
- Регистриран на: Сря 21 дек 2005 11:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Формула 1 сезон 2009
kibo_tom_8440 написа:Рос Браун не е собственик на Браун. Собственика е индиец - даваха го в кадър, млад пич около 30-35 годишен, с дълга руса коса. Не се води като собственик а като спонсор, така искал самия той.
http://bg.wikipedia.org/wiki/Ричард_Брансън
Re: Формула 1 сезон 2009
колеги, аиде стига спам: тук си пише..
http://formula1.sportal.bg/teams.php?team=24
База на отбора: Бракли (Великобритания)
Адрес:
Brawn GP F1 Team , Brackley
Northamptonshire NN13 7BD
United Kingdom
Структура на тима:
Пилоти:
- Дженсън Бътън
- Рубенс Барикело
Тест-пилоти:
- Алекс Вурц
-
Шеф на отбора: Рос Браун
Генерален мениджър: Гари Савидж
Технически директор: Ник Фрай
Шеф дизайнер: Йорг Цандер
Шеф на отдел "Аеродинамика": Лои Бигоис
Шеф на отдел "Двигатели": Ола Калинус
Състезателен инженер на Дженсън Бътън: Андрю Шовлин
Състезателен инженер на Рубенс Барикело: Джок Клиър
Шаси: BGP001 - карбон направен от Форс Индия Дължина: 4700 мм База: ? мм Трансмисия: Полуавтоматична - 7 скорости Окаване: Showa Тегло: 605 кг. Охлаждане: Вода/система с масло Спирачки: Alcon Carbon Масло: Eneos Гориво: Eneos Джанти: BBS Гуми: Бриджстоун
Двигател: Мерцедес-Бенц V8 FO 108W - 90 градуса, 2400 куб/см Блок на двигателя: Алуминий Глава на цилиндрите: Алуминий Колянов вал: Стомана
Дебют във Формула 1: 2009 г. Гран при на Австралия (Албърт парк)
Участия: 0
Победи: 0
Първа победа: 0
Най-добро класиране в Гран при: 0
Подиуми: 0
Пол-позишъни: 0
Първи пол-позишън: 0
Най-добра стартова позиция: 0
Най-бързи обиколки: 0
Титли при пилотите: 0
Титли при конструкторите: 0
Най-добро крайно класиране в първенството: 0
Точки: 0
Първа точка/и: 0
Бюджет: 70 милиона долара
Служители: 700
Официален уеб сайт: www.brawngp.com
Информацията по-долу се отнаса за трансформацията на тима през последните години: Легендарният собственик на тима на Тирел - Кен Тирел продава отбора със своето име през 1997 година на Бритиш Американ Табако. Шеф на тима става Крейг Полък, а Жак Вилньов и Рикардо Зонта са двамата пилоти. Бритиш Американ Рейсинг или тима на БАР застава на старт за първи път през 1999 година, по-късно отборът е изцяло изкупен от Хонда, тъй като тютюневият гигант се оттегля от Формула 1.
Първата състезателна година - 1999, се превръща в разочарование, тъй като BAR 001 не успява да спечели нито една точка. За следващата година Полък сключва сделка с Хонда, които стават доставчици на двигатели за болидите на БАР. Това сътрудничество в течение на времето се оказва толкова важно, че през 2006 година тимът преминава изцяло в ръцете на Хонда. В първата година с Хонда нещата потръгват добре. Вилньов се представя на добро ниво, а и Зонта става все по-силен към края на сезона. Добрите представяния на бразилеца обаче идват малко късно, тъй като БАР вече е намерил негов заместник за 2001 година в лицето на Оливие Панис, като тимът се надява с него и Вилньов да се изкачи в класирането при пилотите. Това обаче не се случва, като БАР дори губи петото си място и остава зад Джордан. Вилньов изразява бързо разочарованието си, като споделя, че въобще не е впечатлен от болида и че трябват драстични подобрения през 2002 година.
Уволнението на неговия приятел и мениджър Крейг Полък малко преди представянето на новия болид обаче поставя под въпрос дългосрочното сътрудничество между Вилньов и тима. Дейвид Ричарс заема мястото на Полък с амбицията да изкачи отбора до върха. Вилньов остава в БАР през 2003 година, който през тази година е единственият тим, използващ мотори на Хонда. В последния сезон от петгодишния си контракт Вилньов има за съотборник Дженсън Бътън и е принуден да признае, че се превръща във втори пилот на отбора. През целия сезон, който започва с няколко по-остри думи между двамата съотборници, Бътън е по-бърз от Вилньов. Така сътрудничеството между Вилньов и БАР идва до неизбежния си край, след като той е освободен неопсредствено преди последното състезание от сезона - в Япония, и е заменен от Такума Сато.
Сезон 2004 става годината, която превръща БАР от средняшки отбор в тим, способен да се бори за титлата. Бътън и Сато печелят 119 точки и пращат тима на второ място при конструкторите. Бътън стига до четири втори места, а на "Индианаполис" Сато за първи път в кариерата си влиза в тройката. Общо отборът се качва 11 пъти на почетната стълбичка и 24 пъти стига до точките.
През 2005 година тима напуска Дейвид Ричардс, като вероятната причина са няколкото публични дебата, които той води с Бътън по повод желанието му да напусне БАР в посока Уилямс. Ричардс успява да задържи Бътън, но самият той е сменен от Ник Фрай. На пистата Бътън и Сато имат доста слаб старт на сезона, като в първите три състезания БАР не печели нито една точка. На "Имола" нещата стават още по-лоши, след като се установява, че болидът на БАР е прекалено лек, тимът е дисквалифициран на състезанието за Гран при на Сан Марино и получава забрана да стартира в следващите две състезания. До десетата надпревара БАР още няма точка на сметката си. Междувременно Хонда вече притежава 45% от отбора, като до края на сезона трябва да стане собственик на 100%. В състезанието за Гран при на Франция Бътън най-после носи точка на отбора, като в оставащите състезания британският пилот продължава да печели точки. Заради слабото представяне на Сато обаче отборът остава на шесто място в класирането при конструкторите.
През 2006 година към тима се присъединява Рубенс Барикело, който заменя преминалия в Супер Агури Такума Сато. Сезонът за Хонда не е впечатляващ, въпреки че победата на Бътън в Унгария показва, че тимът може да се бори и за първото място в състезанията. Барикело има проблеми с привикването към болида през първата половина от сезона, като се оплаква, че RA106 не отговаря на стила му на каране. Бътън печели 1 точки в първите 12 състезания, но последните му шест състезания за сезона му носят 35 точки. През тази година Барикело стига до 30 точки и общо 86 точки Хонда завършва годината на четвърто място при конструкторите.
Сезон 2007 е един от най-слабите за тима в последните години. След силното четвърто място при конструкторите през 2006 година, отборът стартира с големи амбиции сезона, но в края на годината има на сметката си едва шест точки, което му отрежда осмо място при конструкторите. Всичките те са дело на Дженсън Бътън, който печели по една точка в състезанията във Франция и Италия и още четири за петото си място в надпреварата за Гран при на Китай. Другият пилот на Хонда Рубенс Барикело остава без нито една точка и по този начин на последно място в класирането при пилотите.
http://formula1.sportal.bg/teams.php?team=24
База на отбора: Бракли (Великобритания)
Адрес:
Brawn GP F1 Team , Brackley
Northamptonshire NN13 7BD
United Kingdom
Структура на тима:
Пилоти:
- Дженсън Бътън
- Рубенс Барикело
Тест-пилоти:
- Алекс Вурц
-
Шеф на отбора: Рос Браун
Генерален мениджър: Гари Савидж
Технически директор: Ник Фрай
Шеф дизайнер: Йорг Цандер
Шеф на отдел "Аеродинамика": Лои Бигоис
Шеф на отдел "Двигатели": Ола Калинус
Състезателен инженер на Дженсън Бътън: Андрю Шовлин
Състезателен инженер на Рубенс Барикело: Джок Клиър
Шаси: BGP001 - карбон направен от Форс Индия Дължина: 4700 мм База: ? мм Трансмисия: Полуавтоматична - 7 скорости Окаване: Showa Тегло: 605 кг. Охлаждане: Вода/система с масло Спирачки: Alcon Carbon Масло: Eneos Гориво: Eneos Джанти: BBS Гуми: Бриджстоун
Двигател: Мерцедес-Бенц V8 FO 108W - 90 градуса, 2400 куб/см Блок на двигателя: Алуминий Глава на цилиндрите: Алуминий Колянов вал: Стомана
Дебют във Формула 1: 2009 г. Гран при на Австралия (Албърт парк)
Участия: 0
Победи: 0
Първа победа: 0
Най-добро класиране в Гран при: 0
Подиуми: 0
Пол-позишъни: 0
Първи пол-позишън: 0
Най-добра стартова позиция: 0
Най-бързи обиколки: 0
Титли при пилотите: 0
Титли при конструкторите: 0
Най-добро крайно класиране в първенството: 0
Точки: 0
Първа точка/и: 0
Бюджет: 70 милиона долара
Служители: 700
Официален уеб сайт: www.brawngp.com
Информацията по-долу се отнаса за трансформацията на тима през последните години: Легендарният собственик на тима на Тирел - Кен Тирел продава отбора със своето име през 1997 година на Бритиш Американ Табако. Шеф на тима става Крейг Полък, а Жак Вилньов и Рикардо Зонта са двамата пилоти. Бритиш Американ Рейсинг или тима на БАР застава на старт за първи път през 1999 година, по-късно отборът е изцяло изкупен от Хонда, тъй като тютюневият гигант се оттегля от Формула 1.
Първата състезателна година - 1999, се превръща в разочарование, тъй като BAR 001 не успява да спечели нито една точка. За следващата година Полък сключва сделка с Хонда, които стават доставчици на двигатели за болидите на БАР. Това сътрудничество в течение на времето се оказва толкова важно, че през 2006 година тимът преминава изцяло в ръцете на Хонда. В първата година с Хонда нещата потръгват добре. Вилньов се представя на добро ниво, а и Зонта става все по-силен към края на сезона. Добрите представяния на бразилеца обаче идват малко късно, тъй като БАР вече е намерил негов заместник за 2001 година в лицето на Оливие Панис, като тимът се надява с него и Вилньов да се изкачи в класирането при пилотите. Това обаче не се случва, като БАР дори губи петото си място и остава зад Джордан. Вилньов изразява бързо разочарованието си, като споделя, че въобще не е впечатлен от болида и че трябват драстични подобрения през 2002 година.
Уволнението на неговия приятел и мениджър Крейг Полък малко преди представянето на новия болид обаче поставя под въпрос дългосрочното сътрудничество между Вилньов и тима. Дейвид Ричарс заема мястото на Полък с амбицията да изкачи отбора до върха. Вилньов остава в БАР през 2003 година, който през тази година е единственият тим, използващ мотори на Хонда. В последния сезон от петгодишния си контракт Вилньов има за съотборник Дженсън Бътън и е принуден да признае, че се превръща във втори пилот на отбора. През целия сезон, който започва с няколко по-остри думи между двамата съотборници, Бътън е по-бърз от Вилньов. Така сътрудничеството между Вилньов и БАР идва до неизбежния си край, след като той е освободен неопсредствено преди последното състезание от сезона - в Япония, и е заменен от Такума Сато.
Сезон 2004 става годината, която превръща БАР от средняшки отбор в тим, способен да се бори за титлата. Бътън и Сато печелят 119 точки и пращат тима на второ място при конструкторите. Бътън стига до четири втори места, а на "Индианаполис" Сато за първи път в кариерата си влиза в тройката. Общо отборът се качва 11 пъти на почетната стълбичка и 24 пъти стига до точките.
През 2005 година тима напуска Дейвид Ричардс, като вероятната причина са няколкото публични дебата, които той води с Бътън по повод желанието му да напусне БАР в посока Уилямс. Ричардс успява да задържи Бътън, но самият той е сменен от Ник Фрай. На пистата Бътън и Сато имат доста слаб старт на сезона, като в първите три състезания БАР не печели нито една точка. На "Имола" нещата стават още по-лоши, след като се установява, че болидът на БАР е прекалено лек, тимът е дисквалифициран на състезанието за Гран при на Сан Марино и получава забрана да стартира в следващите две състезания. До десетата надпревара БАР още няма точка на сметката си. Междувременно Хонда вече притежава 45% от отбора, като до края на сезона трябва да стане собственик на 100%. В състезанието за Гран при на Франция Бътън най-после носи точка на отбора, като в оставащите състезания британският пилот продължава да печели точки. Заради слабото представяне на Сато обаче отборът остава на шесто място в класирането при конструкторите.
През 2006 година към тима се присъединява Рубенс Барикело, който заменя преминалия в Супер Агури Такума Сато. Сезонът за Хонда не е впечатляващ, въпреки че победата на Бътън в Унгария показва, че тимът може да се бори и за първото място в състезанията. Барикело има проблеми с привикването към болида през първата половина от сезона, като се оплаква, че RA106 не отговаря на стила му на каране. Бътън печели 1 точки в първите 12 състезания, но последните му шест състезания за сезона му носят 35 точки. През тази година Барикело стига до 30 точки и общо 86 точки Хонда завършва годината на четвърто място при конструкторите.
Сезон 2007 е един от най-слабите за тима в последните години. След силното четвърто място при конструкторите през 2006 година, отборът стартира с големи амбиции сезона, но в края на годината има на сметката си едва шест точки, което му отрежда осмо място при конструкторите. Всичките те са дело на Дженсън Бътън, който печели по една точка в състезанията във Франция и Италия и още четири за петото си място в надпреварата за Гран при на Китай. Другият пилот на Хонда Рубенс Барикело остава без нито една точка и по този начин на последно място в класирането при пилотите.
-
- Мнения: 1367
- Регистриран на: Съб 08 апр 2006 13:25
- Автомобил: BMW 330Cd 261hp 591nm
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Формула 1 сезон 2009
POLO PAVLETI написа: Не умаловажавам побета на тима на Браун , но не мисля че изпъкнаха с нещо повече от останалите.
колега и аз съм ферарист както теб (разбирам по аватара ти), но истината е че отбора на БраунГП нямаше конкуренция в това състезание. още е твърде рано за да гадаем дали това е инцидентен случай или ще е доминация за цял сезон. Но в това състезание просто нямаше по-добър болид, който да поддържа високо темпо в серия от обиколки.
айде вече тази неделя да е за Ферари

- POLO PAVLETI
- Мнения: 1675
- Регистриран на: Съб 13 авг 2005 20:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Airport Sofia (SOF / LB SF)
Re: Формула 1 сезон 2009
Признавам че съм пристрастен
но се си мисля че старта на Барикело (или по скоро нестарта) допринесе за дръпването напред на съотборника му
Освен това темпото на лидера не беше чак толкова по голямо от на преследващия го Себастиан Фетел. Просто състезанието се разви по много кофти начин, което пък от друга страна прави този спорт безкрайно интересен.


-
- Мнения: 1118
- Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Формула 1 сезон 2009
kubica написа:колеги, аиде стига спам: тук си пише..
http://formula1.sportal.bg/teams.php?team=24
Жестоко!!! спортал.бг - най-доказания източник на информация за света на Ф1


В момента, все още Хонда плаща заплатите на работещите в БраунГП. Просто защото неустойките по договорите биха им стрували 50-60млн долара повече... А че не искат името им да се свързва с отбора - при положение че двигателя не е техен е разбираемо.
Дизайна на задните дифузьори е създаден от аеро-отдела на Супер Агури, които след разпадането на отбора на 90% се вливат в хонда... 1-2ма отиват в тойота... хайде сега да погледнем кои отбори имат такива дифузьори ...
По шасито за 2009-а почват работа след 2-то състезание сезон 2008.
но това е информация от заблудени немски и английски журналисти, които трябва да ядат мнооого хляб за да достигнат прозренията на световно известните си колеги от спортал.бг ....

Глава McLaren Мартин Уитмарш полагает, что догнать Brawn GP, завоевавшую победный дубль в Гран При Австралии, будет непросто, и на это потребуется время.
По мнению Уитмарша, в 2008-м команда из Брэкли не занималась модернизацией прошлогодней машины, бросив все ресурсы на подготовку к новому сезону. McLaren же в то время вела борьбу за победу в чемпионате, и не могла позволить себе пойти по такому пути.
Мартин Уитмарш: «Подозреваю, наши друзья из Brawn GP не будут стоять на месте и ждать, пока мы их догоним: они тоже будут двигаться вперед. У них гораздо более совершенная машина, это вполне понятно: они открыто признают, что работа над ней шла 16 месяцев с использованием огромных ресурсов концерна Honda.
Хорошая тактика, учитывая, что в то время команда Honda Racing выступала слабо. Мы занимались другими вещами, боролись за победу в чемпионате, поэтому теперь нам придется поднажать и добиться более высоких темпов прогресса по сравнению с ними. И все же, уверен, в ближайших гонках нам это не удастся.
Сейчас у них в штате 700 человек, и, вероятно, это самая крупная команда Формулы 1. Я знаю, сейчас там идут сокращения, но у меня есть информация об их финансовых делах, и, по-моему, с деньгами там все в порядке.
Работа над BGP 001 изначально шла в четырех аэродинамических трубах, затем в двух, и я готов признать, что в будущем, может быть, они и превратятся в маленькую команду, но то, что мы видим сейчас – это плод огромных усилий Honda. В Формуле 1 не бывает чудес: эти люди неплохо поработали».
McLaren не была в числе команд, подавших протест против конструкции диффузоров Brawn GP, Toyota и Williams, и Уитмарш объяснил свою позицию так: «Мы не стали подавать никаких протестов, мы будем работать над своей машиной, стараясь поднять ее скорость. Но подобная смелая трактовка технического регламента дает явное преимущество, это нельзя отрицать, это мы это ясно увидели в Мельбурне».
- Lizard
- Мнения: 940
- Регистриран на: Чет 27 юли 2006 8:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Варна
- Контакти:
Re: Формула 1 сезон 2009
Днеска писаха че Ричард Брансън бил дал пари само за 2 състезания. Браун ГП отчачно търсят спонсори. Нямат пари за 3-тия старт от сезона. Освен това съкращават с 40% персонала си...
Според мен Ричард Брансън ще ги изкупи.
Според мен Ричард Брансън ще ги изкупи.
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3975
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Формула 1 сезон 2009
най-много ме дразни фактът, че наричат бариЧело бариКело. виновни са немските коментатори и нашите "копи-пейст" спортни журналисти. а за започналият сезон - мисля, че беше крайно време да видим и други отбори (освен богоугодните) на почетната стълбица.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта