Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Svetlix
Мнения: 1204
Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
Автомобил: Passat B5 1999
Двигател: 1.9 TDI AFN
Местоположение: Плевен

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Svetlix » Съб 29 юни 2019 21:10


Този е трети различен от първите двама ...




cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2002
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот cecoa1 » Съб 29 юни 2019 21:58


Различни са моторите, има и TDI 100 коня и SDI 64... Като за последния въобще пък няма чудно, че е изкарал толкова. Той даже и хептен без ремонти го е постигнал, за разлика от другия.

Но това нито са сегашните съвременни коли, нито пък факта, че пишат с такъв апломб е в подкрепа на тезата, че това го може едва ли не всяко возило.

И не е случайно, че бюджетни коли карат, Шкода беше някога това, което е Дачия в момента.
Дори и в момента Шкода не смогват с поръчките, а Фолксваген...е, за тях има достатъчно информация и в този форум, от достатъчно близко запознати...ама с две думи, под очакванията са като търсене.
Тоя клас коли са за хората, които са с ограничени доходи и/или си правят много тънко сметката. Т.е. за бачкатори без комплекси, които им е важна ползата, а не какъвто и да е имидж.
Та винаги има по някой и друг доказващ се, който поради разни причини му разрешават от картела да поизкара нещо издръжливо и сравнително качествено. То бяха Шкода, разни корейци, сега и Дачия от няколко години...
Но това не променя общата тенденция, че тоя картел иска да изстиска още кинти от потребителите, и ги прави на идиоти. Оправданията за тях са съшити с бели конци - било заради екология, цена на производство и други фактори, които ние уж не взимаме предвид... Каква екология ги накара да направят двигатели с ангренажни вериги, които се сменят на колкото и ангренажен ремък, а за по-"интересно" са ги сложили и откъм маховика, та смяната е само с вадене на мотор??!! Вериги каращи милион, има от поне половин век...


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6361
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот ktamen » Съб 29 юни 2019 22:06


ssssl написа:
ktamen написа: Искам и днешните коли да ги правят здрави и надеждни като голф 2, пък колко ще я карам и кога ще я сменя аз ще си реша. Телефонът ми също е сложен, ама е здрав като 3310.

И съотношението мощност/разход да е същото като тогава? Съмнявам се...
Иначе и аз съм с пишковей, Р10 и съм супер доволен.

П.П.Всъщност, напълно възможно е да ги направят здрави ката Г2, но с мноооого по-добро съотношение разход/мощност, но и цената ще е друга. И кой ще ги купува?

Разходът вече няколко пъти се изтъква като предимство на новите коли, ама не ми е ясно защо :rolleyes
30 годишните, ако са що годе изправни горят колкото и 10 годишните. Аудито гореше 9 газ на магистралата, а корсата 11. Даже да допуснем, че двигателя на корсата е няколко процента по-ефективен, което мен лично би ме изненадало, това напълно се неутрализира от нелепата скоростна кутия. при 130км/ч Аудито беше на 3000об, а корсата е над 4000об.
КПДто на двигателя зависи най вече от степента на сгъстяване, оформлението на горивната камера, всмукателни и изпускателни пътища и други подобни. Влиянието на електрониката е символично, без значение какво се твърди във фейсбук. При всички случаи изцеждането на повече мощност от единица обем намалява КПДто.
Рекорда за икономичност поне в този форум все още го държа аз - 2,87кг метан за 100км, това с голф 2 1,6 87г преди няколко години.


Потребителски аватар
p_v_a
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 09 авг 2017 20:30
Автомобил:
Двигател:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот p_v_a » Съб 29 юни 2019 23:24


Феноменът Дачия за Западна Европа и отчасти Шкода, се крие не само в ниската си цена, която привлича хора с ограничен доход, но и такива, които новите технологии им идват прекалено много. Обикновено това са групата над 50+, които искат само основното от автомобила + активна пасивна безопасност, и не се интересуват и дори не желаят наличието паример на темпомат, автоматични чистачки и т.н. Това се потвържава и във факта, че новите регистрации на Дачия са предимно като частни автомобили, а не като фирмени. Мой познат на 55+, си купи кола с почти базово оборудване, само защото се чувства претоварен с многото "електроника". Мои колега, инженер също 50+, си купи Кади, пак съвсем базов вариант с 75 к.с. дизел, по сходни причини, не му трябват асистенти, колата я използва само да си транспортира сърфовете.

cecoa1 написа:Тоя клас коли са за хората, които са с ограничени доходи и/или си правят много тънко сметката. Т.е. за бачкатори без комплекси, които им е важна ползата, а не какъвто и да е имидж.


По мои наблюдения (Австрия), бачкаторите са с най-големи комплекси, и затова търсят втора употреба премиум марки, и наобратно, хора с големи възможности карат обикновени автомобили. Мой приятел, за когото парите и имиджът не са от значение, си купи кола по следния начин -> отидохме заедно в шкода и поиска от продавача, каквато и да е кола, с която да може да ходи събота и неделя извън града. Продавача започна да му вади каталози, да го пита за цветове, а моят приятел му заяви, дай ми просто една кола, която ти е застояла, не ме интересува цвят, нито модел, и така след два дена колата беше налична, дори и без тест драйв.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1639
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Кайзен » Съб 29 юни 2019 23:32


Аз продължавам да не разбирам за какво се мрънка в тази тема?!?

Защо вместо Kорсата не си купи Audi A2? 1.2 TDI 3L е най-икономичния модел в spritmonitor, ако не се лъжа. Предлага се и с 1.4MPI. В немския А2 форум има потребител с 1.2 TDI 3L, който е изминал над 600 000км без ремонт на двигател и кутия.

Мини-то, което е произведено на 12.06.2014 в Oxford и регистрирано на 20.06.2014 в Германия е със среден разход за тези над 425 000км от 2,9660л/100км.
Ето и един от последните преходи:
MINI Cooper_1.jpg
MINI Cooper_1.jpg (83.44 KиБ) Видяна 1753 пъти


Потребителски аватар
p_v_a
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 09 авг 2017 20:30
Автомобил:
Двигател:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот p_v_a » Съб 29 юни 2019 23:40


Кайзен написа:Аз продължавам да не разбирам за какво се мрънка в тази тема?!?


Недоволства се главно, от това защо бензиновият двигател има турбо и от 1.0 литър се вадят 130 к.с., и как колите преди 30 години са били по-бързи и надеждни от днешните. Само че, според мен, това за колите преди 30 год. е просто спомен от преди 15 години.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1639
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Кайзен » Съб 29 юни 2019 23:53


p_v_a написа:как колите преди 30 години са били по-бързи и надеждни от днешните.

Колите са си все така надеждни.

Просто сега се кара повече. Ако преди 10-15-20г можеше да се купи 10г кола на 150 000км и да изкара до 300-400 хил.км и 30г, то сега 10г са вече на 300-400 хил.км и няма как да понесат още 200-250 хил.км при някой в България.


Потребителски аватар
quattro^^
Мнения: 1662
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
Автомобил: audi a6 c5
Двигател: AJL
Местоположение: Пловдив

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот quattro^^ » Нед 30 юни 2019 0:18


Това за комплексите е комплексна тема. Мое мнение за едни пари за дачия примерно с вложена френска ижинерна мисъл от преди 10г е по-зле от по-премиум кола в тоя ценови диапазон 2рака ама щото не избиваш комплекси налЕ, дачията ламарини ли има, системи на които да разчиташ на тях след 10г ли кво?Как преди 25г са направили 1.8т фабрично по-късно с 225 коня.. Не е от обем че сега са напомпани и това е проблема, пазара трябва да се върти.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот silent » Нед 30 юни 2019 9:35


Кайзен написа:
p_v_a написа:как колите преди 30 години са били по-бързи и надеждни от днешните.

Колите са си все така надеждни.

Просто сега се кара повече. Ако преди 10-15-20г можеше да се купи 10г кола на 150 000км и да изкара до 300-400 хил.км и 30г, то сега 10г са вече на 300-400 хил.км и няма как да понесат още 200-250 хил.км при някой в България.

Има нещо вярно първия си пасат го купух на 9г през 2000г на 160х...през тези години до сега малко по малко се убедих че вероятно това са му били реалните километри....колата до ден днешен не ми създавала проблеми и е в пълна изправност....с изключение на ръждата...вторият ми пасат го купих на 180х...(разликата им е 10г.) но мисля че са свалили поне едни 150х...и това че е доста по сложен ми разказва играта и в момента има дребни неизправности които ме дразнят но нямам нерви да се занимавам...ако трябваше да ги карам в сервиз то вторият бих го разкарал...ако бях в германия и трябваше да го карам в сервиз направо бих го бракувал и бих казал новите коли не струват....


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1262
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: ID7 Pro Tourer
Двигател: APP550
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот netizen » Нед 30 юни 2019 10:27


“При всички случаи изцеждането на повече мощност от единица обем намалява КПДто.”

Това да си призная не го разбрах, или за някаква друга наука си говорим?


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2002
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот cecoa1 » Нед 30 юни 2019 10:49


Кайзен написа:
p_v_a написа:как колите преди 30 години са били по-бързи и надеждни от днешните.

Колите са си все така надеждни.

Просто сега се кара повече. Ако преди 10-15-20г можеше да се купи 10г кола на 150 000км и да изкара до 300-400 хил.км и 30г, то сега 10г са вече на 300-400 хил.км и няма как да понесат още 200-250 хил.км при някой в България.


Как точно го изчисли това???

Аз например, отворих мобиле.де. Без да маркирам критерии, показва, че има общо 1 547 996 обяви в сайта(към момента). От тях за под 100 хиляди километра има 1 081 654 обяви, а за над 200 хиляди километра, са само 128 798.
При маркиране на дата на първа регистрация след 2014г(демек гледаме коли до около пет години и нещо, когато на повечето им свършва гаранцията), броят на обявите е 966 889. Т.е. почти 2/3 или над 60% от обявите. От тях, до 100 хиляди километра са 906 836, а над 200 хиляди километра има само 4663 обяви.
За да е по-коректно сравнението, може да изключим чисто новите коли, и тези на възраст до една-две години, които също са в бройката на общите, но е ясно, че няма как да имат голям пробег. Затова избираме години на първа регистрация между 2014 и 2016г(общ брой такива 289 237 броя) , и пак сравняваме колко коли са под 100 хиляди километра(излизат 231 215 бр.), и колко над 200 хиляди(4487 бр.).
Тук някой може да каже, че тия толкова много с малък пробег, са предимно градски коли и не е редно да ги включваме в сравнението, затова може да маркираме примерно и над определена мощност на мотора, и пак да сравним... Над 131к.с от маркираният период между 2014г и 2016г(175 184 броя общо), над 200 хиляди километра има 3200 коли, а под 100 хиляди са 133 550 коли. Т.е. между 100 и 200 хиляди километра има малко под 40 хиляди коли, от тях над 150 хиляди километра са около 10 хиляди коли. Казано просто, около 5-6% от всички са правили около и над 30 хиляди километра на година, всички останали са карали по по-малко.
За да добием още по-ясно представа - от последните почти половината са на пробег дори под 50 хиляди километра, а от тези с големия пробег, само 384 са над 300 хиляди.
И ако всъщност отворим резултатите за тези с най-големия пробег, голяма част от тях всъщност са таксита, различни бусове(не сме ги изключили в търсенето) и служебни автомобили.
Ако се изключат гореизброените бусове, таксита и служебни, и се направят данните в графичен вид, може да се види и нагледно, че всъщност най-голямата част от хората и на Запад, си карат колите колкото и повечето хора в България- т.е. до около 10-15 хиляди километра на година. Доста по-малка част, около 20% минават между 20 и 30 хиляди на година, и само под 3-5% от хората минават над 30 хиляди километра на година.
Не вярвам в Италия, или други Западноевропейски държави да си карат колите много повече от в Германия, но просто тия 2-3 процента с голям пробег, от няколко милиона пазар, са достатъчни за да идват у нас основно такива коли.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1639
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Кайзен » Нед 30 юни 2019 11:19


Постарал си се да анализираш... Само, че изходната ти точка е Mobile.de. Автомобилите, които пристигат в България въобще не се листват в мобиле-то.

А моя опит след разговор с много хора в предпенсионна възраст показва, че през последните 10г много частни лица са си удвоили годишния пробег (от 10-15хил.км на 20-25 хил.км), а фирмените автомобили минават над 50 000км/год. За 2018г в Германия само 36% от МПС са били регистрирани на частни лица.

Мисля, че някъде съм го писал - 10г автомобил от частно лице на 100-150хил.км в никакъв случай не попада на българския пазар. Тези автомобили са прекалено скъпи за претенциозния бг-клиент, който иска да бъде излъган с напудрен премиум дарак на незнайни километри, но с цена 5-10 хил.лв.


Потребителски аватар
p_v_a
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 09 авг 2017 20:30
Автомобил:
Двигател:

Re: RE: Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот p_v_a » Нед 30 юни 2019 11:33


Отчасти това важи и за Австрия. Когато продадох моята кола на 8 год и 100 х. км, цената и беше почти двойна на еквивалент в България.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2002
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот cecoa1 » Нед 30 юни 2019 11:43


Знаеш, че данни за пробега най-добре могат да дадат застрахователите и техническите прегледи.
От второто гледат и властите, и като цяло имат много подробна статистика за много неща(предполагам си наясно). https://www.kba.de/DE/Statistik/Kraftve ... _node.html
Средния пробег по официалната статистика е нещо между 13 и 14 хиляди километра на година.

Иначе, че не идват читави коли у нас, това е ясно. Но това няма общо с издръжливостта им, и преди не са идвали много по-читави...

ПП: Разбира се има и официална статистика за това колко от автомобилите са регистрирани на частни лица и колко са служебни.
https://www.kba.de/DE/Statistik/Fahrzeu ... ?nn=644526
https://www.kba.de/DE/Statistik/Fahrzeu ... _node.html

Общо са около 90 процента частните, а само от регистрираните миналата година 94%.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6361
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот ktamen » Нед 30 юни 2019 12:02


Кайзен написа:Аз продължавам да не разбирам за какво се мрънка в тази тема?!?

Защо вместо Kорсата не си купи Audi A2? 1.2 TDI 3L е най-икономичния модел в spritmonitor,

Щото нямам време да се образовам от фейсбук, тоя spritmonitor за мен е равнозначен на фейсбук. Между другото, този рекордьор, дори наистина да гори толкова малко щото никак не му вярвам на компютърчето, е далеч по зле от икономичността на голфа. Счупи се колата, трябваше да купя друга, ако аз избирах щях да взема 30 годишен дарак. И времето ми е твърде ценно за да загубя един месец в разглеждане на напудрени кошници, преди корсата гледах и две полота - гробници. За мен всички коли след 2000г са еднакви боклуци, голяма част от колите след 90та също са в тази категория.
Нищо странно не виждам в тази покупка:
Мой приятел, за когото парите и имиджът не са от значение, си купи кола по следния начин -> отидохме заедно в шкода и поиска от продавача, каквато и да е кола, с която да може да ходи събота и неделя извън града. Продавача започна да му вади каталози, да го пита за цветове, а моят приятел му заяви, дай ми просто една кола, която ти е застояла, не ме интересува цвят, нито модел, и така след два дена колата беше налична, дори и без тест драйв.

Другия начин е да слуша феисбукови лекции без никакво съдържание, що да си губи времето и да му пилят нервите.
netizen написа:“При всички случаи изцеждането на повече мощност от единица обем намалява КПДто.”

Това да си призная не го разбрах, или за някаква друга наука си говорим?

Говорим за физика, цикъл на Карно, степен на сгъстяване и дрги подобни, не ме карай да доказвам, че водата е мокра.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 175 госта