Над 1 000 000 коли на ток до 2020 г

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
One
Мнения: 3591
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Над 1 000 000 коли на ток до 2020 г

Мнениеот One » Сря 15 дек 2010 10:32


staraplanina написа: Хибридния автомобил е вид автомобил използващ две или повече системи за задвижване от различни типове - електрически мотор(и) и двигател(и) с вътрешно горене.

Така си е - липсата на щепсел при "хибридите" си е направо гадост...
За момента никоя кола не е излязла фабрично оборудвана с щепсел, с изключение на някои - Nissan Leaf, Mitsubishi iMiEV, CODA, THINK City (не съм ги изброил всичките)....
Ама и цената им си я бива mhihi


Хибридния автомобил е вид автомобил използващ две или повече системи за задвижване от различни типове - електрически мотор(и) и двигател(и) с вътрешно горене.
Nissan Leaf, Mitsubishi iMiEV, са си чисти електрички и за това им требе кабел за ел мрежата

като цяло хибридеите са вече напълно безмислени возила - нито икономични , нито екологични с оглед замърсяванията при производството им .....




Потребителски аватар
nikidd
Мнения: 19
Регистриран на: Сря 05 дек 2007 12:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Над 1 000 000 коли на ток до 2020 г

Мнениеот nikidd » Пет 17 дек 2010 16:03


One написа:...
като цяло хибридеите са вече напълно безмислени возила - нито икономични , нито екологични с оглед замърсяванията при производството им .....


Не съм съгласен, докато не направят батерии, с които да минеш 300-400 мили с едно зареждане, хибридите ще са по-добрия вариант за нас (които сме с една кола в семейството). Аз лично се кефя на RE-EV като Volt„ защото пробега на електричество ще ми е напълно достатъчен за ден-два-три, може и за цяла седмица. Т.е. в 99% от времето няма да ползвам Range Extender-а, но все пак няма да се притеснявам ако внезапно се наложи да хукна на 200-300 км.

Лично мнение де ;)


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Над 1 000 000 коли на ток до 2020 г

Мнениеот nikson85 » Пет 17 дек 2010 17:50


а дали е възможно електрическите автомобили да са с две батерии и когато едната се истощи да се превключи на другата и тази която е изтощена да се зарежда по време на път , за тази цел да има генератор за ток който е ръководен от контролер на напрежението , проблемите с оборотите да са изчистени чрез зъбна предавка за да имаме синусуидата на променливия ток която ни е необходима за зареждането на изтощената батерия. така сами ръководим нещата , че да не пребягваме до електрическа мрежа. така излиза , че се движим без да зареждаме. тъй като имаме независимо зареждане батериите да имат капацитет от 60км пробег защото няма да се пребягва до зареждане от мрежа тъй като се зареждат на път. в закона на физиката е писано , че неможе една машина да се движи и сама да си произвежда едновремено тока , но това не се отнася за складираната енергия в вид на иони чрез батериите. :да:


Потребителски аватар
nikidd
Мнения: 19
Регистриран на: Сря 05 дек 2007 12:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Над 1 000 000 коли на ток до 2020 г

Мнениеот nikidd » Пет 17 дек 2010 20:29


Аз поне нищо не разбрах :banghead:

nikson85 написа:а дали е възможно електрическите автомобили да са с две батерии

Може, ама ще искаш ли в Passat комби да има място за багаж и за повече от 1 пътник или те устройва всичко да е тъпкано с батерии? Теглото да кажем го забравяме, че става сложно, чупливо и неефективно.

nikson85 написа:...за тази цел да има генератор за ток който е ръководен от контролер на напрежението...


Според мен ти току що затри закона за запазване на енергията, ама карай. Така наречения генератор всъщност ще се явява една спирачка. Т.е. ползваш тока от батерията, за да задвижи електромотор, който задвижва полуоските и едновременно си закачил генератор, който да връща някаква част от енергията. Не става, поне не с тези закони на физиката.


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Над 1 000 000 коли на ток до 2020 г

Мнениеот nikson85 » Пет 17 дек 2010 20:56


nikidd написа:Аз поне нищо не разбрах :banghead:

nikson85 написа:а дали е възможно електрическите автомобили да са с две батерии

Може, ама ще искаш ли в Passat комби да има място за багаж и за повече от 1 пътник или те устройва всичко да е тъпкано с батерии? Теглото да кажем го забравяме, че става сложно, чупливо и неефективно.

nikson85 написа:...за тази цел да има генератор за ток който е ръководен от контролер на напрежението...


Според мен ти току що затри закона за запазване на енергията, ама карай. Така наречения генератор всъщност ще се явява една спирачка. Т.е. ползваш тока от батерията, за да задвижи електромотор, който задвижва полуоските и едновременно си закачил генератор, който да връща някаква част от енергията. Не става, поне не с тези закони на физиката.

kak иначе искаш да опазиш батериите от пренатоварване?
и как така си помисли да вържем нищо няма да вързваме просто обясних че проблема с обороти( сила на тока), все още ще се внедри закона на механиката за предавателни числа колега.и батериите още горе посочих че са две и съответно и двойна верига те са скадиране , и консумиране .
когато единия кръг се изтощи , другия се е заредил от движението и го префключваме да се зарежда изтощения а заредения засвижва автомобила .
разбра ли?


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Над 1 000 000 коли на ток до 2020 г

Мнениеот nikson85 » Сря 22 дек 2010 12:43




Потребителски аватар
staraplanina
Мнения: 114
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 14:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Над 1 000 000 коли на ток до 2020 г

Мнениеот staraplanina » Пет 24 дек 2010 23:25


nikson85 написа:http://www.google.bg/#hl=bg&biw=1680&bi...c6d05264d-на ток
http://www.google.bg/#hl=bg&biw=1680&bi...c6d05264d-на водород


на ток:
Около 91 800 000 резултата
на водород:
Около 5 180 000 резултата
:beer


Потребителски аватар
ta6koo
Мнения: 321
Регистриран на: Сря 08 мар 2006 11:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Над 1 000 000 коли на ток до 2020 г

Мнениеот ta6koo » Пет 24 дек 2010 23:47


Тези автомобили ще са много интересни. Представям си картинката тук в България: Отивам да хвърля малко ток в колата и от "бензиностанцията" ме връщат защото някой е задигнал 2 км от главния електропровод :063:


Потребителски аватар
staraplanina
Мнения: 114
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 14:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Над 1 000 000 коли на ток до 2020 г

Мнениеот staraplanina » Съб 25 дек 2010 0:10


ta6koo написа:Тези автомобили ще са много интересни. Представям си картинката тук в България: Отивам да хвърля малко ток в колата и от "бензиностанцията" ме връщат защото някой е задигнал 2 км от главния електропровод :063:


връщаш се в къщи - картинката е:
- размразил се фризер;
- компютъра се скапал - нямаш ЮПС;
- булсат-а не работи;
......
пак поради същата причина:
някой е задигнал 2 км от главния електропровод :063:


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Над 1 000 000 коли на ток до 2020 г

Мнениеот nikson85 » Съб 25 дек 2010 12:09


В момента за да си направиш кола на ток ти трябват доста пари. Към 3000 лв ти е електро мотора който работи на променливи обороти и кпд му е повече от този с двигателите с вътрешно горене. Контролер който струва към 1000 лева. Батерията към 5000 лв и с нея се изминава към 300 000км живот. И като прибавим и кабели измерителни уреди и поставянето на мотора към 2000 лева. Значе към над 10 000 лева ще имаме елекромобил , който ще е нормален поне ще се движи с 150 км и ще има значителна мощност , а за по- мощен модел ще трябва повече пари.
И няма да сменяме моторно масло и гърнета , горивни помпи гарнитури и др. и да сипваме горива , а просто ще включим ел. автомобила да се зарежда. :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=39K36Rw7LYc :mrgreen:



http://www.cloudelectric.com/category_s/42.htm- части
http://www.hometheatre.net.au/index.php ... 9eb5f53cba


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Над 1 000 000 коли на ток до 2020 г

Мнениеот nikson85 » Сря 12 яну 2011 21:09


РАЗЛИКИ

Разликите между автомобила с двигател с вътрешно горене и този с електрически двигател са големи. При първия разходът на гориво е огромен, защото дори и да изчакваш на светофар или на спирка двигателят работи, при ускоряване или слизане по наклон разходът е повече. Докато електрическият двигател дава възможност да се регенерира енергия, т.е. да се връща обратно енергия в акумулатора. Електрическият двигател е обратим - може да работи като генератор и като двигател. Когато завъртим ротора с по-големи обороти, отколкото той консумира от захранващата система, тогава преминава в генераторен режим и при наклон или спиране се регенерира енергия. Докато при двигателя с вътрешно горене трябва да се сменя маслото, частите му - бутала, клапани и др., се износват и той има живот средно до 200 хиляди км, то животът на електродвигателя е вечен.


One
Мнения: 3591
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Над 1 000 000 коли на ток до 2020 г

Мнениеот One » Чет 13 яну 2011 9:54


вече са го направили по света !!!
инфо от 22 януари 2008 18:46 - към днешна дата вече работи !

Renault-Nissan и Project Better Place се заемат да населят Израел с електромобили. Те трябва да се появят на местния пазар не по-късно от 2011 г. Наскоро правителството в страната реши да развива сериозна инфраструктура за екологични автомобили от този род. Около 500 000 станции за зареждане с електричество трябва да се появят през близката половин година в Израел. Освен това е предвидено да се появят и пунктове за директна смяна на изтощените батерии.

Израелското правителство ще насърчава използването на електрически автомобили с финансови отстъпки. Renault ще доставя колите, а задачата на Project Better Place ще се състои в изграждането на съответната мрежа за поддръжката им. Това ще бъдат 100% електрически автомобили, обзаведени и с 1,6-литров бензинов мотор и литиево-йонни батерии.

Клиентите ще купуват само автомобила и ще плащат абонаментна такса за захранването му с електричество. В нея ще влизат ползването на батериите и изминатите километри.

Централата на компанията Project Better Place е в Калифорния. Автономията на електромобила вече няма да се явява пречка.

От друга страна, верният съратник на Renault - Nissan, е разработил батерията за електромобила съвместно с компанията NEC и ще осигури серийното й производство. Компанията майка Renault пък се е нагърбила със задачата да подготви батерии за смяна, които да осигурят възможно най-дълъг пробег без зареждане на автомобила.

90% от шофьорите в Израел навъртат по-малко от 70 км дневно, а разстоянието между големите градове е не повече от 150 км. Тези данни превръщат електрическите автомобили в идеален начин за придвижване.

http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=217809


Потребителски аватар
staraplanina
Мнения: 114
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 14:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Над 1 000 000 коли на ток до 2020 г

Мнениеот staraplanina » Съб 15 яну 2011 0:32


Зареждане на пакета 200Ач батерии с 0,5С от капацитета - 1 час и 15 мин за зарядка от 0% до 80%:
Прикачени файлове
charging_100A_640x480.JPG


Потребителски аватар
Fifa
Мнения: 748
Регистриран на: Нед 27 юни 2010 10:16
Автомобил: VW Passat 5.5
Двигател: 1.9 TDI AWX
Местоположение: София

Re: Над 1 000 000 коли на ток до 2020 г

Мнениеот Fifa » Нед 16 яну 2011 16:41


Български фирми ще правят зарядна станция за електромобили

До 2-3 месеца фирмите от индустриален клъстер „Електромобили” (ИКЕМ) ще имат прототип на българска зарядна станция за коли, които се движат с електроенергия. Станцията във форма на малка колона ще може да се инсталира на паркинги и други публични места, съобщиха от ИКЕМ. За зарядните станции се създава и оригинална българска интелигентна система - „смарт грид”, която дава възможност за мониторинг и контрол на т. нар. „зелена енергия” от производителя до електромобила. Системата се разработва от членове на ИКЕМ и техни партньори от БАН и „ЧЕЗ България.

Колонки за заряд на електромобили се инсталират в редица големи градове в Европа, САЩ и Япония. От тях за няколко часа бъдещите електрически коли ще могат да зареждат или дозареждат своите батерии. Почти всички големи производители на автомобили вече имат свои електрически прототипи и до една година са готови да ги пуснат в масово производство, уточнява БТА. Както съобщават агенциите от САЩ, там най-нетърпеливите вече са се записали на опашки за първите бройки. Зарядните колонки, разработвани в България, ще работят с променлив ток от мрежата и ще захранват батериите на колите за 3-8 часа (в зависимост от капацитета им). Има и зарядни станции за постоянен ток, които ще могат да пълнят акумулатори и за 30 минути.

През миналата есен международната компания Full Charger демонстрира в София зарядни колонки от първия тип и до края на тази година възнамерява да инсталира около 4500 от тях на полуострова - в България, Румъния, Турция и Кипър. Според нейни представители колонките ще струват около 4500 евро без ДДС, съобщават от клъстера.

Клъстер „Електромобили” работи от 14 месеца. За това време негови членове вече са конвертирали няколко леки автомобила с електродвигатели. Това им помага да тестват при реални условия машините и вложените в тях агрегати, части и елементи, производство на български или чуждестранни фирми.

Източник: Дарик


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Над 1 000 000 коли на ток до 2020 г

Мнениеот nikson85 » Нед 16 яну 2011 20:58


A някой има ли идеи от електро разбирачите във форума как да си направим коли на ток. Електро мотора трябва да е за променлив ток нещо като стартера на кола , но не точно защото и времето за работа му е увеличено.
Проблема да си направим електромобил са мощностите на агрегатите какви трябва да бъдат и понеже говорим за променливи токови импуси и кабелите имат значение.
пример:
Електро мотор - 120 волта какъв трябва да му бъде контролера какви кабели трябва да има , каква батерия трябва да има устройството за зареждане какво трябва да е и най важното монтажа на електромотора. До сега каквито проекти съм виждал всеки електро мотор е монтиран към скоростната кутия на предишния двигател с вътрешно горене.
Ние можем да направим електромобил от всеки обикновен автомобил. И най важното говори се за разход на електроенергия за прословутите 3 лева на 100 км пробег.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта