акумулатор марки ?
- krasyncho
- Мнения: 146
- Регистриран на: Съб 14 юни 2008 16:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
..
колеги здравеите ще сменям акумулатора имам голф 4 1.9 110 коня 2001 година даите съвет какъв да слагам като часове и подаващ ток и дали ще има проблем като сложа новият, защото съм чувал , че тази процедура трябва да се прави в сервиз за да няма проблеми после с компютъра
Последна промяна от krasyncho на Съб 03 яну 2009 22:43, променено общо 2 пъти.
Тази тема е уникална отвсякъде....гледам и не вярвам на ушите си.....Защо хората които не са наясно с правописа на думата "акумулатор" си позволяват да дават мнения тук? Нека първо научат правописа, а после дават акъл на другитге.....Какво означава например "Вземи си еди кво си, просто са перфектни.." и хората даващи този акъл колко марки акумулатори са сменили през живота си......и освен небрежното писане, което много много хора практикуваме тук, в тази тема преобладава неграмотното писане на елементарни думи....
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Както всички други теми със заглавие "Каква марка.......да си купя ?" и тази си е пълна загуба на време! Каквото един го хвали друг го плюва така че накрая всеки взима каквото му хареса в магазина и за каквото стигнат парите
Най-меродавно за мен е правилото да вземеш най-скъпото което може да си позволиш че поне после да псуваш производителя а не себе си че си бил стиснат и си купил боклук 


без поддръжка?
Колеги използвам темата да задам един въпрос:
Полото ми е внесено от Германия през 2004 с акумулатор Panther +30% - Multistart P+45 ; 45 Ah ; 400A/EN.
На него пише на немски " absolut wartungsfrei" , означава ли това че не изисква абсолютно никаква поддръжка? И ако е така, защо тогава има отгоре отвиващи се пластмасови "винтове" над клетките, както при старите акумулатори-при които имаше електолит, дест. вода и прочие?
Благодаря за всеки отговор!
И все пак колеги продължавам да си задавам въпроса въпросното означение " absolut wartungsfrei", или "no maintenance battery" не изисква никакви грижи?
http://www.moll-batterien.de/patent_vliest.html
И ако това е принципът то действително нищо май не трябвя да се "долива" -дестилирана вода или електролит?
Някой има ли практически опит?
Полото ми е внесено от Германия през 2004 с акумулатор Panther +30% - Multistart P+45 ; 45 Ah ; 400A/EN.
На него пише на немски " absolut wartungsfrei" , означава ли това че не изисква абсолютно никаква поддръжка? И ако е така, защо тогава има отгоре отвиващи се пластмасови "винтове" над клетките, както при старите акумулатори-при които имаше електолит, дест. вода и прочие?
Благодаря за всеки отговор!
И все пак колеги продължавам да си задавам въпроса въпросното означение " absolut wartungsfrei", или "no maintenance battery" не изисква никакви грижи?
http://www.moll-batterien.de/patent_vliest.html
И ако това е принципът то действително нищо май не трябвя да се "долива" -дестилирана вода или електролит?
Някой има ли практически опит?
Re: ..
krasyncho написа:колеги здравеите ще сменям акумулатора имам голф 4 1.9 110 коня 2001 година даите съвет какъв да слагам като часове и подаващ ток и дали ще има проблем като сложа новият, защото съм чувал , че тази процедура трябва да се прави в сервиз за да няма проблеми после с компютъра
72 ~ 74Ah със стартов ток 680 на Varta Blue серията, са му предостатъчни. Можеш да си го смениш и сам, като задължително извадиш контактния ключ. Махаш първо - после +, сътветно слагаш първо + и после -. Стягаш добре гайките и си свиркаш.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: без поддръжка?
valsn написа:Колеги използвам темата да задам един въпрос:
Полото ми е внесено от Германия през 2004 с акумулатор Panther +30% - Multistart P+45 ; 45 Ah ; 400A/EN.
На него пише на немски " absolut wartungsfrei" , означава ли това че не изисква абсолютно никаква поддръжка? И ако е така, защо тогава има отгоре отвиващи се пластмасови "винтове" над клетките, както при старите акумулатори-при които имаше електолит, дест. вода и прочие?
Благодаря за всеки отговор!
И все пак колеги продължавам да си задавам въпроса въпросното означение " absolut wartungsfrei", или "no maintenance battery" не изисква никакви грижи?
http://www.moll-batterien.de/patent_vliest.html
И ако това е принципът то действително нищо май не трябвя да се "долива" -дестилирана вода или електролит?
Някой има ли практически опит?
Всеки акумулатор на, който решетките на плочите са от оловно-калциева сплав се води необслужваем (дори и да е със свободен електролит), а Panther +30% - Multistart P+45 ; 45 Ah ; 400A/EN. се правят в България

Re: без поддръжка?
Radi_nrj написа:
Всеки акумулатор на, който решетките на плочите са от оловно-калциева сплав се води необслужваем (дори и да е със свободен електролит), а Panther +30% - Multistart P+45 ; 45 Ah ; 400A/EN. се правят в България
.[/quote]
Благодаря за отговора radi_nrj , но все пак не разбрах трябва ли да долива нещо ( дест. вода и/или електролит/ или просто караш докато "издаде"
А ако се правят в България/а в кой завод?/ -то качеството явно е добро-щом издържа 4-та зима
. Но явно са само за експорт защото поне на моя всички надписи са на немски а никъде не виждам "баркод" с кода на държвата производител 
Всеки акумулатор на, който решетките на плочите са от оловно-калциева сплав се води необслужваем (дори и да е със свободен електролит), а Panther +30% - Multistart P+45 ; 45 Ah ; 400A/EN. се правят в България

Благодаря за отговора radi_nrj , но все пак не разбрах трябва ли да долива нещо ( дест. вода и/или електролит/ или просто караш докато "издаде"
А ако се правят в България/а в кой завод?/ -то качеството явно е добро-щом издържа 4-та зима


- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: без поддръжка?
valsn написа:Radi_nrj написа:
Всеки акумулатор на, който решетките на плочите са от оловно-калциева сплав се води необслужваем (дори и да е със свободен електролит), а Panther +30% - Multistart P+45 ; 45 Ah ; 400A/EN. се правят в България.
Благодаря за отговора radi_nrj , но все пак не разбрах трябва ли да долива нещо ( дест. вода и/или електролит/ или просто караш докато "издаде"
А ако се правят в България/а в кой завод?/ -то качеството явно е добро-щом издържа 4-та зима


В нормален работен режим не би трябвало да се наложи да се долива. но има вариант като на пример високи температури през лятото или презареждане акумулатора да загуби вода и няма никакъв проблем да се долее.
Всъщност има проблем - ако батерията е с двоен капак няма да можеш да го отвориш.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Peterman написа:radi_nrj написа:Mapoka написа:Предишния ми акумулатор беше Монбат и лошо за него немога да кажа, купих колата с него, още тогава капачките му имаха следния цвят:
Така си го карах 2 години и 2 месеца, без някога да е дозареждан или да ми е правил каквито и да е ядове, до един прекрасен студен ден когато му укаси 4тата клетка, и въпреки това държеше заряд към 1 ден.
Та имам въпрос, някой може ли да ми каже кога е бил произведен акумулатора ,понеже като го знам как го взех си мисля сега е поне на 6-7години.
На Москвича монбата е 4 годишен, колата се припалва зимата 1път в месеца това от когато е купен, калата повече от час да е стояла запалена не е било, и чак онзи ден се наложи да го зареждам.
Старата искра на Москвича изкара 8 години по същея начин на експлоатация при положение, че беше 2 пъти прекипяван (смисъл електролита в акумолатора деше паднал до средата, релето беше залепнало и презареждаше)
Сега съм с искра и плътността на електролита му в момента е 1.23, правете сметка колко ще изкара.
На двама мои познати новите искри (на по 2 години) се предадоха, и на двамата окъсила клетка.
Та правете си изводи. Старите български акумулатори са бетон, новите ... кашкавал
Тоя е от сините High Power и е 2003, 50-та седмица(което можеби обяснява окъсената клетка), 5 ден(леле петък) и последната петица е кода на смяната, която го е сглобила.
Искра имаше един момент в, който си бяха объркали съотношенията на материалите от, коити се прави активната маса на плчоте и имаха много слаба серия.
kusho написа:
Да колега - би ли дал малко повече инфо от каде да разберем кога е произведен!
За всяка марка е различно означението на датата на производството.
При Варта е невъзможно без запитване в представителството - яко са кодирани.
При Баннер е елементарно - както ДОТ на гуми - отбелязани са седмица и година, а при Топла е обратното - първо годината и после седмицата. За останалите марки не знам, а за Монбат вече ти е обяснено. .
тей де ама нещо при мен за Монбат Премиум 50А/h не пасва кода, т.е. разчитането му не може да е по горепосочения начин!купих го преди 2 седмици и казаха че е последна разработка на Монбат и е произведен 2008 а по кода излиза че сякаш е 2002
Сега видях обърнал съм деня с годината.
Значи първите четири числа не се гледат, следва ден от седмицата една цифра, седмица от годината 2 цифри (в случая 50-та), година една цифра и номера на смяната една цифра.
Ето го въпростият Panther:
http://www.panther-batterien.de/produkt-1-z_p30.html
До Radi_nrj:
В моя случай има отвори за доливане, съвсем стандартни
И той намира ли се/произвежда?/ в България? Защото чичко " Google" го намира само в немски сайтове...
А това е от сайта на Елхим-Искра:
необслужваеми акумулаторни батерии - Са.
Най-новата серия акумулаторни батерии, отговарящи на европейски типов номер (ETN). При производството им се използва нов вид сплав - оловно-калциева и нова технология при производството на активната маса. Тази серия има следните предимства:
# не се нуждаят от поддръжка при нормална експлоатация
# не се нуждаят от доливане на дестилирана вода. Използването на калциева сплав намалява разхода на вода до минимум. Това дава възможност акумулаторната батерия да бъде обявена като освободена от поддръжка.
# имат много малък саморазряд. Това увеличава срока на съхранение в заредено състояние.
# зареждането им в автомобила и стартирането се извършва веднага
# имат по-висок стартерен ток от стандартните
http://www.panther-batterien.de/produkt-1-z_p30.html
До Radi_nrj:
В моя случай има отвори за доливане, съвсем стандартни
И той намира ли се/произвежда?/ в България? Защото чичко " Google" го намира само в немски сайтове...
А това е от сайта на Елхим-Искра:
необслужваеми акумулаторни батерии - Са.
Най-новата серия акумулаторни батерии, отговарящи на европейски типов номер (ETN). При производството им се използва нов вид сплав - оловно-калциева и нова технология при производството на активната маса. Тази серия има следните предимства:
# не се нуждаят от поддръжка при нормална експлоатация
# не се нуждаят от доливане на дестилирана вода. Използването на калциева сплав намалява разхода на вода до минимум. Това дава възможност акумулаторната батерия да бъде обявена като освободена от поддръжка.
# имат много малък саморазряд. Това увеличава срока на съхранение в заредено състояние.
# зареждането им в автомобила и стартирането се извършва веднага
# имат по-висок стартерен ток от стандартните
А може би това е отговорът, отново от чичко "google":
If the battery has easily detachable caps then a top-up with distilled water may be required from time to time. Prolonged overcharging or charging at excessively high voltage causes some of the water in the electrolyte to be broken up into hydrogen and oxygen gases, which escape from the cells. If the electrolyte liquid level drops too low, the plates are exposed to air, lose capacity, and are damaged. The sulfuric acid in the battery normally does not require replacement since it is not consumed even on overcharging.
If the battery has easily detachable caps then a top-up with distilled water may be required from time to time. Prolonged overcharging or charging at excessively high voltage causes some of the water in the electrolyte to be broken up into hydrogen and oxygen gases, which escape from the cells. If the electrolyte liquid level drops too low, the plates are exposed to air, lose capacity, and are damaged. The sulfuric acid in the battery normally does not require replacement since it is not consumed even on overcharging.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
valsn написа:Ето го въпростият Panther:
http://www.panther-batterien.de/produkt-1-z_p30.html
До Radi_nrj:
В моя случай има отвори за доливане, съвсем стандартни
И той намира ли се/произвежда?/ в България? Защото чичко " Google" го намира само в немски сайтове...
А това е от сайта на Елхим-Искра:
необслужваеми акумулаторни батерии - Са.
Най-новата серия акумулаторни батерии, отговарящи на европейски типов номер (ETN). При производството им се използва нов вид сплав - оловно-калциева и нова технология при производството на активната маса. Тази серия има следните предимства:
# не се нуждаят от поддръжка при нормална експлоатация
# не се нуждаят от доливане на дестилирана вода. Използването на калциева сплав намалява разхода на вода до минимум. Това дава възможност акумулаторната батерия да бъде обявена като освободена от поддръжка.
# имат много малък саморазряд. Това увеличава срока на съхранение в заредено състояние.
# зареждането им в автомобила и стартирането се извършва веднага
# имат по-висок стартерен ток от стандартните
Този от линка е с двоен капак т.е. не може да се отваря.
Твоя ако е от по-старите и си има винтили.
И пак казвам - на акумутор на, който пише, че е необслужваем не би трябвало да се налага доливане на дестилирана вода.
Но ако по някаква причина се наложи и може да се махнат винтилите без да се повреди кутията наливай смело без да превишаваз отбелязаното на кутията ниво.
- zdrash
- Мнения: 681
- Регистриран на: Сря 12 апр 2006 12:16
- Автомобил: Touareg 7P
- Двигател: CVWA
- Местоположение: RED village
Не си взимай БОШ силвър - на 2 години се скапа от 1 седмица седене.
От месец го карам ( след като ми дадоха ток да запаля) нон стоп и неще да светне зелено, освен това не се отваря по никакъв начин.
Преди бях с ИСКРА и я карах 7 годин(само вода съм доливал) - падна само веднъж на -20 и нещо и реших да я пенсионирам(най вероятно още щеше да ме кара ако я бях заредил)
Успех [/b]
От месец го карам ( след като ми дадоха ток да запаля) нон стоп и неще да светне зелено, освен това не се отваря по никакъв начин.
Преди бях с ИСКРА и я карах 7 годин(само вода съм доливал) - падна само веднъж на -20 и нещо и реших да я пенсионирам(най вероятно още щеше да ме кара ако я бях заредил)
Успех [/b]
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта