Дизел VS Бензин

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2700
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот Vasseto » Пон 27 юли 2020 18:22


cecoa1 написа:... Разбира се при класически автомат...


Извинявай че правя извадки само, но така разделяш по-стари от по-нови автомобили, което не е в темата.




Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот muns61 » Пон 27 юли 2020 18:49


Водния дух1 написа:Темата пак се ос.....а .

Това е заложено в самата тема. Това е все едно месари, вегетарианци и вегани да обсъждат храните.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1992
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот cecoa1 » Пон 27 юли 2020 19:20


Vasseto написа:
cecoa1 написа:... Разбира се при класически автомат...


Извинявай че правя извадки само, но така разделяш по-стари от по-нови автомобили, което не е в темата.


Оо, темата е И за по-стари срещу по-нови, най-малкото от новите сравнително малко могат все още да се карат на газ.

Отделно, може да не знаеш, но класическия хидротрансформаторен автомат, се ползва и развива и до ден днешен, та няма общо с възрастта на колата. И напоследък се очертава доста голямото му надмощие над разните автоматизирани/роботизирани кутии като DSG и сходните.

Дори и модели с DSG на VAG са излизали успоредно и с читав класически автомат(на Aisin, шест-степенен), за някои пазари и периоди, при определени модели. Определено е за предпочитане пред DSG в незнайно състояние.

Отделно, че не говорим само за VAG, а някои марки почти не са се занимавали въобще с други автомати освен класическите. И така до ден днешен.

А по темата, да повторя, важно е да има баланс.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19284
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот stefan4o » Пон 27 юли 2020 19:34


То ако не бяха и еко-нормите някои от тях сигурно още и карбураторите щяха да ползват...


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1992
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот cecoa1 » Пон 27 юли 2020 19:48


Зависи кои. Примерно Мерцедес е от пионерите при системите за впръскване на бензин, но роботизирана кутия....ммм...в Спринтер, Актрос(въобще в комерсиални), но в леките не знам да има, освен ако в някой от тия с предно предаване А-клас и подобни, но не съм се интересувал.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот инжектопляктор » Пон 27 юли 2020 20:59


Гледам аз двигателите и 60% от двигателите, предлагани във всякакви марки и модели са бензинови. Па не знам дизелът къде е спечелил безапелационно.
Golf8 се предлага - Life с 3 бензинови и 2 дизелови двигателя, Style - с 2 бензинови и един дизелов двигател.
Дизелът е за печка, ТЕЦ, камион, трактор.
cecoa1 написа: В това отношение дизела е по-добър. Нещо повече, въглеродния отпечатък при дизела.

И после слагаме LPG или метанова уредба и избиваме икономия и екология. О, но на дизела не може. :smile
LPG дава 33% по-малко CO2 от бензина и 45% по-малко CO2 от дизела. Освен това LPG автомобилите произвеждат 82% по-малко NOx от бензина и 99% по-малко от дизела. Краткосрочно метан и LPG са екологичните решения. Не коли със свалени катализатори и DPF, които правят димни завеси след себе си и севернокорейците могат да ги ползват за маскиране движението на войските си. Електромобилите не са приложима алтернатива. Токът се прави мръсно. Акумулаторите се правят мръсно и изискват енергия за производство. Дори частите за възобновяемите източници се правят с енергия от мазут, кюмюр и атомен разпад. Електромобилите само изнасят замърсяването извън градовете, но в производството им няма нищо чисто. А възобновяемите източници са смях.
1. Вятърните турбини променят локалния микроклимат и избиват птици.
2. Водно-електрическите централи с турбини изменят отново микроклимата и с контрол на потока избиват водни видове.
3. Слънчевите панели се правят мръсно. Загряването променя микроклимата.
Освен това на никой от тези източници не може да се разчита. Те са спорадични, а енергосистемата й трябват източници, които постоянно да дават необходимата електрическа енергия и да реагират бързо на промените в натоварването.
Колкото и да се пънат, токът се прави предимно от АЕЦ и ТЕЦ. Няма как възобновяемите източници да са сериозен фактор, защото баш когато е най-високо потреблението - сутрин преди работа и вече, като се готви - тъмно е. А вятър я има, я няма.
И един пример за вятърните турбини и как променят климата. Отнемат енергията на движещия се въздух - вятъра. Ако той преди тях ефективно е местил дъждовните облаци където трябва, след поставянето на голямо количество такива е възможно да има засушаване. После няма реколта и децата реват гладни. Вятърни турбини и слънчеви панели само в пустинята не пречат.
Старите дизели едно предимство имаха - горяха всичко, каквото им сложиш. Олио, мазут, масло да сипеш ще тръгне. Но не и новите. А на бензиновите все същото - искра пали възпламенимо гориво в цилиндъра. Дали ще е бензин, нещо друго летливо или горим газ - няма сериозно значение. И понеже газ може да се добива евтино и възобновяемо - правиш метан от боклука, то това е краткосрочното бъдеще. Като изключим, че в Бразилия са карали колите и на алкохол. Да правиш алкохол е скъпо.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот Водния дух1 » Пон 27 юли 2020 21:37


Благодарим за беседата,плякторе :12 :12


Потребителски аватар
p_v_a
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 09 авг 2017 20:30
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот p_v_a » Пон 27 юли 2020 21:47


инжектопляктор написа:LPG дава 33% по-малко CO2 от бензина и 45% по-малко CO2 от дизела. Освен това LPG автомобилите произвеждат 82% по-малко NOx от бензина и 99% по-малко от дизела. Краткосрочно метан и LPG са екологичните решения.


Това са теоретични данни при еднакъв разход на гориво. В действителност разликата между LPG и дизел не толкова голяма. Ако се гледа само СО2 емисиите, LPG изглежда много обещаващо еко гориво. Реално при работа на ДВГ с LPG, в емисиите на въглеводороди започва да преобладава метан, тъй като CH4 е с много компактна молекула и той се окислява трудно в катализатора. Еквивалентът на 1 грам метан CH4 е около 85 грама CO2 . Малко увеличаване на CH4 в изпусканите газове води до увеличаване на еквивалентните СО2 емисии.

Sent from my Mi Note 10 using Tapatalk


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10069
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот group® » Пон 27 юли 2020 22:41


p_v_a написа:
инжектопляктор написа:LPG дава 33% по-малко CO2 от бензина и 45% по-малко CO2 от дизела. Освен това LPG автомобилите произвеждат 82% по-малко NOx от бензина и 99% по-малко от дизела. Краткосрочно метан и LPG са екологичните решения.


Това са теоретични данни при еднакъв разход на гориво. В действителност разликата между LPG и дизел не толкова голяма. Ако се гледа само СО2 емисиите, LPG изглежда много обещаващо еко гориво. Реално при работа на ДВГ с LPG, в емисиите на въглеводороди започва да преобладава метан, тъй като CH4 е с много компактна молекула и той се окислява трудно в катализатора. Еквивалентът на 1 грам метан CH4 е около 85 грама CO2 . Малко увеличаване на CH4 в изпусканите газове води до увеличаване на еквивалентните СО2 емисии.

Sent from my Mi Note 10 using Tapatalk

Ти и cecoa1 ми отговорихте на въпрос, който многократно задавах и се чудих... :bowdown
А именно, защо не се разви LPG?!


П.с. цитатът не е случаен!


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот инжектопляктор » Пон 27 юли 2020 23:01


p_v_a написа:В действителност разликата между LPG и дизел не толкова голяма.

Но е в полза на LPG. Освен това няма фини прахови частици, а NOx е по-малко. И с това гориво могат да работят бензиновите автомобили, не дизеловите. Като изключим това е и с 30% по-евтино. В Англия даже са давали субсидии да си обърнеш колата на LPG. Освен това, много тук говореха за рисковете при лошо поставена уредба, а във Fifth Gear чух нещо от рода, че модификацията на LPG по едно време там дори не се е изисквало да бъде извършвана от сервиз. Та имало газови регистрирани в националната система, но имало и такива които не са. И вторите не са нелегални.
Въобще, за бензинови автомобили с LPG даже трябва да има намаление на данъка, както имаше за катализатор. Затова някой да ми говори как бензиновите двигатели отмирали, след като всеки от тях е с потенциала и капацитета да бъде обърнат на LPG ми звучи малко смешно. Според мен въобще трябва дизелът, особено след Дизелгейт да бъде забранен като гориво за леки автомобили. Има единствено потенциал за димни завеси и тровене на околните. Без съмнение е незаменим за тежката техника, където се изискват ниски обороти с голям въртящ момент. Леките автомобили обаче не са в нея категория.
group® написа:А именно, защо не се разви LPG?!

Защото е външна система, за която малко производители искат да дават гаранция. А дали се е развил можеш сам да отсъдиш по това как на всяка колонка в БГ има LPG. И в Япония, Хонг-конг такситата са на LPG. В Англия колко хора карат на LPG. Ти ми кажи. В Англия в момента има 1400 бензиностанции, които предлагат LPG. Общо са към 8000.То и в България не всяка има LPG, oсобено на някои по-закътани Петроли и т.н.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1992
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот cecoa1 » Вто 28 юли 2020 8:18


Дай някакъв пример, може и Дачия, където дават CO2 по каталог, и версията на LPG да дава по-ниски стойности CO2 на километър, при сходни двигатели като мощност.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10069
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот group® » Вто 28 юли 2020 10:26


При Киа оптима може да се види това:
https://www.auto-data.net/en/kia-k5-2.0 ... atic-38275
LPG 146hp - 128-131g/km

https://www.auto-data.net/en/kia-k5-2.0 ... atic-38274
Бензин 160hp - 129-132 g/km

Не е 'защото е външна система'. Метанът също е такава, но е далеч по-развита. Реално и хибрида е външна система, даже още по-външна.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1629
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот Кайзен » Вто 28 юли 2020 10:28


инжектопляктор написа:В Англия колко хора карат на LPG.

< 135 000 автомобила при > 32 200 000 регистрирани
или с други думи < 0,4%

И защо да се забраняват само дизеловите автомобили? Аз предлагам да се забранят всички автомобили, които са оборудвани с ДВГ. Тогава няма да има NOx, CO2 и т.н.
:maikomila

Не става така всеки да "дърпа чергата" към себе си.

Разходи на гориво по един и същ маршрут на три автомобила:
Suzuki Swift 1.5 - 7,2l LPG + 0,5l бензин за 100км
Toyota Yaris 1.5 Hybrid - 4,4l бензин за 100км
VW Polo 1.4 TDI DSG - 4,2l дизел за 100км

1l бензин = 2 320 гр. CO2
1l LPG = 1 790 гр. CO2
1l дизел = 2 650 гр. CO2

Следователно:
Suzuki Swift 1.5 = 7,2х1790 + 0,5х2320 = 12888 + 1160 = 14 048гр CO2 за всеки 100км
Toyota Yaris 1.5 Hybrid = 4,4х2320 = 10 208гр CO2 за всеки 100км
VW Polo 1.4 TDI = 4,2х2650 = 11 130гр CO2 за всеки 100км

Според тези бакалски сметки трябва LPG да бъде забранен като гориво за малки леки автомобили.

Други преимущества на хибрида:
- без емисии и изгорели газове по нашата улица, защото е класифицирана като зона за игра на деца с макс. скорост 30км/ч и се придвижва напълно електрически
- вкарване и изкарване от гаража без стартиране на двигател - липса на излишни студени стартове на двигателя

Последна промяна от Кайзен на Вто 28 юли 2020 10:46, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
p_v_a
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 09 авг 2017 20:30
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот p_v_a » Вто 28 юли 2020 10:38


Има още една причина за слабото разпространение на LPG автомобили в Германия и Австрия и това е забраната за влизане на LPG в подземни и някои видове обществени паркинги. Такава забрана може да се заобиколи с CNG, но въпреки всичко и те не се продават добре. VW се опитва да продава CNG автомобили, но продажбите са под очакваните и логично е да се насочат към хибриди или електрически автомобили.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1992
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот cecoa1 » Вто 28 юли 2020 10:42


Кайзен, объркал си малко сметката. С хибрида при 4,4 бензин, си 10208гр за 100км.
Но пък ако не беше хибрид, тоя разход не можеш да го докараш никога. Или пък ако беше хибрид на газ, дори с малко отгоре в разхода, въглеродния двуокис би бил по-малко.
Ако изключим въобще хибрида от сметката(защото принципно може да се направи хибрид с всякакво гориво), се вижда, че дизела отделя най-малко. А при големи пробези тая разлика се мултиплицира и е от по-съществено значение(примерно).
Иначе в Германия например, на LPG са около 400 хиляди возила, доколкото знам.

ПП: Карам само дизел, но съм обективен, и не мога да отрека предимствата(както и недостатъците) на алтернативните горива.
Обаче едно е сигурно- трябва да има баланс, голямо разпространение на само един вид, не е добре.

Последна промяна от cecoa1 на Вто 28 юли 2020 11:02, променено общо 2 пъти.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта