Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Petrolhead » Сря 14 авг 2024 10:45


няма как колегите са спрат да мрънкат.
нали ако няма някой друг виновен, то единствения който може да винят е себе си. а осъзнаването, че не се намираш там където искаш и единственият виновен за това си самият ти, е доста тежко и угнетяващо чувство.

нищо де, свикнали сме, все пак ни е национална черта. ние няма да видим времето, когато българинът ще си спомни, че той е единствен господар на съдбата си




Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Сря 14 авг 2024 10:50


Не вие, а всички сме. Като общество, не мрънкачи, а нямаме някакви социално приемливи граници, но това е друга тема, която е дълга и няма смисъл да разводняваме тук тази.

Ако мен питаш конкретно за жалбите - ако имам време мога да ти направя сводка от call.sofia.bg само за квартала колко имам пуснати(поне 50 са) и колко ми е трудно да мотивирам един районен кмет да сложи едни колчета, за да се пречи на паркирането по тротоара на места из квартала, които са до детската градина и всички слизаме с децата и се бутаме с колите, защото съседите са прекрасни тучове, които си катерят бангиите по въпросните тротоари.

А за тия коли, които цитираш - за едната беше дадено измерването CO - 1 и нещо, май 1.02, не ми се рови назад за точната стойност, но горе-долу е там.
И сега отново: ако колата е преди 1996 - CO е до 3.5% и минава, ако е 1996-1998, CO е до 0.5% и не минава, а това е едно и също нещо - кола, мотор, просто леко различна година и то по време, където няма въведени стандартите за тях.. това не е правилно просто, откъдето и да го гледаш.

А ако това, че ни правят на маймуни с тези ГТП-та за пореден път е мрънкане - сори, то явно си ви харесва да ви правят на такива и си е ваше право. А онзи пичага прави пачките и е доволен от случващото се повече от всеки друг в тая държава. И пак да си изберете същите октомври, щото са загрижени за нашето здраве, а после пак ще се чудим кой ни е виновен. Даааа уееее.


Росен2
Мнения: 450
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 19:58
Автомобил: Golf III
Двигател: AAM 1996

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Росен2 » Сря 14 авг 2024 11:04


Vlad777 написа:Всичките мрънкачи, дето намесиха държава, общини, правителство, разположението на планетите и ретроградния меркурий, да ги попитам КОЛКО СИГНАЛА ИЗПРТИХТЕ до институциите миналия месец относно наблюдаваните дупки, прах, беззаконие и т.н.? Или въобще, освен да МРЪНКАТЕ ТУК, нещо направихте ли?!??

Сигурен съм, че отговорът е НУЛА. Щото на мрънкача не му е работа да прави каквото и да е, освен да ИСКА И ДА МРЪНКА, да се оплаква и да вини всички, освен себе си за положението си. Вие сте за съжаление. Тежка е съдбата на мрънкача. icon_idea

Много сигнали сме изпратили ! Не се изказвай неподготвен, и протести сме правили, и жалби сме внасяли в прокуратура, и актове са ни писани, и единственото което остана е да се избием. Аман от философи, айде у лево че ми писна, само тука некви ми се изкарват образцови евроатлантици. Да идва модератор и да затрива всичко, файда никаква , сит на гладен не верва, те така сме българите винаги ще се намерят злобари, или некоя цепленка която ще е контра на всичко, затова сме на тоя хал, и никога нема да излезем от това блато.

Последна промяна от Росен2 на Сря 14 авг 2024 11:07, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Petrolhead » Сря 14 авг 2024 11:06


railfan написа:Не вие, а всички сме. Като общество, не мрънкачи, а нямаме някакви социално приемливи граници, но това е друга тема, която е дълга и няма смисъл да разводняваме тук тази.

Ако мен питаш конкретно за жалбите - ако имам време мога да ти направя сводка от call.sofia.bg само за квартала колко имам пуснати(поне 50 са) и колко ми е трудно да мотивирам един районен кмет да сложи едни колчета, за да се пречи на паркирането по тротоара на места из квартала, които са до детската градина и всички слизаме с децата и се бутаме с колите, защото съседите са прекрасни тучове, които си катерят бангиите по въпросните тротоари.

А за тия коли, които цитираш - за едната беше дадено измерването CO - 1 и нещо, май 1.02, не ми се рови назад за точната стойност, но горе-долу е там.
И сега отново: ако колата е преди 1996 - CO е до 3.5% и минава, ако е 1996-1998, CO е до 0.5% и не минава, а това е едно и също нещо - кола, мотор, просто леко различна година и то по време, където няма въведени стандартите за тях.. това не е правилно просто, откъдето и да го гледаш.

А ако това, че ни правят на маймуни с тези ГТП-та за пореден път е мрънкане - сори, то явно си ви харесва да ви правят на такива и си е ваше право. А онзи пичага прави пачките и е доволен от случващото се повече от всеки друг в тая държава. И пак да си изберете същите октомври, щото са загрижени за нашето здраве, а после пак ще се чудим кой ни е виновен. Даааа уееее.


наистина ли водиш спор в защита на 30-годишни коли?

един автомобил на 30 години трябва да е или в музея или на вторични.
лично съм се опитвал да държа такъв автомобил на пътя в изрядно състояние - невъзможно е без да си готов да похарчиш толкова, колкто струва чисто нов такъв


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20317
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Vlad777 » Сря 14 авг 2024 11:09


Явно имаш проблем с четенето и разбирането. Независимо каква е колата, за да може да бъде продадена и регистрирана в Европа след 1.1.1997 г., то тя трябва да отговаря на стандарт ЕВРО 2. Съответно какво правят автопроизводителите:
- Вариант 1 - предвиждат си моделите, които ще се произвеждат дълго време да покриват ЕВРО 2, още преди да е влязъл - например модел от 1993 г., когато важи ЕВРО 1 се проектира и пуска на пазара с параметри, които покриват ЕВРО 2 и така може да се произвежда и продава в същия вид и след 01.01.1997.
- Вариант 2 - дооборудват моделите си, които не покриват ЕВРО 2 с (различен) катализатор/софтуер или правят други дребни промени, така че да отговарят на стандартите.
- Вариант 3 - преустановяват производтсвото на модела или моторизацията и го заместват с друг.

Вариант кола да не покрива ЕВРО 2 и да се продава в Европа след 01.01.1997 няма. Съответно за тези коли се искат да покриват съответните норми. Като всъщност в талона на такава кола може да пише и ЕВРО 3 (който влиза в сила 01.01.2001) и тогава се изискват съответните норми за ЕВРО 3.
Росен2 написа:Много сигнали сме изпратили ! Не се изказвай неподготвен, и протести сме правили, и жалби сме внасяли в прокуратура, и актове са ни писани, и единственото което остана е да се избием.
Щом са толкова много, предполагам няма да ти е проблем да сканираш и предоставиш тук някой от тях, под който да стои твоето име? :deal Може и линк към съдебно решение?


Irnik
Мнения: 140
Регистриран на: Съб 08 апр 2023 22:28
Автомобил: Бора
Двигател: АКЛ 1999
Местоположение: София област

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Irnik » Сря 14 авг 2024 11:37


Според мен , след месец два всичко ще се върне в ГТП пунктовете , както преди промените . Нали не мислите , че хората които унищожиха заводите за да си купят лъскава кола и т. н , лишиха България от възможността да произвежда коли /ще вметна , че автомобилният завод е най важния завод , който може да има една държава . Той дърпа след себе си цялата индустрия ,металургия , химическа , електроника и т. н. Не на всяка държава се позволява да има такъв завод /, ще въведат строги европейски норми . Нали 80% от населението ще останат без коли . А сетете се , какво ще стане с тези , за които пиша .


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Сря 14 авг 2024 11:40


Това добре, нищо ново не ми казваш, а какво правим когато не е от Европа или когато е произведена между 01.01.1996 и 31.12.1996 и попада в по-големите ограничения без да е предвидено това? Или когато КАТ не го впише в талона? Нали го коментирахме назад точно това..
Не защитавам 30 годишни коли, и на мен ми е ясно, че това за поддръжка е скъпо, защитавам идеята, че не се случват както всички искаме да бъде - изрядно и точно(защото не е такова и примера ти е много ярък: КАТ ти дава лепенката за успешно минат ГТП без нищо да са направили), а се случва по точно печалбарски за едни фирми начин.
Някак си сте се хванали само за едни емисии, но в тая наредба има и други неща, които са със същата тежест, но не ги виждате или се правите, че не съществува връзката КАТ - пункт за ГТП, а уж сте принципни. Също и, че не всеки гражданин на тая хубава страна има средствата да си купи нова или поне съвременна кола, както друг колега си мечтае да бъде.

П.С. Със сигналите най-тъжното ми е, че не срещам масово разбиране от съседите по въпроса с паркирането на тротоара. Защото всеки втори от тях ще се чувства ощетен ако там имат колци и никой не му гърми, че аз или още 100-тина родители с деца ще ходим по платното - важното е колите да са на тротоара. Сигурен съм, че си го установил и сам това.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20317
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Vlad777 » Сря 14 авг 2024 12:00


railfan написа:Това добре, нищо ново не ми казваш, а какво правим когато не е от Европа
Който си е купил такава кола - да си я кара, където е законна! В момента в Щатите се продава Tesla Cybertruck, който не подлежи на регистрция в Европа. Ако някой си го купи, ние ли трябва да го мислим какво ще го прави?
когато е произведена между 01.01.1996 и 31.12.1996 и попада в по-големите ограничения без да е предвидено това?
Изправен автомобил от 1996 г. няма как да не покрие стойностите от 0.5 на празен ход, защото още при ЕВРО 1 от 1993 г. катализаторите стават задължителни. icon_idea

ОСВЕН ТОВА като не покрие критериите за ЕКО 3, има възможност за коли до 2001 г да се отбележи в системата, че колата е "без катализатор" и да отиде в следната хипотеза на закона:
(5) (Нова – ДВ, бр. 88 от 2023 г., в сила от 20.10.2023 г.) Моторните превозни средства с
двигатели с принудително възпламеняване на работната смес, които фабрично не са
оборудвани със система за контрол на емисиите, се определят в първа екологична група
независимо от датата на първата им регистрация
Та нещо не разбирам за какво по-точно е тоя РЕВ?


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Сря 14 авг 2024 12:32


Vlad777 написа:
railfan написа:Изправен автомобил от 1996 г. няма как да не покрие стойностите от 0.5 на празен ход, защото още при ЕВРО 1 от 1993 г. катализаторите стават задължителни. icon_idea


За този конкретно мотор попаднах на следната информация:
Emission Standards Compliance: The 1996 Honda CR-V with the B20B engine was generally designed to comply with the Euro 2 emission standards in Europe or the Tier 1 standards in the United States.

Typical CO Emission Levels: For a well-maintained engine of this type, CO emissions at idle might range from 0.5% to 1.5% by volume. Under load (during acceleration or at higher RPMs), CO levels could be slightly higher but still within the legal limits of the time.

At idle (for gasoline engines): A well-maintained engine subject to Euro 2 standards might typically exhibit CO emissions around 0.5% to 1.0% by volume in the exhaust gases.


Отбелязвам, че това не е официално от производителя и не мога да съм сигурен дали е 100% вярно.
Ако го приемем обаче за вярно, излиза, че се опитваме да го вкараме в рамката до 0.5, което към онова време не е било фактор. Също и, че не преобразуваме правилно от г/км към % .

За ал.5 не искам да говоря, защото тя е безсмислена - хем да мерим, хем пък да оставим вратичката ако не покаже колкото искаме да го пуснем, което пак губи идеята и е точка в полза на аргумента, че ни правят на маймуни..


thanis
Мнения: 1884
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот thanis » Сря 14 авг 2024 13:13


Колега, това не е вратичка. Ако имаш примерно бенц от 1984та вместо да се спира от движение минава по тая точка. Ако мпсто е предвидено да има карантия за емисии, не означава, че го минават по тази точка и е вратичка


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Сря 14 авг 2024 13:17


Прав си, за ретро автомобилите е друго. Тя си е за тях тази алинея реално.
По въпроса обаче дли има или няма - не се проверява, по-скоро въпроса е доколко изпитващия познава системата и знае кога да я ползва тази алинея правилно.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Petrolhead » Сря 14 авг 2024 13:42


30 годишните коли не се ли водят ретро?


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4492
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Pet_rov » Сря 14 авг 2024 14:26


Живот и здраве, догодина ще кажа, моята ще ги навърши.


thanis
Мнения: 1884
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот thanis » Сря 14 авг 2024 14:43


Petrolhead написа:30 годишните коли не се ли водят ретро?



Не, минава се процедура и тогава става ретро. Едно от условията е да е на/над 30год, но не само. Ако просто стане на 30 години си е нормално мпс без превилегии за ретро.


Потребителски аватар
gizito
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 13 яну 2019 18:52
Автомобил: Passat b3+ 320i e46
Двигател: ABS 1991+ M52B20TU
Местоположение: Варна

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот gizito » Чет 15 авг 2024 4:01


Така, продължавам с обратната връзка(sort of), случайно попаднах на видеото, иначе пича го знам отдавна
https://www.youtube.com/watch?v=msPZ4lqVrZA
Минута- 6:00
Очевидно някой хора отдавна си знаят че си има някакви норми които трябва да се покриват



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта