TESLA електромобил...
- fur1ous
- Мнения: 1691
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
То го има черно на бяло, друго няма кво да добавя.
Re: TESLA електромобил...
Да, вярваме, че ганьовщината в България няма граници, потвърждават ни се вярванията 

- Petrolhead
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
Или тесла или си Ганьо.
Пак желязна логика
Я да ви питам господа, колко години са ви гаранциите на батериите на тостерите и ако недай си Боже се наложи смяна на батерията, новата батерия с каква гаранция е?
Пак желязна логика
Я да ви питам господа, колко години са ви гаранциите на батериите на тостерите и ако недай си Боже се наложи смяна на батерията, новата батерия с каква гаранция е?
- fur1ous
- Мнения: 1691
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Lifespan-a е по добър от на съвременен ДВГ.
Смисъл шанса да ти се строши ДВГ в първите 10 години експоатация е много по голям отколкото да се случи нещо фатално с батерията.
Примери със строшени ДВГ-та под и над път. Дори на коли под 100к км.
То реално по голям е шанса да ти се строши електромотора, ама ти не питаш за него
Гаранцията е като при ДВГ, няма кво да я коментираме въобще.
Смисъл ти сега видя,че това със София-Пловдив-София не минава вече. т.е правено е и се вижда,че става и сменяш темата, хейта отива на друго място
Са за електромотора ли ще почнеш като го споменах или ?
Смисъл шанса да ти се строши ДВГ в първите 10 години експоатация е много по голям отколкото да се случи нещо фатално с батерията.
Примери със строшени ДВГ-та под и над път. Дори на коли под 100к км.
То реално по голям е шанса да ти се строши електромотора, ама ти не питаш за него

Гаранцията е като при ДВГ, няма кво да я коментираме въобще.
Смисъл ти сега видя,че това със София-Пловдив-София не минава вече. т.е правено е и се вижда,че става и сменяш темата, хейта отива на друго място

Са за електромотора ли ще почнеш като го споменах или ?

- Petrolhead
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
Сменям темата, защото не виждам смисъл да споря. Аз ти казвам какво ми се е случило със собствения задник, ти ми казваш какво било пишело.
Би ли ми отговорил на въпроса? Колко години е гаранцията на батериите на тесла и колко става ако я сменят?
Би ли ми отговорил на въпроса? Колко години е гаранцията на батериите на тесла и колко става ако я сменят?
- fur1ous
- Мнения: 1691
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Petrolhead написа:Би ли ми отговорил на въпроса?
Не.
- Petrolhead
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
Важното е да сме здрави. Все ще има някой дихател да ми разясни
Re: TESLA електромобил...
Най-ниската гаранцията на батерията е 8 години или 160 хиляди километра, максималната е пак 8 год или 240 хиляди
https://www.tesla.com/en_eu/support/veh ... y%20period.
https://www.tesla.com/en_eu/support/veh ... y%20period.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20264
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: TESLA електромобил...
То да е се оказва, че ако си с Tesla MY LR, значи пак си Ганьо, щото си купил и друга кола и имаш смелостта да твърдиш, че ти върши работа, но Теслата е по-забавнаPetrolhead написа:Или тесла или си Ганьо

В конкретния случай, както можете може би да се досетите, разходите за гориво са статистика, а не фактор при употребата или избора на автомобила, който според собственика му е супер за градски условия, но не и за по-дълго пътуване и единствен автомобил.
И да, има хора, за които стойността на изразходваната енергия не е съществен фактор и не избират автомобилите си на това основание. И те не си купуват Тесли, за да се возат без пари.
Да видим колко струва да имаш Тесла: Ако пред 2021 г. си купил MY LR за 140 000 лв, в момента може да я продадеш за 80 000 лв. (-60 000). Застраховките каско и ГО за трите години ти е минимум 15 000 лв. В най-честия случай ползваш гараж, в който да държиш и зареждаш колата - в София още 7500 лв за 3 години. Купил си и зимни гуми 255/40R20 XL за 2500 и си изхабил още един комплект летни за 2500, а ако си палав може и повече...
И така за 3 години финансовият ресурс за тази кола намалява с почти 90 000 лв. или 2500 на месец, без да броим ток, който примерно за 1500 км/месечно при зареждане вкъщи и предимно нощем ще е около 70 лв.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Добре де, толкова ли е трудно да се приема, че в сегашния вид ЕА роботят за едни хора, а за други не?
Защо се продължава с това Пловдив-София през Бургас?
Дали ще го минеш без заряд или не може да зависи от едните джанти. 21 инча срещу 18 ще дадат тази разлика.
И в този дух, по ми е интересно, защо при теслите се реве толкова за тази твърда возия, а масово са на по 20+ инча?
То и на моя пасатор да му туря 20, и той ще е каруца.
Четох ревю за Йоник 6 и ми стана интересна разликата в пробега между 19ки и 18ки - 60+км? Реално да са 40км, дори 30, пак е значителен. При нормалните коли вероятно не ни пука, но за ЕА явно е от голямо значение.
Бих се радвал да прочета повече по тази тема.
Дали Тесла с 18ки дава значима разлика в пробег и комфорт?
Защо се продължава с това Пловдив-София през Бургас?
Дали ще го минеш без заряд или не може да зависи от едните джанти. 21 инча срещу 18 ще дадат тази разлика.
И в този дух, по ми е интересно, защо при теслите се реве толкова за тази твърда возия, а масово са на по 20+ инча?
То и на моя пасатор да му туря 20, и той ще е каруца.
Четох ревю за Йоник 6 и ми стана интересна разликата в пробега между 19ки и 18ки - 60+км? Реално да са 40км, дори 30, пак е значителен. При нормалните коли вероятно не ни пука, но за ЕА явно е от голямо значение.
Бих се радвал да прочета повече по тази тема.
Дали Тесла с 18ки дава значима разлика в пробег и комфорт?
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20264
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: TESLA електромобил...
Като си говорихме, цитираният човек съвсем не твърдеше, че колата не работи за него, дори напротив. Каза, че много се забавлява с нея градско и му харесва ускорението, което има моментално, а и децата искат да се возят в нея. Просто не се превъзнася по Тесла като светая светих, което явно се приема за ганьовщина по нашите ширини.
Иначе Модел 3 има колела 18" (235/45R18), 19" (235/40R19) и 20" (235/35R20), което е и стандартният размер за Passat B8. При модел Y са 19 (255/45R19 XL), 20" (255/40R20 XL), 21"(255/35R21 XL предни и 275/35R21 XL задни).

Иначе Модел 3 има колела 18" (235/45R18), 19" (235/40R19) и 20" (235/35R20), което е и стандартният размер за Passat B8. При модел Y са 19 (255/45R19 XL), 20" (255/40R20 XL), 21"(255/35R21 XL предни и 275/35R21 XL задни).
Re: TESLA електромобил...
Поредното доказателство, че Тесла успява въпреки Елончо, а не заради него:
https://twitter.com/elonmusk/status/1746999488252703098
Тесла Модел У ЛР в Европа е струвала най-много евър 120к лева в Европа. Моята я купих преди увеличението от 5к евро (което беше активно 3-4 месеца, после го върнаха) и струваше 110к, на мен ми излезе 120к заради доставка и такси за услугата да ми я докарат пред вкъщи готова регистрирана.
Тесла в момента спря производството в Берлин заради проблемите в червено море, това отново ще вдигне цените.
https://twitter.com/elonmusk/status/1746999488252703098
Тесла Модел У ЛР в Европа е струвала най-много евър 120к лева в Европа. Моята я купих преди увеличението от 5к евро (което беше активно 3-4 месеца, после го върнаха) и струваше 110к, на мен ми излезе 120к заради доставка и такси за услугата да ми я докарат пред вкъщи готова регистрирана.
Тесла в момента спря производството в Берлин заради проблемите в червено море, това отново ще вдигне цените.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20264
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: TESLA електромобил...
Базовият модел да, но като сложиш цвят, джанти и автопилот с асистент за смяна на лентата, това добавя 8600 евро. И както казваш - доставка и такси, колко прави?
В момента като нацъкаш всичко в конфигуратора, цената в Германия е 73 469 EUR, което е 144 000 лв без доставката.
Пак според конфигуратора на Tesla при Модел Y LR разликата в пробега е 565 км с 19" и 533 с 20" по WLTP.
В момента като нацъкаш всичко в конфигуратора, цената в Германия е 73 469 EUR, което е 144 000 лв без доставката.
Пак според конфигуратора на Tesla при Модел Y LR разликата в пробега е 565 км с 19" и 533 с 20" по WLTP.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
dzrasd написа:Поредното доказателство, че Тесла успява въпреки Елончо, а не заради него.
Това твърдение не го разбирам, честно?!
Разбирам служителите му да го мразят, защото ги изпъва на предела. Разбирам да е особняк и тъпанар.
Но да кажеш това за човека довел единствената автомобилна компания от Америка в Европа и в цял свят, е наивно.
По време на ковид, когато всички производители не се оправяха с чипове, Тесла прогресира.
Сега ще възстанови производството преди Волво.
Примери за направата на невъзможното от Мъск са много.
Не знам какво точно са очакванията на някои за един мениджър и визионер, но аз не виждам нещо да различава Мъск от Джобс, Безос, Пейдж, Гейтс и т.н. визионери на нашето време? Даже, ако се вгледаш в биографиите ще видиш, че Мъск е доста повече всестранно развит от останалите (може би без Гейтс).
Джобс имаше много по-малко участие в Епъл - и контролно, и продуктово. И в историята на Епъл се вижда какво става, когато компанията остане без основния си визионер (не говоря след смъртта му).
Че е тъпанар Мъск, така е. Може да си хо позволи, дет се вика. И Джобс не беше любимец на служители и приближени.
Re: TESLA електромобил...
Разликата от тези, които си изброил, е че те са основатели на компаниите си и, освен Джобс, лично технически са работили и създавали продукта от начало. Мъск се включва в Тесла няколко години след създаването й като инвеститор и след това взима контрола от създателите й.
Решенията в Тесла (по лична информация от вътре) се взимат в тесен технически/логистичен/продуктов round от изключително можещи и знаещи хора, а Мъск е страничен наблюдател и не им се бърка.
Това, което може да му се признае е, че е създал среда, където можещите хора са свободни да се развихрят, но това е вярно са повечето "bleeding edge" компании.
Тесла е публична компания и в момента Мъск притежава 13% voting rights. Виж и кои хора са в борда на Тесла, ще видиш защо нямат драми с доставките по време на пандемията.
Решенията в Тесла (по лична информация от вътре) се взимат в тесен технически/логистичен/продуктов round от изключително можещи и знаещи хора, а Мъск е страничен наблюдател и не им се бърка.
Това, което може да му се признае е, че е създал среда, където можещите хора са свободни да се развихрят, но това е вярно са повечето "bleeding edge" компании.
Тесла е публична компания и в момента Мъск притежава 13% voting rights. Виж и кои хора са в борда на Тесла, ще видиш защо нямат драми с доставките по време на пандемията.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта