За карането на халогени и още нещо...
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
Пак изпадаме в частни случаи и теории. Нали всички фарове би трябвало да са регулирани и затоа "няма проблеми" с дневните светлини. Да ама не са, има проблеми, но никой нищо не прави. Сега фаровете за мъгла станаха голямото чудо.
- Petrolhead
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
аз проблем не виждам, ако фаровете ти светят където им е мястото, не си сложил китайски ксенони и не караш на фарове за мъгла, риска да заслепиш някого е минимален.
разбира се има моменти в които все на някой ще изкараш очите, но ще е за малко и не би трябвало да ти се разсърди много.
а относно частния случай, магистарала тракия, ами хората масово си карат на дълги по нощите. аз нямам много против, ако няма никой пред мен набивам и аз дълги и си караме на светло.
разбира се има моменти в които все на някой ще изкараш очите, но ще е за малко и не би трябвало да ти се разсърди много.
а относно частния случай, магистарала тракия, ами хората масово си карат на дълги по нощите. аз нямам много против, ако няма никой пред мен набивам и аз дълги и си караме на светло.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
А дневни светлини има ли в закона или пише да се кара на къси?
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
Доколкото разбирам темата е за нощно шофиране,а не за дневни светлини. Когато фаровете са регулирани -не виждам драми да се кара навсякъде нощем ,даже и на магистрали. Забелязал съм,че не ми пречат дългите светлини на насрещно движещите се по магистрала,щото разделителната мантинела им пречи да ме заслепяват.Това обаче от позицията на лек автомобил.
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
Темата беше за проблеми с видимостта. След като засегнахме фаровете за мъгла като помощно средство, нещата отидоха към заслепявания и т.н. Явно извън магистрала и основния въпрос.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
MMX написа:Темата беше за проблеми с видимостта. След като засегнахме фаровете за мъгла като помощно средство, нещата отидоха към заслепявания и т.н.
Все пак е актуално.
И да не се дават примери с фарове за мъгла в глупава модна тенденция накачулени в и около основния фар. Мъглата се стели ниско долу по пътя и затова фаровете за мъгла се монтират под бронята , а не във фаровете или на тавана / джипки и Тирове/. Фарове за мъгла правят широк правоъгълник обхващащ и банкета / канавка , ако има колчета и триъгълници на макс 30 м напред.
Това , което не отговаря на горното не е фар за мъгла, а модна и еврейска изгъзица за икономия на осв. тела.
П.П. фар на камион или джип в огледалата за обратно виждане заслепява много в предвид високото му положение.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
Всякакъв луноход мога да понеса, и понасям, насреща ми.
Блъскам редовно и надълго по нашите пътища, изградил съм някакъв навик да извъртам очите вдясно и да следя събитията пред мен с периферното зрение.
Това което е способно да ме разклати е осветление в краката. LED, ярък селски LED, син или червен реализиран над педалите.
Предпочитам чалга, само не и LED в краката...
Блъскам редовно и надълго по нашите пътища, изградил съм някакъв навик да извъртам очите вдясно и да следя събитията пред мен с периферното зрение.
Това което е способно да ме разклати е осветление в краката. LED, ярък селски LED, син или червен реализиран над педалите.
Предпочитам чалга, само не и LED в краката...
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
днес тествах в гаража срещу светлоотражателна табела с и без включени фог светлини. Ясно се вижда къде е зоната на светене, табелата не "реагира". Прикачил съм снимки. Отделно и клипче направих с/без фог светлини и корнер лайт. Пасат б7 ползва една и съща секция и крушка. По-късно ще го кача.
Лично аз се учудих колко в страни осветява ... повече от 5м на страна.
Според мен заслепяване няма. Ако мислите, че теста не е коректен споделете предложения. Фаровете са проверявани на ГТП преди 4 месеца.
Лично аз се учудих колко в страни осветява ... повече от 5м на страна.
Според мен заслепяване няма. Ако мислите, че теста не е коректен споделете предложения. Фаровете са проверявани на ГТП преди 4 месеца.
- Pichaga
- Антиспамър №1
- Мнения: 16339
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
- Автомобил: Opel Zafira B
- Двигател: Z19DT
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
определено светлините за мъгла не заслепяват, те бият ниско долу и доста встрани. Законът е ясен обаче-намалена видимост и т.н., то намалена видимост е и през нощта де...
-
- VW експерт
- Мнения: 13383
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
Не веднъж са ме кьоравили с фарове за мъгла.
Но варианти много, нерегулирани,монтирани на крива броня.
Определено в ясна нощ дразнят.
А за усиления габарит,без коментар.
Бия му дълги и ми дреме.
Ако го изпреваря,и аз го пускам.
Селски крави ползват често всички видове светлини. Често номера започва със СА,СВ.
Естествено им подвиквам,като на крави
Но варианти много, нерегулирани,монтирани на крива броня.
Определено в ясна нощ дразнят.
А за усиления габарит,без коментар.
Бия му дълги и ми дреме.
Ако го изпреваря,и аз го пускам.
Селски крави ползват често всички видове светлини. Често номера започва със СА,СВ.
Естествено им подвиквам,като на крави
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
Халогените са гадни при мокра настилка... Не знам от реглаж ли е, но масово дразнят.
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
VWGT написа:днес тествах в гаража срещу светлоотражателна табела с и без включени фог светлини. Ясно се вижда къде е зоната на светене, табелата не "реагира". Прикачил съм снимки. Отделно и клипче направих с/без фог светлини и корнер лайт. Пасат б7 ползва една и съща секция и крушка. По-късно ще го кача.
Лично аз се учудих колко в страни осветява ... повече от 5м на страна.
Според мен заслепяване няма. Ако мислите, че теста не е коректен споделете предложения. Фаровете са проверявани на ГТП преди 4 месеца.
Освен да направиш същия тест , на същото място , но да излееш две кофи вода пред колата

На мокър път халогените ( както им казват в кръчмата


- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
Stivi написа:Като ползвате фаровете ЗА МЪГЛА за да си подобрите видимостта когато НЯМА МЪГЛА,не се чудете защо други ползват афтърмаркет шитни като LED,ксенон,вдигнати къси и дълги светлини ,заради които ги псувате....просто хората искат и те да си "подобрят видимостта" ,и така стигаме до теми като тази .....
Анджак. БТВ, мисля, че проблемно виждане при сумрак и промяна на тъмно/светло бяха признаци за начална фаза на кокоша слепота.
П.П. Каква друга работа вършат фаровете за мъгла, осветявайки асфалта точно пред автомобила освен че прецакват нощното зрение ми е загадка.
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
поне около 4-5 пъти беше споменато ...
И ще продължа мислите на Пичага, винаги съм се удивлявал юристите как могат да четат един текст и да го разбират по най-различни начини :) Та какво значи "намалена видимост" в БГ не знам, но за англичаните е 100м. На тъмно ако не караш на дълги май винаги си под 100 м. Ако вали (и пътя е мокър) също. Т.е. през нощта винаги ли си в условия на намалена видимост?
Също така казуса с корнер лайт продължава да е актуален, при положение че свети по абсолютния същият начин, както и забранение халоген. За него в закона нищо не пише, значи трябва да е забранен. Тук обаче, в оня английски линк с Мерцедеса обсясняват, че европейските директиви, по които колата е стандартизирана и допусната за движение по пътищата, са над местния им остарял закон. Може и при нас да е така.
И все пак разлика от халоген до ХАалоген има, сигурно и в техническите му характеристики през годините.
И ще продължа мислите на Пичага, винаги съм се удивлявал юристите как могат да четат един текст и да го разбират по най-различни начини :) Та какво значи "намалена видимост" в БГ не знам, но за англичаните е 100м. На тъмно ако не караш на дълги май винаги си под 100 м. Ако вали (и пътя е мокър) също. Т.е. през нощта винаги ли си в условия на намалена видимост?
Също така казуса с корнер лайт продължава да е актуален, при положение че свети по абсолютния същият начин, както и забранение халоген. За него в закона нищо не пише, значи трябва да е забранен. Тук обаче, в оня английски линк с Мерцедеса обсясняват, че европейските директиви, по които колата е стандартизирана и допусната за движение по пътищата, са над местния им остарял закон. Може и при нас да е така.
И все пак разлика от халоген до ХАалоген има, сигурно и в техническите му характеристики през годините.
- Прикачени файлове
-
- halogens.jpg (61.03 KиБ) Видяна 1670 пъти
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта