group® написа:Дали ще го минеш без заряд или не може да зависи от едните джанти. 21 инча срещу 18 ще дадат тази разлика.
И в този дух, по ми е интересно, защо при теслите се реве толкова за тази твърда возия, а масово са на по 20+ инча?
То и на моя пасатор да му туря 20, и той ще е каруца.
Четох ревю за Йоник 6 и ми стана интересна разликата в пробега между 19ки и 18ки - 60+км? Реално да са 40км, дори 30, пак е значителен. При нормалните коли вероятно не ни пука, но за ЕА явно е от голямо значение.
Бих се радвал да прочета повече по тази тема. Дали Тесла с 18ки дава значима разлика в пробег и комфорт?
Става въпрос за енергия. При нормалните коли не ни бърка, защото дали ще ти качи разхода с 300мл, заради гумите - надали ще забележиш. 300мл са приблизително еквивалентни на 11.4 мегаджаула енергия от дизелово гориво, което от своя страна е приблизително равно на 3.16kWh допълнително изразходена енергия към капацитета на батерията. При масови "резервоари" от сорта на 50-65kWh, всеки допълнителни 3,4,5kWh започват да оказват влияние към общия пробег. Ако някога ти се е случвало да караш малолитражка с огромни гуми, нещо което е за 13/14ки - ама е с 17/18, и мотор с 100тина Nm винаги разхода скача драстично, понякога и с 2литра на 100км
По-големите гуми са свързани в повечето случаи с повече ротационно тегло и по-голямо челно съпротивление + турболенция от обтекаемостта на колата. Може да се приеме, че резултатите на модел 3 се правят с тези гуми
https://shop.tesla.com/en_au/product/mo ... re-package Ако сложиш 21" BBS джанти, значително влошаваш всички параметри спрямо тези 18-ки от тесла.
Тесла имаха големи проблеми с джантите 20 и 21 инча, защото бяха много лесни за спукване, а са и доста скъпи. Имаше множество оплаквания от спукани джанти. Джейсън от EE също беше пукал джанта.