Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
gizito
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 13 яну 2019 18:52
Автомобил: Passat b3+ 320i e46
Двигател: ABS 1991+ M52B20TU
Местоположение: Варна

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот gizito » Пон 05 авг 2024 21:28


thanis написа:Да извадят статистика, колко реално са върнатите МПС-та. При все 3 милиона леки коли, изревалите не са 300 хиляди.


Да, но колко Бензинови са минали и колко са върнати. Не на Всики ППС минали през ГТП




Росен2
Мнения: 450
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 19:58
Автомобил: Golf III
Двигател: AAM 1996

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Росен2 » Пон 05 авг 2024 21:30


fur1ous написа:Това по българското законодателство не е вярно, дори в договора за покупко-продажба ти го пише "продава се в състоянието и вида в който е".

Никой не те кара на сила да хвърлиш едни пари, провери си нещата, като купуваш, с всичко втора ръка е така.
Ако купуваш апартамент и съседите се окажат кофти, какво? Трябва продавача да ти гарантира,че всички съседи са перфектни? Айде стига глупости.

Примерите ти са неуместни и нямат нищо общо. За какви апартаменти и глупости ми говориш, нещата са елементари, но няма желание, а се мери с двоен аршин. И както винаги пешкира го отнася народеца. Ами по този начин законодателството не защитава купувача, а насърчава хилядите платворми денонощно да привлачат строшеняците от Запад знаейки че ще могат безнаказано да изкъпят с хладка вода някой наивен байко.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот ktamen » Пон 05 авг 2024 21:33


cecoa1 написа:
ktamen написа:
cecoa1 написа:.
В крайна сметка, дизела не е по-зле за екологията от бензин без катализатор.

Как катализатора успява да се пребори с азотните окиси от дизеловия двигател? Вътре някакъв пъргав мармот ги опакова в станиол или нещо друго се случва :question
Някой вълнува ли се какво излиза от ауспуха по време на регенерация на ДПФа :question

EGR и/или SCR.
И CO не е толкова безвреден колкото се опитваш да внушиш. А има и въглеводороди, когато няма катализатор.

Нещо забрави да отговориш..... Затова ще отговоря аз.
Дизеловият катализатор не премахва азотните окиси, а ги преобразува до NO2, демек пак азотен окис, който е по-малко вреден от останалите азотни окиси. В Уикипедия за него пише:
Азотният диоксид е химично съединение с формула NO2. Един от няколкото азотни оксиди. Азотният диоксид е основна съставка от азотната киселина, която се произвежда в тонове всяка година. Азотният диоксид е червеникаво-кафяв, токсичен газ с характерна остра миризма.

Тоест при вдишване образува азотна киселина с влагата на лигавиците и белия дроб. В сравнение с него СО е като планински въздух.
При регенерация на ДПФа азотните окиси излизащи през ауспуха са колосално количество и по-добре да не се измерват, щото ще счупят уреда.
Така че много е трудно дизелът да се приеме за по-чист от бензиновия двигател.
И аз като всички искам минимално или още по-добре никакво замърсяване. Но съвременния вариант за решаване на проблема с мръсния въздух с принудителни административни методи, зад които прозират злобни комерсиални интереси никак не ме кефи. Така или иначе основен замърсител на градския въздух са печките за отопление - а не виждам нищо да се прави за намаляването на техните отрови, щот комерсиалната далавера от тях е минимална, а и ще се обидят най-важните избиратели в нашата република. А тоталният сертификационен контрол на автомобилите носи несравнимо повече приходи за правилните хора.
Поне за мен не трябва да се спират никакви коли заради лоши емисии, просто да им се дава ниска категория, която да не ги допуска в централната част на големите градове. Извън тези зони емисиите им не могат да повлияят на качеството на въздуха. И даже да им се позволява по-едно влизане в центъра годишно, което пак няма да изцапа много, но може да е жизнено важно за чичо Минчо от Тутракан.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Пон 05 авг 2024 21:40


Росен2 написа:
fur1ous написа:Това по българското законодателство не е вярно, дори в договора за покупко-продажба ти го пише "продава се в състоянието и вида в който е".

Никой не те кара на сила да хвърлиш едни пари, провери си нещата, като купуваш, с всичко втора ръка е така.
Ако купуваш апартамент и съседите се окажат кофти, какво? Трябва продавача да ти гарантира,че всички съседи са перфектни? Айде стига глупости.

Примерите ти са неуместни и нямат нищо общо. За какви апартаменти и глупости ми говориш, нещата са елементари, но няма желание, а се мери с двоен аршин. И както винаги пешкира го отнася народеца. Ами по този начин законодателството не защитава купувача, а насърчава хилядите платворми денонощно да привлачат строшеняците от Запад знаейки че ще могат безнаказано да изкъпят с хладка вода някой наивен байко.


Добре ще ти дам друг пример, с парцели, че там имам доооста опит.
Ако не си провериш нещата такъв може да го изядеш, че на тоя парцел къде си купиш и си си мислиш,че нещо може да строиш и да правиш, да се окаже,че изобщо не е възможно такова нещо.
Но нотариуса ти е го прехвърлил, никъв проблем не е срещнал.
80% от парцелите са с проблеми около София и като купиш такъв, да си гледал, след т'ва се чудиш само как да го продадеш, щото няма кво да го правиш.. Или ако може да го оправиш ще ти коства сумати пари и най вече време, щото там нещата се случват бавно, може и 10г. да не ти стигнат да го оправиш.
И не говорим за някаква кола която е няколко хиляди лева, а говорим за стотици хиляди левове..
Много проверки и пари трябва да дадеш преди да купиш парцел за да си сигурен,че е ОК.
Продавача изобщо не го интересува, той просто иска да го продаде, от теб си зависи, нито държавата те пази, нито нотаруиса, нотаруса доколото може, но има и геодезия и още неща, да не влизам в подробности.
Та ето ти уместен пример, за който си хвърлил стотици хиляди левове и нищо не става.
И реално може изобщо да не си знаел за тия неща и какво да провериш, но за всяко нещо си има хора, когато не разбираш обърни се към тях.
Отговорността винаги ще си е в купувача, казах вече, коли има и в магазина и там може да се оплакваш на вносителя колкото искаш.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10093
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот group® » Вто 06 авг 2024 0:06


Росен2 написа:
group® написа:В Германия, когато купиш кола минала ТЮФ преди 2 месеца, кой ти гарантира, че за това време собственикът не е махнал всичко?

Нищо общо с въпроса който зададох - защо при регистрацията на нов внос в КАТ не мерят вредните емисии ? Значи държавата може да допусне всякакви избушени барутняци, а обикновения човек трябва да влиза в норми ?

Не.
Мани КАТ. Там сме изписали томове.
Твоите очаквания от държавата са нерелни.
Искаш държавата някак да ти гарантира, че скраб, не минал преглед никъде, ще ти мине вече уж работещия в БГ?!
Просто, ако заработи тва ГТП, край с евтините барутници. Край с надскачането на възможностите.
Гаси, няма друга държава с толкова топ модели и марки на глава от населението. С толкова коне и кубици на глава от населението.
Ще се карат евтини коли, според възможностите и тва е.
!!! Евтини не значи 20 годишно БМВ/Ауди, а невръстна и малка дачия, примерно!!! Ма не ти била комфортна. Ми оправяй се.

ktamen - пишеш глупости.


Росен2
Мнения: 450
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 19:58
Автомобил: Golf III
Двигател: AAM 1996

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Росен2 » Вто 06 авг 2024 5:03


group® написа:Твоите очаквания от държавата са нерелни.
Искаш държавата някак да ти гарантира, че скраб, не минал преглед никъде, ще ти мине вече уж работещия в БГ?!
Грешно интерпретирате нещата, нямам си на идея защо го правите, както и да е. Искам държавата да пъхне пръчката в ауспуха при първоначалната регистрация и да се произнесе тая кола ще се движи ли по пътищата ни или няма да се движи. И чак след това да издаде (или върне ) талоните на мое име. Това че тая кола евентуално не е минала преглед в друга държава мен не ме интересува, не искам държавата да се превръща в автоморга и гробница събирайки скраба на Европа. До нас един завод го напълниха с витла от ония, които нямат утлизиране. Защото ако са ми износени накладките и в КАТ ми кажат че това е проблема - аз ще ги сменя и ще мина преглед, но ако показателите ми за вредни емисии са над нормата - това е вече голям проблем. Скъп,а може би и нерешим. Както спират болни кози на границата, така да не допускат и туберкулозни коли. Толкова ли много искам. А не джамбазина да влачи къде що бангия по моргите намери а аз да му обирам калая, както вече ми се е случвало. След като е докарал бричката, да си я оправя в доверен сервиз и тогава да ми я продава. Да си калкулира нова цена ако трябва включваща евентуалния ремонт, нямам нищо против. Но не и да ми продава болно за здраво подхлъзвайки ме ме да си чупя главата със скъпо лечение. И последно - големото противоречие в случая е, че де факто държавата МОЖЕ да пусне новорегистриран автомобил който е потенциален замърсител да се движи по улиците ! Аз обаче не мога ! За какво говорим тогава, обяснете ми !


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Вто 06 авг 2024 7:32


group® написа:Мани КАТ. Там сме изписали томове.
Твоите очаквания от държавата са нерелни.
Искаш държавата някак да ти гарантира, че скраб, не минал преглед никъде, ще ти мине вече уж работещия в БГ?!


Не. Не може да заобикаляш и пропускаш участието на КАТ, защото това е първа инстанция да пусне едно МПС в движение редовно. Както КАТ има правомощие да го спре, така трябва и да прилага обратната логика за пускането - качествена първоначална техническа проверка, същата като на ГТП, по същите правила, вписване на ЕВРО категорията, а не убиване на номера с една елементарна сверка на мотор с рама.
Няма никакъв смисъл да се вадят аргументи за замърсяване ако КАТ ще продължи да пуска за цяла година всякакви МПС-та, които догодина няма да минат прегледа защото още отначало са били негодни.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Petrolhead » Вто 06 авг 2024 7:35


Само да вметна.

Скрап се пише с П.

Иначе относно колегата, който иска катаджиите да го пазят да не се набута с лоша кола. Просто недей да купуваш кола без регистрация и без преминат ГТП.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Вто 06 авг 2024 7:41


Пак не си разбрал и се опитваш да изкривиш написаното - никой не иска КАТ да го пази да не се набута с лоша кола.
Искаме КАТ да си свърши качествено работата, а не да прави фиктивни първоначални прегледи. Дори елементарни спирачки и светлини не проверяват, за емисии въобще да не отваряме приказка на каналите. Нагледно е пример как може от канала на КАТ да излезе МПС, което спира пожелателно примерно, не се правете някои хора, че този проблем не съществува(Мани КАТ, КАТ е пародия, ала бала), защото той има пряко и голямо отношение към ГТП.
КАТ не е само административна институция, която да оправи документите.


thanis
Мнения: 1884
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот thanis » Вто 06 авг 2024 8:19


НАРЕДБА № I-45 ОТ 24 МАРТ 2000 Г. ЗА РЕГИСТРИРАНЕ, ОТЧЕТ, СПИРАНЕ ОТ ДВИЖЕНИЕ И ПУСКАНЕ В ДВИЖЕНИЕ, ВРЕМЕННО ОТНЕМАНЕ, ПРЕКРАТЯВАНЕ И ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА РЕГИСТРАЦИЯТА НА МОТОРНИТЕ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА И РЕМАРКЕТА, ТЕГЛЕНИ ОТ ТЯХ, И РЕДА ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ДАННИ ЗА РЕГИСТРИРАНИТЕ ПЪТНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА

https://lex.bg/laws/ldoc/-549437437

Чл. 5. (1) (Изм. - ДВ, бр. 57 от 2007 г., изм. - ДВ, бр. 94 от 2009 г., доп. - ДВ, бр. 93 от 2023 г., в сила от 07.11.2023 г.) Превозните средства се регистрират по идентификационен номер (VIN), категория, марка и други данни, посочени в представените по реда на глава втора документи. При първоначална регистрация на нови превозни средства в страната, за които липсва информация за номера на двигателя, в свидетелството за регистрация на моторно превозно средство (СРМПС) се отразява само неговият тип, посочен в ЕС сертификата за съответствие или съответните документи по чл. 12, ал. 2.
(2) (Нова - ДВ, бр. 21 от 2006 г., отм. - ДВ, бр. 57 от 2007 г.)
(3) (Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 21 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 94 от 2009 г., изм. - ДВ, бр. 67 от 2012 г.) При регистрация звената на МВР извършват необходимите проверки за:
1. (доп. - ДВ, бр. 94 от 2009 г.) идентификацията на превозното средство в случаите, когато се изисква;
2. достоверността на представените документи и данните на собственика;
3. произхода на превозното средство;
4. техническата изправност на превозното средство и неговото комплектоване.
(4) (Предишна ал. 3 - ДВ, бр. 21 от 2006 г.) При извършване на проверките се използват национални и международни информационни фондове, технически методи и средства.
(5) (Предишна ал. 4 - ДВ, бр. 21 от 2006 г.) Служителите, извършващи проверки и регистрация, заверяват документите за регистрация и отговарят за правилното и точното им попълване, както и за достоверността на направените заверки.

Ето ги изискванията какво прави КАТ при регистрация на МПС.

Това не означава непременно, че някой трябва да ти прави пълна проверка на МПС-то, дали всичко му е наред и работи. А по-скоро, дали след регистрация можеш да го дотътриш до ГТП, за да мине реално преглед, който е оповестен в друга наредба как се случва и какво се гледа.

А предложението, КАТ да са като стопер за вноса на коли е изключително повърхностно предложение. Дори и да стане и се случи, после Голф 4-ка от 4000лв, като се вдигне на 8000-10000 щот нали ще е изрядна, после хората ще ревнат, че са дискриминирани и нямат възможности за такива скъпи коли и т.н. А всичко се решава с един катализатор/DPF/EGR, ако ти е чак толкова проблемна колата.

То по тая логика, дай в КАТ да има бояджийно, дино стенд, армия от механици и поточна линия и направо да го обръщат на Хенри Форд версия 2, щот да не позволяват да има неизправни МПС-та. Колко души трябва да наемат и колко бързо ще става процедурата. Сега дето е бутафорна работа по документи и само гледат дали МПС-то отговаря, ако нямаш "човек" си киснеш 1 ден. Ако трябва да правят пълен преглед на МПС за пригодност за движение по пътищата, кво ще се случи. Оставяш колата на 1-ви и до края на месеца може и да ти я върнат.

Колега посочи статистика за неминалите МПС-та. Дори и да екстраполираме в 12 месеца от тоя 1.5% (което не е правилно) пак е под 20% от всички МПС-та.

Групата от хора в България, където наистина нямат възможност да извадят непредвидена сума от около 1000лв наистина съществува, ама не е 30/40/50% както тука нещо се опитват хората да пропагандират.
Вместо това, могат да вдигнат данъците за 2-ри, 3-ти и т.н. автомобил. Ако ще регистрираш 2-ро МПС на семейството примерно имаш годишен данък 500лв, 3-то 1500лв, 4-то 4000лв.

Хем колите ще намалеят, хем хората ще разберат, че е по-добре да имат 1-2 здрави коли от колкото 4-5 на полу разпад. Ама не - масово в народопсихологията ни е да си довлечеш 530d на 20 години ходило 2 пъти до луната, вместо да имаш опелче, фордче или някоя не толкова "премиум" марка.

Основната функция на МПС-то е да те предвижи от точка А до точка Б, второстепенните почват да включват комфорт, удобство, практичност и чак накрая се нарежда статус и удоволствие.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Вто 06 авг 2024 8:29


А трябва да означава. Техническа изправност е колата да може да спира, да има нужните светлини и да покрива каквото й е зададено от производителя като санитарен минимум. Защото никъде в тази наредба не се казва, че КАТ не прави ГТП, но реално предоставя лепенката за успешно минат такъв. Ето ти очевидно нещо, което следва да се промени, или КАТ да праща за ГТП преди регистрацията, или да издава някакъв документ, който те задължава в рамките на къси Х дни да минеш ГТП, но не и както е в момента, защото дотътрянето всъщност е в период от 1 година.

За статистиката ще говорим пак след 1 година. Не е правилно предположението 12*1.5, по-скоро процентно накрая прогнозирам, че ще се въртим около 1-3% и то от предимно бензинови. Това обаче няма да оправдае някои други пропуски и неща, които позволяват неизправни МПС да се движат легално.


Потребителски аватар
gizito
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 13 яну 2019 18:52
Автомобил: Passat b3+ 320i e46
Двигател: ABS 1991+ M52B20TU
Местоположение: Варна

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот gizito » Вто 06 авг 2024 15:59


Из BMW форума
Screenshot_20240806_165139_com.android.chrome_edit_575765495495995.jpg




Screenshot_20240806_165657_com.android.gallery3d_edit_576117843055316.jpg


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8998
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот samo_pechka » Сря 07 авг 2024 8:28


Тя газта, че скапва кат-а ясно ( ся не говорим тук за заводски сложена такава ) . Ама отделно с тоя бензин,дето е станал на безир в резервоара - още допълнително.
И така се стига до очакваният резултат. Катализатор - увреден в някаква степен , до напълно. Изпускателна система -тоже. И накрая скапан бензин с месеци ( десетина кила , колкот да не е без хич там нали....) , дето само името му е останало бензин....


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот ktamen » Сря 07 авг 2024 9:46




Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20315
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Vlad777 » Сря 07 авг 2024 10:34


gizito написа:Из BMW форума
...[/attachment]

На мен Управител на голям ГТП пункт също ми каза, че не минават само колите с проблеми. Затвърждава се мнението ми, че вървим в правилната посока, а мрънкат предимно хора, които наистина не трябва да са на пътя и аз подкрепям напълно тези мерки за бензиновите и по-сериозни за дизеловите.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта