TESLA електромобил...

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9891
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Вто 09 яну 2024 9:57


Petrolhead написа:
Както казах, зачетете какво разказват хората.

Стара максима - доволния казва на 3ма, недоволния - на 30.
С интернет още повече :icon_lol
А и такъв ти е фокуса на внимание - само следиш къде ще стъпи накриво чичко Мъск :mhihi

Казах ти, че за тези неща има цифри.
Удовлетвореност от покупката при Тесла е сред най-високите.
Казвам сред, защото се движи между 1во и 2ро място.
Това е за Сащ, защото в Европа хич не обичаме тези проучвания и има малко данни, но пак са сред топа.

Така, това за което ти говориш е част от satisfaction rating. А той има много аспекти.

Ако утре Тесла пуснат кола за 25000 евра, рейтинга и на Рено Зое по тази линия ще падне. То струва към 70000лв.

А не знам, защо изобщо продължава споменаването на субсидии?! Цените вече са достатъчно конкурентни на ДВГ, та да са фактор.

И нещо баш по темата - носят се слухове (уж ми е надежден източника), че до 2025г ще има представителство на Тесла и в Бг.
Ако стане, супер новина за собствениците :beer




Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2127
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Petrolhead » Вто 09 яну 2024 10:05


Господа, не е срамно да си признаете, когато не разбирате от дадена тема.
Ценообразуването на автомобилите е доста сложен баланс, като голяма част от сложността идва от определянето на базовите цени, тъй като те влияят едновременно и на печалбата на производителя и на цените на вторичния пазар. Не е случайно, че ако един производител иска да продаде бързо даден модел, той не му сваля цената в ценовата листа, а дава отстъпки, които се договарят до голяма степен индивидуално.

Само един аспект на проблема са застраховките каско. Ако всички коли се ценообразуваха като мъсковите, тази застраховка щеше да струва още по безумни пари. При застрахователно събитие, при което автомобил, който се лизингова, погива, клиентът щеше да остане с лизинг за плащане, без да има кола.

Още един пример, след края на лизинга, има някаква остатъчна стойност, в случая на теслите тази остатъчна стойност е по-висока от стойността на автомобила. Което е проблем, защото няма причина клиентът да я плати тази стойност, само с ще се набута.
Препоръчвам първо да се мисли преди да се пише


dzrasd
Мнения: 48
Регистриран на: Вто 10 окт 2017 21:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот dzrasd » Вто 09 яну 2024 10:13


Petrolhead написа:Препоръчвам първо да се мисли преди да се пише


Хубаво е човек да се вслушва в съветите си :mhihi

Забавно ми е как Tesla Model Y е най-продаваната кола в света, ама тук Ганьо обяснява и развива теории колко недоволни били собствениците и тн :biggrin


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2127
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Petrolhead » Вто 09 яну 2024 10:28


Ганьо викаш? Сигурно е така, поне аз не губя 5 цифрени суми заради прищявките на някой менчайлд.

Утре решаваш, че игрека ти е малък и искаш да си вземеш сайбър грозотия, до преди няколко месеца са ти трябвали да кажем 100 бона + игрека, сега вече ти трябват 120 бона + същия игрек.
На това му казва секс на сухо, а ти казваш, че даже ти харесва


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19728
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Vlad777 » Вто 09 яну 2024 10:39


Всъщност най-недоволни са тези, които са купили точно преди да се свалят цените. Отделно има и една друга група, които са купили около ковид кризата, когато цените на употребяваните автомобили не само не падаха, ами и се вдигаха. И най-вероятно са очаквали, че това ще продължи да е така. :mhihi

Тази година на 5 години стават колите, които са купени преди ковид. Гледах една графика, според която резкият спад на теслите ги е довел на реалните им цени от 50% обезценка от покупната цена за 5 г.

Безспорно е, че марки и модели, които губят цената си бързо стават непривлекателни за масовите клиенти, които таргетира Илон. Особено на немския пазар, където хората са доста пресметливи. Изключение правят луксозните модели които са символ на престиж и много бързо се обезценяват при въвеждането на новия модел, но там по-скоро целта на хорта е да покажат, че могат да си го позволят (например GLS Maybach - загуба 70% за 3 години и т.н.).

Не вярвам този рязък спад от 80% в Германия само за месец декември да се дължи на недоволство, а по-скоро на други фактори. Естествено недоволство може да има, но то не би се отразило толкова рязко, че да рефлектира в такава огромна степен за няколко дни.

Обяснението според мен е, че в Германия се знае, че в края на годината приключва субсидията и повечето хора, които са обмисляли покупка, са я направили предсрочно през октомври-ноември, за да могат да са сигурни, че през декември колата им ще бъде доставена и регистрирана. Премията се получава не при поръчка на колата, а при регистрацията й и ако не успееш да я получиш и регистрираш до 18 декември - гориш.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2127
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Petrolhead » Вто 09 яну 2024 10:56


бях писал по-рано, най-големият проблем на теслите е началството. действа без да мисли с надеждата, че нещата ще се подредят.
номера минава, когато си бутикова фирма със заклети фенове, но става трудно, когото продуктът ти стане масов и клиентската база стане по разнообразна.

в случая с цените, проблемът пак не е толкова, че клиентите губят пари, а че политиката на тесла супер непоследователна и е трудно да предположиш каква глупост ще му хрумне на рокет мен. утре може да реши, че на дисплея ще има КОР и всички тесли ще са с КОРове и феновете пак ще си ги харесват


dzrasd
Мнения: 48
Регистриран на: Вто 10 окт 2017 21:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот dzrasd » Вто 09 яну 2024 11:29


Petrolhead написа:Ганьо викаш? Сигурно е така, поне аз не губя 5 цифрени суми заради прищявките на някой менчайлд.

Утре решаваш, че игрека ти е малък и искаш да си вземеш сайбър грозотия, до преди няколко месеца са ти трябвали да кажем 100 бона + игрека, сега вече ти трябват 120 бона + същия игрек.
На това му казва секс на сухо, а ти казваш, че даже ти харесва


Сметки без кръчмаря няма нужда. Никъде не съм казвал, че не предпочитам да дам 100к вместо 120к, но интересува ли ме - не особено :) Колите на склад винаги са с отстъпки, така или иначе.

Вчера VW обявиха намаляне на цените на електричките си, добре, че е Тесла, че да намажат и други хора.

А и Тесла отдавна не се ръководи от Мъск, той се занимава с другите си глупости, оставил е Тесла на един Китаец, че да има пари да си купува социални платформи.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2127
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Petrolhead » Вто 09 яну 2024 11:36


аз мисля, че не мога да проследя мисълта ти.
как едновременно не предпочиташ и не те интересува? в гроба ли ще ходиш с тостера? все някога ще трябва да се отървеш от него.

Последна промяна от Petrolhead на Вто 09 яну 2024 11:49, променено общо 1 път.


thanis
Мнения: 1391
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот thanis » Вто 09 яну 2024 11:41


Tesla не е собственост на Мъск. Нека не се бъркат двете неща. Има си борд, които трябва да одобри всички глобални решения. с 12.95% дял в компанията не виждам, защо всички си мислят, че е мажоритарен собственик e ексцентричния чичо Мъск.

Всяка компания има една единствена цел и тя е да донесе печалба на инвеститорите си. Как ще се постигне тази цел е вече въпрос на интерпретация.

Да се твърди, че Тесла е бутиков производител е все едно да се каже, че Дачия е бутиков производител. И двете компании имат сходни продажби за последните 15 години.

Отново, тъй като сме колоритна цивилизация, разни хора - разни идеали. За някой Теслите са добър избор, за някой не. Все пак не много отдавна (от историята на автомобилизма) дизела изобщо не беше популярен, мина през период на адаптация, субсидии, ниски експлоатационни разходи, стигна пик - където беше най-масовата моторизация, сега почва да залязва лека полека.

Времето си тече, кервана си върви.

МПС от 1900-та е тотално различно с такова от 1930-та година, което няма нищо общо с МПС от 1960-та, както с МПС от 1990-та, както с МПС от 2020-та. Всеки пазар си има специфики и преференции. Тесла нямат възможност да конфигурират МПС-та за различни пазари и имат тотално 6 модела с по 3 модификации средно. VW са царете в легото и там само за 1 модел можеш да имаш над 100 различни конфигурации.

Правят ли грешки - Да, чичо Мъск говори/пише ли глупости - Да. Но глобалната посока е, че се развиват. Многократно са били на ръба на тотален фалит, но сериозния праг може да се каже, че са успели да прескочат.

Някъде има златен баланс между това какво иска клиента, какво може да си позволи, колко може да спести производителя и да е на максимална печалба и всички по веригата да са доволни и щастливи. Някой производители са по-близо до тази имагинерна линия, някой тотално не се интересуват от нея.

VW ако става въпрос би сложила и 150 хиляди евро за цената на Пасат, но уви - не са монопол и трябва да се съобразяват какво правят в "чуждия двор"


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2127
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Petrolhead » Вто 09 яну 2024 11:52


:banghead
чети какво съм написал, някъде да пише че тесла са бутикови в момента? бяха някога
като пиша мъск, четете, управителния съвет на тесла, ако това променя нещо
останалото, което си написал се нарича графомания.


thanis
Мнения: 1391
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот thanis » Вто 09 яну 2024 12:17


Petrolhead написа:страшно много не харесвам мъск и неговият начин за правене на бизнес, така че ще се въздържа от следващи коментари.

предсказвам, че тесла скоро ще глътне сериозно вода, защото ще спрат държавните пари, а най-важният им пазар ще си произвежда сам автомобили


Ще оставя това тук относно графоманията. Опитвам се да споделям интересна за останалите информация в мненията си винаги, а не само да се четкаме един друг, защото изхождам, че писаното от мен се чете не само от човека за когото е адресирано. Затова може да ти е странен начина ми на писане.

Иначе с уважение - никой не се опитва да те накара да харесаш тесла. В пълното право си да ги мразиш, презираш и каквото душа ти сака. Но нека не заливаме тази тема с глупости. С удоволствие на лично, бих коментирал с теб, защото съм любопитен, дали поведението ти е емоционално или рационално.

В Германия въпреки спирането на субсидията, пак новите регистрирани автомобили са били повече от дизелите. Ако сложим хибридите + плъгин + електрички, тези автомобили са повече от колкото бензин и дизел заедно за трети пореден месец. Въпреки цитирания срив на Тесла, модел Y е 6ти по регистрации за Декември. Първи са ID4/ID5 с 3456, BMW i4 - 3222, Skoda Enyaq - 3185, Fiat 500e - 3001, BMW IX1 - 2730 и модел Y с 2721

Модел Y е 11 месеца най-продаваната електрическа кола в Германия и декември са на 6то място и спад от 77% процента за месеца. Германия, имаха най-високата субсидия за електрокари. Model S и Model X не са популярни при дойчовците толкова.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9891
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Вто 09 яну 2024 19:41


Petrolhead написа: в гроба ли ще ходиш с тостера?

Честно, не знам защо пишеш в тази тема?
Да обиждаш колите на хората ли /респективно тях самите/. Да споделяш апокалиптичните си, неинформирани прогнози за Тесла ли?
Просто да си хейтиш?

Нали не мислиш, че с едностраничива, непроверена и често невярна информация ще промениш нечие мнение?
Разбирам, че Мъск те дразни, ама виж там някой филтър по браузъри и мрежи, да го блокнеш и да не ти излиза. icon_idea

Тесла е в пъти по-близо като концепция до Apple, отколкото до Дачия. Ако някой не разбира защо, има книги и други четива по въпроса и те така.
И в този дух на мисли, когато казвате, че имало борд и т.н., това според вас означава, че друг определя решенията на компанията ли?
И за Джобс има книжки разни, вижте там историята.

Не виждам много смисъл някой от нас тук да си мисли, че е по-умен от Мъск :mhihi
Дори най-големите му врагове останаха без аргументи вече.

Предполагам, че повечето които имат наблюдения над постовете ми в този форум, ще знаят, че дори когато съм фен на нещо, не страдам от фенщина.

Тъ, Петроле моля те спри поне да обиждаш хората тук, дори и косвено!


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2127
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Petrolhead » Вто 09 яну 2024 20:55


Кого съм обидил? Освен мъск, разбира се?
А да ме цитираш извадено от контекст, съвсем не го разбирам, цялото ми мнение е половин страница по-нагоре. Питам човекът дали смята да си кара колата още дълги години


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9891
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Вто 09 яну 2024 21:49


Petrolhead написа:Кого съм обидил?

Айде, айде.
Сигурно е много яко да дадеш Х пари за нещо, да му се кефиш, дори да искаш да споделиш опит и инфо, и да дойде някакъв да ти каже, че колата ти е 'тостер'?
Да не говорим, че се опитваш да натрапиш мнението, че се е прецакал. Индиректно да му кажеш, че е тъп ли?
Дай боже всеки му да може да даде 120 бона просто щот го кефи нещо :wink

Petrolhead написа:цялото ми мнение е половин страница по-нагоре.


Искаш за всяка глупост дето изръсиш, да се впускам в дискусии ли?
Ми хайде:
Какво общо има застрахователната премия с реалната пазарна цена?
Как ще поскъпне повече застраховката, защото цената на колата е паднала за нова?
Застраховката на ЕА изначале е по-скъпа, поради обективни причини.

Айде посмали малко и остатъчната стойност да е по-голяма от цената на колата?! Те банките/лизингодателите ядат доматите с колците.

И изобщо цялата патардия де вдигаш е, че цената паднала с 20% (колегата каза колко я е взел и колко струва са).
Ми ако аз си взема са кола 12 бона щот ме кефи, а утре земе че стане некъф наплив на тея коли и падне на 10, света ли свършва?
И между другото - аз съм също тъп и балък. Зоето го взехме за една сума и няколко месеца по-късно цените на всички ЕА 2ра ръка паднаха. Към 20% загубих и аз.
Ама за тея месеци жената навъртя 10000км. Платил съм в ток към 400лв за тоя пробег. Старата и кола харчеше 10 на 100 бензин. Щях да платя 2500лв за безин (смятам ти го на 2.5/л да не каеш нещо). Е да, не покрива разликата в загубената стойност и още съм балък, ама по тая логика да не купувам кола ли?

Тъ, достатъчно мнениея имам в тази тема, че да се впускам във всяка тъпня да коментирам.
Как се вика, има пари човека, угажда си.

И я да те питам нещо.
Ку ида днес и си купя Амарок нов. С тази динамика на развитието на ЕА, след 5г ще ми кажеш ли цената на дизела? Ще има ли бензиностанции на всеки километър в развитата част на света? А остатъчната стойност каква ще ми е?
И айде, да не е след 5г. След 7 да е. Разбра метафората, нали?


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2127
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Petrolhead » Вто 09 яну 2024 22:19


Мога със 100% сигурност да ти кажа, че след 7 години няма да има електрически пикапи, които могат да влачат 3.5 тона на повече от 500км. Дори утре да измислят абсолютно нови батерии.

Иначе, критиката ти, че не се присъединявам към circle jerk-а на тема електрички, като цяло я приемам, предполагам че е неприятно да чуеш хейтърско мнение.
Но аз имам причина за това. Искрено се опитах да харесам електрически коли, признавам че са бързи и удобни, но в моето ежедневие не ми вършат работа, а цените на които се продават според мен са икономически неизгодни. На цената на зое-то можеше да си вземеш страхотен, да кажем, голф и с разликата в цените, можеше да си плащаш бензина поне 5 години. И щеше да караш нормален автомобил.

Относно застраховките и остатъчните стойности, явно не си ме разбрал.
Колата нова струва 100 бона. Остатъчната стойност е 20%, значи след 5 години трябва да дадеш 20 бона на лизинга за да си я прехвърлиш или да им я върнеш.
Обаче същата кола купена два месеца по-късно, но за 80 бона, същата остатъчна стойност вече е 16к. Това значи, че твоята кола на 5 години струва 16к, не 20 колкото трябва да дадеш.
Това са минимални цени, най-често колите на 5 години струват повече от остатъчната си стойност, но това не променя сметката. Ти си с 4 бона назад, заради политиката на фирмата, на която си се доверил. Има хора които ги правят тези сметки и предпочитат да се доверят на други производители, които мислят повече за клиентите си



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта