Дизел vs. Бензин

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
archimedes
Мнения: 371
Регистриран на: Нед 24 фев 2008 17:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот archimedes » Пон 04 апр 2011 12:27






Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот pe6kata » Пон 04 апр 2011 14:11


евала за линка :bowdown
статията перфектно обяснява зависимостта обороти/въртящ момент. М/у другото въпросната теза-" Мощността продава коли, но въртящия момент печели състезания!” мисля че е казана от Карол Шелби . И тук е обяснено защо това е нелепо. Добре би било доста дизелджии да я прочетет.

Добре е и да се качат две графики с разпределението на въртящия момент и оборотите на два автомобила- атмосферен бензинов и ТДИ- но да са с приблизително равна кубатура и коне. Ще се види в какъв диапазон от обороти дизела запазва висок, да речем 80% от максималния си торк и как е при бензиновия атмосферен.

Добре е също така да се качат предавателните числа на две кутии- дизелова и бензинова- нека се види на всяка предавка какви обороти влизат в кутията и какви излизат към полуоските. Кутията е редуктор на обороти или мултипликатор на въртящ момент.

един пример-на 02м дизелова и бензинова кутия:
1-ва понижавва оборотите/ увеличава върт момент(overall ratio) 12.363 за дизел(предавка 3.818 и диф на първия вторичен вал 3.28) и 14.351 за бензин(3.14, диф- 4.200)
2- 6.816 дизел/ 8.841 бензин
3- 4.360/ 6.002
4- 3.146/ 4.470
5- 2.537/ 3.640
6- 2.108/ 3.024--- Ето как бензина компенсора липсата на въртящ момент с обороти- чрез кутията.

Така също например въпросния 116 коня ТДИ ПД има 285(305нм) при 1900об, и 116кс при 4000об/мин. При 4000об обаче въртящия му момент е 203 нм! С почти 1/3 пада за 2000 оборота. Малко след това му е ограничителя.

Бензинов 2.0 8в- че и тои е 115коня- 166н.м при 2600об/мин и 115 коня при 5400об/мин. На 5400об/мин пада на 150н.м. т.е едва 10% в интервал от 3000 оборота, а има още 1000оборота до прекъсвач!

Който иска да си прави изводи, стига нещо да му говорят тези числа...
При еднваки модели на дадена марка, при мотори с близки коне бензина е винаги по-бърз от дизела както на ускорение, така и на макс. скрост Дизеловия мотор е много подходящ на машини, при които работния диапазон е сравнително тесен и постоянен като обороти- тежкотоварни камиони, трактори, агрегати и т.н... докато бензинов там нестава просто. При колите нещата са по малко по друг начин, но...Погледнете един дизел от 80-те и днес- откъм обороти няма развитие, вади се мощност от всичко- турбо, по-големи налягания впръскване... само не и обороти


дизела има 3 основни предимства:
1- малко по-икономичен
2- много по- добра еластичност(доускоряване, а не ускоряване) примерно 80-120 на 5-та. Дори бензинов турбо мотор ще изостане леко в тази дисциплина.
3- намира се лесно дизел на черно
дотам!

За предимставата на бензина може да се изпише цяла страница сигуро. Понеже всеки кара дизел за да мине по-тънко(макар че ако иска тънко по-добре газ или метан), та дизела за да дава икономия си иска много каране, за да се оправдае по-високата му цена за поддръжка и ремонт, както и цена при закупуването му.

Дизел и бензин, които са с доста близки динамични показатели, с еднаква мощност, доста и се доближават като разход!

Не се обиждам на никой, и никой не искам да се обижда. Към колегата по-горе- намекнах че почват да се пишат вече големи глупости. Как може да изцепиш че искрата при бензнина е сложно и ненадеждно да се изпълни, докато при дизела момента на впръскване е много надежден и прост :shock :shock :shock . Представяш ли си , ако един човек влезе за пръв път във форума, да чете подобно неща, някакси впечатлението няма да добро, може и да е последното му... Както и да е...

Кефиш се че при 150 ти гори 7. А колко си мислиш че ще гори един бензинов мотор, при това нормален, 1,8-2.0 120-160 коня примерно при поддръжане на 150км/ч?! По-добре да не разбираш, щото ако видиш каква е разликата в цената ще ти дойде да си налееш 20л нафта и да си полееш 3цилиндровия дизелов звяр...

Всичко добро и безаварийно, било то на нафта или бензин :да:

Последна промяна от pe6kata на Вто 05 апр 2011 18:45, променено общо 1 път.


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот bnick » Пон 04 апр 2011 16:22


pe6kata написа:Дизел и бензин, които са с доста близки динамични показатели, с еднаква мощност, доста и се доближават като разход!

Добре mhihi

pe6kata написа: Кефиш се че при 150 ти гори 7. А колко си мислиш че ще гори един бензинов мотор, при това нормален, 1,8-2.0 120-160 коня примерно при поддръжане на 150км/ч?! По-добре да не разбираш, щото ако видиш каква е разликата в цената ще ти дойде да си налееш 20л нафта и да си полееш 3цилиндровия дизелов звяр...

Разликата е поне 3-4 литра. Та какво да направя с налятата нафта :roll:


Потребителски аватар
tisho_psg
Мнения: 1334
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот tisho_psg » Пон 04 апр 2011 16:58


pe6kata написа:евала за линка :bowdown
статията перфектно обяснява зависимостта обороти/въртящ момент. М/у другото въпросната теза-" Мощността продава коли, но въртящия момент печели състезания!” мисля че е казана от Шелби Кобра. И тук е обяснено защо това е нелепо. Добре би било доста дизелджии да я прочетет.

Добре е и да се качат две графики с разпределението на въртящия момент и оборотите на два автомобила- атмосферен бензинов и ТДИ- но да са с приблизително равна кубатура и коне. Ще се види в какъв диапазон от обороти дизела запазва висок, да речем 80% от максималния си торк и как е при бензиновия атмосферен.

Добре е също така да се качат предавателните числа на две кутии- дизелова и бензинова- нека се види на всяка предавка какви обороти влизат в кутията и какви излизат към полуоските. Кутията е редуктор на обороти или мултипликатор на въртящ момент.

един пример-на 02м дизелова и бензинова кутия:
1-ва понижавва оборотите/ увеличава върт момент(overall ratio) 12.363 за дизел(предавка 3.818 и диф на първия вторичен вал 3.28) и 14.351 за бензин(3.14, диф- 4.200)
2- 6.816 дизел/ 8.841 бензин
3- 4.360/ 6.002
4- 3.146/ 4.470
5- 2.537/ 3.640
6- 2.108/ 3.024--- Ето как бензина компенсора липсата на въртящ момент с обороти- чрез кутията.

Така също например въпросния 116 коня ТДИ ПД има 285(305нм) при 1900об, и 116кс при 4000об/мин. При 4000об обаче въртящия му момент е 203 нм! С почти 1/3 пада за 2000 оборота. Малко след това му е ограничителя.

Бензинов 2.0 8в- че и тои е 115коня- 166н.м при 2600об/мин и 115 коня при 5400об/мин. На 5400об/мин пада на 150н.м. т.е едва 10% в интервал от 3000 оборота, а има още 1000оборота до прекъсвач!

Който иска да си прави изводи, стига нещо да му говорят тези числа...
При еднваки модели на дадена марка, при мотори с близки коне бензина е винаги по-бърз от дизела както на ускорение, така и на макс. скрост Дизеловия мотор е много подходящ на машини, при които работния диапазон е сравнително тесен и постоянен като обороти- тежкотоварни камиони, трактори, агрегати и т.н... докато бензинов там нестава просто. При колите нещата са по малко по друг начин, но...Погледнете един дизел от 80-те и днес- откъм обороти няма развитие, вади се мощност от всичко- турбо, по-големи налягания впръскване... само не и обороти


дизела има 3 основни предимства:
1- малко по-икономичен
2- много по- добра еластичност(доускоряване, а не ускоряване) примерно 80-120 на 5-та. Дори бензинов турбо мотор ще изостане леко в тази дисциплина.
3- намира се лесно дизел на черно
дотам!

За предимставата на бензина може да се изпише цяла страница сигуро. Понеже всеки кара дизел за да мине по-тънко(макар че ако иска тънко по-добре газ или метан), та дизела за да дава икономия си иска много каране, за да се оправдае по-високата му цена за поддръжка и ремонт, както и цена при закупуването му.

Дизел и бензин, които са с доста близки динамични показатели, с еднаква мощност, доста и се доближават като разход!

Не се обиждам на никой, и никой не искам да се обижда. Към колегата по-горе- намекнах че почват да се пишат вече големи глупости. Как може да изцепиш че искрата при бензнина е сложно и ненадеждно да се изпълни, докато при дизела момента на впръскване е много надежден и прост :shock :shock :shock . Представяш ли си , ако един човек влезе за пръв път във форума, да чете подобно неща, някакси впечатлението няма да добро, може и да е последното му... Както и да е...

Кефиш се че при 150 ти гори 7. А колко си мислиш че ще гори един бензинов мотор, при това нормален, 1,8-2.0 120-160 коня примерно при поддръжане на 150км/ч?! По-добре да не разбираш, щото ако видиш каква е разликата в цената ще ти дойде да си налееш 20л нафта и да си полееш 3цилиндровия дизелов звяр...

Всичко добро и безаварийно, било то на нафта или бензин :да:

Колега,май не харесваш дизелите.Твое право е,но това по никакъв начин не променя ОГРОМНОТО им предимство по почти всички показатели в сравнение с бензиновите мотори.Казвам го от личен опит.
А разликата в разхода при 150км/ч наистина не е голяма-даже може да няма и 10литра на 100км :D
Такива дето виждат нещата като теб в Европа трябва да са много малко,защото при продажбите на нови коли дизела няма конкуренция :idea:


K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот K » Пон 04 апр 2011 17:11


Тук го докарвате до това кой мотор стига по-бързо от 0-100. Колко от вас карат така постоянно? Според мен това е един фактор, който в нормално ежедневие няма никаква стойност, само гордост ако искаш да накажеш някой, но всичко дотам.

Булшинството от хората си търсят най-рентабилната кола за себе си. Било то разход, вървеж и т.н. Факт, че в последните години се търсят повече дизели спрямо бензини. Заглеждайки се по колите ми се въртят само надписи TDI, и не толкова 1.8Т или другите бензинови варианти.

Ходейки в Италия тези дни забелязвам също тенденция да се карат дизели там. Чуждите коли от Чехия и Полша също преобладаваха с дизелови мотори.

Карах наскоро 1-2 седмици бензинов мотор, 1.6, 99 коня. Единствения му плюс беше по-тихата работа на двг, при дизела това тракане ми действа сякаш по-дразнещо на нервната система. Като се качих после на дизела ми...тотално се отказах в близко бъдеще да карам бензин. Освен ако не забогатея главоломно и не подкарам RS6 и да не ми дреме колко пари оставям на бензиностанцията.

Карайте това което ви изнася и доставя удоволствие.


Потребителски аватар
apa6o
Мнения: 1101
Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
Автомобил: Skoda Octavia 1Z
Двигател: BKD
Местоположение: Перник

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот apa6o » Пон 04 апр 2011 18:13


Оххх, айде престанете да слагате цитати от типа "на баба пердетата", че и по-големи... А по темата-и двете си имат предимства и недостатъци, но избора е въпрос на вътрешно чувство, според мен, а не толкова на това, че едното "връи кат ракета, рийш ли", а другото "сипваш и забравяш кога си заредил"... Ако сте толкова състезателни натури си взимайте Хеми Биг блокчета и да ви видя, ама да си говорим за целесъобразност на тунЕКа на малолитражни бензини и дизели и кое удря по джобчето, е суупер смешно :wink:


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот fox_vt » Пон 04 апр 2011 18:17


Тая тема каква беше каква стана Пешка не се сърди ама със тея твои думи за разхода ако влезе някой чужд човек отвън и прочете нз какво ще си помисли честно.Замисли се защо няма бензинови камиони без да броим разните газки и наборите им.А онзи занимателен линк всичко хубаво само нз що сравняват 800 коня със 300 коня мотор-че и се хвалите.Тук си говорим за еднакви коне на бенза и дизела а Нм кой колкот има.И незнам за какво толко ги търсите тези обороти единия двигател ти върши една работа по един начин а другия с двойно по малко усилия(обороти)за кви предимства си говорим.За дълголетие за разход ли за комфортно каране ли.И все пак човека пуснал темата пита какво да си вземе за тунинг-моя отговор е един-виж кой носи купата на състезанията тази година и си реши mhihi


Потребителски аватар
Pacho B
Мнения: 720
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 16:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот Pacho B » Пон 04 апр 2011 18:21


fox_vt написа:Тая тема каква беше каква стана Пешка не се сърди ама със тея твои думи за разхода ако влезе някой чужд човек отвън и прочете нз какво ще си помисли честно.Замисли се защо няма бензинови камиони без да броим разните газки и наборите им.А онзи занимателен линк всичко хубаво само нз що сравняват 800 коня със 300 коня мотор-че и се хвалите.Тук си говорим за еднакви коне на бенза и дизела а Нм кой колкот има.И незнам за какво толко ги търсите тези обороти единия двигател ти върши една работа по един начин а другия с двойно по малко усилия(обороти)за кви предимства си говорим.За дълголетие за разход ли за комфортно каране ли.И все пак човека пуснал темата пита какво да си вземе за тунинг-моя отговор е един-виж кой носи купата на състезанията тази година и си реши mhihi

Аз не обръщам внимание вече как ги сравняват , обаче съм останал с впечатлението , че винаги дизелът е с по-малко коне и кубатура.
Същата работа!


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот stefan4o » Пон 04 апр 2011 18:24


Pacho B написа:
Аз не обръщам внимание вече как ги сравняват , обаче съм останал с впечатлението , че винаги дизелът е с по-малко коне и кубатура.
Същата работа!

Искаш да кажеш, че няма големи дизелови мотори ли? Нещо не ти схванах мисълта аз лично. Или искаш да кажеш, че за тази кубатура (в случая при теб 1.9) конете са малко?


Потребителски аватар
Pacho B
Мнения: 720
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 16:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот Pacho B » Пон 04 апр 2011 18:28


stefan4o написа:
Pacho B написа:
Аз не обръщам внимание вече как ги сравняват , обаче съм останал с впечатлението , че винаги дизелът е с по-малко коне и кубатура.
Същата работа!

Искаш да кажеш, че няма големи дизелови мотори ли? Нещо не ти схванах мисълта аз лично. Или искаш да кажеш, че за тази кубатура (в случая при теб 1.9) конете са малко?

Изгледа ли видеото,или не знаеш английски?
535d 3.0l I6 TT 268bhp 560Nm Срещу 545i 4.4l V8 NA 333bhp 450Nm


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот stefan4o » Пон 04 апр 2011 18:31


Видеото си го сложил, точно преди да натисна бутона "цитат". Какво да му гледам на видеото? Не разбирам чужди езици :roll:


Потребителски аватар
H2O
Мнения: 1160
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Field of Dreams

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот H2O » Пон 04 апр 2011 18:59


Стана ми много сложно да разбера кой какво иска да каже,ама като знам,че SDI-то ми гори 5,2 във и 3,8(до 100км/ч)извън,продължавайте да се дъвчете.Ама някои работи не могат да се обяснят с думи,трябва да се изживеят mhihi


Потребителски аватар
djankata74
Мнения: 114
Регистриран на: Съб 19 дек 2009 14:11
Автомобил: ford focus
Двигател: 1.6 dtci
Местоположение: madrid

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот djankata74 » Пон 04 апр 2011 19:27


Знам едно нещо че бейзиновата кола е по здрава от дизеловата.А колко гори не ме интересува и колко дига от 0до100 това е самата истина за този който разбира от двигатели. :beer


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот bnick » Пон 04 апр 2011 19:32


djankata74 написа:Знам едно нещо че бейзиновата кола е по здрава от дизеловата.


Айде пак с градските легенди mhihi


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот pe6kata » Пон 04 апр 2011 20:16


на клипа с бмв-тата... след голямо хвалене на дизела, накрая се зададе въпроса дали е възможно да въври като V8 бензнин-отговори се по следния начин- отговора е на финала. А на финала минава бензина и понякое време дизела... Майната му на това... Пътищата не са писти...
Що всички камиони и т.н. са дизели... съм писал, ама мненията ми се четат м/у редовете и избирателно.

Само ще ви подсетя господа дизелджии, че бензинова кола не гори 10-12 при 150км/ч. Съжалявам че в такива тъпи спорове колегите с бензинови коли не се включват. Поразпитайте как гори един голф 1.9 тди 150 коня, вижте и как гори 1.8Т Все пак дизела е по-икономичен, естествено... въпроса е с колко!
Тия SDI-та... ОК гори ти 3.8 до 100км/ч, ама една бензинова количка и тя слиза чувствително под 5.


Понеже си направих труда да понапиша някои неша, дето явно не стават много ясни, смятам да приключа с писането щото е безсмислено. Само ще ви пусна една закачка- точно на тема икономия- бензин vs дизел
първата не е за дизелджии със слаби сърца :lol:




и да ви поздравя с една дизелова бегачка от нашата марка :обичам ви




п.п. да добавя- разгледайте най-новото, кое как и колко. Ако аз пиша глупости, то поне хората от ФВ би трябвало да не. Бензинови , дизелови... кой колко харчи и колко върви- разлика до 1-1.5л/100 не мисля че е нещо сериозно и оправдано, най-малкото че дизела е поскъп, експоатационни разходи и ремонти ги изключвам.

http://www.volkswagen.bg/modelle/passat ... ?motor=557

Последна промяна от pe6kata на Пон 04 апр 2011 20:39, променено общо 1 път.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта